LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 weigert 3G-telefoons

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Verwijderd

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door Verwijderd »

kweenie schreef:Dat een 4g toestel niet duur hoeft te zijn betekent nog niet dat er alleen nog maar 4g toestellen worden verkocht en gemaakt.
Verkocht niet, gemaakt wel. Kun je een voorbeeld noemen van een toestel dat nu nieuw wordt gemaakt die niet 4G-ready is?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door kweenie »

Een willekeurig voorbeeld de Wiko Lenny 4, maar er zijn er veel meer.

Daarnaast zijn er van diverse toestellen buitenlandse varianten die niet met alle netwerken werken. Dus even niet goed opletten met het kopen van een goedkoop import-toestel en je kunt een toestel hebben dat niet meer het juiste netwerk werkt. Maar dat zal ik buiten beschouwing laten.

Nijogeth
Berichten: 10083
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is toch krom dat Tele2 hier op aangekeken wordt? Iemand neemt daar een dienst af en men is zelfs zo aardig om de klant erop te attenderen dat deze dienst niet samengaat met de telefoon. Dat is toch netjes?

Tele2 is toch niet verantwoordelijk voor de telefoon die de klant gebruikt? Het zou wat anders zijn als men een abonnement met telefoon aan zou bieden waarbij de telefoon niet bij dat abonnement zou passen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Een willekeurig voorbeeld de Wiko Lenny 4, maar er zijn er veel meer.

Daarnaast zijn er van diverse toestellen buitenlandse varianten die niet met alle netwerken werken. Dus even niet goed opletten met het kopen van een goedkoop import-toestel en je kunt een toestel hebben dat niet meer het juiste netwerk werkt. Maar dat zal ik buiten beschouwing laten.
Dat "veel meer" durf ik te betwijfelen, zelfs bij Wiko moet je er al aardig naar zoeken, op hun site zie ik bij een aantal toestellen geen 4G in de eerste getoonde specs, maar als je doorklikt staat 't er wél bij. (type WIM bijvoorbeeld). En toestellen als de Lenny 4 zijn ook maar bij een paar online winkels te koop, dat alles tesamen doet mij vermoedden dat we het hier over een grotendeels theoretisch probleem hebben, 1 user/topic hier is nou niet echt een dusdanig grote groep die een beslissing als deze zal kunnen beïnvloeden. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat Tele2 met de (lage) prijzen die ze hanteren alleen rendabel kunnen opereren door dit soort dingen strak te regisseren, en dus dit soort ingrepen te doen.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens met Sjohie!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door kweenie »

Daar ben ik het ook mee eens. Het ging er alleen om dat er een (off topic) discussie was over of TS wel of geen nieuw type toestel had gekocht. En dat het zelfs in twijfel werd gebracht of zulke toestellen überhaupt nog verkocht zouden worden. Terwijl die toestellen dus niet alleen gewoon nog verkocht worden, maar zelfs nog nieuw worden uitgebracht. Zo vreemd is het dus niet dat iemand nog een 3g toestel heeft of - nietsvermoedend - koopt.

Of Tele2 dan ook 3g moet blijven aanbieden is een heel andere discussie. Dat hoeven ze inderdaad niet, zoals ik zelf eerder ook al uitgebreid heb beargumenteerd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door renewouters »

[enigszins off-topic] Hou er maar vast rekening mee dat er binnen niet al te lange tijd meer providers zijn die alleen 4G bieden. 3G netwerken zullen het eerste worden afgeschakeld. 2G blijft nog bestaan omdat er heel veel M2M toepassingen gebruik van maken, en nu met de introductie van VoLTE door alle providers is er geen reden meer om 3G in de lucht te houden. Het kost alleen maar (heel) veel geld voor technologie die niets toevoegt.

Speedy123
Berichten: 1314
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Tele2 weigert 3G-telefoons

Ongelezen bericht door Speedy123 »

José26 schreef:Mijn telefoon is slechts anderhalf jaar oud....
Een telefoon van anderhalf jaar oud die geen 4G ondersteunt, hoe bestaat het?

Tele2 kan er verder weinig aan doen, de 3G standaard is alweer zestien jaar oud en dat is in Telecom land echt heel lang geleden. Tele2 wil ervan af omdat het voor hen relatief duur is terwijl ze een eigen 4G netwerk hebben waarin ze behoorlijk hebben geinvesteerd. Wellicht kunt u overstappen naar een andere provider die wel 3G ondersteunt?

Gesloten