LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adres sticker bij Chinees pakketje.
Adres sticker bij Chinees pakketje.
Hallo,
Ik ben in een welles nietes spelletje tussen postagentschap en PostNL terecht gekomen. En ik weet al hoe dit gaat eindigen: ik ga het schip in.
8 september afhaalbericht in de brievenbus met datum 7 september erop. Dus naar postagentschap. Zij hebben het pakketje nog niet beweren ze na checken barcode.
Week later nogmaals langsgegaan, weer beweren ze het pakketje niet te hebben en ze vinden het maar een raar verhaal en ik moet maar verhaal gaan halen bij PostNL via betaalnummer. Ze hebben uitgebreid het afhaalbericht bestudeerd vanwege verwachtte foute adresgegevens, maar dat was het niet.
Na een half uur aan de telefoon ben ik erachter dat het postagentschap het pakketje na 42 minuten weer retour heeft gestuurd en dat het pakket klaar ligt om retour afzender te gaan. Volgens dame PostNL hebben ze vermoedelijk een foutje gemaakt bij postagentscchap en wordt bij het sorteercentrum verder niet meer gechecked of het pakketje inderdaad 2 weken op een postagentschap gelegen heeft.
Overigens zijn deze gegevens wanneer pakket binnenkomt en weer weg gaat e.d. op de internationale pakketsite (internationalparceltracking.nl) VEEEEEEL uitgebreider dan op de gewone PostNL site. Dit kan een leek als ik niet weten, maar daar had ik al deze info ook zelf kunnen vinden: doe je voordeel met deze tip.
Vandaag verhaal gaan halen bij het postagentschap. Dat het pakketje dus wel degelijk bij hen binnen is geweest ondanks dat ze dit ontkennen en dat ze dit makkelijk hadden kunnen checken, daar werd niet op ingegaan. Er werd slechts gehamerd op de adressticker die als fotootje zichtbaar is op het afhaalbewijs:
"Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)
Stationsweg 4
1234BA Lutjebroek
3SRETA1111111"
Ik heb fictieve gegevens gebruikt, maar doe alsof het echt is:
Mijn postcode is 1234 AB en huisnummer is 5, dit is ook succesvol gebruikt om het afhaalbewijs bij mij af te leveren.
Het postagentschap heeft als adres Stationsweg 4 en postcode 1234BA in Lutjebroek.
3SRETA zou een code zijn die verwijst naar rechtstreeks naar postagentschap sturen.
Nu is de uitleg van de dame achter de balie van het postagentschap dat ELK PAKKETJE met hun adres erop linearecta retour gaat. Dit o.a. omdat ze anders rekeningen op dat adres krijgen en dat soort uitleg.
De grote vraag is dus nu wie deze sticker plakt. Het is m.i. niet de verzender en deze info heeft hij 100% zeker niet van mij gekregen. Ik vermoed eigenlijk dat PostNL dit doet sinds ze in 2015 (volgens Google searches) pakketjes waarvoor getekend wordt niet meer afleveren maar ALTIJD naar het postagentschap sturen. Maar dan is het verhaal van de dame dat ze elk pakketje met hun adres erop meteen retour sturen weer de reinste leugen. Dus ik weet het niet meer.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat PostNL deze sticker plakt om afgifte op het postagentschap te waarborgen?
Ik ben in een welles nietes spelletje tussen postagentschap en PostNL terecht gekomen. En ik weet al hoe dit gaat eindigen: ik ga het schip in.
8 september afhaalbericht in de brievenbus met datum 7 september erop. Dus naar postagentschap. Zij hebben het pakketje nog niet beweren ze na checken barcode.
Week later nogmaals langsgegaan, weer beweren ze het pakketje niet te hebben en ze vinden het maar een raar verhaal en ik moet maar verhaal gaan halen bij PostNL via betaalnummer. Ze hebben uitgebreid het afhaalbericht bestudeerd vanwege verwachtte foute adresgegevens, maar dat was het niet.
Na een half uur aan de telefoon ben ik erachter dat het postagentschap het pakketje na 42 minuten weer retour heeft gestuurd en dat het pakket klaar ligt om retour afzender te gaan. Volgens dame PostNL hebben ze vermoedelijk een foutje gemaakt bij postagentscchap en wordt bij het sorteercentrum verder niet meer gechecked of het pakketje inderdaad 2 weken op een postagentschap gelegen heeft.
Overigens zijn deze gegevens wanneer pakket binnenkomt en weer weg gaat e.d. op de internationale pakketsite (internationalparceltracking.nl) VEEEEEEL uitgebreider dan op de gewone PostNL site. Dit kan een leek als ik niet weten, maar daar had ik al deze info ook zelf kunnen vinden: doe je voordeel met deze tip.
Vandaag verhaal gaan halen bij het postagentschap. Dat het pakketje dus wel degelijk bij hen binnen is geweest ondanks dat ze dit ontkennen en dat ze dit makkelijk hadden kunnen checken, daar werd niet op ingegaan. Er werd slechts gehamerd op de adressticker die als fotootje zichtbaar is op het afhaalbewijs:
"Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)
Stationsweg 4
1234BA Lutjebroek
3SRETA1111111"
Ik heb fictieve gegevens gebruikt, maar doe alsof het echt is:
Mijn postcode is 1234 AB en huisnummer is 5, dit is ook succesvol gebruikt om het afhaalbewijs bij mij af te leveren.
Het postagentschap heeft als adres Stationsweg 4 en postcode 1234BA in Lutjebroek.
3SRETA zou een code zijn die verwijst naar rechtstreeks naar postagentschap sturen.
Nu is de uitleg van de dame achter de balie van het postagentschap dat ELK PAKKETJE met hun adres erop linearecta retour gaat. Dit o.a. omdat ze anders rekeningen op dat adres krijgen en dat soort uitleg.
De grote vraag is dus nu wie deze sticker plakt. Het is m.i. niet de verzender en deze info heeft hij 100% zeker niet van mij gekregen. Ik vermoed eigenlijk dat PostNL dit doet sinds ze in 2015 (volgens Google searches) pakketjes waarvoor getekend wordt niet meer afleveren maar ALTIJD naar het postagentschap sturen. Maar dan is het verhaal van de dame dat ze elk pakketje met hun adres erop meteen retour sturen weer de reinste leugen. Dus ik weet het niet meer.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat PostNL deze sticker plakt om afgifte op het postagentschap te waarborgen?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
Er zijn veel klachten over pakjes uit China met Postnl. Deze zouden alleen nog maar op Postnl servicepunten opgehaald kunnen worden. Ze worden niet meer thuis aangeboden bij de geadresseerde. Er wordt natuurlijk veel goedkope meuk in China besteld en kennelijk krijgt Postnl onvoldoende vergoeding van China Post om die spullen netjes bij de mensen thuis te bezorgen. Kennelijk is er een menselijke fout gemaakt. U moet bij de verzender zijn om een klacht in te dienen want die heeft direct voor de verzending betaald.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
De 3s code staat gelijk aan de barcode. Hiermee is uw pakketje te volgen.
Dat een postsorteercentrum niet kijkt hoe lang een pakketje waar gelegen heeft klopt ook, dit gaat vol automatisch. Er wordt een bericht aan gehangen dat pakketje met code 3s..... retour afzender moet. Alles gaat via een lopende band en scanner. Er komt geen mensenhand meer aan te pas die controleert hoe lang welk pakje waar rondgezworven heeft.
U heeft in dit geval gelijk dat uw pakket rechtstreeks naar een afhaalpunt wordt bezorgd: 3SRETA: Dit is een aangetekend pakket. Deze wordt echter niet thuis aangeboden, maar gaat direct naar de afhaallocatie. Het afhaalbericht wordt ook niet door de pakketbezorger in de brievenbus gedaan maar wordt door PostNL zelf verstuurd. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle aangetekende pakketjes uit Azië die met een Aziatische vervoerder verzonden worden (bijvoorbeeld China Post of Singapore Post). De buitenlandse barcode begint met een R en eindigt met de landcode van de vervoerder (bijvoorbeeld RN123456789SG);
Waar het het meest op lijkt is dat er op de postsorteercentrum bij binnenkomst in Nederland een typfout is gemaakt. Op dat punt wordt namelijk een Nederlandse code aan een pakket gehangen om deze te kunnen bezorgen. En zodra er ergens een fout gemaakt wordt is dat in een digitale wereld niet meer aan te passen.
Om die reden heeft het postagentschap ook niet kunnen zien dat uw pakje geleverd zou zijn. Er is een dubbele controle, 3s code met postcode. Als een van de 2 niet klopt is het dus voor hun niet aanwezig.
Een voordeel voor u, er is niets geleverd. U kunt dit de afzender aangeven en deze zal het opnieuw moeten leveren. U gaat dus niet het schip in.
En als antwoord op uw vraag: nee, er wordt geen sticker geplakt om altijd af te leveren bij een postagentschap. Deze 3s code is de tracking van uw pakket. De code geeft aan of het aangetekend is of niet. Bij aangetekende pakketten zal u naar een postagentschap moeten gaan, andere pakketten worden direct thuisbezorgd.
Dat een postsorteercentrum niet kijkt hoe lang een pakketje waar gelegen heeft klopt ook, dit gaat vol automatisch. Er wordt een bericht aan gehangen dat pakketje met code 3s..... retour afzender moet. Alles gaat via een lopende band en scanner. Er komt geen mensenhand meer aan te pas die controleert hoe lang welk pakje waar rondgezworven heeft.
U heeft in dit geval gelijk dat uw pakket rechtstreeks naar een afhaalpunt wordt bezorgd: 3SRETA: Dit is een aangetekend pakket. Deze wordt echter niet thuis aangeboden, maar gaat direct naar de afhaallocatie. Het afhaalbericht wordt ook niet door de pakketbezorger in de brievenbus gedaan maar wordt door PostNL zelf verstuurd. De volgende pakketjes krijgen deze code:
Alle aangetekende pakketjes uit Azië die met een Aziatische vervoerder verzonden worden (bijvoorbeeld China Post of Singapore Post). De buitenlandse barcode begint met een R en eindigt met de landcode van de vervoerder (bijvoorbeeld RN123456789SG);
Waar het het meest op lijkt is dat er op de postsorteercentrum bij binnenkomst in Nederland een typfout is gemaakt. Op dat punt wordt namelijk een Nederlandse code aan een pakket gehangen om deze te kunnen bezorgen. En zodra er ergens een fout gemaakt wordt is dat in een digitale wereld niet meer aan te passen.
Om die reden heeft het postagentschap ook niet kunnen zien dat uw pakje geleverd zou zijn. Er is een dubbele controle, 3s code met postcode. Als een van de 2 niet klopt is het dus voor hun niet aanwezig.
Een voordeel voor u, er is niets geleverd. U kunt dit de afzender aangeven en deze zal het opnieuw moeten leveren. U gaat dus niet het schip in.
En als antwoord op uw vraag: nee, er wordt geen sticker geplakt om altijd af te leveren bij een postagentschap. Deze 3s code is de tracking van uw pakket. De code geeft aan of het aangetekend is of niet. Bij aangetekende pakketten zal u naar een postagentschap moeten gaan, andere pakketten worden direct thuisbezorgd.
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
Als ik mijn pakket opnieuw moet bestellen..... 2 chips voor computer die 19 cent kosten met maar liefst 45 cent porto waar ik dus €0,69 voor betaalde!
Ik ga gezien de waarde en de hoge telefoon kosten niet klagen dat de opgave van 16 tot 31 dagen binnen 1 week binnen was!
Gewoon brievenbus post, en als ze het retour willen, mijn agentschap heeft een vak deze week, vorige week en daarvoor... en die gaan 1x per week weg...
Soms iets minder dan 2 weken maar elke vrijdag halen ze leeg en schuiven ze op.
Helaas zijn er sukkels die wegens ruimte tekort het op verkeerde week leggen en dan gaat het wel sneller terug en krijg je klachten!
De ruimte is beperkt en als het te lang licht... of verkeerde plek gelegd word!
Ja, de plaatselijke winkel die het erbij doet maakt wel eens sorteer fouten en/of heeft geen ruimte voor jou China zooi!
Tot nu toe kan ik alleen over te snel bezorgen klagen!
Ik ga gezien de waarde en de hoge telefoon kosten niet klagen dat de opgave van 16 tot 31 dagen binnen 1 week binnen was!
Gewoon brievenbus post, en als ze het retour willen, mijn agentschap heeft een vak deze week, vorige week en daarvoor... en die gaan 1x per week weg...
Soms iets minder dan 2 weken maar elke vrijdag halen ze leeg en schuiven ze op.
Helaas zijn er sukkels die wegens ruimte tekort het op verkeerde week leggen en dan gaat het wel sneller terug en krijg je klachten!
De ruimte is beperkt en als het te lang licht... of verkeerde plek gelegd word!
Ja, de plaatselijke winkel die het erbij doet maakt wel eens sorteer fouten en/of heeft geen ruimte voor jou China zooi!
Tot nu toe kan ik alleen over te snel bezorgen klagen!
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
Hartelijk dank voor alle uitleg.
Samen met het zoeken naar info met Google ben ik inmiddels veel wijzer dan een paar dagen geleden Het is mij een raadsel hoe ze in China dingen kunnen produceren EN versturen voor een bedrag lager dan de kosten voor een postzegel voor een brief naar mijn buurman. Maar PostNL heeft toch echt ooit afspraken gemaakt waarbij ze zich verplicht hebben het gedeelte binnen Nederland te verzorgen dus ik kan geen medelijden met ze hebben. En dit nog los van de discussie thuis_gebracht of ophalen_postagentschap.
De vraag die echter nog steeds open staat (tenzij ik het antwoord gemist heb/het inderdaad een foutje was) is wie de adressticker met het adres van het postagentschap op het pakket plakt (en daarmee vermoedelijk de adressticker met mijn adres afplakt).
Adres postagentschap met een duidelijke regel erin: "Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)".
Dit lijkt mij een normale en goed werkende methode om een pakketje naar een postagentschap te sturen (hun adres staat erop) en vervolgens aan iemand aan de balie af te geven die op de postcode 1234AB huisnummer 5 woont. (Het zou natuurlijk nòg beter werken als ze ook inderdaad mijn achternaam zouden invoeren i.p.v. "<naam onbekend>")
Als ik een methode moest verzinnen om het klantenadres af te plakken omdat ik het pakket door de eindklant bij het postagentschap af wil laten halen, zou ik iets soortgelijks verzinnen.
Maar dit zou dus betekenen dat de mevrouw aan de balie glashard tegen me staat te liegen om maar haar eigen straatje schoon te vegen (waar haar twee collega's hier eerder met geen woord over gerept hadden). Daar wil ik nog wel een gesprekje mee hebben, maar dan wil ik wel 100% zeker zijn van mijn zaak.
Ik weet nog niet welk pakketje het betreft, dus kan nog even niet terug naar de verkoper. Dit zal ik tzt uiteraard doen.
Samen met het zoeken naar info met Google ben ik inmiddels veel wijzer dan een paar dagen geleden Het is mij een raadsel hoe ze in China dingen kunnen produceren EN versturen voor een bedrag lager dan de kosten voor een postzegel voor een brief naar mijn buurman. Maar PostNL heeft toch echt ooit afspraken gemaakt waarbij ze zich verplicht hebben het gedeelte binnen Nederland te verzorgen dus ik kan geen medelijden met ze hebben. En dit nog los van de discussie thuis_gebracht of ophalen_postagentschap.
De vraag die echter nog steeds open staat (tenzij ik het antwoord gemist heb/het inderdaad een foutje was) is wie de adressticker met het adres van het postagentschap op het pakket plakt (en daarmee vermoedelijk de adressticker met mijn adres afplakt).
Adres postagentschap met een duidelijke regel erin: "Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)".
Dit lijkt mij een normale en goed werkende methode om een pakketje naar een postagentschap te sturen (hun adres staat erop) en vervolgens aan iemand aan de balie af te geven die op de postcode 1234AB huisnummer 5 woont. (Het zou natuurlijk nòg beter werken als ze ook inderdaad mijn achternaam zouden invoeren i.p.v. "<naam onbekend>")
Als ik een methode moest verzinnen om het klantenadres af te plakken omdat ik het pakket door de eindklant bij het postagentschap af wil laten halen, zou ik iets soortgelijks verzinnen.
Maar dit zou dus betekenen dat de mevrouw aan de balie glashard tegen me staat te liegen om maar haar eigen straatje schoon te vegen (waar haar twee collega's hier eerder met geen woord over gerept hadden). Daar wil ik nog wel een gesprekje mee hebben, maar dan wil ik wel 100% zeker zijn van mijn zaak.
Ik weet nog niet welk pakketje het betreft, dus kan nog even niet terug naar de verkoper. Dit zal ik tzt uiteraard doen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
Uw pakketje is aangetekend verzonden en moet voor getekend worden bij ontvangst. Zoals u in mijn tekst kunt lezen is dat de normale procedure dat dit bij een postagentschap gedaan wordt. Zodra uw pakje in Nederland aankomt plakt PostNL hun sticker erop om het pakket in Nederland te kunnen verwerken.
Namen kennen ze niet bij PostNL, uw pakje wordt verstuurd op postcode-huisnummer. Dit gaat volautomatisch. Als er ook nog namen bekeken moeten worden op een pak, dat handmatig moeten intypen en moeten verwerken in de barcode, gaat dit ten kostte van de tijd wat weer geld kost. Ook zal er meer personeel moeten komen en de barcodes nog langer.
U kunt met uw afhaalbericht en 3S code een pakket ophalen. Dit is een waterdicht systeem, echter maakt iedereen wel eens een foutje.
Namen kennen ze niet bij PostNL, uw pakje wordt verstuurd op postcode-huisnummer. Dit gaat volautomatisch. Als er ook nog namen bekeken moeten worden op een pak, dat handmatig moeten intypen en moeten verwerken in de barcode, gaat dit ten kostte van de tijd wat weer geld kost. Ook zal er meer personeel moeten komen en de barcodes nog langer.
U kunt met uw afhaalbericht en 3S code een pakket ophalen. Dit is een waterdicht systeem, echter maakt iedereen wel eens een foutje.
Re: Adres sticker bij Chinees pakketje.
Duidelijk. Bedankt. De adressticker komt dus inderdaad van PostNL zelf.
Het foutje op zich (terugsturen) was ook helemaal geen halszaak geweest als het Postagentschap niet standaard de schuld bij PostNL legt, maar even in de verzendgegevens had gekeken. Dan hadden ze gezien dat zij het pakketje WEL hebben gehad, maar hebben teruggestuurd na 42 minuten en was waarschijnlijk alles makkelijk terug te draaien geweest.
De tweede keer dat ik het pakketje wilde ophalen: hetzelfde verhaal.
Derde keer, wanneer geconfronteerd met hun tekortkomingen: domweg onwaarheden ophangen (of zal ik het leugens noemen) om maar van me af te zijn. En hier wordt mijns inziens de grens van een simpel foutje maken, mijlenver overschreden.
Ik krijg er mijn pakket niet mee terug, maar ik ga dit toch nog wel even bespreken.
Het foutje op zich (terugsturen) was ook helemaal geen halszaak geweest als het Postagentschap niet standaard de schuld bij PostNL legt, maar even in de verzendgegevens had gekeken. Dan hadden ze gezien dat zij het pakketje WEL hebben gehad, maar hebben teruggestuurd na 42 minuten en was waarschijnlijk alles makkelijk terug te draaien geweest.
De tweede keer dat ik het pakketje wilde ophalen: hetzelfde verhaal.
Derde keer, wanneer geconfronteerd met hun tekortkomingen: domweg onwaarheden ophangen (of zal ik het leugens noemen) om maar van me af te zijn. En hier wordt mijns inziens de grens van een simpel foutje maken, mijlenver overschreden.
Ik krijg er mijn pakket niet mee terug, maar ik ga dit toch nog wel even bespreken.