Slechte communicatie vliegtickets.nl
Geplaatst: 16 sep 2017 14:09
Ik doe mijn verhaal hier maar even want helaas geen teken van leven van Vliegtickets.nl
Op 6 september heb ik een retourreis via vliegtickets.nl van Amsterdam naar Ibiza geboekt.
Daarbij tevens een auto via een met vliegtickets.nl samenwerkende organisatie, Rentalcars geboekt.
In het reserveringsmenu stond dat ik de auto op het vliegveld kon ophalen.
Echter na het betalen van het totaalbedrag voor het ticket en de auto kreeg ik een bevestiging van Rentalcars waaruit bleek dat ik mijn auto moest ophalen met een busdienst. Dit was absoluut niet handig voor mij, dus heb ik direct de auto geannuleerd. Dit was gelukkig geen probleem.
Wel vond ik de informatie misleidend en dit heb ik telefonisch gemeld bij dhr Koray van Vliegtickets.nl.
Bovendien had ik geen bevestiging van mijn vliegticket reservering ontvangen per mail. Dat vond dhr Koray vreemd en is een tijdje aan het zoeken geweest hoe dat kon. Het bleek dat er iets met de systemen aan de hand was.De fout lag dus bij Vliegtickets. Al met al gaf mij dat geen fijn gevoel, ik boek graag alles bij een en dezelfde maatschappij. Aangezien de reservering dus niet bevestigd was heb ik aangegeven ook de reis te willen annuleren. Daarop kreeg ik een bevestigend telefonisch antwoord en bovendien een zwart op wit e-mail.
Het bedrag zal vanzelf binnen enkele werkdagen op uw rekening weer verschijnen.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.
Ik vervolgens gekeken naar een verblijfplaats op Ibiza en geboekt. Bovendien een dag langer dan dat ik oorspronkelijk van plan was.
Echter een dag later kreeg ik wederom een e-mail waarin stond:
Beste heer Melten,
Naar aanleiding van onze telefoongesprek mailen wij u.
Wij vinden het spijtig om het volgende aan u door te geven.
De tickets waarvoor u heeft betaald, zijn wel geboekt op 06sep en bevestigd bij Transavia en Vueling.
Vanwege een storing in ons systeem konden wij helaas niet zien dat de boekingen bevestigd waren.
Het verzoek om het geldbedrag aan u terug te storten is hierbij stopgezet
Hierop heb ik direct terug gemaild dat de annulering reeds bevestigd was en ik niet wederom kon omzetten.
Daarop kreeg ik een mail dat ik normaal gesproken binnen drie werkdagen antwoord zou krijgen.
Weer meteen gemaild dat dat te laat is, ik zou 2 werkdagen later al vertrekken.
Toch weer een mail waarin stond dat er normaal gesproken binnen drie dagen een reactie komt.
Zwaar geïrriteerd door deze gang van zaken heb ik uiteindelijk toch maar het vliegtuig gepakt waar ik de tickets voor door gemaild kreeg.
Dit in de verwachting dat Vliegtickets.nl contact opneemt en mijn situatie begrijpt en erkent dat ze fout zitten.
Ik heb dus de accommodatie vroegtijdig verlaten omdat ik nu vast zat aan het ticket wat al geannuleerd was.
Het gaat mij niet alleen om die ene dag eerder vertrekken, maar zeker de valse voorwendselen voor de autoverhuur en zeer zeker de slechte manier van communiceren van de maatschappij.
Hoe kan je eerst toezeggen een reis te annuleren, om vervolgens een dag later alsnog te bevestigen en gewoon de tickets toesturen per mail?
Zeggen dat je gaat reageren binnen drie dagen, terwijl de reis dan al geschiedenis is?
Wat een waardeloze organisatie!!!
Nooit meer boeken via Vliegtickets.nl ik heb mijn lesje wel geleerd!
Op 6 september heb ik een retourreis via vliegtickets.nl van Amsterdam naar Ibiza geboekt.
Daarbij tevens een auto via een met vliegtickets.nl samenwerkende organisatie, Rentalcars geboekt.
In het reserveringsmenu stond dat ik de auto op het vliegveld kon ophalen.
Echter na het betalen van het totaalbedrag voor het ticket en de auto kreeg ik een bevestiging van Rentalcars waaruit bleek dat ik mijn auto moest ophalen met een busdienst. Dit was absoluut niet handig voor mij, dus heb ik direct de auto geannuleerd. Dit was gelukkig geen probleem.
Wel vond ik de informatie misleidend en dit heb ik telefonisch gemeld bij dhr Koray van Vliegtickets.nl.
Bovendien had ik geen bevestiging van mijn vliegticket reservering ontvangen per mail. Dat vond dhr Koray vreemd en is een tijdje aan het zoeken geweest hoe dat kon. Het bleek dat er iets met de systemen aan de hand was.De fout lag dus bij Vliegtickets. Al met al gaf mij dat geen fijn gevoel, ik boek graag alles bij een en dezelfde maatschappij. Aangezien de reservering dus niet bevestigd was heb ik aangegeven ook de reis te willen annuleren. Daarop kreeg ik een bevestigend telefonisch antwoord en bovendien een zwart op wit e-mail.
Het bedrag zal vanzelf binnen enkele werkdagen op uw rekening weer verschijnen.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.
Ik vervolgens gekeken naar een verblijfplaats op Ibiza en geboekt. Bovendien een dag langer dan dat ik oorspronkelijk van plan was.
Echter een dag later kreeg ik wederom een e-mail waarin stond:
Beste heer Melten,
Naar aanleiding van onze telefoongesprek mailen wij u.
Wij vinden het spijtig om het volgende aan u door te geven.
De tickets waarvoor u heeft betaald, zijn wel geboekt op 06sep en bevestigd bij Transavia en Vueling.
Vanwege een storing in ons systeem konden wij helaas niet zien dat de boekingen bevestigd waren.
Het verzoek om het geldbedrag aan u terug te storten is hierbij stopgezet
Hierop heb ik direct terug gemaild dat de annulering reeds bevestigd was en ik niet wederom kon omzetten.
Daarop kreeg ik een mail dat ik normaal gesproken binnen drie werkdagen antwoord zou krijgen.
Weer meteen gemaild dat dat te laat is, ik zou 2 werkdagen later al vertrekken.
Toch weer een mail waarin stond dat er normaal gesproken binnen drie dagen een reactie komt.
Zwaar geïrriteerd door deze gang van zaken heb ik uiteindelijk toch maar het vliegtuig gepakt waar ik de tickets voor door gemaild kreeg.
Dit in de verwachting dat Vliegtickets.nl contact opneemt en mijn situatie begrijpt en erkent dat ze fout zitten.
Ik heb dus de accommodatie vroegtijdig verlaten omdat ik nu vast zat aan het ticket wat al geannuleerd was.
Het gaat mij niet alleen om die ene dag eerder vertrekken, maar zeker de valse voorwendselen voor de autoverhuur en zeer zeker de slechte manier van communiceren van de maatschappij.
Hoe kan je eerst toezeggen een reis te annuleren, om vervolgens een dag later alsnog te bevestigen en gewoon de tickets toesturen per mail?
Zeggen dat je gaat reageren binnen drie dagen, terwijl de reis dan al geschiedenis is?
Wat een waardeloze organisatie!!!
Nooit meer boeken via Vliegtickets.nl ik heb mijn lesje wel geleerd!