Klopt dit
Geplaatst: 17 sep 2017 15:45
Twee rekeningen ontvangen van in totaal 700 euro voor bezoek aan fysiotherapie vanwege 'verkeerde' verwijzing specialist. Fysiotherapeut heeft niet verteld dat de verwijzing niet klopt en is 2x per week gaan behandelen nadat aanvullend pakket 'op' was.
Ik neem contact op met de firma Infomedics en vraag om een regeling. De extra kosten hiervoor accepteer. Ik vraag nog wel of beide rekeningen kunnen worden bijeengevoegd (kan niet) en ontvang dezelfde dag de bevestiging. Regeling gaat eind september lopen.
Vorige week Ik echter van CMIB incassobureau twee rekeningen waarin dezelfde regeling wordt bevestigd. Nu met de administratiekosten (waarvan ik dus op de hoogte was) maar nu ook nog met voor beide rekeningen bijna 30 euro rente. De originele rekeningen dateren van eind juni en één van de rekeningen is op dat moment al volledig betaald.
Ik vraag me het volgende af:
1. Had de fysiotherapeut bij aanvang van de behandeling niet gelijk moeten zeggen dat de behandeling niet voor vergoeding in aanmerking kwam? Na uiteraard de eerste 29 behandelingen.
2. Had ze niet moeten zeggen dat het aanvullend pakket was gebruikt en dat de kosten nu voor eigen rekening kwamen?
3. Is het normaal dat rekeningen van Infomedics nog voordat een regeling start naar een incassobureau worden gestuurd met een ophoging van rente?
Ik neem contact op met de firma Infomedics en vraag om een regeling. De extra kosten hiervoor accepteer. Ik vraag nog wel of beide rekeningen kunnen worden bijeengevoegd (kan niet) en ontvang dezelfde dag de bevestiging. Regeling gaat eind september lopen.
Vorige week Ik echter van CMIB incassobureau twee rekeningen waarin dezelfde regeling wordt bevestigd. Nu met de administratiekosten (waarvan ik dus op de hoogte was) maar nu ook nog met voor beide rekeningen bijna 30 euro rente. De originele rekeningen dateren van eind juni en één van de rekeningen is op dat moment al volledig betaald.
Ik vraag me het volgende af:
1. Had de fysiotherapeut bij aanvang van de behandeling niet gelijk moeten zeggen dat de behandeling niet voor vergoeding in aanmerking kwam? Na uiteraard de eerste 29 behandelingen.
2. Had ze niet moeten zeggen dat het aanvullend pakket was gebruikt en dat de kosten nu voor eigen rekening kwamen?
3. Is het normaal dat rekeningen van Infomedics nog voordat een regeling start naar een incassobureau worden gestuurd met een ophoging van rente?