LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Youfone
Ik heb even een vraagje. Mijn dochter had een abonnement van youfone. Nu heb ik in april haar abonnement verhoogd met een internet bundel erbij. De voorwaarde van mij was dat ze niet over haar bundel heen kon. Ze heeft een abonnement van €8. Dat zou geregeld worden. Als ze 80% had verbruikt zou ze een sms krijgen en met 100% ook. Daarna zou ze geen gebruik meer kunnen maken van internet de rest van de maand. Ik had er alle vertrouwen in. Maar nu kwam ik er achter dat er op 17-7 €31,01 was afgeschreven en op 15-8 €45,83. Ik heb gelijk gebeld en gevraagd hoe dit kon. Hun zeiden dat ze teveel internet had verbruikt. Ik heb uitgelegd dat hun er voor zouden zorgen dat ze niet over de bundel heen kon en ze hebben ook toegegeven dat ze waren vergeten het dataplafond aan te zetten. Heb een klacht ingediend en krijg een mail dat ze €10 vergoeden. Nu heb ik het even bijgehouden en nu heb ik weer een rekening van €99,11!!
Weer gebeld en kreeg nu weer een mail dat ze maximaal €20 vergoeden. Dat kan toch niet!!
Ik kan het eigenlijk helemaal niet betalen. Ze zeggen nu dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, ik had het bij moeten houden. Maar ik dacht dat het goed geregeld was.Helaas zit ik nog bijna 2 jaar aan het abonnement vast.
Kan ik hier nog wat mee?? Ben ten einde raad.
Ik heb even een vraagje. Mijn dochter had een abonnement van youfone. Nu heb ik in april haar abonnement verhoogd met een internet bundel erbij. De voorwaarde van mij was dat ze niet over haar bundel heen kon. Ze heeft een abonnement van €8. Dat zou geregeld worden. Als ze 80% had verbruikt zou ze een sms krijgen en met 100% ook. Daarna zou ze geen gebruik meer kunnen maken van internet de rest van de maand. Ik had er alle vertrouwen in. Maar nu kwam ik er achter dat er op 17-7 €31,01 was afgeschreven en op 15-8 €45,83. Ik heb gelijk gebeld en gevraagd hoe dit kon. Hun zeiden dat ze teveel internet had verbruikt. Ik heb uitgelegd dat hun er voor zouden zorgen dat ze niet over de bundel heen kon en ze hebben ook toegegeven dat ze waren vergeten het dataplafond aan te zetten. Heb een klacht ingediend en krijg een mail dat ze €10 vergoeden. Nu heb ik het even bijgehouden en nu heb ik weer een rekening van €99,11!!
Weer gebeld en kreeg nu weer een mail dat ze maximaal €20 vergoeden. Dat kan toch niet!!
Ik kan het eigenlijk helemaal niet betalen. Ze zeggen nu dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, ik had het bij moeten houden. Maar ik dacht dat het goed geregeld was.Helaas zit ik nog bijna 2 jaar aan het abonnement vast.
Kan ik hier nog wat mee?? Ben ten einde raad.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
U dient zelf het data plafon in te stellen dit doet Youfone niet voor je. Dit is ook duidelijk leesbaar op hun website:Mootje76 schreef:Youfone
Ik heb even een vraagje. Mijn dochter had een abonnement van youfone. Nu heb ik in april haar abonnement verhoogd met een internet bundel erbij. De voorwaarde van mij was dat ze niet over haar bundel heen kon. Ze heeft een abonnement van €8. Dat zou geregeld worden. Als ze 80% had verbruikt zou ze een sms krijgen en met 100% ook. Daarna zou ze geen gebruik meer kunnen maken van internet de rest van de maand. Ik had er alle vertrouwen in. Maar nu kwam ik er achter dat er op 17-7 €31,01 was afgeschreven en op 15-8 €45,83. Ik heb gelijk gebeld en gevraagd hoe dit kon. Hun zeiden dat ze teveel internet had verbruikt. Ik heb uitgelegd dat hun er voor zouden zorgen dat ze niet over de bundel heen kon en ze hebben ook toegegeven dat ze waren vergeten het dataplafond aan te zetten. Heb een klacht ingediend en krijg een mail dat ze €10 vergoeden. Nu heb ik het even bijgehouden en nu heb ik weer een rekening van €99,11!!
Weer gebeld en kreeg nu weer een mail dat ze maximaal €20 vergoeden. Dat kan toch niet!!
Ik kan het eigenlijk helemaal niet betalen. Ze zeggen nu dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, ik had het bij moeten houden. Maar ik dacht dat het goed geregeld was.Helaas zit ik nog bijna 2 jaar aan het abonnement vast.
Kan ik hier nog wat mee?? Ben ten einde raad.
https://www.youfone.nl/optie/dataplafond
Erg netjes van Youfone dat ze ondanks dit u uit coulance tegemoet komen ondanks dat u dochter twee waarschuwings SMSjes (80% en 100% verbruik) en toch gewoon doorgaat met internetten op haar telefoon.
De enige oplossing is uw dochter de rekening te laten te betalen.
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
@TS heeft u dochter ook daadwerkelijk de smsjes voor 80% en 100% ontvangen?
Heeft u nu wel een plafond in gesteld?
en ik zou wel navragen waarom youfone eerst aangeeft dat ze dit voor u kunnen doen en dan blijkt dat u dit zelf dient te doen.
Heeft u nu wel een plafond in gesteld?
en ik zou wel navragen waarom youfone eerst aangeeft dat ze dit voor u kunnen doen en dan blijkt dat u dit zelf dient te doen.
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Nergens valt te lezen dat Youfone dit niet voor je kan doen. Als jij dat wel uit die tekst op de website haalt, staat het blijkbaar toch niet zo duidelijk.sylvesterb schreef:U dient zelf het data plafon in te stellen dit doet Youfone niet voor je. Dit is ook duidelijk leesbaar op hun website:
Als dit ook daadwerkelijk is afgesproken tijdens het overeenkomen van het contract, is het aan Youfone om dit ook daadwerkelijk in te stellen. Had Youfone dit inderdaad - zoals jij al zegt - niet kunnen doen, had Youfone dit nooit mogen overeenkomen.
Ik vind er totaal niets netjes aan. Netjes is het als Youfone de extra kosten niet in rekening brengt en per direct het dataplafond inschakelt - zoals overeengekomen. Gezien de rekening van € 99,11, hebben ze dit blijkbaar ook nog niet gedaan.Erg netjes van Youfone
Het feit dat ze toe hebben gegeven vergeten dit aan te zetten, geeft aan dat Youfone dit wel overeengekomen is en nu nalatig is geweest. De klant mag niet de dupe zijn van deze fout van Youfone en dient de kosten te betalen.
De TS voldoet momenteel niet aan de voorwaarden om een waarschuwing per SMS te ontvangen. Daarvoor dient het dataplafond in te zijn geschakeld en dat heeft Youfone dus niet gedaan.dat ze ondanks dit u uit coulance tegemoet komen ondanks dat u dochter twee waarschuwings SMSjes (80% en 100% verbruik) en toch gewoon doorgaat met internetten op haar telefoon.
De enige oplossing is uw dochter de rekening te laten te betalen.
https://www.youfone.nl/info/voorwaarden ... atabundels
Het lijkt de laatste tijd wel vaker raak met Youfone..
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Youfone rekent honderd(!) euro per GB buiten de databundel. Binnen de databundel betaal je 3,20 euro per GB.
Wijze raad, zet meteen een de datalimiet aan via de Youfone website zodat er nooit meer buiten de bundel data verbruikt wordt en zeg het contract zo snel mogelijk op en ga na een eerlijker provider. Youfone is een extreem dure provider als je over de databundel heen gaat. Ze lokken je met lage tarieven maar ze verdienen hun geld aan gebruiekrs die per ongeluk over hun bundel heengaan. Die gebruikers worden vervolgens woekertarieven in rekening gebracht.
Wijze raad, zet meteen een de datalimiet aan via de Youfone website zodat er nooit meer buiten de bundel data verbruikt wordt en zeg het contract zo snel mogelijk op en ga na een eerlijker provider. Youfone is een extreem dure provider als je over de databundel heen gaat. Ze lokken je met lage tarieven maar ze verdienen hun geld aan gebruiekrs die per ongeluk over hun bundel heengaan. Die gebruikers worden vervolgens woekertarieven in rekening gebracht.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Youfone is het typische voorbeeld "goedkoop is duurkoop".Speedy123 schreef:Youfone rekent honderd(!) euro per GB buiten de databundel. Binnen de databundel betaal je 3,20 euro per GB.
Wijze raad, zet meteen een de datalimiet aan via de Youfone website zodat er nooit meer buiten de bundel data verbruikt wordt en zeg het contract zo snel mogelijk op en ga na een eerlijker provider. Youfone is een extreem dure provider als je over de databundel heen gaat. Ze lokken je met lage tarieven maar ze verdienen hun geld aan gebruiekrs die per ongeluk over hun bundel heengaan. Die gebruikers worden vervolgens woekertarieven in rekening gebracht.
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Bij de meeste providers zijn de tarieven buiten de bundel heel veel hoger dan binnen de bundel. Dat is dus niet iets wat exclusief voor goedkopere aanbieders geldt. En bij de meeste aanbieders zul je ook zelf de instellingen moeten aanpassen als je geen extra kosten wilt maken. Bij een grote aanbieder zoals Vodafone betaal je bijvoorbeeld, als je niets doet, ook fors voor verbruik buiten de bundel, terwijl je ook met een paar eenvoudige handelingen kunt kiezen voor gratis trager internet als de bundel op is. Maar daar zul je dus wel eerst zelf wat voor moeten doen, anders wordt het een dure zaak.
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Dat is niet waar, er zijn geen grote providers die 100 euro per GB rekenen. KPN en T-mobile rekenen zelfs niets maar verlagen je snelheid naar 64Kb. Kan je geen filmpjes meer kijken maar wel gewoon appjes sturen en je email lezen (zonder grote bijlages dan). Vodafone biedt hetzelfde aan via Blox.kweenie schreef:Bij de meeste providers zijn de tarieven buiten de bundel heel veel hoger dan binnen de bundel. Dat is dus niet iets wat exclusief voor goedkopere aanbieders geldt. En bij de meeste aanbieders zul je ook zelf de instellingen moeten aanpassen als je geen extra kosten wilt maken. Bij een grote aanbieder zoals Vodafone betaal je bijvoorbeeld, als je niets doet, ook fors voor verbruik buiten de bundel, terwijl je ook met een paar eenvoudige handelingen kunt kiezen voor gratis trager internet als de bundel op is. Maar daar zul je dus wel eerst zelf wat voor moeten doen, anders wordt het een dure zaak.
Wil je extra GB's kopen, dan rekent KPN voor een extra GB buiten de bundel 7,99, VodaFone rekent max. 10 euro en T-Mobile biedt je extra GB's aan varianten van 7,50 tot 10 euro per GB.
Re: Hoge kosten telefoon abonnement Youfone
Dat is dus veel hoger dan binnen de bundel.
Bij de meeste providers zul je dan eerst ook een extra bundel moeten aanschaffen. Bijvoorbeeld 100 MB voor 2,50 ( t mobile). Je kunt bij Youfone ook gewoon extra bundels aanschaffen, waarbij de prijs volgens mij lager ligt dan bij de meeste grote aanbieders.
Als je van tevoren de buiten de bundel mogelijkheid uitzet, dan zul je dus in de regel niet duurder uit hoeven zijn dan bij de grote aanbieders.
Bij de meeste providers zul je dan eerst ook een extra bundel moeten aanschaffen. Bijvoorbeeld 100 MB voor 2,50 ( t mobile). Je kunt bij Youfone ook gewoon extra bundels aanschaffen, waarbij de prijs volgens mij lager ligt dan bij de meeste grote aanbieders.
Als je van tevoren de buiten de bundel mogelijkheid uitzet, dan zul je dus in de regel niet duurder uit hoeven zijn dan bij de grote aanbieders.