Pagina 1 van 1

Sony 58 a

Geplaatst: 20 sep 2017 22:07
door anneke.kalma-luimstra
op mijn laatste dag van de garantie ,kreeg ik een software storing ,hij deed niks meer ,dus terug gegaan naar mijn fotozaak ,ik had er ook een verzekering lopen ,hij is op gestuurd en natuurlijk telde de garantie niet ,wat ik niet snap 2 jaar is 2 jaar ,ik heb hem 29 juli ingeleverd ,en hij word sinds vrijdag gerepareerd al met al ben ik mijn camera al 8 weken kwijt ,de fotozaak werkt ook niet erg mee ,eerst werd mij verteld dat het 4 weken zou duren ,ik ben toen mijn verzekering gaan vragen waar mijn camera was ,die wisten van niets ,na 6 weken belde de foto zaak dat ze een handtekening nodig hadden voor het schade formulier ,die zou meteen door gestuurd worden naar de verzekering ,helaas waren de papieren niet compleet volgens de verzekering ,terwijl ik toch echt alles had ingeleverd bij de fotozaak,sinds vrijdag heb ik van de verzekering gehoord ,dat alles nu compleet is en hij eindelijk gerepareerd word ,maar hoelang dat gaat duren weten ze niet ,vandaag liet de fotozaak ook van zich horen ,ze hadden geen idee hoelang het ging duren er moesten onderdelen besteld worden ,wat een gedoe terwijl ik volgens mij gewoon garantie had ,het gewoon een bekende sony fout is ,heeft iemand ook deze problemen gehad of heeft iemand tips wat ik nog kan doen

Re: Sony 58 a

Geplaatst: 20 sep 2017 22:09
door Moneyman
anneke.kalma-luimstra schreef:op mijn laatste dag van de garantie ,kreeg ik een software storing ,hij deed niks meer ,dus terug gegaan naar mijn fotozaak ,ik had er ook een verzekering lopen ,hij is op gestuurd en natuurlijk telde de garantie niet ,wat ik niet snap 2 jaar is 2 jaar ,ik heb hem 29 juli ingeleverd ,en hij word sinds vrijdag gerepareerd al met al ben ik mijn camera al 8 weken kwijt ,de fotozaak werkt ook niet erg mee ,eerst werd mij verteld dat het 4 weken zou duren ,ik ben toen mijn verzekering gaan vragen waar mijn camera was ,die wisten van niets ,na 6 weken belde de foto zaak dat ze een handtekening nodig hadden voor het schade formulier ,die zou meteen door gestuurd worden naar de verzekering ,helaas waren de papieren niet compleet volgens de verzekering ,terwijl ik toch echt alles had ingeleverd bij de fotozaak,sinds vrijdag heb ik van de verzekering gehoord ,dat alles nu compleet is en hij eindelijk gerepareerd word ,maar hoelang dat gaat duren weten ze niet ,vandaag liet de fotozaak ook van zich horen ,ze hadden geen idee hoelang het ging duren er moesten onderdelen besteld worden ,wat een gedoe terwijl ik volgens mij gewoon garantie had ,het gewoon een bekende sony fout is ,heeft iemand ook deze problemen gehad of heeft iemand tips wat ik nog kan doen
Waarom zou de garantie niet tellen?

Re: Sony 58 a

Geplaatst: 20 sep 2017 23:13
door newmikey
anneke.kalma-luimstra schreef:op mijn laatste dag van de garantie ,kreeg ik een software storing ,hij deed niks meer ,dus terug gegaan naar mijn fotozaak ,ik had er ook een verzekering lopen ,hij is op gestuurd en natuurlijk telde de garantie niet ,wat ik niet snap 2 jaar is 2 jaar ,ik heb hem 29 juli ingeleverd ,en hij word sinds vrijdag gerepareerd al met al ben ik mijn camera al 8 weken kwijt ,de fotozaak werkt ook niet erg mee ,eerst werd mij verteld dat het 4 weken zou duren ,ik ben toen mijn verzekering gaan vragen waar mijn camera was ,die wisten van niets ,na 6 weken belde de foto zaak dat ze een handtekening nodig hadden voor het schade formulier ,die zou meteen door gestuurd worden naar de verzekering ,helaas waren de papieren niet compleet volgens de verzekering ,terwijl ik toch echt alles had ingeleverd bij de fotozaak,sinds vrijdag heb ik van de verzekering gehoord ,dat alles nu compleet is en hij eindelijk gerepareerd word ,maar hoelang dat gaat duren weten ze niet ,vandaag liet de fotozaak ook van zich horen ,ze hadden geen idee hoelang het ging duren er moesten onderdelen besteld worden ,wat een gedoe terwijl ik volgens mij gewoon garantie had ,het gewoon een bekende sony fout is ,heeft iemand ook deze problemen gehad of heeft iemand tips wat ik nog kan doen
Warrig verhaal wat ook nog eens slecht geformatteerd is - uw toetsenbord mist blijkbaar hoofletters, punten en een enter-toets.

Het mag nogmaals gezegd worden maar een garantie garandeert niet dat elke storing altijd kosteloos verholpen wordt. Garanties hebben voorwaarden, zo ook de algemene Sony garantie - zie daarvoor hier http://services.sony.nl/support/files/w ... _nl_NL.pdf

Garantie betekent ook al niet dat onderdelen van een al wat ouder model (de A58 is van begin 2013) gewoon in bakjes voor de grijp liggen - soms moet er iets nabesteld worden. U moet ze wel de kans geven het apparaat te repareren en niet meteen in een stuip schieten. Ze hebben u toch verteld dat de onderdelen besteld gaan worden? Wat is dan uw probleem? Dat het iets langer duurt dan u eigenlijk zou willen? Mee leren leven lijkt mij hier het beste advies - rustig afwachten dus.