Pagina 1 van 1

DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 sep 2017 15:33
door JackBen
Hoe had u gereageerd als uw kostbaar bestelling werd bij de kliko in de regen achter gelaten? Dat overkwam mij op 09 sept 2017. Een week daarvoor heb ik via ebay een nieuwe laptop besteld. De verkoper had het pakket vrij snel verstuurd. Met behulp van de track&trace code kon ik het pakket volgen. Toen kwam het bericht van DHL dat het pakket zal op maandag 11 sept 2017 bezorgd worden met de begeleidende tekst “….en handtekening is vereist”. Wat was ik blij toen ik op vrijdag 9-sept-2017 de mail van DHL kreeg dat mijn pakket wordt eerder bezorgd. Namelijk op vrijdag 09-sept2017.Daar ik nergens een bezorg tijdstip kon vinden, ben gaan bellen met DHL. Ik rakte behoorlijk van slag toen kreeg ik van DHL te horen dat mijn pakket werd bezorg om 09:03 om precies te zijn. Ik vermelde dat ik de hele ochtend voor dit doel thuis was gebleven en dat niemand was bij de deur geweest. Het was toen 10:30. De DHL medewerker ging opzoek naar het vermiste pakket en hij zou terug bellen op 12:30. Om 12:45 kreeg van DHL te horen dat de koerier was bij nummer 17 (in plaats van 12) geweest en dat hij via de intercom kreeg de instructie het pakket bij de kliko achterlaten. De koerier nam niet eens de moeite om de vereiste handtekening te vragen. Hij liet het pakket (kartonnen doos) in de regen achter. Met veel zorg over wat zal ik gaan aantreffen bij de kliko, liep ik onder de zware regen naar nr. 17. Daar vond ik het pakket met een door de regen verpulverde kartoondoos. Achteraf bleek dat de laptop door de verkoper dubbel was verpakt en de laptop liep geen schade op. Navraag bij DHL heeft geleid tot het volgende:
1. De vermelding dat de handtekening is vereist wordt standard vermeld en standard door de koerier genegeerd.
2. Als het pakket wordt (ook verkeerd) bezorgd en de ontvangende (ook verkeerde) persoon de instructie geeft om het pakket ergens te dumpen, doet DHL dat. Ze zien dat als een bindende afspraak (dat is de officiële antwoord van DHL).
3. Hoewel DHL op de hoogte was van de waarde van de zending (laptop $1000+) en op het pakket geplakte stickers (HP etc etc) suggestief verklapte iets over de inhoud, werd toch het pakket naast de kliko gedumpt.
4. Berichtwisseling met DHL heeft tot op heden niet de verwachte resultaat opgeleverd:
a. het toegeven dat ze niet conform hun processen hebben gehandeld;
b. dat ze handelde niet in het belang van de betalende klant;
c. dat ze zullen als aan doen om dit in de toekomst niet te laten herhalen (ik heb DHL verzekerd dat ik niet op een schadevergoeding op ben).
Ik vind de manier waarop met goederen van betalende klanten wordt omgegaan buiten gewoon storend. Wat vindt u?

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 sep 2017 15:58
door stofzuigertje
De verkoper heeft contract met DHL en die kan een claim indienen , U helaas niets.....

Wel wil DHL deze verkoper als klant houden dus laat deze verkoper het even regelen.
Het ophalen en controleren en geen originele doos meer als deze ooit voor garantie terug zou moeten.....
Ook bij verkoop gebruikt is zonder doos lastiger.

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 sep 2017 18:04
door atlas1302
Gelukkig niet in de KLIKO, maar ik ben altijd wel benieuwd naar het antwoord waarom ze zoiets nu doen....in de stromende regen! Bij mij bleef een pakket 4 weken achter op een vliegveld ook van DHL, we hebben inderdaad de leverancier aangespoort (Spanje) om actie te ondernemen en het is gelukkig weer goed gekomen.

DHL kon geen antwoord geven en het pakket was al vermist volgens hen. de transportkosten zijn vergoed met een excuus. Vind ik dan ook weer geweldig :)

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 sep 2017 21:12
door 16again
In de kliko was de doos tenminste droog gebleven.

Menigeen zou denken: Zonder handtekening is er niets bezorgd , en vervolgens brutaal informeren waar pakket blijft.
Ergens zou dat goed zijn, dan is het namelijk snel gedaan met de koerier die de handtekening overslaat

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 19 nov 2017 09:44
door Willemzelf
Dit verhaaltje geloof ik geen woord van.
Ten eerste : wie koopt er nou een computer van 1000 dollar op een veilingsite in de US?
Ten tweede : garantie wordt dan een probleem.
En ten derde : op import uit de US voor een bedrag van 1000 dollar komt er nog eens BTW en verdere invoer kosten bij van 250 euro.
En die 250 euro moet je aan de bezorger betalen, anders krijg je het pakket niet.
Dussss: zo'n pakket wordt niet bij buren afgeleverd.
Een onzin verhaaltje.

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 19 nov 2017 10:06
door chrisd1
16again schreef:Ergens zou dat goed zijn, dan is het namelijk snel gedaan met de koerier die de handtekening overslaat
Daar lijkt het iig niet erg op.

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 19 nov 2017 10:20
door stofzuigertje
E bay, dat kan elk land ter wereld zijn dus zelfs NL of BE of DE en dan is de invoer 0%.....

Verkeerde huisnummer zonder kaartje, dan kan de leverancier de laptop met waterschade 100% claimen.
Geen handtekening (bezorger zelf) en verkeerde nummer zonder briefje....


Vaak worden dit soort Kliko bezorgers pas ontslagen zodra ze een ander vinden die voor flut bedragen wil bezorgen...
Deze gaat er dan uit, maar soms moeten ze dit personeel wel accepteren helaas.

Een DHL afhaalpunt, je hoeft niet thuis te blijven en staat veilig binnen....
De plaatselijke sigaren boer ziet dan weer eens een roker die helaas voor hem vaak in Luxemburg komt....! :mrgreen:

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 19 nov 2017 11:04
door chrisd1
stofzuigertje schreef:Een DHL afhaalpunt, je hoeft niet thuis te blijven en staat veilig binnen....
Bij het afhaalpunt, waar ik zelf wel eens kom, wordt ook nog het gewicht van het pakket, dat op de verzendbon staat, gecontroleerd.

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 nov 2017 10:02
door Radar
Dit onderwerp zat zaterdag in de radio-uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... chauffeur/

Re: DHL bezorg pakket bij de kliko

Geplaatst: 21 nov 2017 10:41
door Brahms
JackBen schreef:Hoe had u gereageerd als uw kostbaar bestelling werd bij de kliko in de regen achter gelaten? Dat overkwam mij op 09 sept 2017. Een week daarvoor heb ik via ebay een nieuwe laptop besteld. De verkoper had het pakket vrij snel verstuurd. Met behulp van de track&trace code kon ik het pakket volgen. Toen kwam het bericht van DHL dat het pakket zal op maandag 11 sept 2017 bezorgd worden met de begeleidende tekst “….en handtekening is vereist”. Wat was ik blij toen ik op vrijdag 9-sept-2017 de mail van DHL kreeg dat mijn pakket wordt eerder bezorgd. Namelijk op vrijdag 09-sept2017.Daar ik nergens een bezorg tijdstip kon vinden, ben gaan bellen met DHL. Ik rakte behoorlijk van slag toen kreeg ik van DHL te horen dat mijn pakket werd bezorg om 09:03 om precies te zijn. Ik vermelde dat ik de hele ochtend voor dit doel thuis was gebleven en dat niemand was bij de deur geweest. Het was toen 10:30. De DHL medewerker ging opzoek naar het vermiste pakket en hij zou terug bellen op 12:30. Om 12:45 kreeg van DHL te horen dat de koerier was bij nummer 17 (in plaats van 12) geweest en dat hij via de intercom kreeg de instructie het pakket bij de kliko achterlaten. De koerier nam niet eens de moeite om de vereiste handtekening te vragen. Hij liet het pakket (kartonnen doos) in de regen achter. Met veel zorg over wat zal ik gaan aantreffen bij de kliko, liep ik onder de zware regen naar nr. 17. Daar vond ik het pakket met een door de regen verpulverde kartoondoos. Achteraf bleek dat de laptop door de verkoper dubbel was verpakt en de laptop liep geen schade op. Navraag bij DHL heeft geleid tot het volgende:
1. De vermelding dat de handtekening is vereist wordt standard vermeld en standard door de koerier genegeerd.
2. Als het pakket wordt (ook verkeerd) bezorgd en de ontvangende (ook verkeerde) persoon de instructie geeft om het pakket ergens te dumpen, doet DHL dat. Ze zien dat als een bindende afspraak (dat is de officiële antwoord van DHL).
3. Hoewel DHL op de hoogte was van de waarde van de zending (laptop $1000+) en op het pakket geplakte stickers (HP etc etc) suggestief verklapte iets over de inhoud, werd toch het pakket naast de kliko gedumpt.
4. Berichtwisseling met DHL heeft tot op heden niet de verwachte resultaat opgeleverd:
a. het toegeven dat ze niet conform hun processen hebben gehandeld;
b. dat ze handelde niet in het belang van de betalende klant;
c. dat ze zullen als aan doen om dit in de toekomst niet te laten herhalen (ik heb DHL verzekerd dat ik niet op een schadevergoeding op ben).
Ik vind de manier waarop met goederen van betalende klanten wordt omgegaan buiten gewoon storend. Wat vindt u?
Mijn idee, een Google Translate uit Amerika ?
De vraag is dus, uit welk land werd dit pakket nu verzonden (ivm de prijs in Dollars) en in welk land woont de ontvanger / topicstarter ?
Hoe zijn de invoerrechten betaaald ?