LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Ik zag jullie programma vandaag en oooooh wat waren de opmerkingen herkenbaar.
Kort mijn situatie.
Ik bestel 3 SSD schijven in Israel. Ze worden verzekerd verzonden. Helaas is tijdens de verzending een mega zwaar pakket eropgezet en alle 3 de harde schijven waren medogenloos verborgen. Waarde? 1200 euro.
We volgen de procedure exact.
Verzender contacteert PostIL. PostIL laat verzender weten dat ik ook melding moet doen bij PostNL.
Ik ga naar het webformulier, ruim binnen de 7 dagen limiet. Ik doe mijn melding en na lang wachten (zomer tuinmeubelen drukte) en een paar keer telefonisch polsen, wordt ik ge-emailed. Uiteindelijk let ik contact met een medewerkster. Die doet alsof alles prima verloopt. Ze laat mij foto's verzenden, chat logs, etc etc. Alles is goed volgens haar. Ik kan geen inzage krijgen maar het rapport is opgesteld en PostIL kan nu dat rapport aanvragen.
PostIL doet dit. PostIL krijgt reactie van PostNL: Meneer was te laat met zijn schademelding. De datum die wordt gegeven is de datum dat de medewerkster van PostNL ZELF eens een keer aan het werk ging. Dat staat HELEMAAL LOS van mijn meldingsdatum. Ik heb ook nog een bevestigingsemail van mijn melding op het webformulier waarin tot op de seconde te zien is wanneer ik de melding heb gedaan.
Ondanks herhaalde verzoeken van zowel mij als PostIL houdt de medewerkster voet bij stuk. Mij wordt verteld dat ik geen contact meer mag opnemen met PostNL en dat al mijn berichten vanaf nu bedrijf-wijd genegeerd zullen worden!
Na lange strubbelingen met diverse interne organisaties bij PostNL krijg ik eindelijk iemand te pakken die wel alles in orde kan maken. Deze mevrouw bevestigt indirect dat PostNL fouten heeft gemaakt en zij zal er zorg voor dragen dat er nu wel een correct rapport opvraagbaar is voor PostIL.
3x raden... PostIL vraag het rapport opnieuw op en krijgt opnieuw te horen dat ik te laat was met de schade melding. Dat was ik NIET! En nu ben ik dus niet meer verzekerd omdat PostIL geen andere informatie krijgt dan wat PostNL valselijk blijft herhalen.... Ik zou te laat zijn en geen recht hebben op een inhoudelijke rapportage.
Ik wordt nu door PostNL volledig genegeerd en ik krijg nergens meer antwoord op. Ook telefonisch niet.
Kort mijn situatie.
Ik bestel 3 SSD schijven in Israel. Ze worden verzekerd verzonden. Helaas is tijdens de verzending een mega zwaar pakket eropgezet en alle 3 de harde schijven waren medogenloos verborgen. Waarde? 1200 euro.
We volgen de procedure exact.
Verzender contacteert PostIL. PostIL laat verzender weten dat ik ook melding moet doen bij PostNL.
Ik ga naar het webformulier, ruim binnen de 7 dagen limiet. Ik doe mijn melding en na lang wachten (zomer tuinmeubelen drukte) en een paar keer telefonisch polsen, wordt ik ge-emailed. Uiteindelijk let ik contact met een medewerkster. Die doet alsof alles prima verloopt. Ze laat mij foto's verzenden, chat logs, etc etc. Alles is goed volgens haar. Ik kan geen inzage krijgen maar het rapport is opgesteld en PostIL kan nu dat rapport aanvragen.
PostIL doet dit. PostIL krijgt reactie van PostNL: Meneer was te laat met zijn schademelding. De datum die wordt gegeven is de datum dat de medewerkster van PostNL ZELF eens een keer aan het werk ging. Dat staat HELEMAAL LOS van mijn meldingsdatum. Ik heb ook nog een bevestigingsemail van mijn melding op het webformulier waarin tot op de seconde te zien is wanneer ik de melding heb gedaan.
Ondanks herhaalde verzoeken van zowel mij als PostIL houdt de medewerkster voet bij stuk. Mij wordt verteld dat ik geen contact meer mag opnemen met PostNL en dat al mijn berichten vanaf nu bedrijf-wijd genegeerd zullen worden!
Na lange strubbelingen met diverse interne organisaties bij PostNL krijg ik eindelijk iemand te pakken die wel alles in orde kan maken. Deze mevrouw bevestigt indirect dat PostNL fouten heeft gemaakt en zij zal er zorg voor dragen dat er nu wel een correct rapport opvraagbaar is voor PostIL.
3x raden... PostIL vraag het rapport opnieuw op en krijgt opnieuw te horen dat ik te laat was met de schade melding. Dat was ik NIET! En nu ben ik dus niet meer verzekerd omdat PostIL geen andere informatie krijgt dan wat PostNL valselijk blijft herhalen.... Ik zou te laat zijn en geen recht hebben op een inhoudelijke rapportage.
Ik wordt nu door PostNL volledig genegeerd en ik krijg nergens meer antwoord op. Ook telefonisch niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2017 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige namen verwijderd.
Reden: Volledige namen verwijderd.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
God wat vervelend zeg.
probeer anders ook hier je klacht neer te leggen https://www.klacht.nl/postnl/
succes
probeer anders ook hier je klacht neer te leggen https://www.klacht.nl/postnl/
succes
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Als een pakje waar alleen jij de inhoud van weet zwaar gekreukeld aankomt even foto maken en nog niet tekenen.
De bezorger zal hier wel begrip voor hebben.....
Als je gelijk opende en ziet binnen schade is de vraag; Voldoende verpakt of slordig van firma die het stuurde????
Dat kun je redelijk zien en voor €1200,- mag er best een stevige doos en voldoende plastic om heen voor bescherming!
Naast jou schijven mag ik namelijk ook Remschijven en koppeling bestellen.... en dat is meer dan 10kg in 1 doos!
En waarom Israël? Mijn 3 Tb schijf + 256 SSD ingebouwd kwam via Chinese Post binnen voor minder...
Dit was maar 1 schijf en geen 3..... maar harde plastic box, veel schuim eromheen en dubbele golfkarton en nu even getest leeg!
Ik kan op die doos met 1 voet met mijn volle 90 Kg erop staan!
Het enige waarover ik mij verbaasde was geen BTW & invoerrechten, staat SD kaartje op, maar dan is het brievenbus....?
Mijn doos is groter en steviger een aangetekend schadevrij aangekomen.
Kunt U aantonen dat het niet voldoende verpakt was, en de leverancier aanklagen?
En hoe bewijs je waar het beschadigde...?
Israël, Schiphol, Post NL of bezorger?
Niet onze eigen Post maar die in Israël moet bij dit soort gevallen de schade vergoeden via hun voorwaarden!
Verder, is na de eerste foute formulier dat bewijs wel bewaard?
Je moet voor deze klacht zowel eerste foute als 2e goede aantonen voor op tijd klagen!
De bezorger zal hier wel begrip voor hebben.....
Als je gelijk opende en ziet binnen schade is de vraag; Voldoende verpakt of slordig van firma die het stuurde????
Dat kun je redelijk zien en voor €1200,- mag er best een stevige doos en voldoende plastic om heen voor bescherming!
Naast jou schijven mag ik namelijk ook Remschijven en koppeling bestellen.... en dat is meer dan 10kg in 1 doos!
En waarom Israël? Mijn 3 Tb schijf + 256 SSD ingebouwd kwam via Chinese Post binnen voor minder...
Dit was maar 1 schijf en geen 3..... maar harde plastic box, veel schuim eromheen en dubbele golfkarton en nu even getest leeg!
Ik kan op die doos met 1 voet met mijn volle 90 Kg erop staan!
Het enige waarover ik mij verbaasde was geen BTW & invoerrechten, staat SD kaartje op, maar dan is het brievenbus....?
Mijn doos is groter en steviger een aangetekend schadevrij aangekomen.
Kunt U aantonen dat het niet voldoende verpakt was, en de leverancier aanklagen?
En hoe bewijs je waar het beschadigde...?
Israël, Schiphol, Post NL of bezorger?
Niet onze eigen Post maar die in Israël moet bij dit soort gevallen de schade vergoeden via hun voorwaarden!
Verder, is na de eerste foute formulier dat bewijs wel bewaard?
Je moet voor deze klacht zowel eerste foute als 2e goede aantonen voor op tijd klagen!
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Wat ik zou doen is aansprakelijk stellen. PostNL liegt en er is bewijs. Het pleegt fraude in een verzekeringskwestie. Gewoon postNL aansprakelijk stellen en aangeven dat je alle juridische kosten op hun gaat verhalen. Tevens dat je wettelijke rente vanaf meldingsdatum gaat vorderen. Dat je ze 14 dagen de tijd geeft om contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Anders maakt u een melding bij AFM met gegevens en bewijs. Dat zal ze misschien wakker schudden en weer contact met u opnemen. Of schakel rechtsbijstand in.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Luister, je slaat de plank helemaal mis.
De vraag is niet hoe het verpak is en of ik beter Chinese rommel kan kopen. Ook niet of jij je remschijven mag versturen.
Het probleem is dat ik netjes melding maak, PostNL vervolgens enkele weken wacht voordat ze mijn melding oppakken en dan hebben ze nog de brutaliteit om mijn meldingsdatum volledig te negeren en er een willekeurige eigen meldingsdatum opplakken. Namelijk de datum dat ZIJ aan het werk gingen. Ik wordt gestraft omdat PostNL niet genoeg capaciteit heeft om haar werk te doen.
Wanneer je ze daar op wijst, krijg je geen ander antwoord dan: U moet bij PostIL zijn, die handelen de zaak af.
MAAR DIE KUNNEN NIETS AFHANDELEN WANT POSTNL MAAKT GEEN JUIST RAPPORT, ZEGT ALLEEN MAAR DAT IK VEEL TE LAAT WAS. Ik kan bewijs sturen wat ik wil, maar het wordt volledig genegeerd. PostIL heeft niets aan mijn bewijs, PostNL negeert het en voorkomt zo een flinke schadeclaim.
De vraag is niet hoe het verpak is en of ik beter Chinese rommel kan kopen. Ook niet of jij je remschijven mag versturen.
Het probleem is dat ik netjes melding maak, PostNL vervolgens enkele weken wacht voordat ze mijn melding oppakken en dan hebben ze nog de brutaliteit om mijn meldingsdatum volledig te negeren en er een willekeurige eigen meldingsdatum opplakken. Namelijk de datum dat ZIJ aan het werk gingen. Ik wordt gestraft omdat PostNL niet genoeg capaciteit heeft om haar werk te doen.
Wanneer je ze daar op wijst, krijg je geen ander antwoord dan: U moet bij PostIL zijn, die handelen de zaak af.
MAAR DIE KUNNEN NIETS AFHANDELEN WANT POSTNL MAAKT GEEN JUIST RAPPORT, ZEGT ALLEEN MAAR DAT IK VEEL TE LAAT WAS. Ik kan bewijs sturen wat ik wil, maar het wordt volledig genegeerd. PostIL heeft niets aan mijn bewijs, PostNL negeert het en voorkomt zo een flinke schadeclaim.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Ik snap eigenlijk het heel issue niet. TS besteld in Israel (is dus koper), bedrijf waar hij besteld is in de basis verantwoordelijk voor correcte levering. Dit gebeurt niet. Waarom is TS met PostNL aan het steggelen, deze lijkt mij helemaal geen partij voor TS (tenzij TS de verzending zelf geregeld heeft). TS moet voor zover ik het kan beoordelen gewoon correcte levering eisen bij de verkoper waar hij besteld heeft en het hele gedoe omtrent verzending bij de verkoper neerleggen. Dat PostNL niet meer met TS wil communiceren snap ik dan ook wel daar hij in principe geen partij is (tenzij hij uiteraard zelf het transport geregeld heeft, maar dat komt niet duidelijk uit de OP).
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Allemaal al gedaan; altijd weer hetzelfde antwoord: de schademelding ligt nu bij PostIL. Wettelijk bindend afspraken verhinderen ons om verder nog actie te ondernemen. Wij kunnen geen actie meer ondernemen. U moet bij PostIL zijn. ALLES wordt verder genegeerd. NIEMAND bij PostNL die voorbij het 'wij kunnen niets meer doen, het is de wet' antwoorden.Dieke83 schreef:God wat vervelend zeg.
probeer anders ook hier je klacht neer te leggen https://www.klacht.nl/postnl/
succes
BAH!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Jij moet voor PostNL gaan werken. Er staat je daar een fantastische toekomst te wachten.stofzuigertje schreef:knip knip knip!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Zucht. En wat de neuk is een TS?Cro schreef:Ik snap eigenlijk het heel issue niet. TS besteld in Israel (is dus koper), bedrijf waar hij besteld is in de basis verantwoordelijk voor correcte levering. Dit gebeurt niet. Waarom is TS met PostNL aan het steggelen, deze lijkt mij helemaal geen partij voor TS (tenzij TS de verzending zelf geregeld heeft). TS moet voor zover ik het kan beoordelen gewoon correcte levering eisen bij de verkoper waar hij besteld heeft en het hele gedoe omtrent verzending bij de verkoper neerleggen. Dat PostNL niet meer met TS wil communiceren snap ik dan ook wel daar hij in principe geen partij is (tenzij hij uiteraard zelf het transport geregeld heeft, maar dat komt niet duidelijk uit de OP).
Volgens mij moet je eens goed gaan kijken wat de wet voorschrijft. Trust me, ik volg procedure en PostNL liegt.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Ik denk, dat uw ervaring van een dusdanig caliber is, dat u via een forum niet meer tot een oplossing gaat komen. Uw beschuldiging zou ik naar een level Consumentenbond, Consuwijzer, AMC of hoger sturen en direct aangeven dat u raad vraagt welke juridische hulp effectief zou zijn. Alle honden wakker maken en hier blijven berichten zodat (straks) andere media of journalisten uw bericht kunnen volgen en oppakken. Het lijkt sterk op frauderen!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 sep 2017 21:33
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Ik ga nu inderdaad stukken opsturen en mijn advocaat inschakelen. Dank Je verwoordt exact mijn gedachten ♥john18 schreef:Wat ik zou doen is aansprakelijk stellen. PostNL liegt en er is bewijs. Het pleegt fraude in een verzekeringskwestie. Gewoon postNL aansprakelijk stellen en aangeven dat je alle juridische kosten op hun gaat verhalen. Tevens dat je wettelijke rente vanaf meldingsdatum gaat vorderen. Dat je ze 14 dagen de tijd geeft om contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Anders maakt u een melding bij AFM met gegevens en bewijs. Dat zal ze misschien wakker schudden en weer contact met u opnemen. Of schakel rechtsbijstand in.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Lees de topic nog eens.Dat PostNL niet meer met TS wil communiceren snap ik dan ook wel daar hij in principe geen partij is
PostNL pleegt naar mijn mening fraude omdat ze op een valse rapport aan postIL sturen. Daardoor kan postIL niet overgaan tot vergoeding aan de verkopende partij. En als de rapport vals is en dat ts te laat was dan hoeft de verkopende partij ook niks te vergoeden of terug te betalen. PostNL pleegt fraude tegenover ts door te liegen in het rapport en dus is postNL aansprakelijk tegenover TSnaar mijn mening.
topicstarterZucht. En wat de neuk is een TS?
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
@TS ja dan zou ik dit proberen. En naar je rechtsbijstand of juridisch loket het bedrag is te groot om het te laten zitten lijkt mijjohn18 schreef:Wat ik zou doen is aansprakelijk stellen. PostNL liegt en er is bewijs. Het pleegt fraude in een verzekeringskwestie. Gewoon postNL aansprakelijk stellen en aangeven dat je alle juridische kosten op hun gaat verhalen. Tevens dat je wettelijke rente vanaf meldingsdatum gaat vorderen. Dat je ze 14 dagen de tijd geeft om contact op te nemen om tot een oplossing te komen. Anders maakt u een melding bij AFM met gegevens en bewijs. Dat zal ze misschien wakker schudden en weer contact met u opnemen. Of schakel rechtsbijstand in.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
TS = Topic starter.postverzekering schreef:Zucht. En wat de neuk is een TS?Cro schreef:Ik snap eigenlijk het heel issue niet. TS besteld in Israel (is dus koper), bedrijf waar hij besteld is in de basis verantwoordelijk voor correcte levering. Dit gebeurt niet. Waarom is TS met PostNL aan het steggelen, deze lijkt mij helemaal geen partij voor TS (tenzij TS de verzending zelf geregeld heeft). TS moet voor zover ik het kan beoordelen gewoon correcte levering eisen bij de verkoper waar hij besteld heeft en het hele gedoe omtrent verzending bij de verkoper neerleggen. Dat PostNL niet meer met TS wil communiceren snap ik dan ook wel daar hij in principe geen partij is (tenzij hij uiteraard zelf het transport geregeld heeft, maar dat komt niet duidelijk uit de OP).
Volgens mij moet je eens goed gaan kijken wat de wet voorschrijft. Trust me, ik volg procedure en PostNL liegt.
Verder betwijfel ik ten zeerste of je de wet volgt, wettelijk gezien is namelijk de verkoper verantwoordelijk voor een zending tot deze correct bij jou afgeleverd is. Daar dit niet is gebeurt ligt deze verantwoordelijkheid nog steeds bij de verkoper, deze zal nog steeds de overeenkomst moeten nakomen onafhankelijk van het proces m.b.t. de schade vergoeding vanuit PostNL. (de enige uitzondering hier op is wanneer jij de verzending geregeld hebt, echter komt niet duidelijk over in je posts dat dit het geval is, de andere uitzondering kan zijn dat het een winkel is die niet op de Europese markt gericht is, dan kan Israelisch recht gelden ).
Verder heeft wettelijk gezien alleen de verzendende partij rechten bij PostNL, niet de ontvangende partij.
Als dit al zo is, staat TS daar nog steeds wettelijk gezien volledig buiten. Als PostNL al fraude pleegt is de partij die daar schade van ondervind de verkoper, want die heeft een overeenkomt met PostIL voor een verzekerde zending, niet te topic starter. TS heeft alleen de melding op tijd moeten doen, hij geeft dat dit gedaan is (en daar ga ik dan ook van uit) en daarmee moet voor TS de kous af zijn.john18 schreef:Lees de topic nog eens.Dat PostNL niet meer met TS wil communiceren snap ik dan ook wel daar hij in principe geen partij is
PostNL pleegt naar mijn mening fraude omdat ze op een valse rapport aan postIL sturen. Daardoor kan postIL niet overgaan tot vergoeding aan de verkopende partij. En als de rapport vals is en dat ts te laat was dan hoeft de verkopende partij ook niks te vergoeden of terug te betalen. PostNL pleegt fraude tegenover ts door te liegen in het rapport en dus is postNL aansprakelijk tegenover TSnaar mijn mening.
topicstarterZucht. En wat de neuk is een TS?
De verkoper moet namelijk wettelijk gezien de levering gewoon nakomen ongeacht strubbelingen tussen de verkoper, PostIL en PostNL.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 sep 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
PostNL liegt in een rapportage over ts. De onrechtmatige daad word in Nederland gepleegd en verzonden naar posIL. Vervolgens krijgt ts het weer in Nederland in handen. Welke wet is dan van toepassing op de onrechtmatige daad? PostIL baseert zijn bevindingen op een rapport die postNL heeft gemaakt. Het gaat niet om het uit te laten keren. Het gaat om de leugen in de rapportage. Dat is tevens de oorzaak dat postIL niet betaalt en dus ook de verantwoordelijke voor alle bijkomende kosten en eventuele schade. De Verkopende partij kan niks beginnen tegen postNL. Alleen tegen postIL die het weer afschuift naar postNL. Het is een tikkie jij bent hem spelletje naar mijn mening.Cro schreef: Verder betwijfel ik ten zeerste of je de wet volgt, wettelijk gezien is namelijk de verkoper verantwoordelijk voor een zending tot deze correct bij jou afgeleverd is. Daar dit niet is gebeurt ligt deze verantwoordelijkheid nog steeds bij de verkoper, deze zal nog steeds de overeenkomst moeten nakomen onafhankelijk van het proces m.b.t. de schade vergoeding vanuit PostNL. (de enige uitzondering hier op is wanneer jij de verzending geregeld hebt, echter komt niet duidelijk over in je posts dat dit het geval is, de andere uitzondering kan zijn dat het een winkel is die niet op de Europese markt gericht is, dan kan Israelisch recht gelden ).
Verder heeft wettelijk gezien alleen de verzendende partij rechten bij PostNL, niet de ontvangende partij.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Dat laatste ben ik met je eens, echter zou TS van dat getouwtrek geen last mogen hebben. Zolang TS zijn melding op tijd gedaan heeft (en daar geloof ik TS in) zal dat door de verkoper / PostIL en PostNL opgelost moeten worden, de verkoper is immers opdracht gever richting PostIL en PostIL richting PostNL, echter onafhankelijk van de leververplichting die de verkoper heeft naar TS toe. TS heeft immers geen enkel overeenkomt met PostIL of PostNL, enkel met de verkoper, en die verkoper is verantwoordelijk voor correcte levering aan TS.john18 schreef:PostNL liegt in een rapportage over ts. De onrechtmatige daad word in Nederland gepleegd en verzonden naar posIL. Vervolgens krijgt ts het weer in Nederland in handen. Welke wet is dan van toepassing op de onrechtmatige daad? PostIL baseert zijn bevindingen op een rapport die postNL heeft gemaakt. Het gaat niet om het uit te laten keren. Het gaat om de leugen in de rapportage. Dat is tevens de oorzaak dat postIL niet betaalt en dus ook de verantwoordelijke voor alle bijkomende kosten en eventuele schade. De Verkopende partij kan niks beginnen tegen postNL. Alleen tegen postIL die het weer afschuift naar postNL. Het is een tikkie jij bent hem spelletje naar mijn mening.Cro schreef: Verder betwijfel ik ten zeerste of je de wet volgt, wettelijk gezien is namelijk de verkoper verantwoordelijk voor een zending tot deze correct bij jou afgeleverd is. Daar dit niet is gebeurt ligt deze verantwoordelijkheid nog steeds bij de verkoper, deze zal nog steeds de overeenkomst moeten nakomen onafhankelijk van het proces m.b.t. de schade vergoeding vanuit PostNL. (de enige uitzondering hier op is wanneer jij de verzending geregeld hebt, echter komt niet duidelijk over in je posts dat dit het geval is, de andere uitzondering kan zijn dat het een winkel is die niet op de Europese markt gericht is, dan kan Israelisch recht gelden ).
Verder heeft wettelijk gezien alleen de verzendende partij rechten bij PostNL, niet de ontvangende partij.
Dat TS hier nu tussen komt te zitten is niet netjes van de overige partijen.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Maar nu is het dus dat als we deze topic zo lezen, zou ik toch zeggen dat postNL de volgende wet overtreed tegenover ts http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html Daar komt dan nog eens bij dat ze ook nog eens valsheid in geschrifte plegen. En daar is ts nu de dupe van. Maar ook de verkopende partij.
Ik geef alleen mijn mening over dit topic en hoe ts het beschrijft. Of het allemaal klopt ja dat weet een advocaat of rechtsbijstand. Dat is de beste weg voor ts.
Ik geef alleen mijn mening over dit topic en hoe ts het beschrijft. Of het allemaal klopt ja dat weet een advocaat of rechtsbijstand. Dat is de beste weg voor ts.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Ik zou trouwens als ik TS was wel even de melding die hij heeft gehad van PostNL over het moment waarop hij het formulier heeft ingevuld doorspelen naar de verkoper als TS dit nog niet gedaan heeft. Deze kan daarmee dan weer aan de slag richting PostIL en PostIL mogelijk weer richting PostNL.
Dat de verkoper in Israël zit kan echter een mogelijk juridisch traject wel lastig maken.
@John18 als TS daar sluitend bewijs van heeft kan hij daar mogelijk wel aangifte van doen echter betwijfel ik ten zeerste of het OM aangaande de informatie hier bekend in het topic daar een strafrechtelijke zaak van zal maken.
Dat de verkoper in Israël zit kan echter een mogelijk juridisch traject wel lastig maken.
@John18 als TS daar sluitend bewijs van heeft kan hij daar mogelijk wel aangifte van doen echter betwijfel ik ten zeerste of het OM aangaande de informatie hier bekend in het topic daar een strafrechtelijke zaak van zal maken.
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Het gaat niet om strafzaak. Als ts een civiele zaak zou beginnen als onrechtmatige daad jegens hem, zou hij dat kunnen gebruiken. Er moet een onrechtmatige daad zijn en een causaal verband om in aanmerking te komen voor schade vergoeding. Zie https://www.amsadvocaten.nl/woordenboek ... l-verband/
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: PostNL ontwijkt aansprakelijkheid door valse rapportages
Doe gewoon wat John18 zegt en begin een rechtzaak. Dat levert meer op dan op dit forum weer tientallen reacties scoren. Ik denk niet dat PostNL onder de indruk raakt van dit forum.