LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurodisney, wie heeft er tips??

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
geffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2004 20:53

eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door geffen »

Wij willen in april/mei 2005 een midweek naar eurodisney gaan met onze twee dochters waarvan er een vijf is en een twee jaar oud tegen die tijd.
Wij hebben leuke verhalen gehoord over de crocketrange die op enkele kilometers afstand ligt van eurodisney.
Ik heb de site van eurodisney bekeken, het enige wat ik er wijzer van wordt, is dat het er wel heel mooi en leuk lijkt te zijn, maar dat lijkt het altijd als je op die sites kjikt.
Uiteraard heb ik een brochure aangevraagd, maar ik wil eigenlijk nog wel een paar dingen weten zoals:
-is een midweek een reële optie, en kun je dan incl de disney studio's alles zien?
-hoe zit het met de prijzen qua hrecagelegenheden en met die gelegenheden zelf op die range ( wat kost bv een glas cola of een glas bier )
-wat voor een zwembad zit er op dat park?
-hoe is het met het kinderentertainmant op dat park ( ik bedoel natuurlijk steeds de crocketrange..)
-is er ergens daar in de omstreken ook een supermarkt waar alles ongetwijfeld veel goedkoper zal zijn.
-hoe lang is het ongeveer rijden vanuit eindhoven?
-etc etc

-ik heb nu een brochure aangevraagd, maar is het bij eurodisney ook zo dat ik als ik niet reageer na een bepaalde tijd aanbiedingen kan verachten??

Alle overige info en tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!!

Nu zullen jullie denken dat ik te lui ben om zelf info te zoeken, maar dat ga ik zeker ook doen, maar een objectief beeld krijg je eerder op een site/forum als deze dan op de site's van die parken zelf of die van reisbureau's want die maken het natuurlijk zo mooi mogelijk voor je..

Alvast bedankt voor al jullie reacties!!

Jan !

AK

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door AK »

Nu Jan, je hoeft echt niet bang te zijn dat de plaatjes mooier zijn dan in werkelijkheid. Het is er ECHT mooi en leuk voor de kinderen. De details van sommige prijzen weet ik niet precies, omdat wij met volwassenen daar waren en daar niet op gelet hebben. Wij waren ook een midweek en hebben alle tijd gehad om beide parken te kunnen bezoeken. Al denk ik zelf, dat het studiopark wat op zichzelf spectaculaire attracties heeft, niet veel voor jullie kleine kinderen is! Dat is meer voor de grotere kinderen en volwassenen.

Maar het Disneylandpark zelf bevat zoveel om te zien en te doen, juist ook voor die kleintjes, dat het zeker de moeite waard is om er naar toe te gaan. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik een Disneyfan ben en daarom zo enthousiast reageer. Bekijk de brochure maar als je die krijgt en het is echt zo als het er staat! Had je ook al op de site van Need Mag?c gekeken?
Nu veel succes ermee.
Mvg. AK

Barbara de Wit

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Barbara de Wit »

Een MIDweek naar Euro-Disney???? :shock: :shock: Dat is 5 (vijf!!!!!!) dagen! Wat moet je in godsnaam vijf dagen in Euro-Disney? Dat park heb je echt wel in 1 dag gezien hoor. Kijk het is best leuk voor kinderen. En kinderen vinden het misschien nog wel leuk om twee dagen te gaan. Maar het is een erg klein park en je bent er zo doorheen. Dus ik zou nooit zo lang gaan. Wel als je het combineert met een reisje Parijs en dan voornamelijk naar Parijs en een dagje ED!

W_W

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door W_W »

Ben er nog nooit zelf geweest, 't is wat ik heb van horen zeggen. Een midweek in Eurodisney lijkt mij wel overdreven lang. Het is idd wel in een dag te zien, maar 2 dagen is beter. De prijzen zijn erg hoog, de Mc. Donalds is er 3 x zo duur en je mag niets zelf meenemen op eet en drink gebied als je van buiten het park komt heb ik me laten vertellen.

armiva

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door armiva »

Je mag best wel een paar dagen ervoor uittrekken om alles te zien. En inderdaad het eten/drinken op het park is wel duur.
Je kan ook best wel wat drinken en broodjes meenemen, er is heus geen tassencontrole. Als je maar niet met grote tassen en koelboxen gaat lopen sjouwen.
Veel plezier in Euro Disney.

AK

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door AK »

Precies, van horen zeggen! Dat het er niet goedkoop is, ben ik mee eens, maar niet veel duurder dan in onze parken hier hoor! En deze mensen weten nu al dat ze misschien volgend jaar willen gaan, dus die sparen er voor, neem ik aan!

En dat een midweek te lang is? Ja, voor de èèn wel , voor een ander niet. Je bent ook al gauw zo,n 6 a 7 reistijd kwijt , zo ook de terug weg.
Dat moet je zelf dus maar ervaren of het te lang of te kort is. De Davy Crocket Ranche is op zich ook een belevenis, vind ik!

En het heet allang geen Eurodisney meer, maar DisneylandResortParijs. Maar dit terzijde. Is ook niet zò belangrijk.
Mvg AK

Dopey

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Dopey »

Een midweek is met twee kleine kinderen niet te lang. Je kan namelijk op een dag maar een paar attracties doen. Wij zijn vorig jaar 4 dagen geweest met onze dochter van toen bijna 3 en ons zoontje van 1,5 jaar. Onze dochter heeft zich enorm vermaakt en na 4 dagen hadden we nog niet alle attracties gezien. Alle Disneyfiguren die je kan ontmoeten, alle parades. Ze kijken hun ogen uit.

Volgend jaar gaan we weer 4 dagen! Ik heb er nu al zin in!

Kevvin

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Kevvin »

Beste AK, zeven uur reistijd vanaf eindhoven is wel erg ruim gerekend. Dat kan best in 4 uur.

Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk Kevvin, heel nederland woont in Eindhoven....... :?

Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

En iedereen hier had er al rekening mee gehouden dat Euro-Disney op het punt van sluiten staat?
Ze hebben in mei voor de tweede keer uitstel van betaling gekregen...
Ik heb zelf ook een weekje geboekt voor juni, en wij zaten vorige maand al in spanning...
Ik zou zeggen, hou eerst de persbeichten maar een beetje in de gaten...

Kevvin

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Kevvin »

Je moet beter lezen domme gast: Want wat vraagt Jan:
-hoe lang is het ongeveer rijden vanuit eindhoven?
Altijd heel grappig om met zogenaamd leuke opmerkingen mensen proberen af te kraken. Maar wees dan niet zo'n sukkel om zelf niet goed te lezen.

Gast

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Gast »

Goed, maar dat je het in 4 uurtjes rijd is ook uit je duim gezogen.
Wanneer je met een normale snelheid rijdt dan rij je er toch al snel 6 uurtjes op.

AK

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door AK »

Even nog een reactie. Met de bus (OAD) is het zo,n 7 uur rijden incl. 2 x verplichte stops. Oja, en dat vanaf Deventer/Arnhem.

Dat het zal gaan sluiten? Daar hoef je echt niet bang voor te zijn, heb ik uit betrouwbare bron. Dat ze in problemen zijn klopt, maar het gaat NIET dicht!

En je mag zeker weten, ook wel eten in je rugzak mee naar binnen nemen hoor, maar inderdaad geen koelboxen ed. En of een midweek tekort of te lang is,? Nu, ik kan er geen genoeg van krijgen en heb geen eens kinderen. Dat moet men zelf maar ervaren! Maarja, je vind het leuk, of niet! Wij gaan in ieder geval in September voor de zoveelste keer!
Mvg AK.

Kevvin

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Kevvin »

Als je het op een routeplanner intypt geeft hij als reistijd aan 4 uur en 16 minuten. Sorry dat ik dat heb afgerond op 4 uur.....

yson

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door yson »

:D
Ik rij vanuit breda in minder dan 4 uur na de poorten van de Disney....dus dat moet vanuit eindhoven echt niet veel langer zijn......
En ik rij echt vrij normaal

Groeten......en ik denk niet dat ze na een investering van 4,5 miljard dollar gaan sluiten hoor......lijkt me heel sterk....

Lila
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:27

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Lila »

Tjongejonge wat een negativoos hier zeg!
Disneyland Parijs heeft net weer een groot som geld losgekregen, dus dat gaat zeker niet dicht!
En als de WaltDisneyCo ooit er van af wil is er vast wel een rijke sheik die het opkoopt. Zoiets gooi je toch niet zomaar dicht?
Mijn mening is dat je daar zeker een midweek lol kan hebben! Vooral als je in DCR gaat logeren, want dat is een heel bungalowpark op zich!
Bij dezelfde afslag van de snelweg zit trouwens een heel winkelcomplex dus daar kan je zeker boodschappen doen. Op het park zelf is nl. wel alles drie keer zo duur als je gewend bent, maar goed dan ben je ook in Disneyland he? Het ontbijt krijg je trouwens erbij, dus dat wordt dan flink ontbijten!!! :D

AK

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door AK »

Je bedoelt het winkelcenrtum Valle D, Europe? Dat is zeker ook nog even het vermelden waard. Een heel groot overdekt winkelcentrum met heel veel bekende winkels en betaalbare restaurantjes. En een supermarkt met zo,n 70 kassa,s. Je kunt daar van alles kopen. Echt ook even de moeite waard om heen te gaan! Vanaf het park Disney, is het èèn halte met de metro, voor de mensen die geen eigen vervoer bij zich hebben.
Mvg. AK

yvon w

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door yvon w »

Hoi Jan. Ik ben met mijn 3 kinderen al een aantal keren in Disney geweest, en blijft het leuk vinden. Mijn dochter is gister weer geweest met schoolreis, en mijn zoon zit er nu. De eerste keer dat wij gingen waren mijn kinderen ook heel klein, maar ze vonden het in 1 woord geweldig!! Het is niet zo dat je 5 dagen in het park hoeft te zijn, want er is ook genoeg te doen op david crocket zelf. Je mag wel degelijk gewoon je eigen eten meenemen, en dat deden wij dan ook de eerste dag als we uit nederland kwamen. Verder zijn er een soort macdonald zaakjes, waar je een happymeal koopt voor 6 euro! Dat vind ik betaalbaar, die kinderen vinden het geweldig, en er zit zelfs een ijsje gratis bij. Wij deden de eerste dag het disney gedeelte, de tweede dag de movieworld, en de derde dag deden we dingen die we nog een keer wilde zien. Ik wens je ontzettend veel plezier met je gezin, en voor iedereen die dit verder leest, 1 minpuntje is dat het met halloween totaal niets is daar, dus dat is echt een afrader!!

Fan

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Fan »

Maar een aanrader binnenkort de Lion King show.

Fairytale

Re: eurodisney, wie heeft er tips??

Ongelezen bericht door Fairytale »

Hoi Jan,

WIJ zijn vorig jaar mei op Davy Crocket Ranche geweest en dat is ons heel goed bevallen, op het park staan grote caravans omgebouwd als blokhut.
Je kunt lekker buiten zitten want er staat bij iedere blok hut een tafel met twee bankjes. Je kunt tegenwoordig voor een paar euro van die opvouwstoelen kopen en die zijn ook ideaal om mee te nemen.
Het zwembad valt er ook niet tegen, het is geen center parcs, maar het is goed.
In de blok hutten zit ook een grote koelkast dus als je de kosten wilt drukken kun je van huisuit ook eten en drinken meenemen.

verder is er op de davey Crocket Ranch geen echte supermarkt maar een winkel met souvenirs e.d , deze heeft ook een kleine etenswaren afd.
verder zijn er twee eetgelegenheden en kinder boerderij.
Het is er best gezellig, verder zul je toch wel veel naar het Disney parc gaan.

Het is ons beter bevallen dan het jaar er voor toen we in het mexicaanse Hotel zaten.
Veel plezier als je er naar toe gaat.

Groetjes

Gesloten