Meterstanden opnemen
Geplaatst: 01 jun 2004 01:26
Nuon vraagt ons steeds weer om de meterstanden van de elektriciteitsmeter door te geven. Wie zo n's de Nuonvoorwaarden doorneemt. Komt er achter dat niet is voorzien in een duidelijk omlijnt reglement. aangaande degene die voor meteropnemer speelt. M.a.w. een reglement welke de klant juridisch afschermt tegen eventuele doorgeeffouten. Doorgeven van de meterstanden door de klant betekent feitelijk dat de klant lineair aansprakelijk is voor alle door hem gemaakte fouten die ontstaan in de jaaropgave. Immers een schrijffout van de klant, moedwillig begaan of gewoon door zijn vergissing gemaakt, kan door NUON uitgelegd worden als mogelijke opgavefraude. Denk hier maar n's over na!
Voordat ik het vergeet nog een vraag; ''zou Nuon voor u bereidt zijn om een gratis tegenprestatie te leveren''? Vermoedelijk niet. Zelfs voor nonservice moet je tegenwoordig (0900) betalen.
Als klant hou ik er niet van om verantwoordelijkheid toegeschoven te krijgen en meteropnemer te moeten spelen, toe nou, ik ben niet in loondienst bij NUON.
Het is duidelijker als Nuon zelf zijn verantwoordelijkheid, dus de meter opneemt.
Voordat ik het vergeet nog een vraag; ''zou Nuon voor u bereidt zijn om een gratis tegenprestatie te leveren''? Vermoedelijk niet. Zelfs voor nonservice moet je tegenwoordig (0900) betalen.
Als klant hou ik er niet van om verantwoordelijkheid toegeschoven te krijgen en meteropnemer te moeten spelen, toe nou, ik ben niet in loondienst bij NUON.
Het is duidelijker als Nuon zelf zijn verantwoordelijkheid, dus de meter opneemt.
Iedereen heeft recht op mijn mening.