LOI - niet storneren betaald bedrag bij herroeping
Geplaatst: 08 okt 2017 08:52
Goedemiddag,
Via deze weg wil ik mensen waarschuwen die via de LOI een online cursus willen volgen.
Op 31 augustus besloot ik me in te schrijven voor de online cursus C# Essentials. Een programmeercursus die geheel online wordt aangeboden.
Bij de LOI bestaat heel duidelijk het recht van herroeping. Je krijgt 2 weken vanaf de start de tijd om een cursus in te zien.
Binnen deze termijn kun je beslissen of je wel of niet met de cursus wilt starten.
Bij het bestellen van de cursus die in totaal 569,50 kostte, heb ik gekozen voor het betalen in 4 termijnen zonder machtiging. De eerste termijn (vervaldatum 1 september 2017) van 164,50 euro heb ik meteen op 31 augustus voldaan. (135 euro/maand + 29,50 inschrijfgeld)
In de proeftermijn liep ik tegen de volgende problemen aan die mij deden besluiten om gebruik te maken van het recht van herroeping:
- Ik vond de digitale gebruikersomgeving onduidelijk en vervuild met oude opmerkingen die betrekking hadden op een oude cursus.
- Inloggen in de aparte digitale omgeving met mijn gebruikersnaam en wachtwoord lukte niet.
- Na het weekend heb ik dagelijks meerdere malen geprobeerd te bellen met de helpdesk. Door de lange wachttijden kreeg ik pas na 3 dagen iemand te pakken. Ik heb het probleem voorgelegd aan de medewerkster die mijn inlogprobleem heeft doorgeven aan de helpdesk, maar ik kreeg van hen geen reactie.
- Ik heb daarna geprobeerd een e-mail te sturen met mijn gebruikersnaam naar de helpdesk.
- Ik heb toen een mail ontvangen met een gebruikersnaam en wachtwoord die het weer niet deden. Hierop heb ik op 9-9-2017 een mail teruggestuurd met het verzoek om uiterlijk maandag contact met mij op te nemen om het probleem op te lossen.
Dit is niet gebeurd, waardoor ik op 12-9-2017 de Welkomsbrief met de boekenbon aangetekend heb teruggestuurd via de LOI.
- Ik heb het bewijs dat het pakketje is bezorgd op 13 september om 8.11 uur.
- Op 17 september ontving ik van afdeling creditmanagement uit naam van de Teamleider Creditmanagement van de LOI, een
e-mail met een creditfactuur dat ik niets hoef te betalen (-569,50). Echter, er wordt niet gesproken over de stornering van de 1e termijn die ik al voldaan had. Ik heb die avond een e-mail teruggestuurd creditmanagement met een schermafdruk van bank transactie, met de vraag wanneer het teveel betaalde bedrag word teruggestort. Hierop kreeg ik geen reactie.
- Op 30 september heb ik een herinnering verstuurd en dringend verzocht om het bedrag terug te storten op mijn rekening. Ik kreeg slechts een leesbevestiging terug.
- Op 10 oktober kreeg ik ineens een FACTUUR BOETE HERROEPING, weer uit naam van dezelfde Teamleider Creditmanagement, dat ik het hele bedrag van 569,50 euro (dus meer dan wat ik al betaald had!) moet betalen met als reden 'Kosten artikelen niet (tijdig in goede staat) retour ontvangen'. Dit is werkelijk absurd! Ten eerste waren er geen artikelen bij deze cursus (volledig digitaal). En ten tweede heb ik het afleverbewijs van het pakketje (bestaande uit de map met welkom brief en boekenbon) dat het is afgeleverd bij de LOI binnen de gestelde 2 weken herroepingstermijn.
(Aanvangsdatum cursus 1 september).
Al met al heeft de LOI me veel tijd, geld en stress gekost. (uren van ergernis met proberen achter de PC, circa 10 euro aan telefoonkosten van het in de wacht staat en 8,35 euro voor het aangetekend terug sturen van het pakketje met brief en boekenbon) .
Via deze weg wil ik mensen waarschuwen die via de LOI een online cursus willen volgen.
Op 31 augustus besloot ik me in te schrijven voor de online cursus C# Essentials. Een programmeercursus die geheel online wordt aangeboden.
Bij de LOI bestaat heel duidelijk het recht van herroeping. Je krijgt 2 weken vanaf de start de tijd om een cursus in te zien.
Binnen deze termijn kun je beslissen of je wel of niet met de cursus wilt starten.
Bij het bestellen van de cursus die in totaal 569,50 kostte, heb ik gekozen voor het betalen in 4 termijnen zonder machtiging. De eerste termijn (vervaldatum 1 september 2017) van 164,50 euro heb ik meteen op 31 augustus voldaan. (135 euro/maand + 29,50 inschrijfgeld)
In de proeftermijn liep ik tegen de volgende problemen aan die mij deden besluiten om gebruik te maken van het recht van herroeping:
- Ik vond de digitale gebruikersomgeving onduidelijk en vervuild met oude opmerkingen die betrekking hadden op een oude cursus.
- Inloggen in de aparte digitale omgeving met mijn gebruikersnaam en wachtwoord lukte niet.
- Na het weekend heb ik dagelijks meerdere malen geprobeerd te bellen met de helpdesk. Door de lange wachttijden kreeg ik pas na 3 dagen iemand te pakken. Ik heb het probleem voorgelegd aan de medewerkster die mijn inlogprobleem heeft doorgeven aan de helpdesk, maar ik kreeg van hen geen reactie.
- Ik heb daarna geprobeerd een e-mail te sturen met mijn gebruikersnaam naar de helpdesk.
- Ik heb toen een mail ontvangen met een gebruikersnaam en wachtwoord die het weer niet deden. Hierop heb ik op 9-9-2017 een mail teruggestuurd met het verzoek om uiterlijk maandag contact met mij op te nemen om het probleem op te lossen.
Dit is niet gebeurd, waardoor ik op 12-9-2017 de Welkomsbrief met de boekenbon aangetekend heb teruggestuurd via de LOI.
- Ik heb het bewijs dat het pakketje is bezorgd op 13 september om 8.11 uur.
- Op 17 september ontving ik van afdeling creditmanagement uit naam van de Teamleider Creditmanagement van de LOI, een
e-mail met een creditfactuur dat ik niets hoef te betalen (-569,50). Echter, er wordt niet gesproken over de stornering van de 1e termijn die ik al voldaan had. Ik heb die avond een e-mail teruggestuurd creditmanagement met een schermafdruk van bank transactie, met de vraag wanneer het teveel betaalde bedrag word teruggestort. Hierop kreeg ik geen reactie.
- Op 30 september heb ik een herinnering verstuurd en dringend verzocht om het bedrag terug te storten op mijn rekening. Ik kreeg slechts een leesbevestiging terug.
- Op 10 oktober kreeg ik ineens een FACTUUR BOETE HERROEPING, weer uit naam van dezelfde Teamleider Creditmanagement, dat ik het hele bedrag van 569,50 euro (dus meer dan wat ik al betaald had!) moet betalen met als reden 'Kosten artikelen niet (tijdig in goede staat) retour ontvangen'. Dit is werkelijk absurd! Ten eerste waren er geen artikelen bij deze cursus (volledig digitaal). En ten tweede heb ik het afleverbewijs van het pakketje (bestaande uit de map met welkom brief en boekenbon) dat het is afgeleverd bij de LOI binnen de gestelde 2 weken herroepingstermijn.
(Aanvangsdatum cursus 1 september).
Al met al heeft de LOI me veel tijd, geld en stress gekost. (uren van ergernis met proberen achter de PC, circa 10 euro aan telefoonkosten van het in de wacht staat en 8,35 euro voor het aangetekend terug sturen van het pakketje met brief en boekenbon) .