Boeking bij Holidayautos's/Europcar, graag advies
Geplaatst: 09 okt 2017 12:39
Beste forumlezers,
Voor een reis naar Amerika aankomende zaterdag heb ik via holidayauto's een auto gehuurd bij Europcar in Las Vegas.
Dit heb ik in januari 2017 al gedaan, zodat we er mooi op tijd bij waren, omdat ik de precieze tijd toen niet wist heb ik wel netjes het vluchtnummer ingevoerd(er van uitgaande dat hier rekening gehouden mee wordt). Dit bedrag is ook al afgeschreven.
Nu kwam ik er bij controle achter dat de ophaal tijd om 10:00 uur staat terwijl wij om 19:45 uur landen. In eerste instantie dacht ik, dit is geen probleem, ik pas het even online aan. Echter, nu ik dit wil aanpassen wordt dit gezien als een annulering en een nieuwe boeking. De beoogde auto werd 650 euro duurder (3 maal zoveel als oorspronkelijke prijs). Er vanuit gaande dat dit een foutje op hun website was, heb ik gemaild.
In deze mail gevraagd of dit überhaupt een probleem is. Ik kreeg redelijk snel een mail terug dat ik toch echt moet bellen, want het is enorm belangrijk dat dit er juist in staat. Ik gebeld naar een Engels nummer, er werd snel opgenomen. Ook hier werd verteld dat de prijs met 650 euro omhoog zou gaan. Ook zij vond dit vreemd en gaf aan Europcar (uitvoerende verhuurpartij) een mail te sturen om te vragen of ze dit kosteloos kunnen aanpassen.
Dit zou afgelopen weekend gebeuren, echter heb ik tot op heden nog niks gehoord, nu zaterdag 10 oktober steeds dichterbij komt begin ik een klein beetje in de stress te schieten hierover.
Kort gevraagd:
Voor een reis naar Amerika aankomende zaterdag heb ik via holidayauto's een auto gehuurd bij Europcar in Las Vegas.
Dit heb ik in januari 2017 al gedaan, zodat we er mooi op tijd bij waren, omdat ik de precieze tijd toen niet wist heb ik wel netjes het vluchtnummer ingevoerd(er van uitgaande dat hier rekening gehouden mee wordt). Dit bedrag is ook al afgeschreven.
Nu kwam ik er bij controle achter dat de ophaal tijd om 10:00 uur staat terwijl wij om 19:45 uur landen. In eerste instantie dacht ik, dit is geen probleem, ik pas het even online aan. Echter, nu ik dit wil aanpassen wordt dit gezien als een annulering en een nieuwe boeking. De beoogde auto werd 650 euro duurder (3 maal zoveel als oorspronkelijke prijs). Er vanuit gaande dat dit een foutje op hun website was, heb ik gemaild.
In deze mail gevraagd of dit überhaupt een probleem is. Ik kreeg redelijk snel een mail terug dat ik toch echt moet bellen, want het is enorm belangrijk dat dit er juist in staat. Ik gebeld naar een Engels nummer, er werd snel opgenomen. Ook hier werd verteld dat de prijs met 650 euro omhoog zou gaan. Ook zij vond dit vreemd en gaf aan Europcar (uitvoerende verhuurpartij) een mail te sturen om te vragen of ze dit kosteloos kunnen aanpassen.
Dit zou afgelopen weekend gebeuren, echter heb ik tot op heden nog niks gehoord, nu zaterdag 10 oktober steeds dichterbij komt begin ik een klein beetje in de stress te schieten hierover.
Kort gevraagd:
- Iemand ervaring hiermee?
Enig idee of het echt zo belangrijk is dat de ophaaltijd goed ingevuld staat?
Sta ik hier in mijn recht, of heb ik dikke vette pech?