Pagina 1 van 1
gesprongen glasplaat
Geplaatst: 01 jun 2004 15:00
door kitty jansen
ik was zondag aan het koken toen op eens het glas van de afdekplaat van mijn gascomfoor barsten,heeft iemand dit mischien ook meegemaakt ,het is een ETNA van het type MOD 1208 VRVS,ik heb de fabriek gebeld maar ze willen het niet vergoeden terwijl ik nog garantie heb HET GASCOMFOOR is pas 5 MAANDEN OUD.ik vraag mij af of dit zomaar kan . kitty jansen
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 01 jun 2004 19:00
door inxsnl
Dit heb ik vaker meegemaakt maar over het algemeen lost de fabrikant dit op, moet je wel kunnen aantonen dat het niet door valschade is gekomen.
Is het een barst of zijn het er meerdere?
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 20:57
door kitty jansen
hij is in duizend stukjes gesprongen, ik weet niet hoe ik moet bewijzen hoe het is ge beurd,maar eigelijk wil ik geen glasplaat meer want ik vind het maar gevaarlijk ,maar ik erger mij dat de fabrikant ETNA er zig niks van aan trekt terwijl ik nog garantie heb
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 21:09
door inxs
Het is gehard glas en deze heeft de eigenschap als er spanning opstaat of er iets op valt deze in duizenden stukjes barst.
Als u kunt aantonen dat er geen spanning opstond en er niets op gevallen is dan moet de fabrikant u een nieuwe plaat leveren
sc6 Tim
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 21:15
door MAXIEM
Dag Kitty Jansen,
Allereerst moet je bij de verkoper zijn voor herstel of vervanging van de glasplaat. Heb je via een andere weg dit toestel gekocht, dan kun je bij de fabrikant terecht. Ik neem aan dat je immers 1 jaar garantie hebt. Maar zelfs die garantie is niet nodig. Als zich binnen 6 maanden na aankoop een defect voordoet dan moet (wettelijk) worden aangenomen dat dat defect al bij de aankoop aanwezig was. De verkoper en/of de fabrikant is dan wettelijk verplicht het defect te herstellen, en als dat niet kan, voor vervanging te zorgen, en als dat niet kan, de koopovereenkomst te annuleren (m.a.w. je het aankoopbedrag terug te betalen). Laat je niet afschepen door verkoper en/of fabrikant. Jij hoeft niets te bewijzen. Zij moeten bewijzen dat je iets fout hebt gedaan, en dat kunnen ze niet. Schrijf indien nodig zo snel mogelijk een aangetekende brief waarin je eist dat vervanging zal plaatsvinden. Sukses, groeten, Ton.
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 21:19
door kitty jansen
ja maar ik weet niet hoe ik het moet bewijzen ,ik had wel bezoek die zouden blijven eten ,die schrokken ook. en eten ging ook niet door want daar zaten duizend stukjes glas in,ik heb het glas wel bewaard, maar ja
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 21:25
door kitty-jansen
bedankt TON ikheb hem bij megapool gekocht maar die bestaat niet meer ,
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 21:33
door MAXIEM
Dag Kitty,
Schrijf dus aangetekend een brief naar de directie van ETNA, met daarin het verzoek (de eis) om de kapotte glasplaat te vervangen. Sukses. Ton.
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 22:08
door inxs
Hoi Ton
Dit ben ik niet met je eens
Er is in dit geval geen sprake van een fabrikage fout .
het is gehard glas . en was er dus geen defect bij ver/aankoop aanwezig
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 22:25
door MAXIEM
Dag INXS,
Wij zijn het niets eens met elkaar. Als bij normaal gebruik een glasplaat van een gasfornuis in duizend stukjes springt is er wel degelijk sprake van een fabrikage fout. Zo'n plaat moet probleemloos 5 jaar meegaan. Groeten, Ton.
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 02 jun 2004 22:49
door kitty jansen
TON ik vind dat je gelijk heb ik schrijf een brief naar de ETNA en dan maar kijken hoe het afloop
Re: gesprongen glasplaat
Geplaatst: 03 jun 2004 13:47
door Heidy
Heej Kitty
Hier in Utrecht neem It`s de garantie van Megapool over.
Ik weet niet hoe het bij jullie is.
Heidy