Gesjoemel met tickets bij grote evenementen?
Geplaatst: 09 okt 2017 15:46
Gesjoemel met tickets.
Twee jaar geleden. Tickets besteld én betaald voor een Rolling Stones concert in Nederland. Maar waar bleven die tickets toch? Gebeld, we hoefden ons niet ongerust te maken... Maar na enkele maanden, kort voor het optreden, kwam het verdict: de tickets konden ‘helaas’ niet geleverd worden. Onze centen hebben we teruggekregen maanden later en na de nodige discussie zonder afhouding van ‘administratieve kosten’.
Centen dus terug, maar geen concert gezien. Administratieve kosten vragen? Een schadevergoeding wegens gemist concert door schuld had meer op zijn plaats geweest.
Het gezegde jaar 2017. 30 september. ‘No Filter’. Opnieuw de Stones in Europa. Concert in Amsterdam, na 10 minuten alle kaarten verkocht. Uitverkocht?
Maar niet getreurd, daar is Ticketmaster en GoGo tickets, en warempel er bleken toch nog toegangskaarten te zijn. Meer nog, de betaalde toegangstickets konden onmiddellijk geleverd en afgeprint worden en ze bleken zaterdag zelfs geldig te zijn aan de concertingang.
De prijs was helaas iets minder : € 290!
Dat was duur, maar we gingen ervan uit dat we dan ook superplaatsen gereserveerd hadden.
Niet dus. Gelukkig kan een verrekijker dan soelaas bieden.
Bij nader inzien stond op het afgedrukte ticket wel de oorspronkelijke ticket prijs vermeld: € 115 en € 10 ‘servicekosten’.
Iemand heeft dus op dit ene ticket van uit zijn luie stoel €165 verdiend.
Met 55 000 zitplaatsen en de centrale ruimte volledig door fans ingenomen (nog eens tienduizenden) is dus niet iedereen ongelukkig dat tickets zo snel ‘uitverkocht’ geraken.
Van het concert zelf, geen kwaad woord. De pannen werden van het dak gespeeld en of de Stones nog longen hebben is zeer de vraag. Waarvoor dank.
Maar deze en andere artiesten verdienen het niet dat op hun rug sommige [ongefundeerde bewering verwijderd] schatrijk worden.
Ja, ik weet het: hierboven staat - helaas - niets nieuws: ieder jaar opnieuw is te lezen en te horen dat er massaal gesjoemeld wordt met de online verkoop van tickets.
Waar is de overheid die in staat is deze [ongefundeerde bewering verwijderd] praktijken een halt toe te roepen???
Frank Maerten, Antwerpen, België
Twee jaar geleden. Tickets besteld én betaald voor een Rolling Stones concert in Nederland. Maar waar bleven die tickets toch? Gebeld, we hoefden ons niet ongerust te maken... Maar na enkele maanden, kort voor het optreden, kwam het verdict: de tickets konden ‘helaas’ niet geleverd worden. Onze centen hebben we teruggekregen maanden later en na de nodige discussie zonder afhouding van ‘administratieve kosten’.
Centen dus terug, maar geen concert gezien. Administratieve kosten vragen? Een schadevergoeding wegens gemist concert door schuld had meer op zijn plaats geweest.
Het gezegde jaar 2017. 30 september. ‘No Filter’. Opnieuw de Stones in Europa. Concert in Amsterdam, na 10 minuten alle kaarten verkocht. Uitverkocht?
Maar niet getreurd, daar is Ticketmaster en GoGo tickets, en warempel er bleken toch nog toegangskaarten te zijn. Meer nog, de betaalde toegangstickets konden onmiddellijk geleverd en afgeprint worden en ze bleken zaterdag zelfs geldig te zijn aan de concertingang.
De prijs was helaas iets minder : € 290!
Dat was duur, maar we gingen ervan uit dat we dan ook superplaatsen gereserveerd hadden.
Niet dus. Gelukkig kan een verrekijker dan soelaas bieden.
Bij nader inzien stond op het afgedrukte ticket wel de oorspronkelijke ticket prijs vermeld: € 115 en € 10 ‘servicekosten’.
Iemand heeft dus op dit ene ticket van uit zijn luie stoel €165 verdiend.
Met 55 000 zitplaatsen en de centrale ruimte volledig door fans ingenomen (nog eens tienduizenden) is dus niet iedereen ongelukkig dat tickets zo snel ‘uitverkocht’ geraken.
Van het concert zelf, geen kwaad woord. De pannen werden van het dak gespeeld en of de Stones nog longen hebben is zeer de vraag. Waarvoor dank.
Maar deze en andere artiesten verdienen het niet dat op hun rug sommige [ongefundeerde bewering verwijderd] schatrijk worden.
Ja, ik weet het: hierboven staat - helaas - niets nieuws: ieder jaar opnieuw is te lezen en te horen dat er massaal gesjoemeld wordt met de online verkoop van tickets.
Waar is de overheid die in staat is deze [ongefundeerde bewering verwijderd] praktijken een halt toe te roepen???
Frank Maerten, Antwerpen, België