Pagina 1 van 4

Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 01:36
door monika.grutter
Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf. Ik ben telefonisch door ze benaderd en zou daarna een email van ze ontvangen. Deze email heb ik nooit ontvangen en nu heb ik een rekening ontvangen van 150 euro.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 07:55
door Dieke83
waarvoor hebben ze u benaderd?
boden ze kortingen aan of was het een opvolging na aanleiding van een aanvraag?

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 09:41
door kokka
Dereisplanner biedt voor 149.99 timeshare certificaten aan , waarbij je drie jaar lang, 1 week een accommodatie kan huren.
de Algemene voorwaarden zijn een tikkeltje schimmig, en vooral in het voordeel van dereisplanner.
op het KVK nummer van Dereisplanner staan onder meer een incassobureau( key- incasso) en Beterprijs.be geregistreerd, de laaste is ook hier te vinden
viewtopic.php?t=171497.

alles lijkt er in elk geval op dat dereisplanner weer een schimmig bedrijfje is van dezelfde eigenaar als key-incasso en beterprijs.be.
de prijs 149.99 is bij de meeste rechtsbijstandsverzekeraars in aanmerking te komen voor dekking, dit zal ook wel geen toeval zijn

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 18:10
door monika.grutter
Ik heb de andere bedrijven door gelezen maar alle verhalen klinken hetzelfde. Pfff moet ik nu betalen of het gewoon allemaal maar laten gebeuren.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 18:19
door kuklos
Voorlopig geef je nog steeds te weinig informatie om een advies te kunnen geven.

Waar is die factuur voor? Heb je ergens ja tegen gezegd? Ben je ergens akkoord mee gegaan?

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 18:28
door Sabina67
Dit zou de mail zijn wat ze hebben verstuurd


Hartelijk gefeliciteerd met het aankoop van een villa van DeReisPlanner!
Hiermee bent u deelgenoot* geworden van een luxe villa.
De villa’s van DeReisPlanner zijn voornamelijk gevestigd in SPANJE, HONGARIJE, MAROKKO en TURKIJE.
Of u liever in de zomer aan het strand bent of in de winter van adembenemende wintersporten houdt, alles kan bij DeReisPlanner. DeReisPlanner maakt namelijk uw droomvakantie mogelijk, ons motto is dan ook “UW DROOMVAKANTIE BEGINT BIJ DEREISPLANNER!”.
Met de zekerheid van DeReisPlanner garanderen wij u uw droomvakantie tegen een zéér scherpe prijs incl. alle bijkomende administratieve kosten. Zo wordt u na uw vakantie niet verrast van extra kosten voor het gebruik van o.a. water en elektra! Zo kunt u 3 jaar lang, ieder jaar keuze maken uit onze
verschillende bestemmingslanden en steden.
Kortom, bij DeReisPlanner heeft u een alles in één vakantie!
Wat kunt u verwachten van DeReisPlanner:
· DeReisPlanner plant uw vakantie gedurende 3 jaar**. Uw vakantie is geheel in uw eigen beheer.
· U bent meteen deelgenoot van de luxe villa van DeReisPlanner.
· DeReisPlanner biedt u een luxe Villa aan met alle voorzieningen(voor uw hele gezin en/of vrienden).
Wij wensen u alvast een heerlijke vakantie toe.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 18:58
door monika.grutter
Die factuur is voor een abonnement van 3 jaar. Ik kan dan gedurende die 3 jaar 1 week per jaar naar een luxe vakantievilla en deze vakantie regelen zij dan voor mij. Dit is telefonisch aan mij verkocht en ik zou binnen 3 dagen een mail van hun ontvangen en dan kon ik reageren als ik er toch vanaf wilde zien. Deze mail heb ik echter nooit ontvangen en nu plotseling de factuur. Ik heb direct op de factiur gereageerd maar ze zijn vrij agressief en zeggen dat je moet betalen en dat ik anders de deurwaarder krijg

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 10 okt 2017 22:38
door kuklos
Een deurwaarder komt pas als er een gerechtelijke uitspraak is geweest. Zover is het nog lang niet.
Reageer schriftelijk, en meld ze dat de email nooit is aangekomen en zij daarmee hun deel van de overeenkomst niet zijn nagekomen.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 00:15
door crazyme
kuklos schreef:Een deurwaarder komt pas als er een gerechtelijke uitspraak is geweest. Zover is het nog lang niet.
Reageer schriftelijk, en meld ze dat de email nooit is aangekomen en zij daarmee hun deel van de overeenkomst niet zijn nagekomen.
Ik zou eerst maar eens vragen om de (betwiste) overeenkomst aan te tonen. Met de reactie van kuklos bevestig je eigenlijk dat er een overeenkomst is, en dat lijkt mij niet handig. Geef dan direct aan dat je pas inhoudelijk kunt reageren wanneer de overeenkomst is aangetoond.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 07:46
door kokka
Aangezien ze een abonnenment verkopen, geld hier het schriftelijkheidsvereiste voor. Zolang je niet iets getekend hebt zit je dus nergens aan vast, ook niet als hij straks beweert dat je niet optijd hebt opgezegd

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 11:13
door pinda54
ik heb ook een factuur ontvangen van DeReisPlanner, ook geen email ontvangen. Als ik al jullie opmerkingen en antwoorden leest is het dus verstandig om een brief te sturen dat je niet mee akkoord ga. Wat moet er in de brief staan. Wie kan mij helpen

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 12:17
door monika.grutter
@sabina67 heb jij ook problemem met dereisplanner?

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 16:54
door Sabina67
Jazeker,ben nu bezig om de opname's te verkrijgen die ze zouden hebben gemaakt bij het telefonische gesprek.
Beetje schimmig dit allemaal,misschien dat Kassa hier actie op kan nemen.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 17:30
door monika.grutter
Ik ben ook bezog met de geluidsopnames te krijgen maar nu reageren ze niet meer op mijn email

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 18:41
door monika.grutter
Ik heb het geluidsfragment ontvangen maar hij is bewerkt op de computer. Ik hoop dat mijn rechtsbijstand hier nog iets mee kan. 1 ding is duidelijk ik ga niet betalen voor deze fraude.

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 21:21
door Sabina67
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen......
Waar ik zeer benieuwd naar bent of je nu moet betalen of niet...
Misschien kan iemand ons hierbij helpen

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 21:43
door monika.grutter
Ik ben lid geworden van de facebookpagina slachtoffers van beterprijs. Deze heeft hetzelfde kvknummer als dereisplanner. En daar adviseren ze allemaal om niet te betalen. Verder hoop ik snel iets te horen van mijn rechtsbijstand. Zij zijn ook alles nog aan het uitzoeken

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 11 okt 2017 21:55
door Sabina67
Ik hou alles goed in de gaten,ik betaal ook helemaal niets...

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 12 okt 2017 12:26
door monika.grutter
Ik had mijn klacht bij eccnederland neer gekehd. Zie hieronder hun antwoord. We moeten dus klagen bij de consuwijzer.

Geachte mevrouw Grutter,

 

Dank voor onderstaand bericht.

 

Dereisplanner.com en Beterprijs.be hebben inderdaad hetzelfde KvK nummer. Beide bedrijven vallen onder het bedrijf NOPN B.V..

 

Naar alle waarschijnlijkheid heeft u zelf al een e-mail verstuurd naar Dereisplanner.com ([email protected]). Mocht u dat nog niet hebben gedaan, dan is ons advies om dat alsnog te doen. In uw bericht kunt u aangeven dat u geen overeenkomst hebt gesloten met hen en dat u daarom ook niet verplicht bent om de factuur te betalen. Het is vervelend dat er wordt gedreigd met een incassobureau en deurwaarder. Maar als u ervan overtuigd bent dat er geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen, dan is het advies om niets te betalen.

 

Verder adviseren wij u contact op te nemen met Consuwijzer (088-0707070). Reden hiervoor is dat Consuwijzer de Autoriteit Consument & Markt op de hoogte kan brengen wanneer er veel klachten binnenkomen over een bepaald bedrijf. Het is vervolgens aan de ACM om daadwerkelijk op te treden tegen dit bedrijf. Overigens, de ACM is al bekend met klachten over Beterprijs. Nu Dereisplanner.com ook mensen probeert te benadelen en er een link is tussen Beterprijs en Dereisplanner, is dit nog een aanwijzing dat het bedrijf geen zuivere koffie is.

 

Het ECC kan u helaas niet verder helpen. Wij behandelen alleen grensoverschrijdende zaken, dus wanneer de consument en ondernemer allebei in een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland zijn gevestigd.

 

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. B.P. (Beryl) Hetharia

Lawyer

 

T 030 232 64 40

F 030 234 27 27

 

Europees Consumenten Centrum

Postbus 487

3500 AL Utrecht

 

[email protected]

www.eccnederland.nl  

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Geplaatst: 14 okt 2017 17:06
door edelweisje
Tjonge, hier hetzelfde verhaal.
Onze zoon heeft toendertijd de telefoon aangenomen, weet zeker dat hij geen emailadres doorgegeven heeft.
Nu een factuur gekregen, met de mededeling dat wij een mail hebben gekregen die wij overigens nooit hebben ontvangen.
Schandalig hoe ze reageren via de telefoon.
Ben niet van plan te betalen, hebben inderdaad nergens toestemming voor gegeven of voor getekend.