Leegstaand huis bij Nuon: te veel kuub gas berekend
Geplaatst: 14 okt 2017 15:43
Na de verkoop van het huis is de meterstand van het gas door de makelaar gefotografeerd.
Netjes doorgegeven aan Nuon, waarop een afrekening kwam en ik 450 euro moest bij betalen.
Tot zover niets vreemds.
Echter het huis heeft 2 jaar leeg gestaan met alleen de cv op 10 a 15 graden om de winter schade te
voorkomen.
Het verbruik in 2016 was 44 kub, lijkt me redelijk voor een jaar winterschade vrij.
Het verbruik voor jan -aug 2017 is echer 781 kub gasverbruik.
Er is een lekkage geweest in jan 2017, waar Liander een reparatie heeft uitgevoerd.
Nuon heeft navraag gedaan bij Liander deze zeggen dat de meter niet is vervangen dus
lag het niet voor de meter maar erna.
Geen kompensatie voor de 781 kub.
Voor de meter moek ik het maar met Liander opnemen.
Liander zegt alleen maar dat hun meters aan geldende eisen voldoen.
Daar kom ik dus ook niets verder, behalve dat ik een ijking van de meter kan aanvragen
die ik moet betalen als de meter goed blijkt.
Ik vindt dat Liander moet aantonen dat de meter goed werkt!
En dat Nuon meer moet doen om te achterhalen hoe een leegstaand huis zoveel gas kan verbruiken!
Netjes doorgegeven aan Nuon, waarop een afrekening kwam en ik 450 euro moest bij betalen.
Tot zover niets vreemds.
Echter het huis heeft 2 jaar leeg gestaan met alleen de cv op 10 a 15 graden om de winter schade te
voorkomen.
Het verbruik in 2016 was 44 kub, lijkt me redelijk voor een jaar winterschade vrij.
Het verbruik voor jan -aug 2017 is echer 781 kub gasverbruik.
Er is een lekkage geweest in jan 2017, waar Liander een reparatie heeft uitgevoerd.
Nuon heeft navraag gedaan bij Liander deze zeggen dat de meter niet is vervangen dus
lag het niet voor de meter maar erna.
Geen kompensatie voor de 781 kub.
Voor de meter moek ik het maar met Liander opnemen.
Liander zegt alleen maar dat hun meters aan geldende eisen voldoen.
Daar kom ik dus ook niets verder, behalve dat ik een ijking van de meter kan aanvragen
die ik moet betalen als de meter goed blijkt.
Ik vindt dat Liander moet aantonen dat de meter goed werkt!
En dat Nuon meer moet doen om te achterhalen hoe een leegstaand huis zoveel gas kan verbruiken!