Slechte Service Van Mossel Tilburg
Geplaatst: 17 okt 2017 23:22
Geachte,
In augustus 2016 heb ik, bij Ford Tilburg, een Ford Fiësta occasion gekocht. Al na een maand begon ik me te ergeren aan een enorm brommend/rommelend geluid en ben ik iets later terug gegaan naar de Ford dealer. Hier kreeg ik te horen dat het de cupping van de banden zou zijn, wat een voor mij als leek een plausibel antwoord leek. Ik heb toen ook samen met een medewerker nog onder de auto gekeken en de banden zagen er toen nog goed uit.
Toen ik na een jaar met een lekke band naar een vakgarage ging, bleek dat alle vier mijn banden verkeerd waren uitgelijnd en daarom allemaal waren versleten, aan de binnenzijde. Ik heb ze toen per direct laten vervangen, door die vakgarage, omdat het risico te groot was dat ik een klapband en eventueel ongeluk zou kunnen krijgen. Nadat de banden waren vervangen (415,- euro) bleek dat het geluid, waar ik me een jaar aan had geërgerd, was verdwenen.
Nadat mijn ergernis een beetje was bedaard heb ik een e-mail gestuurd naar de Ford Garage, maar kreeg geen reactie. Pas nadat ik drie weken later een bericht had gestuurd kreeg ik een reactie, die mij toch als een kille koude douche aanvoelde.
Ik was er al een beetje vanuit gegaan dat ik de kosten niet vergoed zou krijgen, maar er werd totaal geen excuse gemaakt en ook werd er niet ingegaan op het feit dat er, naar mijn mening, best een gevaarlijke situatie had kunnen ontstaan. Wel werd ik erop gewezen dat ik een procedure fout had gemaakt. Ik had ze in de gelegenheid moeten stellen om het euvel te kunnen bekijken en verhelpen, wat ik een jaar eerder al had gedaan en waar ze zelf een fout hadden gemaakt. Daarom heb ik een tweede e-mail gestuurd, maar hierop heb ik tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
Vervolgens heb ik de klacht bij Bovag neergelegd en ook hier kreeg ik een al even zakelijke reactie.
Daarom wil ik deze klacht bij u melden als een koude douche, alleen al om het onder de aandacht te brengen bij andere consumenten en zo te voorkomen dat ze dezelfde “fout” begaan als ik. In de bijlage treft u de e-mail wisseling tussen mij en de ford garage en ook de reactie van de Bovag.
Met vriendelijke groet
Michiel de Wit
In augustus 2016 heb ik, bij Ford Tilburg, een Ford Fiësta occasion gekocht. Al na een maand begon ik me te ergeren aan een enorm brommend/rommelend geluid en ben ik iets later terug gegaan naar de Ford dealer. Hier kreeg ik te horen dat het de cupping van de banden zou zijn, wat een voor mij als leek een plausibel antwoord leek. Ik heb toen ook samen met een medewerker nog onder de auto gekeken en de banden zagen er toen nog goed uit.
Toen ik na een jaar met een lekke band naar een vakgarage ging, bleek dat alle vier mijn banden verkeerd waren uitgelijnd en daarom allemaal waren versleten, aan de binnenzijde. Ik heb ze toen per direct laten vervangen, door die vakgarage, omdat het risico te groot was dat ik een klapband en eventueel ongeluk zou kunnen krijgen. Nadat de banden waren vervangen (415,- euro) bleek dat het geluid, waar ik me een jaar aan had geërgerd, was verdwenen.
Nadat mijn ergernis een beetje was bedaard heb ik een e-mail gestuurd naar de Ford Garage, maar kreeg geen reactie. Pas nadat ik drie weken later een bericht had gestuurd kreeg ik een reactie, die mij toch als een kille koude douche aanvoelde.
Ik was er al een beetje vanuit gegaan dat ik de kosten niet vergoed zou krijgen, maar er werd totaal geen excuse gemaakt en ook werd er niet ingegaan op het feit dat er, naar mijn mening, best een gevaarlijke situatie had kunnen ontstaan. Wel werd ik erop gewezen dat ik een procedure fout had gemaakt. Ik had ze in de gelegenheid moeten stellen om het euvel te kunnen bekijken en verhelpen, wat ik een jaar eerder al had gedaan en waar ze zelf een fout hadden gemaakt. Daarom heb ik een tweede e-mail gestuurd, maar hierop heb ik tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen.
Vervolgens heb ik de klacht bij Bovag neergelegd en ook hier kreeg ik een al even zakelijke reactie.
Daarom wil ik deze klacht bij u melden als een koude douche, alleen al om het onder de aandacht te brengen bij andere consumenten en zo te voorkomen dat ze dezelfde “fout” begaan als ik. In de bijlage treft u de e-mail wisseling tussen mij en de ford garage en ook de reactie van de Bovag.
Met vriendelijke groet
Michiel de Wit