AVG Nederland
Geplaatst: 20 okt 2017 09:32
Op 30 juli 2017 hebben we AVG Ultimate besteld en betaald à €74,99. Na de bestelling is het noodzakelijk de software te downloaden en te activeren. Het downloaden vormt geen probleem, het activeren wel. Bij het aanmaken van een account om de software te kunnen activeren volgt steevast de mededeling dat er al een account is. Omdat ons geen password bekend is, klikken we “wachtwoord vergeten” aan. We zouden dan een link moeten krijgen om dit te herstellen. We hebben dit een aantal maal geprobeerd zonder succes.
Vervolgens diverse malen telefonisch contact gehad met de helpdesk met referentie AVG Customer Care - Request #05083186. Hierop volgt evenmin een mail om alsnog via een link de account te kunnen openen en de software te activeren. We krijgen ondertussen wel een AVG Customer Care Survey om te vragen hoe de service tot nu toe is bevallen. Tot slot ontvangen we een mail waarin aangeboden wordt een AVG medewerker op afstand de software te laten installeren.
Dit laatste kunnen we niet accepteren. Een bedrijf dat digitaal alleen communiceert via de UK kunnen we niet zomaar in onze computer laten meekijken. Het is voor ons onbegrijpelijk waarom we geen account kunnen openen om de software te kunnen activeren. We zitten nu met twee onbeveiligde computers.
We hebben per aangetekende brief verzocht om het reeds betaalde bedrag ( €74,99) aan ons te retourneren voor een niet geleverde dienst. Tot nu toe zonder resultaat, ook niet nadat we de case nogmaals hebben voorgelegd via de mail, waarop geen reactie is gevolgd.
Communicatie met dit bedrijf is erg moeilijk. Er wordt niet gereageerd op mail of een brief, en een hoge betaalmuur rondom een helpdesk met slecht Engels sprekende medewerkers in het buitenland is een barrière en vormt evenmin garantie voor een oplossing zoals is gebleken.
Het is inmiddels stuitend te zien hoeveel klachten er over dit bedrijf op internet circuleren. Aanvankelijk hebben we niet eens voor AVG gekozen, maar kochten voorheen bij Norman onze software. Dit bedrijf heeft echter de zaken overgedaan aan AVG.
Vervolgens diverse malen telefonisch contact gehad met de helpdesk met referentie AVG Customer Care - Request #05083186. Hierop volgt evenmin een mail om alsnog via een link de account te kunnen openen en de software te activeren. We krijgen ondertussen wel een AVG Customer Care Survey om te vragen hoe de service tot nu toe is bevallen. Tot slot ontvangen we een mail waarin aangeboden wordt een AVG medewerker op afstand de software te laten installeren.
Dit laatste kunnen we niet accepteren. Een bedrijf dat digitaal alleen communiceert via de UK kunnen we niet zomaar in onze computer laten meekijken. Het is voor ons onbegrijpelijk waarom we geen account kunnen openen om de software te kunnen activeren. We zitten nu met twee onbeveiligde computers.
We hebben per aangetekende brief verzocht om het reeds betaalde bedrag ( €74,99) aan ons te retourneren voor een niet geleverde dienst. Tot nu toe zonder resultaat, ook niet nadat we de case nogmaals hebben voorgelegd via de mail, waarop geen reactie is gevolgd.
Communicatie met dit bedrijf is erg moeilijk. Er wordt niet gereageerd op mail of een brief, en een hoge betaalmuur rondom een helpdesk met slecht Engels sprekende medewerkers in het buitenland is een barrière en vormt evenmin garantie voor een oplossing zoals is gebleken.
Het is inmiddels stuitend te zien hoeveel klachten er over dit bedrijf op internet circuleren. Aanvankelijk hebben we niet eens voor AVG gekozen, maar kochten voorheen bij Norman onze software. Dit bedrijf heeft echter de zaken overgedaan aan AVG.