stofzuigertje schreef:
Na meerdere keren melden kun je contract ontbinden en elders afnemen.
Hoewel stofzuigertje al jaren actief is op dit forum, schrijft hij nog regelmatig onzin, zoals nu. Het aantal keer melden geeft je geen recht om het contract te ontbinden, hiervoor moet je de provider ingebreke stellen en een redelijke termijn stellen voor herstel.
De provider moet een aantal zaken uitsluiten wanneer er geen verbinding is voordat zij de netwerkbeheerder (KPN Wholesale) kunnen benaderen om het probleem te onderzoeken, soms is een modem swap hier een onderdeel van.
Ik neem aan dat NLE nu de netwerkbeheer heeft geïnformeerd en dat zij verder onderzoek gaan doen, vermoedelijk zal het dan in een paar dagen zijn opgelost.
Is dit niet het geval dan kun je de provider ingebreke stellen, een redelijke termijn hierbij is 14 dagen. De provider gaat dit waarschijnlijk niet redelijk vinden en je aan je contract houden. Hierna kun je naar de geschillen commissie gaan, als je een korte termijn aan houdt dan is de kans aannemelijk dat je alsnog aan je contract vastzit.
Op de dienst die je afneemt is geen SLA afgesproken, de provider moet conform de overeenkomst enkel zijn best doen (Best Effort) om de verbinding te herstellen. Zolang ze hun best doen, een modem swap is dit al, voldoen ze aan de overeenkomst.
Zo simpel als stofzuigertje het stelt is het dus niet, los dat ontbinden niet het probleem oplost. Als er wat mis is met de aansluiting (kabelbreuk o.i.d.) zal elke nieuwe provider die via DSL/Glasvezel werkt hier hetzelfde probleem van ondervinden.