LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Wie nog meer ?
Dit is de mail die ik gisteren verstuurd heb aan Samsung, Ik vind ze zo langzamerhand behoorlijk hautain.
Referentie : R21 488 788 1 d.d. 22-10-2017
Lezer Dezes,
Al jaren genieten wij van Uw fabricaat welke U marketing-wise zeer slim op
de markt brengt.
Elk nieuw model ziet er nog mooier uit dan de ander en U gaat de
concurrentie slim aan met de overige fabrikanten In deze vechtmarkt.
Wij ondervinden nu echter een probleem met de Samsung S3’s ( I 9300 )
aangekocht op 27-12-2013 ( Aankoopbedrag totaal : € 611,08 )
Een aantal is er in ons bezit en werken er gedurende enkele jaren met niet
al teveel plezier mee.
Nu hebben wij wederom voor de zoveelste keer een klacht over deze S3 (
Pearl White ) en de maat is nu echt vol voor ons.
In dit geval betreft het een toestel met de volgende gegevens :
IMeinummer : 3580 1805 5082 2 267
Serienummer : RF1D76N32BE
Wij hebben het specifieke probleem exemplaar ingeleverd bij :
een servicecentrum ( 150 km heen en terug - Tijdverlies )
Klacht onzerzijds :
Toestel ontlaadt onder 17% en laadt vervolgen niet meer bij en de rest
van de lading is in een oogwenk “ verdampt ”
Ook als het toestel uitgeschakeld is laadt deze niet bij ( klacht is reeds
diverse malen gedeponeerd )
Ook zogenaamde Samsung Updates werken niet ! ( zie Voetnoot )
Eerste Opinie Service Centrum
Dit ligt aan USB poort, Accu , of Mainboard
Uiteindelijk komt de Aap na lang navragen mouw : Het Mainboard van dit toestel
moet vervangen worden, en kan niet meer geleverd worden. ( ? )
Reparatie is ons wel wat waard, wij gooien niets weg.
Maar U kunt dit onderdeel niet leveren . Tja , dan gelden er andere wetten.
Daar geldt, zoals U zich bewust bent in termijn ,een Europese Wetgeving
voor.
Mainboard is binnen deze relatief korte levens- en leveringstermijn niet
meer leverbaar door Samsung Nederland B.V.
Dit kan dus absoluut niet , zijn wij van mening als Organisatie, Management
en Media.
Bij deze spreek ik U daarom persoonlijk aan op grond van de wettelijke
rechten zoals vorm gegeven in boek 7 voor de consument of in het algemeen
wegens wanprestatie , boek 6 voor andere eigenaren. Ook relevant zijn de av
en verleende leveranciersgarantie.
Dit betreft periode nalevering onderdelen en staat los van afschrijving of
levensverwachting toestel.
Op grond van bovenstaande en alle ellende die wij tot nu toe hebben gehad
met deze toestellen willen wij U vragen om een goed voorstel Uwerzijds om
te komen tot een schikking voor een slechts 1 nieuw te leveren vervangend
toestel om ons ongenoegen weg te nemen.
Wij wachten Uw reactie af ,
Met vriendelijke groet :
Voetnoot :
Historie
Samsung brengt een nieuwe versie van de Galaxy S3 naar de Nederlandse
markt.
De Galaxy S3 Neo : Het is in principe dezelfde telefoon, maar met meer
geheugen en een beter besturingssysteem.
De Galaxy S3 Neo ziet er exact hetzelfde uit als de inmiddels 2 jaar oude
S3 i9300.
Het grote verschil zit in de hardware van het toestel en in het
besturingssysteem.
De Consumentenbond is naar de rechter gestapt om het in zijn ogen
'gebrekkige' updatebeleid dat Samsung U bij de Android-telefoons hanteert.
De bond heeft geëist dat de U klanten beter informeert en toestellen een
redelijke termijn van updates voorziet.
De Consumentenbond is tevens naar de rechter gestapt omdat gesprekken met
Samsung op niets uit zijn gelopen. De bond ging met de fabrikant om de
tafel nadat de consumentenorganisatie begin december een brief naar Samsung
stuurde met daarin de gestelde eisen. Bart Combée, directeur van de
Consumentenbond, somt de eisen op: "Consumenten worden bij de koop van een
Samsung Android-toestel onvoldoende geïnformeerd over hoe lang zij
software-updates zullen ontvangen. De Consumentenbond eist dat Samsung
hierover duidelijke en ondubbelzinnige informatie verstrekt aan klanten.
Ook geeft Samsung onvoldoende informatie over kritieke veiligheidslekken in
zijn Android-telefoons, zoals Stagefright."
Tenslotte eist de bond dat Samsung ook daadwerkelijk updates stuurt naar
Android-toestellen. Dit gebeurt nu onvoldoende volgens de organisatie. Bij
een onderzoek, halverwege vorig jaar, kwam naar voren dat 82 procent van de
Samsung-telefoons na twee jaar niet over de meest recente Android-versie
kon beschikken.
De bond sprak van 'oneerlijke handelspraktijken' door het Zuid-Koreaanse
concern,- De stap is opvallend omdat daar U w organisatie juist grote
veranderingen in zijn updatebeleid voor Android-telefoons aankondigde.
Onder andere beloofde U de toestellen maandelijks van beveiligingsupdates
te voorzien en publiceert Samsung Nederland gedetailleerde informatie per
toestel over beveiligingsupdates en de duur van softwareondersteuning.
Wie nog meer ?
Dit is de mail die ik gisteren verstuurd heb aan Samsung, Ik vind ze zo langzamerhand behoorlijk hautain.
Referentie : R21 488 788 1 d.d. 22-10-2017
Lezer Dezes,
Al jaren genieten wij van Uw fabricaat welke U marketing-wise zeer slim op
de markt brengt.
Elk nieuw model ziet er nog mooier uit dan de ander en U gaat de
concurrentie slim aan met de overige fabrikanten In deze vechtmarkt.
Wij ondervinden nu echter een probleem met de Samsung S3’s ( I 9300 )
aangekocht op 27-12-2013 ( Aankoopbedrag totaal : € 611,08 )
Een aantal is er in ons bezit en werken er gedurende enkele jaren met niet
al teveel plezier mee.
Nu hebben wij wederom voor de zoveelste keer een klacht over deze S3 (
Pearl White ) en de maat is nu echt vol voor ons.
In dit geval betreft het een toestel met de volgende gegevens :
IMeinummer : 3580 1805 5082 2 267
Serienummer : RF1D76N32BE
Wij hebben het specifieke probleem exemplaar ingeleverd bij :
een servicecentrum ( 150 km heen en terug - Tijdverlies )
Klacht onzerzijds :
Toestel ontlaadt onder 17% en laadt vervolgen niet meer bij en de rest
van de lading is in een oogwenk “ verdampt ”
Ook als het toestel uitgeschakeld is laadt deze niet bij ( klacht is reeds
diverse malen gedeponeerd )
Ook zogenaamde Samsung Updates werken niet ! ( zie Voetnoot )
Eerste Opinie Service Centrum
Dit ligt aan USB poort, Accu , of Mainboard
Uiteindelijk komt de Aap na lang navragen mouw : Het Mainboard van dit toestel
moet vervangen worden, en kan niet meer geleverd worden. ( ? )
Reparatie is ons wel wat waard, wij gooien niets weg.
Maar U kunt dit onderdeel niet leveren . Tja , dan gelden er andere wetten.
Daar geldt, zoals U zich bewust bent in termijn ,een Europese Wetgeving
voor.
Mainboard is binnen deze relatief korte levens- en leveringstermijn niet
meer leverbaar door Samsung Nederland B.V.
Dit kan dus absoluut niet , zijn wij van mening als Organisatie, Management
en Media.
Bij deze spreek ik U daarom persoonlijk aan op grond van de wettelijke
rechten zoals vorm gegeven in boek 7 voor de consument of in het algemeen
wegens wanprestatie , boek 6 voor andere eigenaren. Ook relevant zijn de av
en verleende leveranciersgarantie.
Dit betreft periode nalevering onderdelen en staat los van afschrijving of
levensverwachting toestel.
Op grond van bovenstaande en alle ellende die wij tot nu toe hebben gehad
met deze toestellen willen wij U vragen om een goed voorstel Uwerzijds om
te komen tot een schikking voor een slechts 1 nieuw te leveren vervangend
toestel om ons ongenoegen weg te nemen.
Wij wachten Uw reactie af ,
Met vriendelijke groet :
Voetnoot :
Historie
Samsung brengt een nieuwe versie van de Galaxy S3 naar de Nederlandse
markt.
De Galaxy S3 Neo : Het is in principe dezelfde telefoon, maar met meer
geheugen en een beter besturingssysteem.
De Galaxy S3 Neo ziet er exact hetzelfde uit als de inmiddels 2 jaar oude
S3 i9300.
Het grote verschil zit in de hardware van het toestel en in het
besturingssysteem.
De Consumentenbond is naar de rechter gestapt om het in zijn ogen
'gebrekkige' updatebeleid dat Samsung U bij de Android-telefoons hanteert.
De bond heeft geëist dat de U klanten beter informeert en toestellen een
redelijke termijn van updates voorziet.
De Consumentenbond is tevens naar de rechter gestapt omdat gesprekken met
Samsung op niets uit zijn gelopen. De bond ging met de fabrikant om de
tafel nadat de consumentenorganisatie begin december een brief naar Samsung
stuurde met daarin de gestelde eisen. Bart Combée, directeur van de
Consumentenbond, somt de eisen op: "Consumenten worden bij de koop van een
Samsung Android-toestel onvoldoende geïnformeerd over hoe lang zij
software-updates zullen ontvangen. De Consumentenbond eist dat Samsung
hierover duidelijke en ondubbelzinnige informatie verstrekt aan klanten.
Ook geeft Samsung onvoldoende informatie over kritieke veiligheidslekken in
zijn Android-telefoons, zoals Stagefright."
Tenslotte eist de bond dat Samsung ook daadwerkelijk updates stuurt naar
Android-toestellen. Dit gebeurt nu onvoldoende volgens de organisatie. Bij
een onderzoek, halverwege vorig jaar, kwam naar voren dat 82 procent van de
Samsung-telefoons na twee jaar niet over de meest recente Android-versie
kon beschikken.
De bond sprak van 'oneerlijke handelspraktijken' door het Zuid-Koreaanse
concern,- De stap is opvallend omdat daar U w organisatie juist grote
veranderingen in zijn updatebeleid voor Android-telefoons aankondigde.
Onder andere beloofde U de toestellen maandelijks van beveiligingsupdates
te voorzien en publiceert Samsung Nederland gedetailleerde informatie per
toestel over beveiligingsupdates en de duur van softwareondersteuning.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Uw telefoon is bijna 4 jaar geleden aangeschaft. Deze heeft dus geen waarde meer. Dat hier onderdelen van kapot zijn is heel vervelend, maar geen enkele fabrikant kan verplicht worden om tot in lengte van dagen onderdelen op voorraad te houden. Als ik even google op de S3 kom ik eigenlijk alleen maar jaartallen van 2012 en eerder tegen. Uw telefoon is dus een stuk ouder. Telefoons raken verouderd en nieuwe systemen volgen elkaar is snel tempo op. Onmogelijk om voorraad te houden. Buiten het feit dat dit organisatorisch onmogelijk is, is het ook prijstechnisch onmogelijk.
Dat u een nieuw toestel eist is natuurlijk een eis waaraan niet voldoen hoeft te worden. Alle vorm van garantie is al verlopen. Geen wettelijke- en geen fabrieksgarantie meer. Heel zuur voor u.
Maar als u zo zeker bent van uw zaak, kunt u dan de exacte wetteksten hier plaatsen.
P.s. Naar de rechter stappen is niet hetzelfde als veroordeeld worden. Ik lees nergens bij u een uitspraak.
Dat u een nieuw toestel eist is natuurlijk een eis waaraan niet voldoen hoeft te worden. Alle vorm van garantie is al verlopen. Geen wettelijke- en geen fabrieksgarantie meer. Heel zuur voor u.
Maar als u zo zeker bent van uw zaak, kunt u dan de exacte wetteksten hier plaatsen.
P.s. Naar de rechter stappen is niet hetzelfde als veroordeeld worden. Ik lees nergens bij u een uitspraak.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Waarom spreek je de fabrikant aan, Samsung geeft een fabrieksgarantie van 2 jaar, die is ruimschoots verstreken. Als je nog wat wil kunnen verhalen zal dat op basis van het conformiteitsbeginsel moeten en zal je dat bij de verkoper moeten doen daar liggen namelijk je wettelijke rechten, niet bij Samsung. Al verwacht ik echter ook niet dat een verkoper nog snel garantie zal verlenen op een toestel dat bijna 4 jaar geleden gekocht is.
-
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Als u moeite heeft met Samsung kunt u beter geen Apple-product aanschaffen.....
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
U bent dus geen consument?GAV schreef: Dit kan dus absoluut niet , zijn wij van mening als Organisatie, Management
en Media.
En deze zaak hebben ze verloren, in kort geding, omdat ze niet het spoedeisende belang konden aantonen.GAV schreef: De Consumentenbond is naar de rechter gestapt om het in zijn ogen
'gebrekkige' updatebeleid dat Samsung U bij de Android-telefoons hanteert.
De bond heeft geëist dat de U klanten beter informeert en toestellen een
redelijke termijn van updates voorziet.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... rd=Samsung
Ze hebben nu wel bodemprocedure gestart maar sinds 11 november is het erg stil hierover op www.rechtspraak.nl is er niets te vinden.
Google heeft inmiddels wel een oplossing om sneller de veiligheidsupdates door te voeren. Overige updates heb je geen recht op.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Koop voor een tientje een nieuwe accu op aliexpress en ook dit probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Mijn s3 die ik uitsluitend als navigatie in de auto gebruik heb ik er al 2 keer een nieuw leven mee gegeven.
https://www.aliexpress.com/item/SAMSUNG ... 30301.html
Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
https://www.aliexpress.com/item/SAMSUNG ... 30301.html
Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Is dit weer een huiswerktopic ofzo? Zo nee, TS neem een realiteitspil, probeer het goede idee van user JohnTheBassist, en als dat geen soelaas biedt, lever dat ding in als chemisch afval en koop eentje van een ander merk.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Dat zal wel niet. Het zou dan altijd nog de verkoper zijn - niet de fabrikant.JohnTheBassist schreef:Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Accutip is een goeie, waarschijnlijk is daarmee dit hele issue opgelost.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
JohnTheBassist schreef:Koop voor een tientje een nieuwe accu op aliexpress en ook dit probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Mijn s3 die ik uitsluitend als navigatie in de auto gebruik heb ik er al 2 keer een nieuw leven mee gegeven.
https://www.aliexpress.com/item/SAMSUNG ... 30301.html
Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Inderdaad een goede tip met de accu, alleen bij aliexpress kan het een tijde duren, tot TS deze mag ontvangen.
Alternatief:
https://www.accu-shop.nl/samsung-galaxy-s3-i9300.html
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Ik probeerde de link ook en moet via Russia.....
Ja, voor mijn geen probleem, even doorsturen naar NL dus extra kosten maar naar Nederland mag niet.
Deze voor Samsung gemaakte mogen de EU niet in!
Maar als je vrienden hebt kan het wel via via, en de porto kosten worden dan bij 1 stuk meer als de batterij zelf koste helaas.
Nog trager maar na een maand of 2 a' 3 zal deze wel binnen zijn.
Ja, voor mijn geen probleem, even doorsturen naar NL dus extra kosten maar naar Nederland mag niet.
Deze voor Samsung gemaakte mogen de EU niet in!
Maar als je vrienden hebt kan het wel via via, en de porto kosten worden dan bij 1 stuk meer als de batterij zelf koste helaas.
Nog trager maar na een maand of 2 a' 3 zal deze wel binnen zijn.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Dat van jou is dan een betere tip. Via Ali duurt het meestal wel een week of 3. Ik wist niet dat die accu's in Nederland ook al zo goedkoop waren.mp2017 schreef:JohnTheBassist schreef:Koop voor een tientje een nieuwe accu op aliexpress en ook dit probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Mijn s3 die ik uitsluitend als navigatie in de auto gebruik heb ik er al 2 keer een nieuw leven mee gegeven.
https://www.aliexpress.com/item/SAMSUNG ... 30301.html
Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Inderdaad een goede tip met de accu, alleen bij aliexpress kan het een tijde duren, tot TS deze mag ontvangen.
Alternatief:
https://www.accu-shop.nl/samsung-galaxy-s3-i9300.html
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... dwodpbUKfg
Weet mag ik mag geen reclame maken, maar voor dit bedrag 4 G 32 GB opslag doe er een jaar mee en kan voor ik 611 euro heb bereikt als ik wil ieder jaar een nieuwe kopen
Weet mag ik mag geen reclame maken, maar voor dit bedrag 4 G 32 GB opslag doe er een jaar mee en kan voor ik 611 euro heb bereikt als ik wil ieder jaar een nieuwe kopen
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Nevyn schreef:https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... dwodpbUKfg
Weet mag ik mag geen reclame maken, maar voor dit bedrag 4 G 32 GB opslag doe er een jaar mee en kan voor ik 611 euro heb bereikt als ik wil ieder jaar een nieuwe kopen
Je weet wel, dat het om een accu gaat en niet om een Sim kaart?
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Inderdaad en ook dan zou ik meer in handen willen hebben dan "hij is stuk na vier jaar". Dat begint met een onderzoek naar de mogelijke oorzaken.Moneyman schreef:Dat zal wel niet. Het zou dan altijd nog de verkoper zijn - niet de fabrikant.JohnTheBassist schreef:Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Van dit soort goedkope merkloze accu's zou ik absoluut wegblijven. Ze beweren zelfs dat ze een veel hogere capaciteit hebben dan het origineel in hetzelfde formaat, maar dat kan echt niet. Als ze er al een hogere capaciteit uit zouden kunnen krijgen, zou dit zo slecht zijn voor de accu, dat de accu binnen de kortste keren stopt met werken of zelfs gevaarlijke toestanden met zich mee brengt zoals spontaan ontbranden of ontploffen.mp2017 schreef:JohnTheBassist schreef:Koop voor een tientje een nieuwe accu op aliexpress en ook dit probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost. Mijn s3 die ik uitsluitend als navigatie in de auto gebruik heb ik er al 2 keer een nieuw leven mee gegeven.
https://www.aliexpress.com/item/SAMSUNG ... 30301.html
Of het zal hier wel weer geadviseerd worden Samsung aan te klagen omdat het product non-conform zou zijn...
Inderdaad een goede tip met de accu, alleen bij aliexpress kan het een tijde duren, tot TS deze mag ontvangen.
Alternatief:
https://www.accu-shop.nl/samsung-galaxy-s3-i9300.html
Maar meestal liegen ze gewoon over die capaciteit. Dit heb ik ook eens meegemaakt bij Ultrafire 18650 accu's die beweerden een capaciteit van wel 4000 mah te hebben maar uiteindelijk niet eens boven de 1000 mah bleken te komen. Nu zie ik dat dezelfde Ultrafire 18650 accu's zelfs met 6000 mah geleverd worden maar dat is helemaal fysiek onmogelijk.
En met die prijs van die accu uit jouw link, denk ik ook niet dat de kwaliteit van zo'n accu goed zal zijn. Daar zullen vast minder lagen cathode en anode op elkaar gepakt zijn wat zorgt voor een mindere capaciteit. Net zoals bij die Ultrafire accu's.
Beter kun je voor een originele accu kiezen. Die zijn ook in Nederland niet veel duurder maar dan weet je tenminste dat je goed zit. Ik kan via Google al een voor anderhalf tientje vinden.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Een heel verhalen en het is jou mening die ik dan accepteer.
Alleen lees ik niets over jou ervaring met een namaak accu.?
Wat te denken, dat de accu uit mijn link al 1 jaar in een S 4 zit en nog niet ontploft is.
Niet ieder namaak product is slecht, ook wordt het vaak gewoon na gepraat.
TS mag en kan zelf oordelen, het was een advies, niet meer en niet minder.
Alleen lees ik niets over jou ervaring met een namaak accu.?
Wat te denken, dat de accu uit mijn link al 1 jaar in een S 4 zit en nog niet ontploft is.
Niet ieder namaak product is slecht, ook wordt het vaak gewoon na gepraat.
TS mag en kan zelf oordelen, het was een advies, niet meer en niet minder.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat een merkloze accu perse zal ontploffen. Waar ik vooral op doel, is dat de benoemde benoemde capaciteiten van de accu niet zullen kloppen of indien zij wel kloppen, het echt gevaarlijk kan zijn voor de accu. Dat betekent dat de accu bij veel meer geladen moeten worden dan tot 4,2 Volt waardoor een enorme spanning op de accu kan ontstaan. Bij nieuwe telefoons zie je dat de accu soms wel tot 4,35 Volt geladen kan worden, maar ook dat heeft al problemen opgeleverd. Zijn we het fiasco met de Samsung Galaxy Note 7 alweer vergeten?mp2017 schreef:Een heel verhalen en het is jou mening die ik dan accepteer.
Alleen lees ik niets over jou ervaring met een namaak accu.?
Wat te denken, dat de accu uit mijn link al 1 jaar in een S 4 zit en nog niet ontploft is.
Niet ieder namaak product is slecht, ook wordt het vaak gewoon na gepraat.
TS mag en kan zelf oordelen, het was een advies, niet meer en niet minder.
Die accu's waren niet allemaal slecht, maar de kans dat er iets me zou gebeuren was wel erg groot. Groter dan de norm zou mogen zijn en vooral omdat er zo ontzettend veel energie bij vrijkomt die een heleboel schade kan aanrichten.
Enige tijd terug was er ook iemand hier op Radar met een opgezwollen accu van een verkoper dat precies dezelfde accu's verkoopt als jij hier linkt: viewtopic.php?f=92&t=174605
In die linkjes die ik daar heb geplaatst over dat bedrijf, is te lezen hoeveel meer klachten met gevaarlijke accu's te lezen zijn. Bij elkaar al veel meer dan er problemen waren met die Samsung Galaxy Note 7 accu's en ik denk niet dat dit bedrijf meer accu's heeft verkocht dan Samsung die Note 7. Een grote kans op problemen dus. Zo'n risico zou toch niemand willen lopen voor echt een minimale geldbesparing?
Ik heb gewoon een veilige originele accu gekocht.
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
De risico’s van die goedkope nepaccu’s en de achterblijvend prestaties zijn inmiddels wel genoegzaam bekend, zou je zeggen. Toch blijven keer op keer mensen die dingen kopen. Terwijl ee schade gigantisch kan zijn, en de behaalde winst minimaal. Ik blijf me verbazen...
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
ik heb een Samsung Galaxy S2 tijdelijk in gebruik genomen omdat mijn telefoon opgestuurd moest worden voor reparatie.
De S2 wou niet opladen dus via mininthebox een nieuwe nep accu besteld werkt perfect geen problemen mee gehad.
@TS wat verwacht u nu van Samsung? dat ze u de nieuwe S8 gratis gaan sturen? en dan als er weer een S3 kapot is dat ze dan elke S3 omruilen voor de nieuwste?
Heeft u al contact gehad met de verkoper?
Wat had die te vertellen?
De S2 wou niet opladen dus via mininthebox een nieuwe nep accu besteld werkt perfect geen problemen mee gehad.
@TS wat verwacht u nu van Samsung? dat ze u de nieuwe S8 gratis gaan sturen? en dan als er weer een S3 kapot is dat ze dan elke S3 omruilen voor de nieuwste?
Heeft u al contact gehad met de verkoper?
Wat had die te vertellen?
Re: Oneerlijke handelspraktijken Samsung Nederland
Tja, mensen willen voor eem dubbeltje op de 1e rang zitten. Originele accu's zijn ook gewoon te verkrijgen voor pakweg dezelfde prijzen. Degene die ik op aliexpress heb opgezocht is een originele.Moneyman schreef:De risico’s van die goedkope nepaccu’s en de achterblijvend prestaties zijn inmiddels wel genoegzaam bekend, zou je zeggen. Toch blijven keer op keer mensen die dingen kopen. Terwijl ee schade gigantisch kan zijn, en de behaalde winst minimaal. Ik blijf me verbazen...