Geen factuur ontvangen van ANWB na adreswijziging, wel boete
Geplaatst: 24 okt 2017 11:21
Sinds 2003 ben ik lid van de ANWB, volgens de ANWB ben je dan een gouden lid. Met gouden leden ga je volgens mij zorgvuldig om, daar denkt de ANWB toch anders over.
op 15 september krijg ik een aanmaning tot betaling, dit blijkt de contributie te zijn plus een boete. Ik denk dat is heel erg vreemd want ik heb helemaal geen factuur van de ANWB gezien. Na enig onderzoek blijkt het volgende:
Op 24-6-16 heb ik een adreswijziging doorgegeven, dit heb ik gedaan via mijn account van de ANWB.
Op 6-7-16 is er weer een adreswijziging doorgegeven, echter heb ik dat niet gedaan. De oude bewoner van ons nieuw adres heeft klaarblijkelijk een adreswijziging doorgegeven. De factuur is dus verstuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoner van ons huis.
Met dit verhaal neem ik contact op met Trust Krediet Beheer, het incasso bureau van de ANWB, ervan uitgaande dat zij inzien dat er klaarblijkelijk iets fout is gegaan met de adreswijziging. Ik stel voor om het contributie bedrag direct over te maken uiteraard zonder betaling van de boete, ik heb tenslotte de 2de adreswijziging niet gedaan. Zij zeggen dat ze dit moeten overleggen met de ANWB.
Op 4 oktober krijg ik van Trust Krediet Beheer de reactie, dat ze de boete wel terecht achten en ik gewoon het bedrag inclusief de boete moet betalen.
Uiteraard ben ik het niet eens met deze beslissing en maak dit kenbaar in een nieuwe mail aan Trust Krediet beheer op 4 oktober. Zonder te reageren op mijn mail van 4 oktober stuurt Trust Krediet Beheer op 12 oktober een laatste aanmaning. Het begint inmiddels een vervelende zaak te worden dus ik neem op 12 oktober telefonisch contact met Trust Krediet Beheer op. Ze geven aan dat ze niets voor me kunnen doen, ik moet maar contact opnemen met de ANWB. Ik neem op 12 oktober telefonisch contact op met de ANWB, een zeer vriendelijke meneer hoort het verhaal aan en zegt, ja dat is inderdaad heel vreemd en u heeft gelijk, alleen ik kan daar niets aan doen u kunt het beste een klachten formulier invullen. Dit heb ik op 12 oktober direct gedaan. In deze klacht geef ik aan dat ik het heel vreemd vindt dat iemand anders blijkbaar een adreswijziging kan doorgeven voor mijn abonnement, dat geeft te denken hoe vertrouwelijk de ANWB omgaat met persoonsgegevens, en dat het heel vreemd is dat ze uitsluitend per post facturen en herinneringen sturen en niet per mail, ze weten me tenslotte per mail wel te bereiken voor de aanmaning. Verder geef ik aan dat ik het contributie bedrag direct overmaak op het rekening nummer van de ANWB.
Wat schetst mijn verbazing dezelfde dag (12-oktober) stuurt de ANWB een opzegging van het abonnement, wegens dubieuze facturen.
Op 23 oktober krijg ik een reactie op mijn klacht van 12 oktober van de ANWB; ze kunnen de klacht niet in behandeling nemen omdat de rekening is overgedragen aan Trust Krediet Beheer. Dit wordt nu echt een verhaal van het kastje naar de muur en weer terug.
ANWB is dit de manier om met je gouden leden om te gaan?
op 15 september krijg ik een aanmaning tot betaling, dit blijkt de contributie te zijn plus een boete. Ik denk dat is heel erg vreemd want ik heb helemaal geen factuur van de ANWB gezien. Na enig onderzoek blijkt het volgende:
Op 24-6-16 heb ik een adreswijziging doorgegeven, dit heb ik gedaan via mijn account van de ANWB.
Op 6-7-16 is er weer een adreswijziging doorgegeven, echter heb ik dat niet gedaan. De oude bewoner van ons nieuw adres heeft klaarblijkelijk een adreswijziging doorgegeven. De factuur is dus verstuurd naar het nieuwe adres van de oude bewoner van ons huis.
Met dit verhaal neem ik contact op met Trust Krediet Beheer, het incasso bureau van de ANWB, ervan uitgaande dat zij inzien dat er klaarblijkelijk iets fout is gegaan met de adreswijziging. Ik stel voor om het contributie bedrag direct over te maken uiteraard zonder betaling van de boete, ik heb tenslotte de 2de adreswijziging niet gedaan. Zij zeggen dat ze dit moeten overleggen met de ANWB.
Op 4 oktober krijg ik van Trust Krediet Beheer de reactie, dat ze de boete wel terecht achten en ik gewoon het bedrag inclusief de boete moet betalen.
Uiteraard ben ik het niet eens met deze beslissing en maak dit kenbaar in een nieuwe mail aan Trust Krediet beheer op 4 oktober. Zonder te reageren op mijn mail van 4 oktober stuurt Trust Krediet Beheer op 12 oktober een laatste aanmaning. Het begint inmiddels een vervelende zaak te worden dus ik neem op 12 oktober telefonisch contact met Trust Krediet Beheer op. Ze geven aan dat ze niets voor me kunnen doen, ik moet maar contact opnemen met de ANWB. Ik neem op 12 oktober telefonisch contact op met de ANWB, een zeer vriendelijke meneer hoort het verhaal aan en zegt, ja dat is inderdaad heel vreemd en u heeft gelijk, alleen ik kan daar niets aan doen u kunt het beste een klachten formulier invullen. Dit heb ik op 12 oktober direct gedaan. In deze klacht geef ik aan dat ik het heel vreemd vindt dat iemand anders blijkbaar een adreswijziging kan doorgeven voor mijn abonnement, dat geeft te denken hoe vertrouwelijk de ANWB omgaat met persoonsgegevens, en dat het heel vreemd is dat ze uitsluitend per post facturen en herinneringen sturen en niet per mail, ze weten me tenslotte per mail wel te bereiken voor de aanmaning. Verder geef ik aan dat ik het contributie bedrag direct overmaak op het rekening nummer van de ANWB.
Wat schetst mijn verbazing dezelfde dag (12-oktober) stuurt de ANWB een opzegging van het abonnement, wegens dubieuze facturen.
Op 23 oktober krijg ik een reactie op mijn klacht van 12 oktober van de ANWB; ze kunnen de klacht niet in behandeling nemen omdat de rekening is overgedragen aan Trust Krediet Beheer. Dit wordt nu echt een verhaal van het kastje naar de muur en weer terug.
ANWB is dit de manier om met je gouden leden om te gaan?