Pagina 1 van 1
Easyjet betaald geen claim én restitutie van vlucht
Geplaatst: 24 okt 2017 21:39
door danickxx
Eind juli is onze vlucht van Malpensa Airport naar Schiphol Airport met Easyjet geannuleerd. Zonder persoonlijke service van Easyjet aan de hand van een gekregen formulier besloten om geen gebruik te maken van het gratis omboeken van de vlucht, maar op een andere manier terug naar huis te gaan (meerijden met de auto). Eerst volgende vlucht ging pas 2,5 dag later. Nu hebben wij recht op een schadeclaim van 250 euro per persoon + restitutie van de niet gevlogen vlucht. Echter na verschillende pogingen contact te hebben met Easyjet krijgen wij continu te horen dat Easyjet een niet restitueerbaar bedrijf is en wij dus niks aan geld terug krijgen. Iemand hier ervaring mee en tips welke stappen we kunnen ondernemen om toch in ieder geval het geld van onze niet gevlogen vlucht terug te krijgen?
Re: Easyjet betaald geen claim én restitutie van vlucht
Geplaatst: 25 okt 2017 13:57
door arvandongen
Easyjet moet zich net als alle Europese luchtvaartmaatschappijen gewoon aan de wet- en regelgeving houden.
In de bijlage staat de toepasselijke verordening.
Uit jouw beschrijving lijkt het erop dat je inderdaad recht zou hebben op restitutie van het ticket plus € 250 schadevergoeding, plus vergoeding van redelijke onkosten (eten, drinken) op Milaan Malpensa.
Ik zou een goed onderbouwde en aangetekende brief sturen aan de directie.
Bij geen reaktie of bij een resultaat in strijd met de regelgeving, kan je de klacht indienen bij de ILT (ILT: Inspectie Leefomgeving en Transport). De ILT is de instantie die in Nederland toezicht houdt op de naleving van deze Europese verordening. De boetes die de ILT mag uitdelen zijn erg hoog. Het lijkt er op dat luchtvaartmaatschappijen het meestal niet zover laten komen.
Re: Easyjet betaald geen claim én restitutie van vlucht
Geplaatst: 25 okt 2017 14:13
door bprosman
Of bij een claimbureau neerleggen, kost je wel een percentage maar zij zijn er in gespecialiseerd.