Pagina 1 van 1

variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 04:15
door marcel.poot
Zoals het onderwerp al aangeeft gaat dit over variabele prijzen met een legaal afpersingsprogramma, dit programma richt zich op gebruikers van spelletjes op de mobiel/pc/consoles.
Nu zul je jezelf afvragen wat ik bedoel met een legaal casino en afpersingsprogramma..dat komt zo ik leg eerst even een beetje uit hoe de variabele prijzen tot stand komen: Dit gebeurd via een extra programma dat nagaat wat je koopt/hoe vaak je het koopt/wanneer je het koopt en maakt op basis daarvan een prijs aan. nadat het extra programma heeft uitgerekend wat je verdient en hoeveel het van je kan verwachten, word de prijs aangepast zodat jij als eindgebruiker meer zin krijgt om die aankoop alsnog te doen.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk wezen hoe dit precies werkt dan is dan het beste uitgelegd in het volgende filmpje (het filmpje is van een amerikaans bedrijf dat zaken doet en precies doet wat het filmpje aangeeft): https://vimeo.com/154271693

In sommige bedrijven word dit aangemoedigd om meer uit hun product te krijgen maar binnen een spel is er een te hoge kans dat de consument ''verslaafd'' raakt van de aankopen binnen een spel en kan hierdoor zwaar in de problemen komen.
Afgezien van het feit dat dit geheel achter de schermen afspeelt en de consument hiervoor niet word gewaarschuwd..zijn dit soort programmaatjes ook te vinden in de zogeheten ''triple A games'' (je kan hierbij denken aan elk spelletje dat een winkel heeft in het spel zelf voor ''buit-boxen''<-- buit-boxen zijn eigenlijk vergelijkbaar met de 1 armige bandiet uit het casino..iedereen die een kind heeft en dit soort spelletjes laat spelen laat het kind al een gokverslaving krijgen zonder dat het kind een casino binnenstapt...ik kan het gejoel van mensen nu al horen...dus even een leuk voorbeeld: je kind heeft een goed zakcentje en speelt een spelletje op de pc..dit spelletje heeft een winkel in het spel waar hij/zij een buit-box kan kopen voor een bepaalde skin/wapen/stuk pantser of zelfs een hondje met een hoedje op..elk van deze buit boxen heeft een vaste prijs tenzij hij/zij meer tegelijkertijd koopt, de box gaat open en hij/zij krijgt niet wat hij/zij wil..dan komt de gedachte van de meeste mensen op van ''ach ik kan er heus nog wel 1 of 2 kopen'' en daarna ''nog 1 keer dan'' nadat dit al zo'n 20x gezegd is is dat aardige zakcentje al zowat op..ziet u wnu waar het voorbeeld 1 armige bandiet vandaan komt? en het casino en verslaafdheid?).

En hier is het afpersing gedeelte ook al is het meer op het gebied van psychologisch: De ''triple A games'' zijn al duur in aanschaf zo'n 60 euro maar deze hebben dit programmaatje al erin zitten waardoor de eindgebruiker blijft betalen voor zooi die hij/zij nooit te nimmer zal verkrijgen zolang deze niet de ''buit box'' koopt of downloadable content koopt..en nee..ik maak hier geen geintje..of je betaald constant voor een kans op een item te krijgen binnen een spelletje zoals die ene gave skin of dat ene wapen waarmee je het slagveld zal domineren..het zit achter een betaalmuur en dat is op geen enkele andere wijze te bereiken..het werkt psychologisch op mensen en het werkt..en waarom dit werkt? er is niemand die hiernaar kijkt..als men hiernaar keek dan zat ik hier niet te typen hierover..en dan zouden de meeste hier nog geen 500/700 extra euro hebben ingelegd bovenop een aankoop van een spelletje van rond de 40/60 euro..enkel voor die ene box.

hier nog een blog van een co-founder van scientific revenue wat een paar voorbeelden en ''antwoorden'' geeft van wat zijn bedrijf doet voor de consument en degene die net wat meer verdient aan de consument: https://www.gamasutra.com/blogs/William ... ricing.php

blijkbaar is het legaal geworden om informatie van mensen te verkrijgen zodat je de prijzen kan bepalen samen met bedrijven op basis van het inkomen van de consument. (inkomensdiscriminatie...aanzetten tot gokken..gokspelletje verstoppen binnen een schietspel dat voornamelijk gespeeld word door kinderen van C.A. 14 jaar en ouder, prijsafspraken nadat bekend is hoeveel een gebruiker kan uitgeven..privacyschending op basis van financiële informatie..met welke woorden kom ik in de buurt van wat men al NIET mag doen van onze wetten?).

stichting BREIN beschermd auteurs zoals de makers van spellen..dezelfde makers van de spellen zitten nu de schade in te halen van de piraten via de consument van hun producten..en zitten gaten te zoeken in de mazen van de wet...zal Stichting BREIN nu afstand nemen van deze auteurs die momenteel liever wetten overtreden en aan de andere kant ook extra verdienen aan boetes opgelegd aan piraten door stichting BREIN?

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 08:39
door sjohie
marcel.poot schreef:Zoals het onderwerp al aangeeft gaat dit over variabele prijzen met een legaal afpersingsprogramma, dit programma richt zich op gebruikers van spelletjes op de mobiel/pc/consoles.
Nu zul je jezelf afvragen wat ik bedoel met een legaal casino en afpersingsprogramma..dat komt zo ik leg eerst even een beetje uit hoe de variabele prijzen tot stand komen: Dit gebeurd via een extra programma dat nagaat wat je koopt/hoe vaak je het koopt/wanneer je het koopt en maakt op basis daarvan een prijs aan. nadat het extra programma heeft uitgerekend wat je verdient en hoeveel het van je kan verwachten, word de prijs aangepast zodat jij als eindgebruiker meer zin krijgt om die aankoop alsnog te doen.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk wezen hoe dit precies werkt dan is dan het beste uitgelegd in het volgende filmpje (het filmpje is van een amerikaans bedrijf dat zaken doet en precies doet wat het filmpje aangeeft): https://vimeo.com/154271693

In sommige bedrijven word dit aangemoedigd om meer uit hun product te krijgen maar binnen een spel is er een te hoge kans dat de consument ''verslaafd'' raakt van de aankopen binnen een spel en kan hierdoor zwaar in de problemen komen.
Afgezien van het feit dat dit geheel achter de schermen afspeelt en de consument hiervoor niet word gewaarschuwd..zijn dit soort programmaatjes ook te vinden in de zogeheten ''triple A games'' (je kan hierbij denken aan elk spelletje dat een winkel heeft in het spel zelf voor ''buit-boxen''<-- buit-boxen zijn eigenlijk vergelijkbaar met de 1 armige bandiet uit het casino..iedereen die een kind heeft en dit soort spelletjes laat spelen laat het kind al een gokverslaving krijgen zonder dat het kind een casino binnenstapt...ik kan het gejoel van mensen nu al horen...dus even een leuk voorbeeld: je kind heeft een goed zakcentje en speelt een spelletje op de pc..dit spelletje heeft een winkel in het spel waar hij/zij een buit-box kan kopen voor een bepaalde skin/wapen/stuk pantser of zelfs een hondje met een hoedje op..elk van deze buit boxen heeft een vaste prijs tenzij hij/zij meer tegelijkertijd koopt, de box gaat open en hij/zij krijgt niet wat hij/zij wil..dan komt de gedachte van de meeste mensen op van ''ach ik kan er heus nog wel 1 of 2 kopen'' en daarna ''nog 1 keer dan'' nadat dit al zo'n 20x gezegd is is dat aardige zakcentje al zowat op..ziet u wnu waar het voorbeeld 1 armige bandiet vandaan komt? en het casino en verslaafdheid?).

En hier is het afpersing gedeelte ook al is het meer op het gebied van psychologisch: De ''triple A games'' zijn al duur in aanschaf zo'n 60 euro maar deze hebben dit programmaatje al erin zitten waardoor de eindgebruiker blijft betalen voor zooi die hij/zij nooit te nimmer zal verkrijgen zolang deze niet de ''buit box'' koopt of downloadable content koopt..en nee..ik maak hier geen geintje..of je betaald constant voor een kans op een item te krijgen binnen een spelletje zoals die ene gave skin of dat ene wapen waarmee je het slagveld zal domineren..het zit achter een betaalmuur en dat is op geen enkele andere wijze te bereiken..het werkt psychologisch op mensen en het werkt..en waarom dit werkt? er is niemand die hiernaar kijkt..als men hiernaar keek dan zat ik hier niet te typen hierover..en dan zouden de meeste hier nog geen 500/700 extra euro hebben ingelegd bovenop een aankoop van een spelletje van rond de 40/60 euro..enkel voor die ene box.

hier nog een blog van een co-founder van scientific revenue wat een paar voorbeelden en ''antwoorden'' geeft van wat zijn bedrijf doet voor de consument en degene die net wat meer verdient aan de consument: https://www.gamasutra.com/blogs/William ... ricing.php

blijkbaar is het legaal geworden om informatie van mensen te verkrijgen zodat je de prijzen kan bepalen samen met bedrijven op basis van het inkomen van de consument. (inkomensdiscriminatie...aanzetten tot gokken..gokspelletje verstoppen binnen een schietspel dat voornamelijk gespeeld word door kinderen van C.A. 14 jaar en ouder, prijsafspraken nadat bekend is hoeveel een gebruiker kan uitgeven..privacyschending op basis van financiële informatie..met welke woorden kom ik in de buurt van wat men al NIET mag doen van onze wetten?).

stichting BREIN beschermd auteurs zoals de makers van spellen..dezelfde makers van de spellen zitten nu de schade in te halen van de piraten via de consument van hun producten..en zitten gaten te zoeken in de mazen van de wet...zal Stichting BREIN nu afstand nemen van deze auteurs die momenteel liever wetten overtreden en aan de andere kant ook extra verdienen aan boetes opgelegd aan piraten door stichting BREIN?

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 08:41
door sjohie
En hier verder,

Dit kan pas gaan werken als je besluit om te gaan spelen, én vervolgens in dat spel ook besluit om attributen/coins/whatever te kopen, want dat laatste geeft de baseline om vervolgens dynamic pricing toe te kunnen passen op een user. Ik mis dus het stuk vrijwillige keus om hier aan te beginnen.

En een "buit box" is niet te vergelijken met een eenarmige bandiet in een casino. Zonder zo'n buit box of coins kan je het spel wel spelen, maar doorgaans langzamer of met een minder aantal extra attributen. Een eenarmige bandiet is zonder inworp van geld onbruikbaar, waar een spel dat duidelijk niét is.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 11:26
door HADES2001
afpersings programma gaat wat ver kwa term maar er zijn hier al rechtzaken over geweest en hebben niet veel opgeleverd
https://www.pcgamesn.com/counter-strike ... ng-lawsuit
http://gadgets.ndtv.com/games/news/valv ... ive-853288

Tot op heden nog niet veel uitgekomen.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 11:43
door marcel.poot
sjohie schreef:En hier verder,

Dit kan pas gaan werken als je besluit om te gaan spelen, én vervolgens in dat spel ook besluit om attributen/coins/whatever te kopen, want dat laatste geeft de baseline om vervolgens dynamic pricing toe te kunnen passen op een user. Ik mis dus het stuk vrijwillige keus om hier aan te beginnen.

En een "buit box" is niet te vergelijken met een eenarmige bandiet in een casino. Zonder zo'n buit box of coins kan je het spel wel spelen, maar doorgaans langzamer of met een minder aantal extra attributen. Een eenarmige bandiet is zonder inworp van geld onbruikbaar, waar een spel dat duidelijk niét is.
Kijk en dit is wat ik ziet als een persoonlijke vergelijking op wat er word beschreven, dat u zelf niet een spel koopt of zelf niet de in-game shop gebruikt wilt niet zeggen dat dit helemaal niet word gebruikt.
De basis voor vrijwillige keus is er niet, dit programma werkt achter de schermen zonder dat een gebruiker hiervan iets doorheeft.
Die ''buit-boxen'' is dus wel een manier van gokken, zoals ik al beschreef zijn deze ''buit-boxen'' bedoeld om mensen een kans te geven op een item/skin/wat dan ook.. dus de meeste mensen zullen de boxen kopen in de hoop dat zij datgene kunnen bezitten wat zij nog niet hebben, de meeste mensen kopen die boxen om zo snel mogelijk aan die extra dingetjes te kunnen komen, en dit doen zij net zo gemakkelijk als een munt in het muntgat van de 1 armige bandiet te gooien..aan die hendel te trekken en dan hopen dat zij die pot krijgen.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 11:45
door newmikey
Behandeling voor gokverslaving volgen dan maar?

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 11:48
door marcel.poot
HADES2001 schreef:afpersings programma gaat wat ver kwa term maar er zijn hier al rechtzaken over geweest en hebben niet veel opgeleverd
https://www.pcgamesn.com/counter-strike ... ng-lawsuit
http://gadgets.ndtv.com/games/news/valv ... ive-853288

Tot op heden nog niet veel uitgekomen.
dit onderwerp gaat niet enkel over cs:go, ik weet ook dat die rechtzaken er zijn geweest maar deze waren gebaseerd op de ''buit-boxen'' binnen cs:go, terwijl ik in het algemeen bedoel, en die ''buit-boxen'' van cs:go maken dus wel deel uit van waar ik het over heb maar is niet mijn punt.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 12:02
door Statler
Dit kan pas gaan werken als je besluit om te gaan spelen
Dus gewoon niet spelen en er is geen probleem en games worden dan verliesgevend en worden gestopt.
Dat het word gebruikt is duidelijk waarom dan door gaan, dan ben je dus in wezen verslaafd en heb je een probleem.

Afpersing is sowieso geen sprake van, je doet alles toch geheel vrijwillig, je kunt zelf helder nadenken over de consequenties. Dat iemand er € 700 voor over heeft om iets digitaal te hebben zegt genoeg over de denkwijze van dat persoon. Na 10 jaar is de game over en heb je lol gehad en hopelijk genoeg ontspanning voor je geld.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 12:07
door HADES2001
marcel.poot schreef:
HADES2001 schreef:afpersings programma gaat wat ver kwa term maar er zijn hier al rechtzaken over geweest en hebben niet veel opgeleverd
https://www.pcgamesn.com/counter-strike ... ng-lawsuit
http://gadgets.ndtv.com/games/news/valv ... ive-853288

Tot op heden nog niet veel uitgekomen.
dit onderwerp gaat niet enkel over cs:go, ik weet ook dat die rechtzaken er zijn geweest maar deze waren gebaseerd op de ''buit-boxen'' binnen cs:go, terwijl ik in het algemeen bedoel, en die ''buit-boxen'' van cs:go maken dus wel deel uit van waar ik het over heb maar is niet mijn punt.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je het breder bedoelt alleen wist ik van CS-GO dat daar recentelijk nog rechtzaken over geweest zijn, met name omdat dit 1 van de grootste is en ook veel minderjarigen aanspreekt.
Natuurlijk zijn er nu al tientallen AAA titels die onder jouw openingspost vallen en tienduizenden (waarschijnlijk zelfs honderduizenden) niet AAA titels dankzij iOS/android appstores.
Maar netzoals rechtzaken in de filmindustrie pakken ze eerst de grootste aan, als dat slaagt kunnen ze makkelijk de rest aanklagen en uitspraak van de vorige erbij pakken.
(als je oegieboegie app met 5 spelers aangklaagt en wint betekent dat bijvoorbeeld niets tegen een CS-GO met miljoenen spelers en mag je weer overnieuw beginnen met je rechtzaak maar andersom zal een rechter makkelijker zeggen "OH zelfde als die grote speler dus dit geld ook voor jou")

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 25 okt 2017 13:01
door Nijogeth
Ach je hebt ze tegenwoordig overal in elk spel. EA lacht in zijn vuistje met al die mensen die pakketten blijven kopen voor Fifa Ultimate Team. En dat ieder jaar op rij voor elke nieuwe Fifa.

Re: variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.

Geplaatst: 26 okt 2017 04:51
door Speedy123
De titel van dit topic zou beter kunnen zijn 'Hoe om te gaan met game verslaving'.

Alle lootboxen gebeuren in spelletjes waar de klant verslaafd aan geraakt is en eigenlijk niet meer zonder kan. Dan blijft de klant maar kopen om aan zijn verslaving te voldoen.

Niet verslaafden hebben uiteraard wel degelijk een simpele keuze, die kopen niets in een spel en stoppen met spelen uit irritatie. Probleem opgelost.

Bij kinderen zou het al helemaal geen probleem moeten zijn, indien het kind normale ouders heeft. In dat geval kan het kind zelf namelijk helemaal geen online aankopen doen. En als een kind komt vragen om geld om online een item in een spel te kopen, dan weet je als ouder dat je snel moet ingrijpen om je kind voor game verslaving te behoeden. Dus opletten hoe vaak en hoe lang je kind speelt en of die nog wel andere dingen doet dan achter de Gameconsole of computer zitten.