variabele prijzen en een legaal casino/afpersingsprogramma.
Geplaatst: 25 okt 2017 04:15
Zoals het onderwerp al aangeeft gaat dit over variabele prijzen met een legaal afpersingsprogramma, dit programma richt zich op gebruikers van spelletjes op de mobiel/pc/consoles.
Nu zul je jezelf afvragen wat ik bedoel met een legaal casino en afpersingsprogramma..dat komt zo ik leg eerst even een beetje uit hoe de variabele prijzen tot stand komen: Dit gebeurd via een extra programma dat nagaat wat je koopt/hoe vaak je het koopt/wanneer je het koopt en maakt op basis daarvan een prijs aan. nadat het extra programma heeft uitgerekend wat je verdient en hoeveel het van je kan verwachten, word de prijs aangepast zodat jij als eindgebruiker meer zin krijgt om die aankoop alsnog te doen.
Mocht het nog niet helemaal duidelijk wezen hoe dit precies werkt dan is dan het beste uitgelegd in het volgende filmpje (het filmpje is van een amerikaans bedrijf dat zaken doet en precies doet wat het filmpje aangeeft): https://vimeo.com/154271693
In sommige bedrijven word dit aangemoedigd om meer uit hun product te krijgen maar binnen een spel is er een te hoge kans dat de consument ''verslaafd'' raakt van de aankopen binnen een spel en kan hierdoor zwaar in de problemen komen.
Afgezien van het feit dat dit geheel achter de schermen afspeelt en de consument hiervoor niet word gewaarschuwd..zijn dit soort programmaatjes ook te vinden in de zogeheten ''triple A games'' (je kan hierbij denken aan elk spelletje dat een winkel heeft in het spel zelf voor ''buit-boxen''<-- buit-boxen zijn eigenlijk vergelijkbaar met de 1 armige bandiet uit het casino..iedereen die een kind heeft en dit soort spelletjes laat spelen laat het kind al een gokverslaving krijgen zonder dat het kind een casino binnenstapt...ik kan het gejoel van mensen nu al horen...dus even een leuk voorbeeld: je kind heeft een goed zakcentje en speelt een spelletje op de pc..dit spelletje heeft een winkel in het spel waar hij/zij een buit-box kan kopen voor een bepaalde skin/wapen/stuk pantser of zelfs een hondje met een hoedje op..elk van deze buit boxen heeft een vaste prijs tenzij hij/zij meer tegelijkertijd koopt, de box gaat open en hij/zij krijgt niet wat hij/zij wil..dan komt de gedachte van de meeste mensen op van ''ach ik kan er heus nog wel 1 of 2 kopen'' en daarna ''nog 1 keer dan'' nadat dit al zo'n 20x gezegd is is dat aardige zakcentje al zowat op..ziet u wnu waar het voorbeeld 1 armige bandiet vandaan komt? en het casino en verslaafdheid?).
En hier is het afpersing gedeelte ook al is het meer op het gebied van psychologisch: De ''triple A games'' zijn al duur in aanschaf zo'n 60 euro maar deze hebben dit programmaatje al erin zitten waardoor de eindgebruiker blijft betalen voor zooi die hij/zij nooit te nimmer zal verkrijgen zolang deze niet de ''buit box'' koopt of downloadable content koopt..en nee..ik maak hier geen geintje..of je betaald constant voor een kans op een item te krijgen binnen een spelletje zoals die ene gave skin of dat ene wapen waarmee je het slagveld zal domineren..het zit achter een betaalmuur en dat is op geen enkele andere wijze te bereiken..het werkt psychologisch op mensen en het werkt..en waarom dit werkt? er is niemand die hiernaar kijkt..als men hiernaar keek dan zat ik hier niet te typen hierover..en dan zouden de meeste hier nog geen 500/700 extra euro hebben ingelegd bovenop een aankoop van een spelletje van rond de 40/60 euro..enkel voor die ene box.
hier nog een blog van een co-founder van scientific revenue wat een paar voorbeelden en ''antwoorden'' geeft van wat zijn bedrijf doet voor de consument en degene die net wat meer verdient aan de consument: https://www.gamasutra.com/blogs/William ... ricing.php
blijkbaar is het legaal geworden om informatie van mensen te verkrijgen zodat je de prijzen kan bepalen samen met bedrijven op basis van het inkomen van de consument. (inkomensdiscriminatie...aanzetten tot gokken..gokspelletje verstoppen binnen een schietspel dat voornamelijk gespeeld word door kinderen van C.A. 14 jaar en ouder, prijsafspraken nadat bekend is hoeveel een gebruiker kan uitgeven..privacyschending op basis van financiële informatie..met welke woorden kom ik in de buurt van wat men al NIET mag doen van onze wetten?).
stichting BREIN beschermd auteurs zoals de makers van spellen..dezelfde makers van de spellen zitten nu de schade in te halen van de piraten via de consument van hun producten..en zitten gaten te zoeken in de mazen van de wet...zal Stichting BREIN nu afstand nemen van deze auteurs die momenteel liever wetten overtreden en aan de andere kant ook extra verdienen aan boetes opgelegd aan piraten door stichting BREIN?
Nu zul je jezelf afvragen wat ik bedoel met een legaal casino en afpersingsprogramma..dat komt zo ik leg eerst even een beetje uit hoe de variabele prijzen tot stand komen: Dit gebeurd via een extra programma dat nagaat wat je koopt/hoe vaak je het koopt/wanneer je het koopt en maakt op basis daarvan een prijs aan. nadat het extra programma heeft uitgerekend wat je verdient en hoeveel het van je kan verwachten, word de prijs aangepast zodat jij als eindgebruiker meer zin krijgt om die aankoop alsnog te doen.
Mocht het nog niet helemaal duidelijk wezen hoe dit precies werkt dan is dan het beste uitgelegd in het volgende filmpje (het filmpje is van een amerikaans bedrijf dat zaken doet en precies doet wat het filmpje aangeeft): https://vimeo.com/154271693
In sommige bedrijven word dit aangemoedigd om meer uit hun product te krijgen maar binnen een spel is er een te hoge kans dat de consument ''verslaafd'' raakt van de aankopen binnen een spel en kan hierdoor zwaar in de problemen komen.
Afgezien van het feit dat dit geheel achter de schermen afspeelt en de consument hiervoor niet word gewaarschuwd..zijn dit soort programmaatjes ook te vinden in de zogeheten ''triple A games'' (je kan hierbij denken aan elk spelletje dat een winkel heeft in het spel zelf voor ''buit-boxen''<-- buit-boxen zijn eigenlijk vergelijkbaar met de 1 armige bandiet uit het casino..iedereen die een kind heeft en dit soort spelletjes laat spelen laat het kind al een gokverslaving krijgen zonder dat het kind een casino binnenstapt...ik kan het gejoel van mensen nu al horen...dus even een leuk voorbeeld: je kind heeft een goed zakcentje en speelt een spelletje op de pc..dit spelletje heeft een winkel in het spel waar hij/zij een buit-box kan kopen voor een bepaalde skin/wapen/stuk pantser of zelfs een hondje met een hoedje op..elk van deze buit boxen heeft een vaste prijs tenzij hij/zij meer tegelijkertijd koopt, de box gaat open en hij/zij krijgt niet wat hij/zij wil..dan komt de gedachte van de meeste mensen op van ''ach ik kan er heus nog wel 1 of 2 kopen'' en daarna ''nog 1 keer dan'' nadat dit al zo'n 20x gezegd is is dat aardige zakcentje al zowat op..ziet u wnu waar het voorbeeld 1 armige bandiet vandaan komt? en het casino en verslaafdheid?).
En hier is het afpersing gedeelte ook al is het meer op het gebied van psychologisch: De ''triple A games'' zijn al duur in aanschaf zo'n 60 euro maar deze hebben dit programmaatje al erin zitten waardoor de eindgebruiker blijft betalen voor zooi die hij/zij nooit te nimmer zal verkrijgen zolang deze niet de ''buit box'' koopt of downloadable content koopt..en nee..ik maak hier geen geintje..of je betaald constant voor een kans op een item te krijgen binnen een spelletje zoals die ene gave skin of dat ene wapen waarmee je het slagveld zal domineren..het zit achter een betaalmuur en dat is op geen enkele andere wijze te bereiken..het werkt psychologisch op mensen en het werkt..en waarom dit werkt? er is niemand die hiernaar kijkt..als men hiernaar keek dan zat ik hier niet te typen hierover..en dan zouden de meeste hier nog geen 500/700 extra euro hebben ingelegd bovenop een aankoop van een spelletje van rond de 40/60 euro..enkel voor die ene box.
hier nog een blog van een co-founder van scientific revenue wat een paar voorbeelden en ''antwoorden'' geeft van wat zijn bedrijf doet voor de consument en degene die net wat meer verdient aan de consument: https://www.gamasutra.com/blogs/William ... ricing.php
blijkbaar is het legaal geworden om informatie van mensen te verkrijgen zodat je de prijzen kan bepalen samen met bedrijven op basis van het inkomen van de consument. (inkomensdiscriminatie...aanzetten tot gokken..gokspelletje verstoppen binnen een schietspel dat voornamelijk gespeeld word door kinderen van C.A. 14 jaar en ouder, prijsafspraken nadat bekend is hoeveel een gebruiker kan uitgeven..privacyschending op basis van financiële informatie..met welke woorden kom ik in de buurt van wat men al NIET mag doen van onze wetten?).
stichting BREIN beschermd auteurs zoals de makers van spellen..dezelfde makers van de spellen zitten nu de schade in te halen van de piraten via de consument van hun producten..en zitten gaten te zoeken in de mazen van de wet...zal Stichting BREIN nu afstand nemen van deze auteurs die momenteel liever wetten overtreden en aan de andere kant ook extra verdienen aan boetes opgelegd aan piraten door stichting BREIN?