Zwilling mes breekt bij snijden appel
Geplaatst: 25 okt 2017 15:19
Mijn dochter heeft mij ongeveer 10 maanden geleden een Zwilling groentemes cadeau gedaan, gekocht bij Kookhuis aan de Maas (dochteronderneming van Kookpunt Rotterdam). Ik heb als hobbykok al jaren meerdere Zwilling messen, waaronder een 25 jaar oud groentemes.
Dit nieuw Zwilling mes is gebroken bij het snijden van een appel (!). Ik heb een foto gestuurd naar Demeijere/Zwilling, en gevraagd naar de garantievoorwaarden. Reactie was; "De breuklijn zoals wij ze nu zien duidt op een wrikbeweging." Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult. Tweede reactie: "Om na te gaan of er inderdaad een productiefout mee gemoeid is verzoeken wij u vriendelijke met het mes terug te gaan naar het winkelverkooppunt waar u deze heeft gekocht."
Ik heb dit mes naar Kookpunt gebracht (voor mij is het Kookhuis 200 km rijden), waar direct geoordeeld werd dat de breuk door een wrikbeweging was veroorzaakt. Nu weet ik zelf dat er alleen sprake was van het snijden van een appel, maar ik kan me enig wantrouwen van een verkooppunt voorstellen. Ik heb daarom mijn oude Zwilling mes gegeven, en gevraagd mij te laten zien hoe je zo'n breuk zou kunnen veroorzaken (dat was me het met oude mes in ieder geval nooit gelukt, en overigens ook met geen ander mes). Daar wilde de verkoper niet op ingaan. Te gevaarlijk vond hij.
Van een kwaliteitsproduct als Zwilling verwacht ik dat het niet breekt bij 'normaal' gebruik. En ik verwacht van de fabrikant dat ze achter de kwaliteit van haar product staat, en in zo'n geval coulance toont. Geen van beide is het geval. Ik raad vanaf nu Zwilling af. Net te duur, als een mes zo makkelijk kan breken, en de fabrikant zich van haar garantieverplichtingen met een Jantje van Leiden af maakt. Ook over Kookpunt als verkoper van kwaliteitsproducten, waar ik tot nu toe vaste klant, ben, heb ik mijn mening in negatieve zin moeten bijstellen.
Dit nieuw Zwilling mes is gebroken bij het snijden van een appel (!). Ik heb een foto gestuurd naar Demeijere/Zwilling, en gevraagd naar de garantievoorwaarden. Reactie was; "De breuklijn zoals wij ze nu zien duidt op een wrikbeweging." Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult. Tweede reactie: "Om na te gaan of er inderdaad een productiefout mee gemoeid is verzoeken wij u vriendelijke met het mes terug te gaan naar het winkelverkooppunt waar u deze heeft gekocht."
Ik heb dit mes naar Kookpunt gebracht (voor mij is het Kookhuis 200 km rijden), waar direct geoordeeld werd dat de breuk door een wrikbeweging was veroorzaakt. Nu weet ik zelf dat er alleen sprake was van het snijden van een appel, maar ik kan me enig wantrouwen van een verkooppunt voorstellen. Ik heb daarom mijn oude Zwilling mes gegeven, en gevraagd mij te laten zien hoe je zo'n breuk zou kunnen veroorzaken (dat was me het met oude mes in ieder geval nooit gelukt, en overigens ook met geen ander mes). Daar wilde de verkoper niet op ingaan. Te gevaarlijk vond hij.
Van een kwaliteitsproduct als Zwilling verwacht ik dat het niet breekt bij 'normaal' gebruik. En ik verwacht van de fabrikant dat ze achter de kwaliteit van haar product staat, en in zo'n geval coulance toont. Geen van beide is het geval. Ik raad vanaf nu Zwilling af. Net te duur, als een mes zo makkelijk kan breken, en de fabrikant zich van haar garantieverplichtingen met een Jantje van Leiden af maakt. Ook over Kookpunt als verkoper van kwaliteitsproducten, waar ik tot nu toe vaste klant, ben, heb ik mijn mening in negatieve zin moeten bijstellen.