LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse bekeuring CJIB

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
G.H.Wieffer

Valse bekeuring CJIB

Ongelezen bericht door G.H.Wieffer »

Een bedrieglijk echt lijkende mail ontvangen van het Centraal Justitieel Incassobureau van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Gesteld wordt dat ik een beschikking en twee aanmaningen heb ontvangen wegens het overschrijden van de maximum snelheid op de snelweg, het bedrag moet binnen enkele dagen worden overgemaakt anders wordt de bank opdracht gegeven om mijn rekeningen te blokkeren.
Niet intrappen indien u ook zo'n mail heeft ontvangen, het Centraal Justitieel Incassobureau stuurt nooit e-mails!

mp2017

Re: Valse bekeuring CJIB

Ongelezen bericht door mp2017 »

Welkom in de echte wereld! :D

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Hoe komen ze aan uw gegevens?? Nederland begint het land te worden van de valse incasso`tjes!

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Mijn dochter heeft em ook gehad. Als 10-jarige mot ze ook niet zo hard over de snelweg fietsen. Eigen schuld :mrgreen:
Vooral de boete moeten betalen in Bitcoins doet ook niet vermoeden dat het misschien weleens eventueel mogelijkerwijs een phishing-mail zou kunnen zijn....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is dat die mail met een Duits bankrekeningnummer...? Erg betrouwbaar.

spaarvarkentje

Ongelezen bericht door spaarvarkentje »

Ook een nep mail gehad van het CJIB, kon ook in bitcoins betalen en er werd gedreigd met beslag op mijn bankrekening :shock:
Wel fijn dat de administratiekosten verlaagd zijn van 9 euro naar 2,25 ! :lol:

T. Nieuwenhuis

Ongelezen bericht door T. Nieuwenhuis »

Wij hebben ook zo'n mail ontvangen. Moet ook binnen een paar dagen betalen. Ook dreiging van beslaglegging op rekening. Ik werd ook al argwaanend vanwege de bitcoins. En had ook al zoiets van, ze sturen dat niet per mail . Wat heb je er mee gedaan, verscheurd?

mp2017

Voor mensen die nu pas de media ontdekt hebben:
Het CJIB verstuurd heen mails!
Een bank verstuurd geen mails om pincodes te vragen en om op links te drukken.

Dat mag toch nu al heel lang bekend zijn.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

T. Nieuwenhuis schreef:Wij hebben ook zo'n mail ontvangen. Moet ook binnen een paar dagen betalen. Ook dreiging van beslaglegging op rekening. Ik werd ook al argwaanend vanwege de bitcoins. En had ook al zoiets van, ze sturen dat niet per mail . Wat heb je er mee gedaan, verscheurd?
Een mail verscheuren? Dat is zonde van het scherm.

mp2017

Nijogeth schreef:
T. Nieuwenhuis schreef:Wij hebben ook zo'n mail ontvangen. Moet ook binnen een paar dagen betalen. Ook dreiging van beslaglegging op rekening. Ik werd ook al argwaanend vanwege de bitcoins. En had ook al zoiets van, ze sturen dat niet per mail . Wat heb je er mee gedaan, verscheurd?
Misschien de mail uitgeprint! :wink:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

mp2017 schreef:
Nijogeth schreef:
Misschien de mail uitgeprint! :wink:
Je zou de mensen de kost moeten geven die dat nog steeds doen....

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Ooit een typiste bezig gezien met TypEx om een typfout op het beeldscherm te corrigeren :-D

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="G.H.Wieffer"]Een bedrieglijk echt lijkende mail ontvangen van het Centraal Justitieel Incassobureau van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.....[/quote]
Opgelicht?! Heeft een heel handig app waarin alle gemelde oplichtingen worden getoond.
https://opgelicht.avrotros.nl
Even helemaal naar beneden scrollen voor de link naar de app.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

atlas1302 schreef:Hoe komen ze aan uw gegevens?? Nederland begint het land te worden van de valse incasso`tjes!
Ze hebben je gegeven niet, er staat boven geachte [email protected]. Had er gisteren ook 1 was ook net op tv geweest dat ze weer de ronde doen en dat het CJIB nooit mail stuurt.

G.H.Wieffer

Ongelezen bericht door G.H.Wieffer »

Ze sturen nu ook nog aanmaningen rond. Zijn er ook mensen die erin trappen?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Waarom hebben wij geen mail gehad.......? Heb regelmatig juist wel last van een zware voet.
Bij de straatprijs vielen we er ook al buiten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

G.H.Wieffer schreef:Ze sturen nu ook nog aanmaningen rond. Zijn er ook mensen die erin trappen?
Kijkend naar wat we op dit forum allemaal tegenkomen: ja, natuurlijk!

Nevyn

Ziet er ook echt uit, mijn vrouw was al boos op mij dat ik te hard had gereden. Toen ik zij dat zij volgens mij de auto mee had, was ze helemaal flauw :D
Maar heb haar snel gerust gesteld, dat het CJIB nooit mail stuurt en zeker niet begint met geachte heer [email protected].

mp2017

Nevyn schreef:Ziet er ook echt uit, mijn vrouw was al boos op mij dat ik te hard had gereden. Toen ik zij dat zij volgens mij de auto mee had, was ze helemaal flauw :D
Maar heb haar snel gerust gesteld, dat het CJIB nooit mail stuurt en zeker niet begint met geachte heer [email protected].
Ik denk, dat je in vervolg nog meer mails krijgt, om je email adres hier te plaatsen!

Nevyn

mp2017 schreef:
Nevyn schreef:Ziet er ook echt uit, mijn vrouw was al boos op mij dat ik te hard had gereden. Toen ik zij dat zij volgens mij de auto mee had, was ze helemaal flauw :D
Ik denk, dat je in vervolg nog meer mails krijgt, om je email adres hier te plaatsen!
:D is een fake mail :D

Gesloten