Adviseurs ABN spreken elkaar tegen. Gelijksoortige ervaringe
Geplaatst: 27 okt 2017 21:52
Dag,
Ik vraag me af of er gelijksoortige ervaringen zijn.
Op 31-08 ging ik naar het ABN kantoor om een lening te laten oversluiten. Ik ben meer dan drie kwartier bezig geweest en de 'adviseur' vulde een vragenformulier in om te checken of ik in aanmerking kwam. Op het laatst vroeg ze me naar mijn studieschuld. Deze bedraagt ongeveer 30 000. Ze vulde dit in en er kwam een afwijzing. Ik kwam niet in aanmerking voor het oversluiten van een lening. Op mijn vraag hoezo werd geantwoord dat dit aan mijn studieschuld lag. Een acceptabele studieschuld lag rond de 8000 EURO, maar 30 000 , nee te hoog. Ze gaf aan dat het kansloos was om naar andere banken te gaan voor het oversluiten van mijn lening. Omdat mijn studieschuld zo hoog was zou ik daar ook niet in aanmerking komen. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien deze persoon een 'adviseur' was, ging ik op haar advies af en heb ik andere banken niet benaderd, want dat was immers zinloos.
Een paar weken later bel ik ABN voor advies over het openen van een betaalrekening. Op de een of andere manier kwam het gesprek op het adviesgesprek van 31-08. Ik vertelde de reden dat ik was afgewezen. De adviseur aan de telefoon noemde dit letterlijk 'flauwekul'. Volgens hem was de hoogte van een studieschuld niet relevant bij het aangaan/oversluiten van een lening, wel bij een hypotheek. Ik heb een half uur met deze adviseur aan de telefoon gezeten en toen was mijn net opgeladen prepaid tegoed op van 10 euro. Ik moest daarna weer opladen met 10 euro. Dus kosten voor dit gesprek=20 euro.
Ik heb toen besloten om een klacht in te dienen bij ABN over de adviseur van 31-08 omdat ik ben afgescheept met een flauwekul advies en hier best geïrriteerd over was. Ik gaf aan dat mijn primaire klacht lag in het feit dat mij werd afgeraden naar andere banken te gaan vanwege mijn hoge studieschuld, waar ik hinder van heb ondervonden. Vervolgens kreeg ik gister mijn klachtbehandeling binnen. Ik citeer hieruit:
"Is uw studieschuld van toepassing op de aanvraag van een Persoonlijke Lening?
Bij de aanvraag van een Persoonlijke Lening wordt gevraagd naar schulden bij DUO. Deze worden niet in mindering gebracht op de berekening. Wel wordt een percentage van de DUO restschuld als last berekend. De studieschuld is niet de enige factor op basis waarvan we hebben afgewezen."
Als ik bovenstaande lees, blijkt mijn studieschuld dus wel van invloed te zijn bij de afwijzing. Het was wellicht niet de voornaamste factor maar het speelde wel mee. Maar dit spreekt weer geheel tegen wat de adviseur aan de telefoon zei, die zei dat mijn studieschuld totaal niet relevant was voor een lening. Kortom, 'adviseur' A zegt A, 'adviseur' B zegt B en 'adviseur' C zegt C. Ze zijn helemaal de draad kwijt bij ABN. Daarnaast ben ik vrij kwaad dat niet ingegaan is op mijn primaire klacht, het afraden om naar andere banken te gaan vanwege mijn studieschuld. Ze houden zich van den domme.
Op basis van het feit dat ik niet serieus word genomen heb ik besloten mijn pensoenspaarrekening op te zeggen bij ABN. Ik voel mij geschoffeerd. Graag wil ik mensen waarschuwen voor de gebrekkige kennis die bij de 'adviseurs' van ABN aanwezig is. Ik vraag me af of er gelijksoortige ervaringen zijn van de belabberde klantenservice bij ABN?
Ik vraag me af of er gelijksoortige ervaringen zijn.
Op 31-08 ging ik naar het ABN kantoor om een lening te laten oversluiten. Ik ben meer dan drie kwartier bezig geweest en de 'adviseur' vulde een vragenformulier in om te checken of ik in aanmerking kwam. Op het laatst vroeg ze me naar mijn studieschuld. Deze bedraagt ongeveer 30 000. Ze vulde dit in en er kwam een afwijzing. Ik kwam niet in aanmerking voor het oversluiten van een lening. Op mijn vraag hoezo werd geantwoord dat dit aan mijn studieschuld lag. Een acceptabele studieschuld lag rond de 8000 EURO, maar 30 000 , nee te hoog. Ze gaf aan dat het kansloos was om naar andere banken te gaan voor het oversluiten van mijn lening. Omdat mijn studieschuld zo hoog was zou ik daar ook niet in aanmerking komen. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien deze persoon een 'adviseur' was, ging ik op haar advies af en heb ik andere banken niet benaderd, want dat was immers zinloos.
Een paar weken later bel ik ABN voor advies over het openen van een betaalrekening. Op de een of andere manier kwam het gesprek op het adviesgesprek van 31-08. Ik vertelde de reden dat ik was afgewezen. De adviseur aan de telefoon noemde dit letterlijk 'flauwekul'. Volgens hem was de hoogte van een studieschuld niet relevant bij het aangaan/oversluiten van een lening, wel bij een hypotheek. Ik heb een half uur met deze adviseur aan de telefoon gezeten en toen was mijn net opgeladen prepaid tegoed op van 10 euro. Ik moest daarna weer opladen met 10 euro. Dus kosten voor dit gesprek=20 euro.
Ik heb toen besloten om een klacht in te dienen bij ABN over de adviseur van 31-08 omdat ik ben afgescheept met een flauwekul advies en hier best geïrriteerd over was. Ik gaf aan dat mijn primaire klacht lag in het feit dat mij werd afgeraden naar andere banken te gaan vanwege mijn hoge studieschuld, waar ik hinder van heb ondervonden. Vervolgens kreeg ik gister mijn klachtbehandeling binnen. Ik citeer hieruit:
"Is uw studieschuld van toepassing op de aanvraag van een Persoonlijke Lening?
Bij de aanvraag van een Persoonlijke Lening wordt gevraagd naar schulden bij DUO. Deze worden niet in mindering gebracht op de berekening. Wel wordt een percentage van de DUO restschuld als last berekend. De studieschuld is niet de enige factor op basis waarvan we hebben afgewezen."
Als ik bovenstaande lees, blijkt mijn studieschuld dus wel van invloed te zijn bij de afwijzing. Het was wellicht niet de voornaamste factor maar het speelde wel mee. Maar dit spreekt weer geheel tegen wat de adviseur aan de telefoon zei, die zei dat mijn studieschuld totaal niet relevant was voor een lening. Kortom, 'adviseur' A zegt A, 'adviseur' B zegt B en 'adviseur' C zegt C. Ze zijn helemaal de draad kwijt bij ABN. Daarnaast ben ik vrij kwaad dat niet ingegaan is op mijn primaire klacht, het afraden om naar andere banken te gaan vanwege mijn studieschuld. Ze houden zich van den domme.
Op basis van het feit dat ik niet serieus word genomen heb ik besloten mijn pensoenspaarrekening op te zeggen bij ABN. Ik voel mij geschoffeerd. Graag wil ik mensen waarschuwen voor de gebrekkige kennis die bij de 'adviseurs' van ABN aanwezig is. Ik vraag me af of er gelijksoortige ervaringen zijn van de belabberde klantenservice bij ABN?