Conflict over incasso: ik word er moedeloos van
Geplaatst: 31 okt 2017 10:04
Wie kan mij helpen??
Sinds augustus heb ik een conflict met een incasso (ze noemen zichzelf onderzoekbureau)
Ik kreeg een brief dat ik moest bellen, om een afspraak te maken om open stand bedrag te betalen of om afspraak te maken om auto in te leveren.
Maandag om 8 u gebeld en ik vroeg wat er aan de hand was. Ze zeiden dat ik 5 maanden(mei t/m augustus 2017) achterstond. Ik vroeg of zij een overzicht voor me kon emailen, om na te gaan of het wel zo was.
Kreeg e-mail binnen en ik belde terug dat ik mijn betaling overzicht van mei t/m augustus 2017 voor ze mailt. Heb haar weer gebelt om te vragen of ze dat binnen had en ze zei dat ze gaat overleggen met opdrachtgever, ze zou me daarna terug bellen.
Woensdag middag werd ik gebeld dat ik toch nog 4 maanden achter stond en dat ik voor 5 uur middags moest betalen of afspraak maken om auto in te leveren. Ik zei nee, ik sta op t punt te gaan werken, heb gister de hele dag op jullie telefoontje gewacht en nu bijna half 1 bel je me op met deze mededeling. Ze zei, ok ik geef u tot morgen middag 5 uur de tijd.
Aan het werk heb ik mijn collega's laten kijken of ik misschien gek was dat ik betalingsbewijs hebt en toch volgens hun 4 maanden achter sta.
Mijn collega belde op en zij kreeg te horen dat het een achterstand was die vanaf het begin van contract was opgelopen tot 4maanden. Als ik kon bewijzen dat ik 44 betalingen heb, dan is er niets aan de hand.
Met deze info heb ik de bank gebeld voor de betaalbewijzen (eerste 29 betalingen waren betaald uit een andere bankrekening die al was stopgezet).Toen ik de bank belde om mijn betalingsbewijzen op te vragen konden zij mij al vertellen dat het om 29 betalingen ging en met wat ik had was 15, dus had ik 44 betalingen.
Met deze mededeling heb ik gebeld en doorgegeven dat betalingsbewijzen op de post worden gezet en als ik die binnen kreeg dan zou ik dat gelijk voor ze posten. Ook gezegt dat het om 29 betalingen gaat en met betalingsbewijs wat ze al van mij hadden, dat het op 44 betalingen komt. Maar natuurlijk wilde ik ook echt zien of het om 29 betalingen gaat, dus even op betaalbewijzen wachten en zelfs zien.
Na telefonisch contact dit ook per email uitgelegd.
Zaterdag kwamen de betaalbewijzen binnen en het klopte wat de medewerker van de bank zei dat het 29 betalingen waren. Voor de zekerheid toch nog naar de ING geweest om te vragen of dit echt betalingsbewijzen zijn en dat er niet iets tussen zit van een storno of zo. Nee alleen betalingen komen op een betalingsbewijs zei de baliemedewerker.
Maandag op de post gezet voor incasso, hiervan ook een e-mail gestuurd. Nooit een e-mail terug van dit alles. 2 weken later belt een meneer mij op dat ik nog steeds een maand achter sta en dat ik kosten ook moet voldoen. Ik zei nee, ik heb geen achterstand en ben ook niet van plan om de kosten te betalen, wat ik nu van jullie wil is mij bewijzen waar ik de achterstand heb, precies zo als mijn betalingsbewijzen wat jullie van mij hebben ontvangen.
Intussen was ik al naar een juristenloket geweest om dit voor te leggen en ze zeiden dat als ten tijde van dossieroverdracht geen achterstand was er geen kosten betaald moet worden en dat zij moeten denken dat zij schade aan mij moeten betalen. Dit ook meneer aan de telefoon gezegt.
Twee weken geleden krijg ik van deze meneer geen betalingsoverzicht, maar zo een ingewikkelde debet/ credit, kon een paar betalingen van mij wegvinken, maar werd er niet wijs van.
Ze schreven op, ten tijde van dossieroverdracht moest er 42 betalingen zijn, maar er waren maar 40 plus kosten komt het op dit.
Ik dacht toen, waarom zit ik hier als een gek af te vinken, terwijl ik zwart op wit mijn betalingen heb?
Ik stuurde een e-mail terug, heb alle bedragen van begin contract tot en met dossieroverdracht geteld min het bedrag wat ik volgens hun moest hebben,dan kom ik op een hoger bedrag uit(dus ik heb meer betaald)
Gister een e-mail gehad, nu bijna 3weken verder, we gaan niet eindeloos in discussie of tijdens dossieroverdracht wel of geen achterstand was, uit coulance worden de kosten niet in rekening gebracht.
Indien de betaling ( € 151,02)niet binnen de gestelde termijn(48 uur) komt dit aanbod te vervallen, blijft de gehele vordering opeisbaar en zullen wij genoodzaakt zijn om direct en zonder verdere kennisgeving vervolg maatregel te nemen.
Indien wij bovengenoemde betaling hebben ontvangen zullen wij dossier direct sluiten.
Ik denk om rechtsstreeks naar de finance bank te betalen, dus niet naar incasso, maar aan de ene kant, waarvoor heb ik dan mijn betalingsbewijzen.
Ik heb nog geen opheldering gehad waar de betalingsachterstand is ontstaan. Maar ik word zo moe en moedeloos ervan.
Wie kan mij hiermee helpen. Ik denk om te betalen, dan ben ik er vanaf, maar waarvoor heb ik nu mijn betaalbewijzen.
Sinds augustus heb ik een conflict met een incasso (ze noemen zichzelf onderzoekbureau)
Ik kreeg een brief dat ik moest bellen, om een afspraak te maken om open stand bedrag te betalen of om afspraak te maken om auto in te leveren.
Maandag om 8 u gebeld en ik vroeg wat er aan de hand was. Ze zeiden dat ik 5 maanden(mei t/m augustus 2017) achterstond. Ik vroeg of zij een overzicht voor me kon emailen, om na te gaan of het wel zo was.
Kreeg e-mail binnen en ik belde terug dat ik mijn betaling overzicht van mei t/m augustus 2017 voor ze mailt. Heb haar weer gebelt om te vragen of ze dat binnen had en ze zei dat ze gaat overleggen met opdrachtgever, ze zou me daarna terug bellen.
Woensdag middag werd ik gebeld dat ik toch nog 4 maanden achter stond en dat ik voor 5 uur middags moest betalen of afspraak maken om auto in te leveren. Ik zei nee, ik sta op t punt te gaan werken, heb gister de hele dag op jullie telefoontje gewacht en nu bijna half 1 bel je me op met deze mededeling. Ze zei, ok ik geef u tot morgen middag 5 uur de tijd.
Aan het werk heb ik mijn collega's laten kijken of ik misschien gek was dat ik betalingsbewijs hebt en toch volgens hun 4 maanden achter sta.
Mijn collega belde op en zij kreeg te horen dat het een achterstand was die vanaf het begin van contract was opgelopen tot 4maanden. Als ik kon bewijzen dat ik 44 betalingen heb, dan is er niets aan de hand.
Met deze info heb ik de bank gebeld voor de betaalbewijzen (eerste 29 betalingen waren betaald uit een andere bankrekening die al was stopgezet).Toen ik de bank belde om mijn betalingsbewijzen op te vragen konden zij mij al vertellen dat het om 29 betalingen ging en met wat ik had was 15, dus had ik 44 betalingen.
Met deze mededeling heb ik gebeld en doorgegeven dat betalingsbewijzen op de post worden gezet en als ik die binnen kreeg dan zou ik dat gelijk voor ze posten. Ook gezegt dat het om 29 betalingen gaat en met betalingsbewijs wat ze al van mij hadden, dat het op 44 betalingen komt. Maar natuurlijk wilde ik ook echt zien of het om 29 betalingen gaat, dus even op betaalbewijzen wachten en zelfs zien.
Na telefonisch contact dit ook per email uitgelegd.
Zaterdag kwamen de betaalbewijzen binnen en het klopte wat de medewerker van de bank zei dat het 29 betalingen waren. Voor de zekerheid toch nog naar de ING geweest om te vragen of dit echt betalingsbewijzen zijn en dat er niet iets tussen zit van een storno of zo. Nee alleen betalingen komen op een betalingsbewijs zei de baliemedewerker.
Maandag op de post gezet voor incasso, hiervan ook een e-mail gestuurd. Nooit een e-mail terug van dit alles. 2 weken later belt een meneer mij op dat ik nog steeds een maand achter sta en dat ik kosten ook moet voldoen. Ik zei nee, ik heb geen achterstand en ben ook niet van plan om de kosten te betalen, wat ik nu van jullie wil is mij bewijzen waar ik de achterstand heb, precies zo als mijn betalingsbewijzen wat jullie van mij hebben ontvangen.
Intussen was ik al naar een juristenloket geweest om dit voor te leggen en ze zeiden dat als ten tijde van dossieroverdracht geen achterstand was er geen kosten betaald moet worden en dat zij moeten denken dat zij schade aan mij moeten betalen. Dit ook meneer aan de telefoon gezegt.
Twee weken geleden krijg ik van deze meneer geen betalingsoverzicht, maar zo een ingewikkelde debet/ credit, kon een paar betalingen van mij wegvinken, maar werd er niet wijs van.
Ze schreven op, ten tijde van dossieroverdracht moest er 42 betalingen zijn, maar er waren maar 40 plus kosten komt het op dit.
Ik dacht toen, waarom zit ik hier als een gek af te vinken, terwijl ik zwart op wit mijn betalingen heb?
Ik stuurde een e-mail terug, heb alle bedragen van begin contract tot en met dossieroverdracht geteld min het bedrag wat ik volgens hun moest hebben,dan kom ik op een hoger bedrag uit(dus ik heb meer betaald)
Gister een e-mail gehad, nu bijna 3weken verder, we gaan niet eindeloos in discussie of tijdens dossieroverdracht wel of geen achterstand was, uit coulance worden de kosten niet in rekening gebracht.
Indien de betaling ( € 151,02)niet binnen de gestelde termijn(48 uur) komt dit aanbod te vervallen, blijft de gehele vordering opeisbaar en zullen wij genoodzaakt zijn om direct en zonder verdere kennisgeving vervolg maatregel te nemen.
Indien wij bovengenoemde betaling hebben ontvangen zullen wij dossier direct sluiten.
Ik denk om rechtsstreeks naar de finance bank te betalen, dus niet naar incasso, maar aan de ene kant, waarvoor heb ik dan mijn betalingsbewijzen.
Ik heb nog geen opheldering gehad waar de betalingsachterstand is ontstaan. Maar ik word zo moe en moedeloos ervan.
Wie kan mij hiermee helpen. Ik denk om te betalen, dan ben ik er vanaf, maar waarvoor heb ik nu mijn betaalbewijzen.