Leverancier kunststofkozijnen komt afspraken niet na
Geplaatst: 01 nov 2017 09:45
Beste forumleden,
Bijna een jaar geleden heeft BGN Kunstoftechniek bij ons de kozijnen vervangen. Bij deze opdracht is er een hoop niet goed gegaan. Van alles belooft, maar weinig hiervan teruggezien.
Waar het nu even om gaat is dat de kierstandhouders niet geleverd zijn en er ontbreekt nog een hor. Dit is talloze keren in email communicatie met de eigenaar Marcel aangegeven en elke keer de belofte dat het geleverd zou worden. Niet dus.
Met pijn en moeite hadden we het nog voor elkaar gekregen dat ze de vensterbanken kwamen brengen en nog een correctie op een kozijn hebben uitgevoerd. Hierbij beloofde de monteur de kierstandhouders te bestellen en op te sturen inclusief de schroeven. Ook de hor zou in orde komen. Niet dus.
Na een maand ofzo heb ik weer een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee staat. Geen antwoord. Nogmaals het mailtje. Geen antwoord. Vanuit een ander email adres. Wederom geen antwoord. We hebben sterk het vermoeden dat we doodgezwegen worden. Bellen heb ik niet zo'n zin in, want deze man zegt altijd dat het goed komt. Niet dus.
Ik ben nu van plan om zelf maar de kierstandhouders aan te schaffen en te monteren.
Vraag is nu:
1) vervalt dan de garantie op de kozijnen wanneer ik deze zelf monteer?
2) is het verstandig om een aangetekende brief van ingebrekestelling te sturen met de opmerking dat de garantie niet vervalt?
Vriendelijke groet,
W en E
Bijna een jaar geleden heeft BGN Kunstoftechniek bij ons de kozijnen vervangen. Bij deze opdracht is er een hoop niet goed gegaan. Van alles belooft, maar weinig hiervan teruggezien.
Waar het nu even om gaat is dat de kierstandhouders niet geleverd zijn en er ontbreekt nog een hor. Dit is talloze keren in email communicatie met de eigenaar Marcel aangegeven en elke keer de belofte dat het geleverd zou worden. Niet dus.
Met pijn en moeite hadden we het nog voor elkaar gekregen dat ze de vensterbanken kwamen brengen en nog een correctie op een kozijn hebben uitgevoerd. Hierbij beloofde de monteur de kierstandhouders te bestellen en op te sturen inclusief de schroeven. Ook de hor zou in orde komen. Niet dus.
Na een maand ofzo heb ik weer een mailtje gestuurd met de vraag hoe het ermee staat. Geen antwoord. Nogmaals het mailtje. Geen antwoord. Vanuit een ander email adres. Wederom geen antwoord. We hebben sterk het vermoeden dat we doodgezwegen worden. Bellen heb ik niet zo'n zin in, want deze man zegt altijd dat het goed komt. Niet dus.
Ik ben nu van plan om zelf maar de kierstandhouders aan te schaffen en te monteren.
Vraag is nu:
1) vervalt dan de garantie op de kozijnen wanneer ik deze zelf monteer?
2) is het verstandig om een aangetekende brief van ingebrekestelling te sturen met de opmerking dat de garantie niet vervalt?
Vriendelijke groet,
W en E