Pagina 1 van 1

Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 01 nov 2017 20:01
door gerritst
IK heb per ongeluk een rekening van € 45,00 dubbel betaald bij Tele2.
Ik heb per brief aan Tele2 verzocht om dit bedrag op mijn rekening terug te storten, maar tot op heden geen respons.
Tele2 is namelijk alleen bereikbaar per telefoon, Twitter, Facebook of via de zogenaamde virtuele assistent. Ik heb geen Twitter of Facebook. Per e-mail communiceren kan niet. Heel vreemd voor een Internetprovider.
Ik heb na verscheidene pogingen via de virtuele assistent gedaan gekregen dat iemand van klantenservice mij benaderde.
Deze vertelde dat het geld zo snel mogelijk terug gestort zou worden. Een dag later kreeg echter een mail van de klantenservice, die niet beantwoord kon worden, dat na het aflopen van mijn abonnement het openstaande bedrag na 60 dagen uitbetaald zou worden.
Ik heb echter mijn abonnement nog niet opgezegd.
Ik heb geprobeerd te mailen naar de persoon die mij een mail gestuurd had, maar ook hier geen respons.
Per telefoon lukt ook niet vanwege de zeer lange wachttijden. Klanten service van Tele2 is gewoon onbereikbaar.
Ik heb Consuwijzer ook geraadpleegd, maar daar schiet je ook niets mee op.
Het ziet er naar uit dat ik mijn geld kwijt ben, tenzij ik opzeg wat waarschijnlijk gaat gebeuren.

gerritst

Re: Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 02 nov 2017 16:59
door yan
simpele oplossing:
De volgende maand betaald u gewoon €45,- minder.
Wellicht verrekent Tele2 het zelf al met het te veel betaalde, en mochten ze er na vragen dan kunt u aantonen dat u deze maand reeds dubbel heeft betaald.

Re: Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 02 nov 2017 17:21
door Bob Schurkjens
Slecht advies. Tele2 staat er om bekend om snel hun partner Bos Incasso in te schakelen. Je kan niet zomaar verrekenen. Mijn advies is om ze via de virtuele assistent te sommeren binnen 14 dagen het teveel betaalde terug te betalen. Maak screenshots van de correspondentie.

Na 30 dagen een geschil aanspannen bij de www.sgc.nl tegen Tele2

Re: Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 02 nov 2017 20:42
door Moneyman
Bob Schurkjens schreef:Je kan niet zomaar verrekenen.
Waarom niet? Als je hen in gebreke hebt gesteld en een concrete termijn voor nakoming hebt gegeven, kan verrekening prima.

Uiteraard is er wel de kans dat hun systeem dat niet aankan, en dat je dus herinneringen gaat krijgen, maar een dergelijke zaak gaan ze nooit winnen.

Re: Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 02 nov 2017 23:14
door Bob Schurkjens
Je kan dus verrekenen. Maar niet zomaar. Van de verzonden brief is geen bewijs. Van de correspondentie per virtuele assistent naar het zich laat aanzien evenmin. Tele2 kan ook letterlijk de stekker uit het abonnement trekken omdat zij van mening zijn dat er betaalachterstand is. Niets verrekenen, braaf betalen en daarna terug meppen lijkt mij de beste route.

De praktijk bij Tele2:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 6d63cc529b

Re: Tele2-rekening per ongeluk dubbel betaald

Geplaatst: 02 nov 2017 23:36
door Costnix
Gewoon de boel opzeggen. Al er gevraagd wordt waarom u dat wil, dan noemt u die dubbele betaling en geeft u Tele2 de keuze om of het bedrag terug te storten of het abonnement te beëindigen. Wedden, dat Tele2 u het bedrag terugstort?
(Ik ga er vanuit, dat u uw contract al heeft uitgediend)