Nuhr wijzigt vlucht vlak voor vertrek
Geplaatst: 07 nov 2017 15:15
Op 31 juli heb ik op basis van het uitgebreide aanbod van Nuhr voor vluchten naar Marokko besloten om een retourticket te boeken voor het hele gezin. Op de heenreis bleek dat Nuhr meer vluchten aanbiedt dan wat realistisch is en op het laatste moment besluit om aangeboden vluchten samen te voegen. Dat lijkt een bewuste keuze aangezien er meerdere wijzigingen plaatsvinden (vooral in de laatste dagen) en ook de ingezette vliegtuigmaatschappij wijzigt. Naast het feit dat dit vervelend is moet je hier ook nog eens zelf achter komen. De informatievoorziening is uitermate slecht en het actief bewaken en er achteraan bellen is noodzakelijk.
Voor de terugreis bleek Nuhr dezelfde werkwijze erop na te houden en zonder enig bericht werd de vlucht geannuleerd en zijn meerdere vluchten samengevoegd.
Gevolg is dat we later vertrokken en ook een dag later terugkwamen. Voor de heenreis is dat vervelend omdat je een dag hotelkosten betaald maar niet gebruikt, maar voor terugreis betekende het naast een extra dag hotelkosten dat ik werkafspraken in Nederland moest annuleren en deze uren niet bij de opdrachtgever kon declareren. Al met al een dure grap en deze kosten wil ik verhalen.
Nuhr heeft de klacht ontvangen waarin ik hen aansprakelijk stel voor de extra kosten en gaven aan binnen uiterlijk zes weken inhoudelijk te reageren. Dat is niet gebeurd en ook dit lijkt een bewuste keuze want als je hen daarover benaderd dan krijg je weer een melding dat ze binnen zes weken zullen reageren.
Ik hoop dat Radar eens contact kan leggen en hen kan aansporen om mij schadeloos te stellen, maar vooral dit soort praktijken achterwege te laten en geen consumenten meer te misleiden.
Voor de terugreis bleek Nuhr dezelfde werkwijze erop na te houden en zonder enig bericht werd de vlucht geannuleerd en zijn meerdere vluchten samengevoegd.
Gevolg is dat we later vertrokken en ook een dag later terugkwamen. Voor de heenreis is dat vervelend omdat je een dag hotelkosten betaald maar niet gebruikt, maar voor terugreis betekende het naast een extra dag hotelkosten dat ik werkafspraken in Nederland moest annuleren en deze uren niet bij de opdrachtgever kon declareren. Al met al een dure grap en deze kosten wil ik verhalen.
Nuhr heeft de klacht ontvangen waarin ik hen aansprakelijk stel voor de extra kosten en gaven aan binnen uiterlijk zes weken inhoudelijk te reageren. Dat is niet gebeurd en ook dit lijkt een bewuste keuze want als je hen daarover benaderd dan krijg je weer een melding dat ze binnen zes weken zullen reageren.
Ik hoop dat Radar eens contact kan leggen en hen kan aansporen om mij schadeloos te stellen, maar vooral dit soort praktijken achterwege te laten en geen consumenten meer te misleiden.