Vesting Finance - vreemde praktijken
Geplaatst: 07 nov 2017 23:03
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn ervaring met Vesting Finance delen.
Ik huur een woning van woningbouw vereniging Eigen Haard.
De huurders mogen kiezen op welke datum de huur betaald dient te worden: op iedere 1e van de maand of de 10e
Zelf heb ik altijd voor het laatste gekozen, de 1oe van de maand.
In oktober was ik iets te laat met de huur betalen doordat mijn loon iets later kwam.
Ik kreeg een brief van Vesting Finance en kort daarna had ik het bedrag overgemaakt naar de woningbouw.
Blijkbaar is dit niet gezien door Vesting Finance want ik kreeg een tweede brief waarin stond dat ik het bedrag moest overmaken met kosten bovenop.
Ik heb meerdere keren geprobeerd te bellen met VF, maar kreeg te horen dat het nummer niet in gebruik was.
De dreigbrieven bleven komen enna anderhalve week kreeg ik ze eindelijk te pakken door een Googlesearch te doen naar een alternatief nummer (niet het nummer wat in de brieven stond)
Ik werd zeer onbeschofd behandeld, de medewerker liet mij niet uitpraten en maakte mij uit voor leugenaar betreft de keren dat ik geprobeerd had te bellen. Volgens de medewerker was de telefonische storing maar 1 dag voorgekomen.
Ook mijn uitleg dat ik op tijd betaald had aan Eigen Haard werd niet gehoord en ik moest de kosten dus alsnog betalen.
Nu op 02 november kreeg ik een wederom een brief over de huur:
U moet de lopende betalingsverplichtingen voor de eerste dag van elke nieuwe maand aan Woningstichting Eigen Haard betalen.
Verder staat in de brief dat het huurbedrag uiterlijk binnen 16 overgemaakt moet zijn.
Vanochtend 07 november kwam mijn loon binnen en heb netjes de huur betaald.
Nu komt het vreemde...
Kort erna krijg ik een email van Vesting Finance met het volgende bericht:
Helaas hebben wij op onze eerdere verzoeken geen volledige betaling van u ontvangen.
Wij adviseren Woningstichting Eigen Haard daarom om zo snel mogelijk een procedure bij de rechter op te starten
indien u niet tijdig betaalt. De hoge extra kosten van de deurwaarder moet u dan betalen bovenop het openstaande
bedrag. Dit kunt u nu alleen nog voorkomen door het openstaande bedrag binnen 2 dagen te betalen.
Ik heb Eigen Haard vandaag gelijk gebeld en zij vonden het vreemd dat de eerste brief van 02 november verstuurd was aangezien ik mijn huur vóór de 10e van de maand mag betalen en NIET de 1e van de maand.
Verder komt de informatie van de gestuurde brief van 02 november en de email van vandaag 07 november totaal niet overeen.
02 nov - uiterlijk binnen 16 dagen
07 nov - binnen twee dagen
Ik heb bij Eigen Haard een klacht ingediend over Vesting Finance.
Blijkbaar kunnen zij inloggen in het systeem van woningstichting Eigen Haard en zagen op 01 november dat de huur niet betaald was waarna zij gelijk de volgende dag een brief hebben gestuurd zonder na te gaan of dit wel terecht is.
De medewerker die over het dossier gaat is zeer onbeleefd, laat mij niet uitspreken en maakt mij uit voor leugenaar.
Om verder contact met dit bureau in de toekomst te vermijden ga ik volgende week de huur van december ook alvast betalen zodat ik iedere maand vooruit loop.
De praktijken van Vesting Finance vind ik niet kunnen:
- niet telefonisch bereikbaar zijn en de schuld van zich afschuiven
- Brieven sturen met afwijkende inhoud
- Zonder overleg met Eigen Haard een dreigbrief sturen zonder de betalingsdatum te weten
- Erg onbeleefde medewerkers
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!
met vriendelijke groet
Erwin
Ik wil graag mijn ervaring met Vesting Finance delen.
Ik huur een woning van woningbouw vereniging Eigen Haard.
De huurders mogen kiezen op welke datum de huur betaald dient te worden: op iedere 1e van de maand of de 10e
Zelf heb ik altijd voor het laatste gekozen, de 1oe van de maand.
In oktober was ik iets te laat met de huur betalen doordat mijn loon iets later kwam.
Ik kreeg een brief van Vesting Finance en kort daarna had ik het bedrag overgemaakt naar de woningbouw.
Blijkbaar is dit niet gezien door Vesting Finance want ik kreeg een tweede brief waarin stond dat ik het bedrag moest overmaken met kosten bovenop.
Ik heb meerdere keren geprobeerd te bellen met VF, maar kreeg te horen dat het nummer niet in gebruik was.
De dreigbrieven bleven komen enna anderhalve week kreeg ik ze eindelijk te pakken door een Googlesearch te doen naar een alternatief nummer (niet het nummer wat in de brieven stond)
Ik werd zeer onbeschofd behandeld, de medewerker liet mij niet uitpraten en maakte mij uit voor leugenaar betreft de keren dat ik geprobeerd had te bellen. Volgens de medewerker was de telefonische storing maar 1 dag voorgekomen.
Ook mijn uitleg dat ik op tijd betaald had aan Eigen Haard werd niet gehoord en ik moest de kosten dus alsnog betalen.
Nu op 02 november kreeg ik een wederom een brief over de huur:
U moet de lopende betalingsverplichtingen voor de eerste dag van elke nieuwe maand aan Woningstichting Eigen Haard betalen.
Verder staat in de brief dat het huurbedrag uiterlijk binnen 16 overgemaakt moet zijn.
Vanochtend 07 november kwam mijn loon binnen en heb netjes de huur betaald.
Nu komt het vreemde...
Kort erna krijg ik een email van Vesting Finance met het volgende bericht:
Helaas hebben wij op onze eerdere verzoeken geen volledige betaling van u ontvangen.
Wij adviseren Woningstichting Eigen Haard daarom om zo snel mogelijk een procedure bij de rechter op te starten
indien u niet tijdig betaalt. De hoge extra kosten van de deurwaarder moet u dan betalen bovenop het openstaande
bedrag. Dit kunt u nu alleen nog voorkomen door het openstaande bedrag binnen 2 dagen te betalen.
Ik heb Eigen Haard vandaag gelijk gebeld en zij vonden het vreemd dat de eerste brief van 02 november verstuurd was aangezien ik mijn huur vóór de 10e van de maand mag betalen en NIET de 1e van de maand.
Verder komt de informatie van de gestuurde brief van 02 november en de email van vandaag 07 november totaal niet overeen.
02 nov - uiterlijk binnen 16 dagen
07 nov - binnen twee dagen
Ik heb bij Eigen Haard een klacht ingediend over Vesting Finance.
Blijkbaar kunnen zij inloggen in het systeem van woningstichting Eigen Haard en zagen op 01 november dat de huur niet betaald was waarna zij gelijk de volgende dag een brief hebben gestuurd zonder na te gaan of dit wel terecht is.
De medewerker die over het dossier gaat is zeer onbeleefd, laat mij niet uitspreken en maakt mij uit voor leugenaar.
Om verder contact met dit bureau in de toekomst te vermijden ga ik volgende week de huur van december ook alvast betalen zodat ik iedere maand vooruit loop.
De praktijken van Vesting Finance vind ik niet kunnen:
- niet telefonisch bereikbaar zijn en de schuld van zich afschuiven
- Brieven sturen met afwijkende inhoud
- Zonder overleg met Eigen Haard een dreigbrief sturen zonder de betalingsdatum te weten
- Erg onbeleefde medewerkers
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!
met vriendelijke groet
Erwin