nope
Geplaatst: 09 nov 2017 09:04
geen
Even rood staan! zoals ik het lees staat u fors in het rood en dan niet eventjes. Ook zijn die 10.000 libras verdwenen, dat mag natuurlijk maar de bank gaat zich toch afvragen wat er aan de hand is.In juni 2015 was een tm december 2015 geldende “kredietovereenkomst ”om dan even rood te mogen staan geweest,
consument.X schreef:Ik heb bij TRIODOS bank enkele producten lopen, waaronder een hypotheek, kinderspaarrekening en rekening courant.
Sinds 2015 is er op de rekening courant een "overstand", ofwel minus. Eerst heb ik op deze rekening ca 10.000eur resrevre gehad, waarover ik over 10 jaar in TOTAAL 185eur aan rente heb ontvangen. Nu betaal ik over de overstand 14% rente e is de rente zelf inmiddels 30% van de totale minus geworden. Op de kinderspaarrekening uitbetaalt TRIODOS helemaal geen rente (een van d eeerste banke die spaarrente op NUL gezet heeft)
In juni 2015 was een tm december 2015 geldende “kredietovereenkomst ”om dan even rood te mogen staan geweest. Deze overeenkomst is verlopen en heb ik inmiddels al 2500eur terugbetaald.
Ik probeer al sinds begin 2016 een gepreek met TRIODOS bank aan te gaan met als doel een betalingsregeling voor deze overstand af te spreken. En vraag om een lagere rente, want kapitaalmarktrente is rond nNUL, en TRIODOS brengt in rekening maximale wettelijk toegestane rente.
Medio 2016 kwam TRIODOS niet met ene betalingsregeling maar met een "kredietvereenkomst" waarbij ik, naast mijn hypotheek, ook 1.000extra/maand af zou moeten lpossen mijn WONING zou VERPANDEN en alle eerdere hypotheekvoorwaarden teniet zou doen. DIe heb ik niet geaccepteerd en niet ondertekend.
Ik wil dat TRIODOS van mijn hypotheek afblijven en een oplossing voor de overstand doro middel van een gebruikelijke en haalbare betalingsregeling treffen. Mijn woning had tm 2016 een onderwaarde en kon TRIODOS door verkoop van de woning niets winnen. Nu heeft de woninge overwaarde en vertoont TRIODOS een zeer agressief invorderingsgedrag met als doel ook nu, nadat de overstand door 14% hoog opgelopen is, door woning af te pakken op te lossen.
SInds maart 2017 ben ik weer actief om een gesprek gaan vragen en sinds juni 2017 betaal ik zelf het maximale voor mij betaalbare bedrag, namelijk eerst 350 en nu ca 420 extra + incidentele extra inkomsten terug. Tot nu toe is op deze wijze 25% van de overstand betaald.
Bank weigert elk gesprek en probeert mij te dwingen om hypotheekvoorwaarden uit 2004 teniet te doen, om zo makkelijk en snel mijn woning "ter prooi" te geven. Mijn hypotheek is afgesloten e voorwaarden vastgelegd z met de oude directie die TRIODOS als een groene bank opgezet heeft. Huidige medewerkers van TRIODOS vertonen roofdier gedrag.
Als “antwoord” op mijn uitgebreide betalingsregeling voorstel in mei 2016 en op het feit dat ik al aan het betalen ben, komt TRIODOS met ene brief waarin zij een betalingsregeling warbij ik, naast mijn hypotheek, ook nog 1.200,00eur/maand af kan lossen (in totaal 2.000, alsof d eburgemeester van middelgrote stad ben, terwijl mijn hypotheek maandtermjn van ene maximala maandlast van 1.100uit ging en inmiddels door lagere rente, lager is). Klachtenprocedure bij TRIODOS zelf heeft niets opgeleverd: zij sturen mij terug naar de afd. bijzondere beheer en deze treedt zeer agressief op. TRIODOS bank had altijd hogere rentes voor hun leningen omdat zij “groen”zouden zijn en “maatschappelijke verantwoord”, “duurzaam” etc. Intussen is dit ene normale bank die de klanten continu benadeelt. Van de oorspronkelijke “normen en waarden” van TRIODOS bank uit eind jaren 90 is alleen nog zeer “groen PR” en glossy nieuwsbrief over.
Sinds een paar dagen heeft TRIODOS ene BKR notering aangemaakt met “overige obligo’s” al grondslag omdat ik geen achterstanden op de lopende leningen heb. Effect: mijn doorlopende lening bij ene andere kredietverstrekker (die ik al 25 jaar heb en welke tot nu toe NOOIT geblokkeerd was) is geblokkeerd en kan ik niet meer door periodieke opnames incidentele betalingen bij Triodos verrichten, waardoor ik veel minder snel de overstand bij TRIODOS af kan lossen.
Dit heb ik bij TRIODOS gemeld, maar zij reageren helemaal niet.
VRAGEN:
1 Mag TRIODOS bank zomaar en dan
1.1 terwijl beroepschrift bij hun Directie loopt en
1.2 nog helemaal geen harde afspraken op papier staan mbt hoogte van de maandelijks aflossing op de overstand en
1.3 terwijl ik al 6 maanden elke maand betaal (inmiddel 25% afgelost)
1.4 terwijl TRIODOS al sinds begin van 2017 ene gesprek weigert
zomaar een BKR notering maken (een “A” voor achterstand).
2 Wat kan ik tegen het bovengenoemd gedrag van TRIODOS bank doen?
Terechte of onterechte vordering? Voor de bank is dit een aanvullend risico èn een signaal dat er achter de schermen méér aan de hand is.consument.X schreef:RE: Lindorff
door consument.X » 09 nov 2017 03:09
Bijtjeg ik heb dezelfde situatie met KPN en Lindorff. hoe is dat bij jou afgelopen? bij mij kwamen zij opeens met een bedrag van bijna 1.000eur... terwijl ik niets verschuldigd ben
1. U bent vrijwillig klant bij Triodos en had altijd mogen en kunnen overstappen naar een bank die minder rente vroeg. U bent akkoord gegaan met deze rente, dus niet achteraf gaan huilen.consument.X schreef:1 TRIODOS bank heeft van mij, vanwege de rentes die hoger waren dan bij andere banken, al 35.000eur meer geincaseerd dan wat hat gehoeven.
2 bij elke doodgevone betaalrekening ma een klant zonder teveel gedoe 5000-1000 rood staan en hoeft dan niet zijn woning als onderpand te geven.
3 betalingsregelingen zijn niet in het leven geroepen om "liefdadigheid" te doen, maar omdat dat zakelijk voor alle partijen het beste werkt. In dit geval heet TRIODOS ind e tijd dat woning "onder water" zat maximale wettelijk toegestane rente opgevoerd (dat doen ng lang niet alle financiele instellingen in nederland) omdat zij wisten dta er niets te behalen valt. Nu menen zij de overwaarde van de woning te kunnen "cashen"(daar kunnen zij zich lelijk vergissen) en gaan zeer aressiev de invordeing in.
Ik vind de verwoording "netjes vragen" niet heleaal gepast. ALs een afdeling structureel en opzettelijk onbehoolijke voorstellen uitbrengt is een klacht bij de Directie eerder te laat dan te vroeg.
BEtalingsregelingen zijn in het leven geroepen en worden gebruikt om de financiele inpassen naar redelijkheid en bijlijkheid op te lossen.
Banken verdienen "dikke poen" aand e consumenten. Voor TRIODOS was het een geode "deal"om in de tijd dat kapitaalmarktrente rond nul is het maximale in NL wettelijk toegestane rente ip te voeren (14%) . banken zijn niet liefdadig, sterker nog - het beste van een consument kan doen is zo min mogelijk met banken te maken hebben.
Ik heb niet gevraagd om mijn profiel te onderzoeken of persoonlijke meningen (alhoewel dat wel OK is...) maar om advies.
consument.X schreef:2 bij elke doodgevone betaalrekening ma een klant zonder teveel gedoe 5000-1000 rood staan en hoeft dan niet zijn woning als onderpand te geven.
De eerste denkfout: De bank is niet begonnen met het openbreken van de overeenkomst. Dat was jij. Jij was (misschien vanwege goede redenen) niet in staat om jouw verplichtingen te voldoen. De bank gaat dan redden wat er te redden valt. Huis onder water? Dan even wachten. Huizenprijzen OK en nog steeds betalingsachterstand? => Huis verkopen.consument.X schreef:3 betalingsregelingen zijn niet in het leven geroepen om "liefdadigheid" te doen, maar omdat dat zakelijk voor alle partijen het beste werkt. In dit geval heet TRIODOS ind e tijd dat woning "onder water" zat maximale wettelijk toegestane rente opgevoerd (dat doen ng lang niet alle financiele instellingen in nederland) omdat zij wisten dta er niets te behalen valt. Nu menen zij de overwaarde van de woning te kunnen "cashen"(daar kunnen zij zich lelijk vergissen) en gaan zeer aressiev de invordeing in.
Ken je het spreekwoord "men vangt meer vliegen met honing dan met azijn"? Dat is de perfecte samenvatting, jij wilt een gunst van ze gedaan krijgen, maar acteert alsof ze je een recht niet geven. Zolang je dat niet in je hoofd om kan draaien, hebben wij hier een gestage stroom aan puike topics, en lig jij straks dakloos met een maagzweer onder de brug omdat ze je huis onder je derrière vandaan executieveilen.consument.X schreef:1 TRIODOS bank heeft van mij, vanwege de rentes die hoger waren dan bij andere banken, al 35.000eur meer geincaseerd dan wat hat gehoeven.
2 bij elke doodgevone betaalrekening ma een klant zonder teveel gedoe 5000-1000 rood staan en hoeft dan niet zijn woning als onderpand te geven.
3 betalingsregelingen zijn niet in het leven geroepen om "liefdadigheid" te doen, maar omdat dat zakelijk voor alle partijen het beste werkt. In dit geval heet TRIODOS ind e tijd dat woning "onder water" zat maximale wettelijk toegestane rente opgevoerd (dat doen ng lang niet alle financiele instellingen in nederland) omdat zij wisten dta er niets te behalen valt. Nu menen zij de overwaarde van de woning te kunnen "cashen"(daar kunnen zij zich lelijk vergissen) en gaan zeer aressiev de invordeing in.
Ik vind de verwoording "netjes vragen" niet heleaal gepast. ALs een afdeling structureel en opzettelijk onbehoolijke voorstellen uitbrengt is een klacht bij de Directie eerder te laat dan te vroeg.
BEtalingsregelingen zijn in het leven geroepen en worden gebruikt om de financiele inpassen naar redelijkheid en bijlijkheid op te lossen.
Banken verdienen "dikke poen" aand e consumenten. Voor TRIODOS was het een geode "deal"om in de tijd dat kapitaalmarktrente rond nul is het maximale in NL wettelijk toegestane rente ip te voeren (14%) . banken zijn niet liefdadig, sterker nog - het beste van een consument kan doen is zo min mogelijk met banken te maken hebben.
Ik heb niet gevraagd om mijn profiel te onderzoeken of persoonlijke meningen (alhoewel dat wel OK is...) maar om advies.
Die 'overstand' is dus een ongeoorloofde roodstand, waarvoor je bij de meeste banken zo'n 14% betaalt. Dat is dus niet uitzonderlijk. Voor een normale, geoorloofde, roodstand zijn de tarieven lager. De tarieven zijn bij Triodos als je je aan de afspraken houdt zeker niet extreem hoog. Misschien dat Triodos ook voor zijn klanten uitgaat van een hoge moraliteit en misschien meer dan andere banken vraagt dat je je aan de afspraken houdt.Bij een andere bank heb ik die "gewone lening" wel gekregen en was begonnen met het aflossen van overstand bij Triodos, maar die is nu dankzij (in feite onwettige) BKR -melding van Triodos geblokkeerd. En bij een grote bank heb ik een doorlopende lening al ruim 25 jaar, het maximaal te lenen bedrag was meerdere malen naar boven en naar beneden bijgesteld en NOOIT problemen ermee gehad, totdat Triodos paar dagen gelden die melding gemaakt heeft.
Als jij maar blijft reageren doe ik het ook.. En weer met een spreekwoord, de pot verwijt de ketel dat deze zwart ziet. Je bent zo te lezen al geruime tijd bezig om met diverse leningen de ene met de andere af te lossen, doorgaans een neerwaartse spiraal want je kan niet maar nieuwe blijven afsluiten. Een slechte gewoonte die je ondanks de door vele mensen duurbetaalde lessen tijdens de kredietcrisis, blijkbaar maar niet af kan leren.consument.X schreef:"Triodos heeft trouwens voor roodstand niet echt extreme rentes, vergeleken met de roodstand bij veel andere banken. Een gewone lening zou natuurlijk voordeliger zijn, maar dan had je die wel moeten aanvragen."
??? MAXIMALE in nederland toegestane in rekening te brengen rente is 12% plus een opslag van 2%, ofwe 14% en dat is exact wat Triodos in rekening brengt. En voor de hypotheek was rente bijna 1% hoger dan elders. Welliswaar waren in het verleden de voorwaarden (toen nog, onder oude directie die Triodos als groene duurzame en sociale bank op widle zetten) beter dan elders, daarom ben ik ook in aanraking gekomen met Triodos en gebleven.
Een "Gewone lening" widle Triodos niet bieden, evenmin een betalingsregeling, alleen "kredietovereenkomsten"die voor een relatief klein bedrag heel veel op spel zetten.
Bij een andere bank heb ik die "gewone lening" wel gekregen en was begonnen met het aflossen van overstand bij Triodos, maar die is nu dankzij (in feite onwettige) BKR -melding van Triodos geblokkeerd. En bij een grote bank heb ik een doorlopende lening al ruim 25 jaar, het maximaal te lenen bedrag was meerdere malen naar boven en naar beneden bijgesteld en NOOIT problemen ermee gehad, totdat Triodos paar dagen gelden die melding gemaakt heeft.
Echter - de huidige "lichting" waarmee ik te maken krijg behoort tot de "roofdieren" die in d eafgelopen 2 jaar alles-op-alles gedan hebben om mij zober te krijgen dubieuze "kredietovereenkomst(en)" te ondertekenden die de oude algemene randvoorwaarden die ik nu heb buiten werking te stellen en mijn woning te verpanden.