LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Urgentieaanvraag woningcorporatie afgewezen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Marietje36
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2017 09:53

Urgentieaanvraag woningcorporatie afgewezen

Ongelezen bericht door Marietje36 »

Hoi Allemaal!

Ik zit met een vraag, een klacht , en veel frustratie m.b.t. de woningcorporatie wooniezie en de daarbij horende corporaties.

Mijn urgentieaanvraag is onterecht afgewezen! Leugens, misstanden en verhaal verdraaien aan de orde van de dag!

Misschien kunnen jullie helpen met tips of adviezen etc.
Sinds 3 jaar huur ik particulier hetzelfde huis ( huurrechten opgebouwd) de afspraken welke met de eigenaar gemaakt zijn, bij verkoop van het huis dien ik de woning zsm te verlaten. Ik ben al 3 jaar aan het zoeken , reageren etc op huizen, maar het aanbod in noord brabant mijn zoekgebied is schaars. Ik ben in maart 2017 naar woningstichting thuis te Eindhoven geweest, om wederom urgentie aan te vragen omdat mijn huis serieus in de verkoop was en er een gegadigde was. Thuis heeft me beloofd urgentie te bieden als ik een huuropzegging in handen had, ik hoefde me geen zorgen te maken, op het moment dat de huur daadwerkelijk was opgezegd, ging ik terug naar de zelfde persoon waar ik de afspraak mee had, om de urgentie aanvraag daadwerkeijk in te dienen, krijg ik doodleuk te horen dat ik :"
1) huurrrechten had opgebouwd
2) geen urgentie krijg op basis van mijn reden
3) ik verwijtbaar dakloos wordt wanneer ik het niet aanvecht

Nummer 1) die huurrechten had ik in maart dit jaar ook al.

Ik heb het verhaal duidelijk uitgelegd, en door medewerker van THUIS wordt alles ontkent en voor de makkelijkheid maar vergeten wat hij heeft verteld( er zat een stagiare bij dit gesprek, die er nu uiteraard niet meer werkt.

De huidige huur afspraken die ik in mijn contract heb staan zijn duidelijk, door woningstichting thuis zit ik nu diep in de problemen, ik ben afhankelijk van de huursubsidie dus het is moeilijk om nog een huis te vinden waarvan de huur 710 euro is.

Ik heb een goede verstandhouding met de eigenaar van mijn huurhuis, en ik wil hem dit dan ook besparen. Door de laksheid van de woningbouw corporaties en de monopolie positie welke zij innemen. Ze blijven aangeven dat ik moet blijven reageren via de website, DAT DOE IK DUS AL 3 JAAR, plus de ontelbare keren dat ik al contact heb gehad met de woningbouw tussentijds..

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan moet pakken? Ik heb een advocaat in de arm, die heb ik ook al langer omdat ik de 3 jaar dat ik daar woon, al een berg juridische narigheid over me heen heb gehad, maar gevalletje als je alles van te voren weet...

Tips ideeen alles is welkom...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Urgentieaanvraag woningcorporatie afgewezen

Ongelezen bericht door mahadma »

Gevonden via Google:

Urgentieverklaring

Een urgentieverklaring is voor mensen in nood. Met een urgentieverklaring kan iemand snel een andere woning krijgen. Bijvoorbeeld als:
• ww relatie voorbij is en u - met uw kind(eren) - het huis uit moet
• er geldproblemen zijn waaraan u niets kunt doen
• u ernstig ziek bent en niet meer in uw huis kunt wonen
• uw huis wordt gesloopt

Vraag uw gemeente of woningcorporatie wanneer u precies een urgentieverklaring krijgt.

Voorwaarden urgentieverklaring

Er gelden strenge voorwaarden bij een urgentieverklaring. Bijvoorbeeld:
• de noodsituatie is niet uw schuld
Is er sprake van een huurschuld of gedwongen verkoop? Dan krijgt u alleen een urgentieverklaring als u daar zelf niets aan kunt doen. Bijvoorbeeld omdat u uw baan bent kwijtgeraakt. Of uw partner - die alles betaalde met zijn salaris - is vertrokken.
• u kon het probleem niet voorkomen
• u heeft er alles aan gedaan om een huis te vinden

De gemeente onderzoekt altijd of u ook echt in een noodsituatie zit. Soms is een medische keuring nodig.

Aanvraag urgentieverklaring

U vraagt een urgentieverklaring aan bij uw gemeente. De gemeente beslist of u een urgentieverklaring krijgt. Daarna gaat u zelf op zoek naar een woning bij een woningcorporatie.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Urgentieaanvraag woningcorporatie afgewezen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

"de afspraken welke met de eigenaar gemaakt zijn, bij verkoop van het huis dien ik de woning zsm te verlaten"
Als u deze afspraak heeft gemaakt zijn al uw glazen ingegooid en is de verhuurder/eigenaar de lachende derde.
Hoop dat u wel bezwaar heeft aangetekend tegen de huuropzegging anders wordt het verhaal helaas alleen maar erger.
Ben bang dat u eerst naar een simpele kamer zal moeten gaan zoeken.
Wat betreft "Mijn urgentieaanvraag is onterecht afgewezen! Leugens, misstanden en verhaal verdraaien aan de orde van de dag!"
Is hier niet te controleren.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Urgentieaanvraag woningcorporatie afgewezen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent 'al' drie jaar op zoek naar een woning? Gefeliciteerd, anderen zijn 10 of 15 jaar bezig en kunnen nog niks krijgen. Urgentie krijg je tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk. Terecht, anders was zo ongeveer iedere woningzoekende wel urgent. Krijg je daar weer wachtlijsten mee. Die er volgens mij al zijn, in sommige regio's gaan bijna alle vrijkomende woningen naar urgenten...

Je zult voor een andere oplossing moeten zoeken. Tijdelijke huur, een kamer bij iemand in, sloopwoning, mogelijkheden genoeg. Er zijn ook bemiddelingsburo's die goedkopere woningen aanbieden, onder de huurtoeslaggrens. Je moet er alleen wel wat moeite voor doen

Gesloten