Telefonische verkoop van Bedrijvenpagina.nl
Geplaatst: 09 nov 2017 20:18
Casus; bedrijvenpagina.nl belt rijschoolhouder met het verzoek het bedrijf te plaatsen op hun site voor een periode van 3 jaar, kosten € 300,-. Eerder is er schriftelijk vanuit de autorijschool aangegeven dat telefonisch contacten van de bedrijvenpagina.nl naar de autorijschool niet wenselijk zijn. Helaas houdt bedrijvenpagina.nl zich hier niet aan en 'trapt' de rijschoolhouder op een onverwacht moment in dit ongewenste telefoontje in de veronderstelling dat het om iets anders gaat. Ontzettend stom natuurlijk maar het is gebeurt. Het 'verkoop'gesprek wordt bevestigd en hiervan wordt een geluidsopname gemaakt. Dit gebeurde afgelopen dinsdagmorgen rond 10.00 uur om 22.00 uur dezelfde dag is per mail aangegeven dat de autorijschool geen gebruik wenst te maken van de plaatsen. Reactie van het desbetreffende bedrijf, voor business toe business geldt niet de wettelijke 7 dagen respijt termijn.
In de geluidsopname hebben ze ook gemeld dat ze aansluitend aan het gesprek de plaatsing realiseren en daarmee alles in werking is getreden en er niet kan worden opgezegd. Uiteraard is dit al eerder gebeurt (2016) en toen was de reactie dat vernietiging niet mogelijk was omdat de wettelijke respijt termijn van 7 dagen was verstreken. Als het klopt wat ze zeggen dan zou dit dus bij de bedrijvenpagina nooit van toepassing kunnen zijn want zij doen lijkt mij alleen maar business toe business contacten.
Is hun stelling correct of zou de 7 dagen wettelijke respijt termijn in deze toch van toepassing moeten zijn?
In de geluidsopname hebben ze ook gemeld dat ze aansluitend aan het gesprek de plaatsing realiseren en daarmee alles in werking is getreden en er niet kan worden opgezegd. Uiteraard is dit al eerder gebeurt (2016) en toen was de reactie dat vernietiging niet mogelijk was omdat de wettelijke respijt termijn van 7 dagen was verstreken. Als het klopt wat ze zeggen dan zou dit dus bij de bedrijvenpagina nooit van toepassing kunnen zijn want zij doen lijkt mij alleen maar business toe business contacten.
Is hun stelling correct of zou de 7 dagen wettelijke respijt termijn in deze toch van toepassing moeten zijn?