Tweedehands e-bike moet binnen 5 dagen worden gerepareerd
Geplaatst: 10 nov 2017 10:37
Een tweedehands ebike die binnen 5 dagen na aankoop al gerepareerd moet worden.
Goedemorgen,
Op zaterdag 28 oktober kocht ik samen met mijn man een tweedehands ebike bij een fietsenwinkel in Haarlem.
Een Sparta van drie jaar oud met een Bosch middenmotor. Voordat ik deze kocht heb ik een kort testrondje gemaakt.
We besloten de fiets te kopen en konden deze 's middags al ophalen. De dagen erna hebben we ongeveer 50 kilometer
gefietst in totaal. Op woensdag 1 november deed hij het niet meer. De fietscomputer (die de motor) aanstuurt viel constant uit.
Op het display verscheen FOUTCODE 200. Ik heb contact opgenomen met de winkel. Deze gaf aan niks te kunnen doen op dat moment.
Ze vroegen mij om de fiets langs te komen brengen. Dat heb ik de dag erna gedaan op donderdag 2 november. Tijdens het afgeven van de fiets
heb ik duidelijk aangegeven wat het probleem is en dat ik niet bereid ben om voor reparatie te betalen. Ik heb als consument immers recht op
een deugdelijk product. Nu weet ik niet hoe dit met tweedehands producten zit.
Dagen verstreken en ik heb meerder malen gebeld met de winkel om na te vragen of er al iets bekend is. Gisteren werd mij verteld dat de fiets naar een dealer is gebracht om de fietscomputer te updaten. Het probleem zou dan verholpen zijn als het goed is. Ze zijn al ruim een week bezig met de fiets en geven aan dat er in het ergste geval een nieuwe fietscomputer geplaatst dient te worden. De kosten voor het nakijken en het plaatsen van de nieuwe fietscomputer komen op EUR 150,-. Dit ben ik niet van plan om te gaan betalen. Ik heb veel gezocht op het internet en op dit forum maar kom geen klinkend antwoord tegen.
Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep
Goedemorgen,
Op zaterdag 28 oktober kocht ik samen met mijn man een tweedehands ebike bij een fietsenwinkel in Haarlem.
Een Sparta van drie jaar oud met een Bosch middenmotor. Voordat ik deze kocht heb ik een kort testrondje gemaakt.
We besloten de fiets te kopen en konden deze 's middags al ophalen. De dagen erna hebben we ongeveer 50 kilometer
gefietst in totaal. Op woensdag 1 november deed hij het niet meer. De fietscomputer (die de motor) aanstuurt viel constant uit.
Op het display verscheen FOUTCODE 200. Ik heb contact opgenomen met de winkel. Deze gaf aan niks te kunnen doen op dat moment.
Ze vroegen mij om de fiets langs te komen brengen. Dat heb ik de dag erna gedaan op donderdag 2 november. Tijdens het afgeven van de fiets
heb ik duidelijk aangegeven wat het probleem is en dat ik niet bereid ben om voor reparatie te betalen. Ik heb als consument immers recht op
een deugdelijk product. Nu weet ik niet hoe dit met tweedehands producten zit.
Dagen verstreken en ik heb meerder malen gebeld met de winkel om na te vragen of er al iets bekend is. Gisteren werd mij verteld dat de fiets naar een dealer is gebracht om de fietscomputer te updaten. Het probleem zou dan verholpen zijn als het goed is. Ze zijn al ruim een week bezig met de fiets en geven aan dat er in het ergste geval een nieuwe fietscomputer geplaatst dient te worden. De kosten voor het nakijken en het plaatsen van de nieuwe fietscomputer komen op EUR 150,-. Dit ben ik niet van plan om te gaan betalen. Ik heb veel gezocht op het internet en op dit forum maar kom geen klinkend antwoord tegen.
Mijn vraag is:
Heb ik recht op kostenloze reparatie/vervanging? Stel dat de winkel voet bij stuk blijft houden. Kan ik dan de koop ontbinden?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg, Bep