Inloggen met internetbankieren vooe nieuwe tarieven ONVZ?
Geplaatst: 13 nov 2017 21:56
Gisteravond, 12 november 2017, ontving ik in de loop van de avond een mail van mijn zorgverzekeraar: ONVZ.
We konden de nieuwe tarieven voor 2018 inzien.
Maar.... dat was nog niet zo eenvoudig, want we konden niet meer op de normale manier inloggen ( en als we dat tóch wilden.... dan zouden we beperkte informatie krijgen), maar dienden te kiezen voor:
a. DigiD + SMS
b. Iets dat 1-DIN heet en dat via je eigen bank gaat.
Ik probeerde dat 1-Din, maar al doende ging ik me al ongemakkelijk voelen.
Ik ben klant van de ING-bank en inderdaad kreeg ik het scherm van ING te zien, dat altijd verschijnt als ik ga internet bankieren.
Ik moest inloggen met het gebruikelijke wachtwoord van de bank en vervolgens werd mij gevraagd een bepaalde TAN=code, te vinden op een lijst, die ik heb, in te tikken.
En daar liep het vast!
Mijn wachtwoord kwam niet overeen met mijn gebruikersnaam, werd er gemeld.... maar dat klopte wel.
Heel dom... deed ik nóg een poging.
Nu moest ik weer een niéuwe Tan-code doorgeven.
En weer liep het vast.
Toen dacht ik: ik heb zomaar tweemaal mijn wachtwoord voor de bank en tweemaal een Tan-code doorgegeven!
Wat stom!
Stel dat dit bedrog is?
Het was zondagavond, maar ik besloot toch maar de ING-bank te bellen.
De meneer, die mij te woord stond, zei: " U bent al de zoveelste die hierover belt.
Ik geef u hetzelfde advies als die anderen: " Laat ons a.u.b. uw rekening blokkeren, voor alle zekerheid. Dan treedt u morgen in contact met ONVZ ( er was daar op dat moment niemand om de telefoon op te nemen) en als u meer weet belt u naar ons terug en dan stellen we een nieuw wachtwoord in en dan kunt u weer veilig internet bankieren".
Ik belde 's morgens met ONVZ, maar de dame die ik aan de lijn kreeg vond het helemaal niet boeiend, reageerde volmaakt onverschillig en zei: " ja... je hebt nu eenmaal altijd mensen die iets vertrouwen... en andere mensen die iets niét vertrouwen".
Ik meldde dat de ING even bezorgd was geweest als ik.... en dat meerder klanten aan de bel getrokken hadden.... en dat ik graag op de oude manier wilde kunnen inloggen.
Zij bood...nog steeds verveeld... DigiD én i-DIN aan.... zo wás het nu eenmaal.
Toen heb ik gezegd dat ik voortaan alleen nog maar schriftelijk met hen wilde communiceren en ze maakte daar een aantekening van.
Vandaag kwam ik op de site van Independer en daar las ik, dat alles bij ONVZ alleen nog maar digitaal kon.... dus dat schriftelijk communiceren zat er in feite helemaal niet IN.
Ik wacht een brief van ONVZ af, maar mocht het wáár zijn, wat Independer schrijft... dan ben ik dus nu verplicht om een andere zorgverzekeraar te nemen... en een die NIET met DigiD of i-DIN werkt, maar op de normále manier.
Ik vind DigiD een erg vervelende dienst, want heel vaak kun je niet op die site terecht, dat merkte ik bij mijn belastingconsulent.... het is een nogal krakkemikkige site... zeg maar.... en ook nog eens van de overheid.
Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Ik weet niet hoe veilig mijn bankgegevens daar zijn.
En hoe zit het met mensen, die helemaal geen computer hebben, zoals ouderen? Kunnen die niet meer verzekerd zijn dan?
Moeten zorgverzekeringen niet meer mogelijkheden bieden, dan ze nu doen?
Met vriendelijke groet,
Gielah.
We konden de nieuwe tarieven voor 2018 inzien.
Maar.... dat was nog niet zo eenvoudig, want we konden niet meer op de normale manier inloggen ( en als we dat tóch wilden.... dan zouden we beperkte informatie krijgen), maar dienden te kiezen voor:
a. DigiD + SMS
b. Iets dat 1-DIN heet en dat via je eigen bank gaat.
Ik probeerde dat 1-Din, maar al doende ging ik me al ongemakkelijk voelen.
Ik ben klant van de ING-bank en inderdaad kreeg ik het scherm van ING te zien, dat altijd verschijnt als ik ga internet bankieren.
Ik moest inloggen met het gebruikelijke wachtwoord van de bank en vervolgens werd mij gevraagd een bepaalde TAN=code, te vinden op een lijst, die ik heb, in te tikken.
En daar liep het vast!
Mijn wachtwoord kwam niet overeen met mijn gebruikersnaam, werd er gemeld.... maar dat klopte wel.
Heel dom... deed ik nóg een poging.
Nu moest ik weer een niéuwe Tan-code doorgeven.
En weer liep het vast.
Toen dacht ik: ik heb zomaar tweemaal mijn wachtwoord voor de bank en tweemaal een Tan-code doorgegeven!
Wat stom!
Stel dat dit bedrog is?
Het was zondagavond, maar ik besloot toch maar de ING-bank te bellen.
De meneer, die mij te woord stond, zei: " U bent al de zoveelste die hierover belt.
Ik geef u hetzelfde advies als die anderen: " Laat ons a.u.b. uw rekening blokkeren, voor alle zekerheid. Dan treedt u morgen in contact met ONVZ ( er was daar op dat moment niemand om de telefoon op te nemen) en als u meer weet belt u naar ons terug en dan stellen we een nieuw wachtwoord in en dan kunt u weer veilig internet bankieren".
Ik belde 's morgens met ONVZ, maar de dame die ik aan de lijn kreeg vond het helemaal niet boeiend, reageerde volmaakt onverschillig en zei: " ja... je hebt nu eenmaal altijd mensen die iets vertrouwen... en andere mensen die iets niét vertrouwen".
Ik meldde dat de ING even bezorgd was geweest als ik.... en dat meerder klanten aan de bel getrokken hadden.... en dat ik graag op de oude manier wilde kunnen inloggen.
Zij bood...nog steeds verveeld... DigiD én i-DIN aan.... zo wás het nu eenmaal.
Toen heb ik gezegd dat ik voortaan alleen nog maar schriftelijk met hen wilde communiceren en ze maakte daar een aantekening van.
Vandaag kwam ik op de site van Independer en daar las ik, dat alles bij ONVZ alleen nog maar digitaal kon.... dus dat schriftelijk communiceren zat er in feite helemaal niet IN.
Ik wacht een brief van ONVZ af, maar mocht het wáár zijn, wat Independer schrijft... dan ben ik dus nu verplicht om een andere zorgverzekeraar te nemen... en een die NIET met DigiD of i-DIN werkt, maar op de normále manier.
Ik vind DigiD een erg vervelende dienst, want heel vaak kun je niet op die site terecht, dat merkte ik bij mijn belastingconsulent.... het is een nogal krakkemikkige site... zeg maar.... en ook nog eens van de overheid.
Wat i-DIN betreft: ik wil mijn bankzaken en mijn zorgverzekeraar strikt gescheiden houden.
Ik weet niet hoe veilig mijn bankgegevens daar zijn.
En hoe zit het met mensen, die helemaal geen computer hebben, zoals ouderen? Kunnen die niet meer verzekerd zijn dan?
Moeten zorgverzekeringen niet meer mogelijkheden bieden, dan ze nu doen?
Met vriendelijke groet,
Gielah.