Pagina 1 van 4
Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 11:35
door onewithnature
Vandaag een hotelkamer geboekt via booking.com. Volgens hun tarief zou ontbijt inclusief zijn echter in de loop van de boeking veranderd dit opeens en uiteindelijk blijkt dit niet zo bevestigd te worden. Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 14:00
door mp2017
Welk hotel en waar is het, dan is het te controleren, wat je hier schrijft.
Veel hotels via booking.com hebben ontbijt als extra en dat is te betalen, vooral in Frankrijk!
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 14:02
door vroem
onewithnature schreef:Vandaag een hotelkamer geboekt via booking.com. Volgens hun tarief zou ontbijt inclusief zijn echter in de loop van de boeking veranderd dit opeens en uiteindelijk blijkt dit niet zo bevestigd te worden. Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.
wat is de vraag precies?
booking.com rekent forse provisie richting hotels en andere gelegenheden. Het is heel handig booking.com te gebruiken voor uitzoeken locaties, maar boeken zelf doe ik altijd regelrecht bij hotel , gaat vaak tegen betere voorwaarden of prijzen dan via booking.com (die provisie van 15% moet ergens van betaald worden..)
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 14:12
door yan
onewithnature schreef: echter in de loop van de boeking veranderd dit opeens
Tijdens het boeken krijgt u dus al de informatie die tegenstrijdig is met eerdere informatie, maar tóch gaat u verder met boeken.
Dan had u beter direct kunnen stoppen en om duidelijkheid vragen wat nu het geval is.
Geen misleiding, wellicht gewoon een verkeerde tekst geplaats op de eerste pagina.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 14:14
door arvandongen
Rustig nog eens proberen contact te krijgen met Booking.com.
Ik ben al vele jaren gebruiker van deze site en vind de informatie nauwkeurig en zeer betrouwbaar.
Natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan. Een hotel dat onjuiste gegevens opgeeft, of een een bug in de software. Die 1 of 2 keer fout (in 17 jaar regelmatig gebruik, ook zakelijk) ben ik er altijd uitgekomen met Booking.com.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 14:28
door alfatrion
yan schreef:Geen misleiding, wellicht gewoon een verkeerde tekst geplaats op de eerste pagina.
Dat is wel misleiding. Er kan sprake zijn van misleiding voor, tijdens en na de "koop". Er is sprake van misleiding indien er onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie wordt verstrekt, waardoor de consument een besluit over een transactie kan nemen, die hij anders niet zou nemen. Een besluit is onder ander een beslissing om naar de winkel te gaan of om het formulier in te vullen.
YourHosting maakte reclame dat je bij haar een domein voor 3 euro per maand kon krijgen en dat dit alleen voor de eerste maand gold. Tijdens het bestellen werd duidelijk dat je de eerste maand 13 euro moest betalen en toch vond de commissie dat YourHosting de consument misleiden.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=147708
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 15:26
door onewithnature
Ik zie in middels dat ze razend snel het tarief hebben aangepast en veranderd vandaag; jammer dat ik geen screenshot heb genomen vanochtend.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 16:40
door arvandongen
onewithnature schreef:Ik zie in middels dat ze razend snel het tarief hebben aangepast en veranderd vandaag; jammer dat ik geen screenshot heb genomen vanochtend.
Hieruit blijkt dat het geen issue is van Booking.com zėlf.
De prijzen en voorwaarden van de hotels wordt door de hotels bepaald en geüpload. Het hotel heeft blijkbaar (toevallig) tijdens jouw boeking de voorwaarden en prijzen aangepast. Prijzen van hotels zijn trouwens zeer veranderlijk afhankelijk van hoe vol het hotel zit. Na de boeking behoort de afgesproken prijs berekend te worden en niet een verhoogde prijs.
Je zou een melding kunnen maken bij booking.com. Als het prijsverschil irritant groot is, zou ik het hotel cancellen.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 16:43
door mp2017
onewithnature schreef:Ik zie in middels dat ze razend snel het tarief hebben aangepast en veranderd vandaag; jammer dat ik geen screenshot heb genomen vanochtend.
Dan plaats de naam van het Hotel hier, dan kunnen we ook kijken, wat met booking.com mis is!
Had ik al een keer gevraagd, maar ......
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 17:51
door vroem
mp2017 schreef:onewithnature schreef:Ik zie in middels dat ze razend snel het tarief hebben aangepast en veranderd vandaag; jammer dat ik geen screenshot heb genomen vanochtend.
Dan plaats de naam van het Hotel hier, dan kunnen we ook kijken, wat met booking.com mis is!
Had ik al een keer gevraagd, maar ......
zal weinig zin hebben als het inmiddels is aangepast.
Probleem met booking.com is dat hotel wel een raamwerk tekst voor op booking.com mag aanleveren, maar dat booking.com uiteindelijk de tekst (her) schrijft voor op de site. En dat geeft soms vreemde vertalingen o.a. , en ook vreemde fouten. Waar booking.com dan wel verantwoordelijk voor is. Nu zal de fout inmiddels gecorrigeerd zijn, dus eigenlijk is dit hier klaar....
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 18:32
door Brahms
onewithnature schreef:......Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.......
Schijnbaar dus wel aangekomen bij Booking.com en gelijk de schijnbare fout hersteld. Netjes zeg ik
Bijft opvallend dat het hotel aangeeft veel last te hebben van deze fout, maar schijnbaar nooit de moeite heeft genomen dit bij Bookings.com te melden, en nu ineens wel.......
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 18:34
door mp2017
Brahms schreef:onewithnature schreef:......Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.......
Schijnbaar dus wel aangekomen bij Booking.com en gelijk de schijnbare fout hersteld. Netjes zeg ik
Bijft opvallend dat het hotel aangeeft veel last te hebben van deze fout, maar schijnbaar nooit de moeite heeft genomen dit bij Bookings.com te melden, en nu ineens wel.......
OOk dit is weer gissen, of het ook zo is/was.
Maar de echte info door TS ontbreekt, dat we alle zelf kunnen kijken, of het ook zo is!
Mijn onderbouwing is, dat ik ieder jaar een aantal keren via dit bedrijf boek, en nooit ook een verkeerde info gekregen heb.
Natuurlijk kan iets mis gaan, maar tijdens het boeken... een verandering ?
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 18:41
door Thatch22
Het Hotel moet zelf zijn beschrijving van het hotel etc. Aanleveren.op booking.com..... Booking.com kan dit ook niet beschrijven.......dus het Hotel of b&b blijven aansprakelijk heel makkelijk. Booking.com is alleen maar een platform om wat te boeken, niets meer of minder
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 18:52
door mp2017
Thatch22 schreef:Het Hotel moet zelf zijn beschrijving van het hotel etc. Aanleveren.op booking.com..... Booking.com kan dit ook niet beschrijven.......dus het Hotel of b&b blijven aansprakelijk heel makkelijk. Booking.com is alleen maar een platform om wat te boeken, niets meer of minder
Inderdaad, heel simpel, booking.com neemt gewoon de website van het bedrijf over.
Dus afwijkingen zijn uitgesloten.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 19:46
door renewouters
Bij veel hotels heb je meerdere keuzemogelijkheden. Vooraf of achteraf betalen, met of zonder ontbijt, annuleren mogelijk of juist niet, etc. 100% zeker weten dat je de juiste optie hebt aangeklikt?
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 20:42
door vroem
mp2017 schreef:Thatch22 schreef:Het Hotel moet zelf zijn beschrijving van het hotel etc. Aanleveren.op booking.com..... Booking.com kan dit ook niet beschrijven.......dus het Hotel of b&b blijven aansprakelijk heel makkelijk. Booking.com is alleen maar een platform om wat te boeken, niets meer of minder
Inderdaad, heel simpel, booking.com neemt gewoon de website van het bedrijf over.
Dus afwijkingen zijn uitgesloten.
booking.com neemt niet de website van een hotel of zo over..willen ze ook niet omdat daar vaak betere prijzen te realiseren zijn... wat op booking.com staat wordt in de basis aangeleverd door hotel , maar de medewerkers van booking .com schrijven de definitieve tekst. Ik weet dat vanwege werk /bedrijf van mijn echtgenote. Die staat aan de andere kant dan jullie.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 20:51
door mp2017
vroem schreef:mp2017 schreef:Thatch22 schreef:Het Hotel moet zelf zijn beschrijving van het hotel etc. Aanleveren.op booking.com..... Booking.com kan dit ook niet beschrijven.......dus het Hotel of b&b blijven aansprakelijk heel makkelijk. Booking.com is alleen maar een platform om wat te boeken, niets meer of minder
Inderdaad, heel simpel, booking.com neemt gewoon de website van het bedrijf over.
Dus afwijkingen zijn uitgesloten.
booking.com neemt niet de website van een hotel of zo over..willen ze ook niet omdat daar vaak betere prijzen te realiseren zijn... wat op booking.com staat wordt in de basis aangeleverd door hotel , maar de medewerkers van booking .com schrijven de definitieve
tekst. Ik weet dat vanwege werk /bedrijf van mijn echtgenote. Die staat aan de andere kant dan jullie.
Zegt mij niets, kan ik ook hier plaatsen van mijn vrouw.
Punt is toch, dat booking.com de gegevens van het hotel gewoon 1:1 overbrengt op de website.
Welke andere reden zou hetr moeten zijn?
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 15 nov 2017 20:53
door vroem
Nee hoor, alleen wat de hoteleigenaar aanlevert. Vaak hetzelfde maar niet altijd... maar goed je wilt het toch niet aannemen omdat het van mij komt.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 16 nov 2017 08:32
door vroem
https://www.adformatie.nl/blog/de-sluwe ... en-misleid
er spelen meer/vaker problemen met booking.com trouwens. Wanneer je zoekt zijn er meer van dit soort zaken te vinden.
Over het punt dat hotels andere kamerprijzen elders mogen hanteren is al uitspraak geweest, die verloren is door booking.com.
Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt
Geplaatst: 16 nov 2017 10:51
door mp2017
vroem schreef:https://www.adformatie.nl/blog/de-sluwe ... en-misleid
er spelen meer/vaker problemen met booking.com trouwens. Wanneer je zoekt zijn er meer van dit soort zaken te vinden.
Over het punt dat hotels andere kamerprijzen elders mogen hanteren is al uitspraak geweest, die verloren is door booking.com.
Lekker up to date van 2014!
Uit je link:
De reclame code commissie heeft de claims afgewezen dat Booking.com de consument misleid en heeft aanbevolen het woordje "we" toe te voegen aan de "x aantal laatste kamers beschikbaar" omdat de gemiddelde achterlijke hollanders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Die interpreteren de zin verkeerd, volgens de rcc is de informatie op Booking.com feitelijk juist. Deze info kun je ook op het web vinden. Ik vraag me af hoe booking.com op het negatieve nieuws zal reageren.