LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensioen van svb

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
henrig66

pensioen van svb

Ongelezen bericht door henrig66 »

LS
ik ben vanuit Z Afrika ingelogd omdat ik niet weet hoe ik radar kan bereiken
ik heb al ruim 15 jaar een uitkering van het uwv ,omdat ik van dat geld in ned niet kon leven heb ik permissie gevraagd en gekregen om naar z afrika te verhuisen waar ik nu woonachtig ben, toen ik vertrok is mij niet vertelt dat mijn pensioen opbouw dan stopt , integendeel er werd mij vertelt dat ,dat gewoon door zou gaan ??
nu word ik over die 15 jaar door het svb gekort (30%)
op het moment krijg ik 614,11 per maand en daar kan ik als gehandicapte niet van leven
als er iemand is die mij wat meer info kan geven ,wat ik kan of moet doen

BreejKC

Re: pensioen van svb

Ongelezen bericht door BreejKC »

U schrijft: "toen ik vertrok is mij niet vertelt dat mijn pensioen opbouw dan stopt , integendeel er werd mij vertelt dat ,dat gewoon door zou gaan". Maar heeft u daarover dan helemaal niets op schrift staan? Men kon u destijds alles wel vertelt hebben, maar 15 jaar later gelooft echt niemand u meer dat u zoiets vertelt zou zijn.

Als u de toezegging over het behoud van pensioenopbouw ergens op schrift heeft staan, ik zou m'n papieren van destijds nog maar eens goed doornemen, dan heeft u een punt. U kunt dan hierover uw klacht gemotiveerd en met bewijsmateriaal indienen bij het SVB. Bij een eventueel slechte afhandeling van uw klacht bij het SVB kunt u bij de Nationale Ombudsman daarna nog uw beklag doen.

Heeft u die toezegging echter niet op schrift staan, dan vist u naast het net. Een gevolg dat u destijds te goedgelovig bent geweest en geen bevestiging van de mondelinge toezegging op schrift heeft gevraagd. Leuker kunnen ook wij het dan niet voor u maken.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien ging uw pensioen opbouw van uw werkgever, als u die voorheen had, wel door, maar de AOW wordt met 2 procent gekort voor elk jaar dat u niet in Nederland woont en/of werkt, met uitzonderingen.
Dus nu maar terugkomen naar Nederland, dan krijgt u aanvullende bijstand.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

henrig66 schreef:LS
ik ben vanuit Z Afrika ingelogd omdat ik niet weet hoe ik radar kan bereiken
ik heb al ruim 15 jaar een uitkering van het uwv ,omdat ik van dat geld in ned niet kon leven heb ik permissie gevraagd en gekregen om naar z afrika te verhuisen waar ik nu woonachtig ben, toen ik vertrok is mij niet vertelt dat mijn pensioen opbouw dan stopt , integendeel er werd mij vertelt dat ,dat gewoon door zou gaan ??
nu word ik over die 15 jaar door het svb gekort (30%)
op het moment krijg ik 614,11 per maand en daar kan ik als gehandicapte niet van leven
als er iemand is die mij wat meer info kan geven ,wat ik kan of moet doen
Wonen in het buitelend levert een korting op van van 2% per jaar op het AOW-pensioen.
U had zich daar echter destijds wel voor kunnen bij-verzekeren.
U krijgt dus waar u wettelijk recht op hebt.
Mogelijk is er nog sprake van een aanvullende pensioenopbouw geweest via één of meerdere werkgevers waar u heeft gewerkt alvorens u vertrok.
Deze pensioenrechten blijven, ook na vertrek naar het buitenland, gewoon bestaan.
Vergeten, kijk dan eens op www.mijnpensioenoverzicht.nl

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Omdat ik nu zelf ook wel een beetje nieuwsgierig ben geworden hoe dat nu zit met die levensverwachting na 2022, zie ik tot mijn schrik dat ik op mijn 67e en 3 maanden mijn AOW krijg. Het scheelt mij ook 18% omdat ik geen pensioen meer opbouw hier in het buitenland, dus roze kleur en maneschijn is hier dan ook ver te zoeken als ik die leeftijd haal tenminste.

Maar de jongeren onder ons die nog aan de bak moeten hebben een niet zo plezierig vooruitzicht, als die levensverwachting omhoog gaat en dat is ook de verwachting, dan kunnen ze uitzien naar voor ons onbegrijpelijke leeftijden. Ziet u zelf al werken tot aan uw 73 jaar en 3 maanden of zoiets als stratenmaker of stucadoor om maar wat te noemen.

Dan zit u daar toch nog niet zo slecht in Zuid Afrika, en nog een beetje pensioen erbij uit de gloriejaren toen u wel werkte en u hoeft niet terug te komen voor aanvulling bijstands uitkering.

Welk gebied zit u als ik het vragen mag, misschien kunnen we wat verzinnen voor export naar CV.

henrig66

iedereen bedankt voor de reacties
ik zocht geen meelij maar informatie
maar ik ben een rasechte nederlander altyd gevaren ,en gewerkt totdat ik een sleepkabel tegenkwam

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, kan het zijn dat er twee dingen door elkaar lopen? Zoals anderen ook al aangeven kan er dit aan de hand zijn:

- ouderdomspensioen van SVB, uw AOW-pensioen dus. Dat wordt lager als u niet in Nederland bent.
- pensioen van een pensioenfonds. Bij veel pensioenfondsen loopt het pensioen (gedeeltelijk) premievrij door tijdens arbeidsongeschiktheid.

henrig66

dit alles is mij duidelijk ,bedankt nogmaals

Gesloten