iPhone 6Plus van 2,5 jaar heeft bekend moederborddefect
Geplaatst: 15 nov 2017 15:21
Op donderdag 26 oktober jl. hebben wij onze telefoon ingeleverd bij de T-Mobile store te Amersfoort, alwaar deze op 8 juni 2015 gekocht is.
Zij hebben aldaar kopieën gemaakt van het aankoopbewijs (zie bijlage) en de probleemdiagnose van het toestel welke wij hebben laten maken op zondag 22 oktober jl. bij de Apple store te Amsterdam. De probleemdiagnose gaf als uitslag: Probleem in het logic board, om dit op te kunnen lossen zullen we het toestel in zijn geheel moeten vervangen. Advies: ga terug naar de verkoper en maak daar aanspraak op het consumentenrecht.
Op 1 november jl. heb ik naar de reparateur van T-Mobile, Dynafix, een mail geschreven waarin wij aanspraak maken op ons consumentenrecht conform het Nederlands Burgerlijk Wetboek. Overigens is communicatie met Dynafix uiterst klantonvriendelijk, maar dat terzijde.
‘Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot kosteloze reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.’
Op 13 november jl. ontvangen wij de mededeling dat de reparatie aan het toestel niet wordt uitgevoerd daar het toestel buiten de garantie valt. Wij krijgen het advies om ons tot de verkoper/fabrikant te wenden, want dat het verder los staat van hun diensten.
Mijn partner belt met T-Mobile, na een uitvoerig gesprek meldt T-Mobile dat zij kosteloos het toestel zullen terugsturen, maar dat reparatie er niet in zit.
Welke wegen/weg kunnen wij nu bewandelen om toch een deugdelijk toestel, die overigens altijd zeer netjes is gebruikt, te krijgen? Wij willen het hier niet bij laten zitten en vinden dat wij door T-Mobile niet juist worden behandeld.
Zij hebben aldaar kopieën gemaakt van het aankoopbewijs (zie bijlage) en de probleemdiagnose van het toestel welke wij hebben laten maken op zondag 22 oktober jl. bij de Apple store te Amsterdam. De probleemdiagnose gaf als uitslag: Probleem in het logic board, om dit op te kunnen lossen zullen we het toestel in zijn geheel moeten vervangen. Advies: ga terug naar de verkoper en maak daar aanspraak op het consumentenrecht.
Op 1 november jl. heb ik naar de reparateur van T-Mobile, Dynafix, een mail geschreven waarin wij aanspraak maken op ons consumentenrecht conform het Nederlands Burgerlijk Wetboek. Overigens is communicatie met Dynafix uiterst klantonvriendelijk, maar dat terzijde.
‘Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot kosteloze reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan.’
Op 13 november jl. ontvangen wij de mededeling dat de reparatie aan het toestel niet wordt uitgevoerd daar het toestel buiten de garantie valt. Wij krijgen het advies om ons tot de verkoper/fabrikant te wenden, want dat het verder los staat van hun diensten.
Mijn partner belt met T-Mobile, na een uitvoerig gesprek meldt T-Mobile dat zij kosteloos het toestel zullen terugsturen, maar dat reparatie er niet in zit.
Welke wegen/weg kunnen wij nu bewandelen om toch een deugdelijk toestel, die overigens altijd zeer netjes is gebruikt, te krijgen? Wij willen het hier niet bij laten zitten en vinden dat wij door T-Mobile niet juist worden behandeld.