Mijn Huawei Nexus 6p is in een bootloop terecht gekomen.
Blijkbaar is dit een veel voorkomende hardware-fout in dit toestel, het internet staat er vol van. Er loopt zelfs een rechtszaak tegen Huawei in de US hierover.
Toestel naar Dr. Mobile verzonden waarbij ik warempel ook nog verzendkosten moest betalen. Wekenlang wacht ik al op mijn toestel. Huawei zelf geeft aan mij te willen helpen, maar er gebeurt helemaal niks.
Dr. Mobile geeft aan dat mijn toestel in behandeling is maar kan mij geen indicatie geven wanneer de reparatie voldaan is.
Hoe lang moet ik hier nog op wachten???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huawei bootloop reparatie
Re: Huawei bootloop reparatie
Is dat versturen naar Dr. Mobile op eigen initiatief geweest of nadat de verkoper heeft gemeld dat je het toestel daar heen moest sturen?
In het laatste geval kun je op basis van Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c. BW vervang van de geleverde zaak eisen, wat erop neer komt dat je dus een nieuw toestel bij de verkoper kunt eisen. Dat moet vervolgens binnen redelijk termijn gebeuren, anders kun je ontbinden op basis van Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW waarna je het aankoopbedrag bij de verkoper terugvordert.
In het laatste geval kun je op basis van Artikel 7:21 lid 1 onderdeel c. BW vervang van de geleverde zaak eisen, wat erop neer komt dat je dus een nieuw toestel bij de verkoper kunt eisen. Dat moet vervolgens binnen redelijk termijn gebeuren, anders kun je ontbinden op basis van Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW waarna je het aankoopbedrag bij de verkoper terugvordert.
Re: Huawei bootloop reparatie
Hallo JvandeW,
Bedankt voor je bericht.
Excuses voor de late reactie, had niet meer gezien dat nog iemand gereageerd had, al een beetje de hoop opgegeven.
Ik heb dus nog steeds geen toestel.
Destijds het toestel gekocht via Mobiel.nl, en volgens hun procedure op hun site ( https://www.mobiel.nl/garantie ) kom je uiteindelijk bij Dr. mobile uit waar je dat toestel dan heen moet sturen.
Het is nu inmiddels het bekende "van het kastje naar de muur-verhaal" geworden waarbij Huawei zegt contact gehad te hebben met Dr. Mobile en ze wachten op response. Ook zeggen ze de ene keer dat vervangende onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn en ik een vervangend toestel krijg, de andere keer weer dat onderdelen uit China moeten komen en dat ik nog geduld moet hebben. Dr. Mobile zegt op hun beurt dat ze op vervangende toestellen wachten die ze van Huawei moeten krijgen.
Mobiel.nl zegt nu op hun beurt dat ze Dr. Mobile hebben verzocht met spoed een vervangend toestel aan mij uit te leveren, en zodra ze meer informatie ontvangen, ze het per e-mail laten weten.
Inmiddels zit ik dus al meer dan een maand zonder toestel en heb nog steeds geen zicht erop wanneer ik een vervangend iets kan ontvangen.
Ook hier:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/h ... c20ae2b2c5
Ik wacht deze week nog af en anders laat ik inderdaad de koopovereenkomst ontbinden of zoiets, maar er moet nu wel iets gaan gebeuren...
Bedankt voor je bericht.
Excuses voor de late reactie, had niet meer gezien dat nog iemand gereageerd had, al een beetje de hoop opgegeven.
Ik heb dus nog steeds geen toestel.
Destijds het toestel gekocht via Mobiel.nl, en volgens hun procedure op hun site ( https://www.mobiel.nl/garantie ) kom je uiteindelijk bij Dr. mobile uit waar je dat toestel dan heen moet sturen.
Het is nu inmiddels het bekende "van het kastje naar de muur-verhaal" geworden waarbij Huawei zegt contact gehad te hebben met Dr. Mobile en ze wachten op response. Ook zeggen ze de ene keer dat vervangende onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn en ik een vervangend toestel krijg, de andere keer weer dat onderdelen uit China moeten komen en dat ik nog geduld moet hebben. Dr. Mobile zegt op hun beurt dat ze op vervangende toestellen wachten die ze van Huawei moeten krijgen.
Mobiel.nl zegt nu op hun beurt dat ze Dr. Mobile hebben verzocht met spoed een vervangend toestel aan mij uit te leveren, en zodra ze meer informatie ontvangen, ze het per e-mail laten weten.
Inmiddels zit ik dus al meer dan een maand zonder toestel en heb nog steeds geen zicht erop wanneer ik een vervangend iets kan ontvangen.
Ook hier:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/h ... c20ae2b2c5
Ik wacht deze week nog af en anders laat ik inderdaad de koopovereenkomst ontbinden of zoiets, maar er moet nu wel iets gaan gebeuren...
Re: Huawei bootloop reparatie
Geen probleem. Het komt wel vaker voor op dit forum dat consumenten wat later reageren. Krijg je trouwens geen e-mail als iemand een reactie plaatst?Danny C schreef:Bedankt voor je bericht.
Excuses voor de late reactie, had niet meer gezien dat nog iemand gereageerd had, al een beetje de hoop opgegeven.
Ik heb dus nog steeds geen toestel.
Dan is in ieder geval duidelijk dat het versturen niet op eigen initiatief is geweest maar op aanraden van Mobiel.nl, wat belangrijk is voor een goed verloop van de wettelijke garantie.Destijds het toestel gekocht via Mobiel.nl, en volgens hun procedure op hun site ( https://www.mobiel.nl/garantie ) kom je uiteindelijk bij Dr. mobile uit waar je dat toestel dan heen moet sturen.
Om te voorkomen dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, zou ik het contact in het vervolg alleen nog maar met en via Mobiel.nl laten verlopen. Met deze verkoper heb je een koopovereenkomst en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor het leveren van een conform toestel. Dr. Mobile en Huawei hebben er in principe niets mee te maken en hebben ook geen verplichtingen naar jou.Het is nu inmiddels het bekende "van het kastje naar de muur-verhaal" geworden waarbij Huawei zegt contact gehad te hebben met Dr. Mobile en ze wachten op response. Ook zeggen ze de ene keer dat vervangende onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn en ik een vervangend toestel krijg, de andere keer weer dat onderdelen uit China moeten komen en dat ik nog geduld moet hebben. Dr. Mobile zegt op hun beurt dat ze op vervangende toestellen wachten die ze van Huawei moeten krijgen.
Mobiel.nl zegt nu op hun beurt dat ze Dr. Mobile hebben verzocht met spoed een vervangend toestel aan mij uit te leveren, en zodra ze meer informatie ontvangen, ze het per e-mail laten weten.
Inmiddels zit ik dus al meer dan een maand zonder toestel en heb nog steeds geen zicht erop wanneer ik een vervangend iets kan ontvangen.
Ook hier:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/h ... c20ae2b2c5
Ik wacht deze week nog af en anders laat ik inderdaad de koopovereenkomst ontbinden of zoiets, maar er moet nu wel iets gaan gebeuren...
Je zou dus een bericht naar Mobiel.nl kunnen sturen met de eis tot nakoming van Artikel 7:21 BW middels herstel of vervang en dit binnen 7 dagen te doen - waarbij je al zeer redelijk bent aangezien meer dan een maand wachten op herstel of vervang niet binnen een redelijk termijn is - of anders alsnog over gaat op ontbinding van de koopovereenkomst op basis van Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW en het aankoopbedrag bij de verkoper terugvordert.
Re: Huawei bootloop reparatie
Bedankt weer voor je reactie.
Tja, het verhaal gaat nog verder terug.
Had eerst bij T-mobile aangeklopt, aangezien ik daar m'n abbo heb lopen.
In eerste instantie deden ze niet moeilijk en kon ik 't toestel naar hun shop brengen.
Daar aangekomen kreeg ik te horen dat 't toestel niet bij hun gekocht was en ik dus bij Mobiel. nl moest aankloppen.
Via hun dus door naar Dr. Mobile, die op hun beurt aangeeft dat ze wachten op onderdelen van Huawei.
Om dit te proberen te verspoeden heb ik contact gezocht met Huawei.
Maar inderdaad, laat dit een les voor me zijn voor een eventuele volgende keer en direct de verkoper aansprakelijk houden.
Bedankt!
Tja, het verhaal gaat nog verder terug.
Had eerst bij T-mobile aangeklopt, aangezien ik daar m'n abbo heb lopen.
In eerste instantie deden ze niet moeilijk en kon ik 't toestel naar hun shop brengen.
Daar aangekomen kreeg ik te horen dat 't toestel niet bij hun gekocht was en ik dus bij Mobiel. nl moest aankloppen.
Via hun dus door naar Dr. Mobile, die op hun beurt aangeeft dat ze wachten op onderdelen van Huawei.
Om dit te proberen te verspoeden heb ik contact gezocht met Huawei.
Maar inderdaad, laat dit een les voor me zijn voor een eventuele volgende keer en direct de verkoper aansprakelijk houden.
Maare, dit ga ik dus eens proberen.Je zou dus een bericht naar Mobiel.nl kunnen sturen met de eis tot nakoming van Artikel 7:21 BW middels herstel of vervang en dit binnen 7 dagen te doen - waarbij je al zeer redelijk bent aangezien meer dan een maand wachten op herstel of vervang niet binnen een redelijk termijn is - of anders alsnog over gaat op ontbinding van de koopovereenkomst op basis van Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW en het aankoopbedrag bij de verkoper terugvordert.
Bedankt!
Re: Huawei bootloop reparatie
Probleem is opgelost, heb een vervangend toestel ontvangen.
Probleem lag niet bij Mobiel.nl nog bij Dynafix m.i.
Huawei krijgt de onderdelen/vervangende toestellen gewoonweg niet aangesleept.
Dan denk ik, communiceer dat gewoon met de mensen, maar iedere keer kreeg ik weer een ander verhaal. Dan ga je twijfelen.
Anyway, de geboden oplossing is wel erg prima. Voor m'n defecte Nexus 6P kreeg ik een nieuwe P10 plus terug, dus achteraf gezien wel 't wachten waard...
Probleem lag niet bij Mobiel.nl nog bij Dynafix m.i.
Huawei krijgt de onderdelen/vervangende toestellen gewoonweg niet aangesleept.
Dan denk ik, communiceer dat gewoon met de mensen, maar iedere keer kreeg ik weer een ander verhaal. Dan ga je twijfelen.
Anyway, de geboden oplossing is wel erg prima. Voor m'n defecte Nexus 6P kreeg ik een nieuwe P10 plus terug, dus achteraf gezien wel 't wachten waard...