LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0906 nummers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

0906 nummers

Ongelezen bericht door Gast »

Onlangs wilde ik via mijn provider "Zonnet" inbellen. Toen zag ik toevallig dat het inbelnummer een ander nummer was als het inbelnummer van Zonnet. Het bleek bij controle een 0906 nummer te zijn. Zonder dat ik het wist en dus toestemming had verleend.was het nummer veranderd, evenals mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Ben ik nu verplicht de hogere telefoonkosten toch te voldoen, en weet iemand hoe ik me tegen zoiets kan beveiligen ?

Inter

Re: 0906 nummers

Ongelezen bericht door Inter »

http://www.dialerbedrog.nl/
Staat heel veel over geschreven.

http://www.dialerdetect.nl/
Kan je het voorkomen.

De rekening zal je moeten betalen denk ik.
Weet je zeker dat je wachtwoord en je naam is veranderd want dit gewoon een andere inbelverbinding.
Maar als ik het goed heb begrepen zit dat niet op je PC er is alleen een verbinding geweest.

Inter

Maar als ik het goed heb begrepen zit dat niet op je PC er is alleen een verbinding geweest.

Hiermee bedoel ik dialer die op je PC is geinstaleerd.

Gast

tja gast wie wou je anders die rekening laten betalen??? je bent zelf verantwoordelijk voor je pc hoor, enige wat je kan doen is aangifte doen bij de politie, maar ja wie heeft hem er opgezet????

Gast

Ik raad je aan een programma zoals Ad-aware aan te schaffen en zeker even een firewall/virusscanner te installeren.
Gelukkig heb ik geen problemen met dialers omdat ik gewoon kabel-internet heb.
Makkelijk zou zijn om gewoon kabel/adsl aan te schaffen want via de gewone telefoonlijn inbellen is echt te duur.

Drew.

Gast

Waarom? KPN incasseert pieken voor oplichters. Terugboeken die hap en melden dat een en ander zonder je toestemming is gebeurd en naar het STIC.

Gast

Om het verhaal nog even compleet te maken; nadat het 0906 nummer als inbelnummer was gebruikt, kreeg ik net ala anders het bericht, "u hebt nu verbinding met Zonnet", en kon ik gewoon op het internet surfen. Zo wordt het natuurlijk wel erg moeilijk om te ontdekken dat er iets mis is, tenzij je iedere keer voordat je het net opgaat alle s controleert. Maar ja, wie doet dat ?

Gast

Aan Inter:

Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik hier veel aan heb.

Inter

Ad-aware helpt niet om dialers te voorkomen wel met de prof versie waarin Ad-Watch zit .
Ook de Freeware spyblaster is een goed optie.
Dialer Detect helpt het beste hier tegen
Met een Firewall die Update is beschermt je wel tegen de de meeste Trojans maar helpt niet tegen Dialers .
Ook ik heb Adsl maar ik moet wel eens inbellen om andere reden dus de telefoonstekker eruit trekken is niet altijd mogelijk.
En niet iedereen internet zoveel dat rendabel is.

Inter

En O ja
Verder blijf ik het wel raar vinden dat je dan een inbelverbinding van Zonnet ziet.
Mischien moet je toch eens een security tes doen.
En zo kan ik nog wel meer op noemen maar dan wordt me verhaal te lang.

Inter

test Bedoel ik natuurlijk.

Gast

99% van de dailers is in het buitenland gevestigd, door contracten tussen telecombedrijven is het niet mogelijk om dit soort dingen te regelen dat KPN dit zo maar ff gaat terug boeken, en daardoor het verlies van jouw nalatigheid te betalen......
Een goede virusscanner en firewall voorkomen een hoop ellende, en oh ja probeer AVG antivirussoftware eens die pakt ook een hoop dailers aan

-=Ch!pY-J=-

Ongelezen bericht door -=Ch!pY-J=- »

Ik vraag me hierin af wat een virusscanner en vooral een firewall doet?

Ok, virusscanners willen tegenwoordig nog wel eens op spy/ad-ware reageren, en wellicht ook dialers, maar het gros nog niet bij mijn weten.

Hoe dan uiteindelijk het nummer van de verbinding veranderd is verbaast mij zeer! Er word immers gezegt dat als er een verbinding tot stand is gebracht er gewoon een "wolkje" met zonnet gemeld word.

Als ik probeer te herleiden hoe dit mogelijk is, kom ik zeer waarschijnlijk op het feit dat er gebruik word gemaakt van het relatief onveilige Internet Explorer. De browser Mozilla Firefox zal u beschermen tegen dit soort ongein. Erg veel verschil tussen deze browsers kwa uiterlijk is er niet. Maar kwa veiligheid en gebruiksgemak dus des te meer. Helaas moet u eerst wat bekende plugins downloaden als u daarvan tenminste gebruik wilt maken. Maar mocht een website daarvan gebruik willen maken word daar keurig toestemming voor gevraagt.

De kosten van het inbellen zult u ook zeker zelf moeten betalen en zijn niet kwijt te schelden bij de KPN of enig ander provider. Het enige wat u kunt doen om misbruik in de toekomst te voorkomen is het blokkeren van deze 090x nummers.

Daarnaast wat ook al verteld werd door het nemen van kabel of adsl aansluiting, maar vervolgens ook door de kabel naar de telefoon modem eruit te halen!

agro

Ongelezen bericht door agro »

Het is voor iedereen verstandig die een modem op zijn of haar computer heeft aangesloten en die niet geconfronteeerd wil worden met dialer die 09xx nummer gaat bellen deze 09xx nummers te laten blokkeren.

Dit ook als men kabel of adsl verbinding heeft, en nog een modem op de compute heeft aangesloten.

Er zijn 09 dialers die zich op je computer kunnen nestelen zonder dat je dit in de gaten hebt, en de internet verbinding kunnen overnemen.

Zomola

Ongelezen bericht door Zomola »

Download gratis een anti spy-ware programma zoals bijv. Add-aware van Lavasoft. Die haalt dat soort inbelprogramma's van je computer af.

Tevens: Installeer een (gratis) Firewall zoals ZoneAlarm !!!

:D Zomola :D

http://zomola.eigenstart.nl

(staan wel wat antiviruslinks en spyware remove progs op)

Gast

mijn ervaring is dat de STIC niet veel tegen 0906 nummers kan doen. Deze 0906-hufters (sorry dat ik het woord gebruik) staan op een of andere manier toch volledig in hun recht. Je krijgt alleen een hoop papieren rompslomp, uiteindelijk zonder succes. Mijn advies is als je internet via de kabel: vergeet niet je telefoonkabel uit je modem te halen!!!

Inter

Een veilige browser nemen helpt ook erg veel.
http://www.mozbrowser.nl/
Maar dialer detect kan ook als je internet explorer blijft gebruiken.
Niet veilig voor de andere lek waar nu (nog) geen patch voor is.

De telefoonstekker eruit is voor mij niet mogelijk omdat ik het ook voor andere gebruikt.

440

Ongelezen bericht door 440 »

In de tijd dat ik met een normale telfoonlijn het internet op ging, liet ik mij afsluiten voor de amusementenlijnen, deze beginnen veelal met 0906 of 0908, hierdoor kan je de gewone 0900 nummers blijven gebruiken, maar niet met een dialer ongemerkt een dure amusementelijn bellen.

Sommige dialers komen heel sneaky in je systeem en niet altijd eenvoudig terug te vinden.

Inter

Sommige dialers komen heel sneaky in je systeem en niet altijd eenvoudig terug te vinden
Als je de juiste veiligheidsmaatregelen neemt gebeurt er niks.
Het gebeurt alleen maar met Internet Explorer trouwens.
Met een ander browser zoals http://www.mozbrowser.nl/ niet.
Zeker nu er geen patch is voor een lek in Internet Explorer .

440

Ongelezen bericht door 440 »

Ik gebruik ook Firefox, een geweldige snelle en veilige browser, eingelijk nooit geen last van spy of adware meer, toppie.

Gesloten