Rabobank
Geplaatst: 07 jun 2004 12:59
Betalen voor een dienst waar je geen gebruik van kunt maken,
Ik heb sinds 1996 een rekening bij de Rabobank. Ik heb ook een credicard. De laatste twee a drie jaren heb ik de rekening niet meer actief gebruikt. In maart 2004 heb ik contact opgenomen met de Rabobank om te vragen of mijn rekening nog actief was. Volgens de medewerker kon ik de rekening gewoon gebruiken. Ik diende een nieuw contract te ondertekenen. Ik gaf de medewerker ook aan dat ik destijds een creditcard had en die ik dus niet meer wil hebben. Volgens de medewerker hoefde ik NIETS te doen. De kaart was sinds 2002 geblokkeerd. Dit vond ik erg vreemd, ik was nooit op de hoogte gebracht van deze blokkade???!! De medewerker kon mij niet vertellen waarom de kaart geblokkeerd was. Hiervoor diende ik contact op te nemen met interpay.
Interpay vertelde mij dat de creditkaart indredaad geblokkerd was sinds 2002. De kaart was geblokkeerd sinds 2002 in verband met een negatief saldo. De saldo was kort daarna aangezuiverd.
Ondertussen kreeg ik mijn nieuwe contract binnen en kon ik mijn Rabobankbox ophalen. Ik kon dus gelijk internetbankieren. Ik zag op internetbankieren dat er automatisch de kosten voor het gebruik voor de creditcard werd afgeschreven.
Direct nam ik contact op met de Rabobank. IK vertelde dat mijn kaart sinds 2002 geblokkeerd was terwijl ik nog steeds betaalde voor het gebruik van de creditcard!!! Ik wilde dus mijn geld terug. Op dat moment kon de medewerker mijn geen antwoord geven. Het hoofdkantoor zou hierover moeten beslissen.
Vervolgens werd ik terugebeld door mevrouw PROOST. Zij vertelde mij dat het niet mogelijk was om de kosten terug te betalen. Het was allemaal mijn eigen schuld en ik had veel eerder moeten reageren. Wanneer ik had moeten reageren weet ik dus niet, want ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie. Volgens mevrouw Proost was er een brief gestuurd van de blokkering, die ik dus nooit heb ontvangen !! Mevrouw Proost wilde hier niet naar luisteren en met mijn niet over de situatie praten. Vervolgens kreeg ik een brief van mevrouw Proost met de mededeling dat de kosten niet vergoed werden en of ik de rekening wilde opheven, omdat ik daar geruime tijd geen gebruik van heb gemaakt!! Dit berijp ik dus niet helemaal, omdat ik daarvoor een nieuw contract heb getekend????!!!!
Hierop heb ik een klacht geschreven. Ik verzocht om vergoeding van de kosten en verzocht om een kopie ter vertrekken van de brief
Ik moest voor een gesprek komen op het hoofdkantoor.
Daar aangekomen kreeg ik weer te horen dat ik de kosten niet vergoed kan krijgen. Dit kan alleen als de Rabobank fouten geeft gemaakt.
Ik heb aangeven dat ik voor een dienst moest betalen waar ik geen gebruik van kan maken. Rabobank begreep het maar kon hier niets aan veranderen. Ook konden zij mij de brief omtrent de blokkering van de creditcard niet aantonen. Het enige was ze had was een aantekening in de computer. Volgens Rabobank kon een brief wel weer uitgedraair worden met de datum van 2002 ??!! Naar mijn mening heet dit antidateren!!! en is het in strijd met de Nederlandse wetgeving, maar ook dit mocht niet baten. Er was immers geen fout gemaakt door de Rabobank.
De sutuatie is door mijn eigen toedoende ontstaan. Volgens hun was de situatie nooit ontstaaan als ik geen debetsaldo was geweest!!!
Ik heb ook aangevoerdt dat de blokkade opgeheven had moeten worden, zodra het saldo was aangezuiverd. Volgens de Rabobank was dit niet het geval.??!!! Dan ben ik dus nog steeds van mening dat de Rabobank mij hiervan op de hoogte had moeten stellen!! Volgens de Rabobak is dit geen verplichting, maar een service van hun. Die overigens niet werkt, omdat ik de brief niet heb gekregen en zij kunnen niet aantonen dat de brief gemaakt is laat staan verzonden!!
Ik voel mij erg belaserd door de Rabobank! Zij hebben mijn vertrouwen geschonden en hebben mij willen en wetens voor een dienst laten betalen waar ik geen gebruik van kon maken. Dit is makkelijk geld verdienen!!! Licht je klanten maar op, dan wordt je er zelf beter van.
Rabobank heeft op diverse punten fout gehandeld en nog zijn ze van mening dat ze niets fout hebben gedaan!!!
Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen?? Ik vindt dat ik dit namelijk niet zomaar over me heen kan laten gaan. Overigens heb ik nog geen schriftelijk antwoord gehad op mijn klacht.
Ik heb sinds 1996 een rekening bij de Rabobank. Ik heb ook een credicard. De laatste twee a drie jaren heb ik de rekening niet meer actief gebruikt. In maart 2004 heb ik contact opgenomen met de Rabobank om te vragen of mijn rekening nog actief was. Volgens de medewerker kon ik de rekening gewoon gebruiken. Ik diende een nieuw contract te ondertekenen. Ik gaf de medewerker ook aan dat ik destijds een creditcard had en die ik dus niet meer wil hebben. Volgens de medewerker hoefde ik NIETS te doen. De kaart was sinds 2002 geblokkeerd. Dit vond ik erg vreemd, ik was nooit op de hoogte gebracht van deze blokkade???!! De medewerker kon mij niet vertellen waarom de kaart geblokkeerd was. Hiervoor diende ik contact op te nemen met interpay.
Interpay vertelde mij dat de creditkaart indredaad geblokkerd was sinds 2002. De kaart was geblokkeerd sinds 2002 in verband met een negatief saldo. De saldo was kort daarna aangezuiverd.
Ondertussen kreeg ik mijn nieuwe contract binnen en kon ik mijn Rabobankbox ophalen. Ik kon dus gelijk internetbankieren. Ik zag op internetbankieren dat er automatisch de kosten voor het gebruik voor de creditcard werd afgeschreven.
Direct nam ik contact op met de Rabobank. IK vertelde dat mijn kaart sinds 2002 geblokkeerd was terwijl ik nog steeds betaalde voor het gebruik van de creditcard!!! Ik wilde dus mijn geld terug. Op dat moment kon de medewerker mijn geen antwoord geven. Het hoofdkantoor zou hierover moeten beslissen.
Vervolgens werd ik terugebeld door mevrouw PROOST. Zij vertelde mij dat het niet mogelijk was om de kosten terug te betalen. Het was allemaal mijn eigen schuld en ik had veel eerder moeten reageren. Wanneer ik had moeten reageren weet ik dus niet, want ik was helemaal niet op de hoogte van de situatie. Volgens mevrouw Proost was er een brief gestuurd van de blokkering, die ik dus nooit heb ontvangen !! Mevrouw Proost wilde hier niet naar luisteren en met mijn niet over de situatie praten. Vervolgens kreeg ik een brief van mevrouw Proost met de mededeling dat de kosten niet vergoed werden en of ik de rekening wilde opheven, omdat ik daar geruime tijd geen gebruik van heb gemaakt!! Dit berijp ik dus niet helemaal, omdat ik daarvoor een nieuw contract heb getekend????!!!!
Hierop heb ik een klacht geschreven. Ik verzocht om vergoeding van de kosten en verzocht om een kopie ter vertrekken van de brief
Ik moest voor een gesprek komen op het hoofdkantoor.
Daar aangekomen kreeg ik weer te horen dat ik de kosten niet vergoed kan krijgen. Dit kan alleen als de Rabobank fouten geeft gemaakt.
Ik heb aangeven dat ik voor een dienst moest betalen waar ik geen gebruik van kan maken. Rabobank begreep het maar kon hier niets aan veranderen. Ook konden zij mij de brief omtrent de blokkering van de creditcard niet aantonen. Het enige was ze had was een aantekening in de computer. Volgens Rabobank kon een brief wel weer uitgedraair worden met de datum van 2002 ??!! Naar mijn mening heet dit antidateren!!! en is het in strijd met de Nederlandse wetgeving, maar ook dit mocht niet baten. Er was immers geen fout gemaakt door de Rabobank.
De sutuatie is door mijn eigen toedoende ontstaan. Volgens hun was de situatie nooit ontstaaan als ik geen debetsaldo was geweest!!!
Ik heb ook aangevoerdt dat de blokkade opgeheven had moeten worden, zodra het saldo was aangezuiverd. Volgens de Rabobank was dit niet het geval.??!!! Dan ben ik dus nog steeds van mening dat de Rabobank mij hiervan op de hoogte had moeten stellen!! Volgens de Rabobak is dit geen verplichting, maar een service van hun. Die overigens niet werkt, omdat ik de brief niet heb gekregen en zij kunnen niet aantonen dat de brief gemaakt is laat staan verzonden!!
Ik voel mij erg belaserd door de Rabobank! Zij hebben mijn vertrouwen geschonden en hebben mij willen en wetens voor een dienst laten betalen waar ik geen gebruik van kon maken. Dit is makkelijk geld verdienen!!! Licht je klanten maar op, dan wordt je er zelf beter van.
Rabobank heeft op diverse punten fout gehandeld en nog zijn ze van mening dat ze niets fout hebben gedaan!!!
Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen?? Ik vindt dat ik dit namelijk niet zomaar over me heen kan laten gaan. Overigens heb ik nog geen schriftelijk antwoord gehad op mijn klacht.