Onterechte incasso Credios Famed
Geplaatst: 24 nov 2017 17:53
Hallo,
In mei 2017 ben ik bij mijn tandarts geweest voor een simpele controle (EUR 9,04). Aan de balie heb ik destijds aan de receptie dame een adreswijziging doorgegeven. Zij gaf aan dit 'dadelijk' te verwerken, omdat zij op het moment niet in het systeem kon.
3 maanden later kreeg ik van Credios een spraakbericht op mijn privé mobiel nummer dat ik een bedrag EUR 50,- moet betalen. Daarop heb ik meteen met Credios telefonisch contact opgenomen om te vragen waar het openstaande bedrag vandaan kwam. Zij gaven aan dat er een rekening openstond vanuit 'Famed'. Famed is blijkbaar het bedrijf die de betalingen regelt van mijn tandarts.
Daarop heb ik met Famed telefonisch contact gezocht om te zeggen dat ik nooit rekeningen per post heb ontvangen. Zo kom ik er achter dat Famed enkel het oude adres heeft en dus niet het nieuwe destijds doorgegeven adres. Ik heb om die reden nooit betalingsherinneringen ontvangen.
Op dat moment heb heb ik mijn nieuwe adres doorgegeven aan Famed. Op dat moment kwam ik er dus achter dat mijn tandarts in gebreken is gebleven en mijn adres niet heeft gewijzigd. Meteen met mijn tandarts gebeld en uitgelegd wat er speelt. Mijn tandarts geeft aan dat hij dit gaat regelen en dat er een nieuwe nota vanuit Famed naar mijn nieuwe adres opgestuurd zou worden. Nota is nooit ontvangen, ik heb dus gewacht op een nota die nooit is binnen gekomen.
8 november had ik weer nieuwe controle bij de tandarts. Gevraagd of er nog een nota zou komen van de vorige keer, ja dit zou nog komen. De tandarts gaf ook aan dat hij de incasso kosten al betaald heeft.
22 november krijg ik een acceptgiro van Credios via post (nieuwe adres) voor een bedrag van EUR 50,-. Meteen heb ik weer met Credios gebeld en gevraagd waarom ik een incasso moet betalen. Toen werd er gezegd dat zij 2 brieven per post gestuurd zouden hebben, nooit ontvangen. Mij werd aangeraden het bedrag van EUR 9.04 aan Credios over te maken. Dit heb ik gedaan, twee dagen (24 november) later krijg ik alsnog een brief om het restant bedrag van EUR 40,- over te maken. Weer gebeld met Credios en gevraagd waarom ik toch nog de EUR 40,- moet betalen.
Daarop antwoorden zij dat ze 2 brieven hebben verstuurd (dus weer hetzelfde verhaal als 2 dagen geleden).
Toen heb ik Famed gebeld, zij konden mij niet helpen en verwezen me door naar Credios.
Ik heb zelfs nog met PostNL gebeld om te vragen of zij misschien brieven retour afzender hebben ontvangen van het oude adres, hier was niets van bekend.
Toen ben ik naar mijn tandarts gereden, hij gaf aan dat alles al geregeld was en de incasso al heeft betaald. Credios heeft dus al geld van de tandarts ontvangen én wil nu ook nog van mij geld incasseren, dus DUBBEL incasseren.
Credios heeft mij op een zeer onbeschofte manier behandeld, ik ben aan de telefoon uitgelachen en zij zeggen dat ik lieg. Ze willen me ook niet doorverbinden met een leidinggevende en blijven beweren dat ik moet betalen en de brieven heb ontvangen.
Ik heb de 2 ontvangen brieven van Credios bij de tandarts gelaten zodat hij het nu kan regelen.
Wat isjullie advies?
Met vriendelijke groet,
Erick
In mei 2017 ben ik bij mijn tandarts geweest voor een simpele controle (EUR 9,04). Aan de balie heb ik destijds aan de receptie dame een adreswijziging doorgegeven. Zij gaf aan dit 'dadelijk' te verwerken, omdat zij op het moment niet in het systeem kon.
3 maanden later kreeg ik van Credios een spraakbericht op mijn privé mobiel nummer dat ik een bedrag EUR 50,- moet betalen. Daarop heb ik meteen met Credios telefonisch contact opgenomen om te vragen waar het openstaande bedrag vandaan kwam. Zij gaven aan dat er een rekening openstond vanuit 'Famed'. Famed is blijkbaar het bedrijf die de betalingen regelt van mijn tandarts.
Daarop heb ik met Famed telefonisch contact gezocht om te zeggen dat ik nooit rekeningen per post heb ontvangen. Zo kom ik er achter dat Famed enkel het oude adres heeft en dus niet het nieuwe destijds doorgegeven adres. Ik heb om die reden nooit betalingsherinneringen ontvangen.
Op dat moment heb heb ik mijn nieuwe adres doorgegeven aan Famed. Op dat moment kwam ik er dus achter dat mijn tandarts in gebreken is gebleven en mijn adres niet heeft gewijzigd. Meteen met mijn tandarts gebeld en uitgelegd wat er speelt. Mijn tandarts geeft aan dat hij dit gaat regelen en dat er een nieuwe nota vanuit Famed naar mijn nieuwe adres opgestuurd zou worden. Nota is nooit ontvangen, ik heb dus gewacht op een nota die nooit is binnen gekomen.
8 november had ik weer nieuwe controle bij de tandarts. Gevraagd of er nog een nota zou komen van de vorige keer, ja dit zou nog komen. De tandarts gaf ook aan dat hij de incasso kosten al betaald heeft.
22 november krijg ik een acceptgiro van Credios via post (nieuwe adres) voor een bedrag van EUR 50,-. Meteen heb ik weer met Credios gebeld en gevraagd waarom ik een incasso moet betalen. Toen werd er gezegd dat zij 2 brieven per post gestuurd zouden hebben, nooit ontvangen. Mij werd aangeraden het bedrag van EUR 9.04 aan Credios over te maken. Dit heb ik gedaan, twee dagen (24 november) later krijg ik alsnog een brief om het restant bedrag van EUR 40,- over te maken. Weer gebeld met Credios en gevraagd waarom ik toch nog de EUR 40,- moet betalen.
Daarop antwoorden zij dat ze 2 brieven hebben verstuurd (dus weer hetzelfde verhaal als 2 dagen geleden).
Toen heb ik Famed gebeld, zij konden mij niet helpen en verwezen me door naar Credios.
Ik heb zelfs nog met PostNL gebeld om te vragen of zij misschien brieven retour afzender hebben ontvangen van het oude adres, hier was niets van bekend.
Toen ben ik naar mijn tandarts gereden, hij gaf aan dat alles al geregeld was en de incasso al heeft betaald. Credios heeft dus al geld van de tandarts ontvangen én wil nu ook nog van mij geld incasseren, dus DUBBEL incasseren.
Credios heeft mij op een zeer onbeschofte manier behandeld, ik ben aan de telefoon uitgelachen en zij zeggen dat ik lieg. Ze willen me ook niet doorverbinden met een leidinggevende en blijven beweren dat ik moet betalen en de brieven heb ontvangen.
Ik heb de 2 ontvangen brieven van Credios bij de tandarts gelaten zodat hij het nu kan regelen.
Wat isjullie advies?
Met vriendelijke groet,
Erick