Wat een gedoe met Moneyou
Geplaatst: 26 nov 2017 12:20
Op 27 okt jl. en/of spaarrekening geopend bij Moneyou.Tegenrekening door misverstand niet dezelfde namen. Op verzoek van Moneyou aanvullende info over de tegenrekening verstrekt, waaronder kopie afschrift van de tegenrekening.
Kreeg vervolgens bericht dat een en ander toch niet voldeed, en dat de spaarrekening zou worden opgeheven. Het inmiddels van de tegenrekening op de spaarrekening van Moneyou gestorte bedrag van 1000 euro zou worden teruggestort op mijn tegenrekening. Nou, nee dus.
Na diverse telefoontjes, toezeggingen, excuses ( waaronder een aanbieding voor een bol.com “tegoedbon”)etc,etc. volgde GEEN terugstorting van 1000 euro op mijn tegenrekening. De bol.com “tegoedbon”ook al niet ontvangen. Ook op e-mails werd door Moneyou NIET gereageerd.
Op 21 nov. dus maar weer gebeld met de klantenservice. De persoon die ik sprak vond het een uitermate vervelende zaak. Hij raadde mij aan een klacht in te dienen. Hij zou er ook zelf enthousiast achteraan gaan, en mij op vrijdag 24 nov. terugbellen. En jawel hoor, niet teruggebeld, en niks, nada teruggestort.
Op zaterdag 25 nov. dus maar weer gebeld. Weer uitgebreide excuses. Ik vroeg: “Wat is er nou toch aan de hand bij jullie? “. De uitleg kwam er in het kort op neer dat er technische problemen zijn met de behandeling, afhandeling, en verwerking van nieuwe aanvragen. En ze hebben geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Zal wel. Maar dan nog mag toch anno 2017 worden verwacht dat een zichzelf respecterende bank zoals moneyou/geen gedoe er zonder al te veel gedoe in slaagt geld terug te storten?. Zonder gedoe? Zo moeilijk is dat toch niet. Een ding is echter zeker. Je geld is er zo veilig als wat. Er kan geen hond meer bij. Zelfs de bank niet.
Hanz
Update 27nov. 2017.
Surprise. Het geld werd vanmorgen zonder enig begeleidend emailtje op mijn rekening bijgeschreven.
Kreeg vervolgens bericht dat een en ander toch niet voldeed, en dat de spaarrekening zou worden opgeheven. Het inmiddels van de tegenrekening op de spaarrekening van Moneyou gestorte bedrag van 1000 euro zou worden teruggestort op mijn tegenrekening. Nou, nee dus.
Na diverse telefoontjes, toezeggingen, excuses ( waaronder een aanbieding voor een bol.com “tegoedbon”)etc,etc. volgde GEEN terugstorting van 1000 euro op mijn tegenrekening. De bol.com “tegoedbon”ook al niet ontvangen. Ook op e-mails werd door Moneyou NIET gereageerd.
Op 21 nov. dus maar weer gebeld met de klantenservice. De persoon die ik sprak vond het een uitermate vervelende zaak. Hij raadde mij aan een klacht in te dienen. Hij zou er ook zelf enthousiast achteraan gaan, en mij op vrijdag 24 nov. terugbellen. En jawel hoor, niet teruggebeld, en niks, nada teruggestort.
Op zaterdag 25 nov. dus maar weer gebeld. Weer uitgebreide excuses. Ik vroeg: “Wat is er nou toch aan de hand bij jullie? “. De uitleg kwam er in het kort op neer dat er technische problemen zijn met de behandeling, afhandeling, en verwerking van nieuwe aanvragen. En ze hebben geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Zal wel. Maar dan nog mag toch anno 2017 worden verwacht dat een zichzelf respecterende bank zoals moneyou/geen gedoe er zonder al te veel gedoe in slaagt geld terug te storten?. Zonder gedoe? Zo moeilijk is dat toch niet. Een ding is echter zeker. Je geld is er zo veilig als wat. Er kan geen hond meer bij. Zelfs de bank niet.
Hanz
Update 27nov. 2017.
Surprise. Het geld werd vanmorgen zonder enig begeleidend emailtje op mijn rekening bijgeschreven.