LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nalatigheid ABN AMRO bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kevindevries

Nalatigheid ABN AMRO bank

Ongelezen bericht door kevindevries »

Geachte heer/mevrouw,

ABN AMRO
9-november.!
Ik ben een zelfstandige ondernemer en leg tuinen aan bij mensen. Mijn klanten zorgdragen ervoor dat mijn gelden voor einde project op mijn rekening zijn bijgeschreven. Zo ook Mevrouw waar ik de klus aan het maken ben. Op deze donderdag wordt er een internet transactie ABN AMRO ( € ruim 6000,-) gedaan naar mijn rekening. Deze wordt op Maandag 13 November er af geschreven.

Op dinsdag 14 November doet mevrouw haar restant ( €ruim 3000,-) overboeken en deze wordt nog dezelfde dag afgeschreven.

Op donderdag 16 November geef ik aan de klant aan dat de gelden niet op mijn rekening (rabobank) staan. Dmv vreemde bank zou dit wat vertraging op kunnen lopen maar toch dacht ik, even aangeven.

Op vrijdag 17 November gaat Mevrouw naar Abn Amro en geeft het probleem aan bij de bank. Deze maakt een dossier op en geeft aan haar klant aan dit met spoed op te lossen en dat vanuit haar kant de transactie klopt, tegen rekening ook klopt en dat de fout bij de ABN AMRO bank ligt.!!

Wij in de veronderstelling dat deze bank alles in het werk gaat stellen om dit te verhelpen om zo het beste voor haar klanten maar ook naar de begunstigde toe. Dit is helaas niet het geval!

Op dinsdag 21 November gaat mevrouw opnieuw naar de Abn amro toe om aan te geven dat het nog steeds niet verholpen is en Meneer nog op zijn geld wacht. De afwimpel smoes "we sturen u nog een brief op vanuit Hoofdkantoor"was voor mij wel een bijzonder moment! Laat je klant nog extra dagen wachten voor een middel uit de prehistorie. Mevrouw heeft meerdere malen telefonisch en ter plaatste aangegeven dat ze haar geld terug wil op haar rekening zodat ze dit anders contant wel opneemt en zo overdraagt aan mij. Dit was dan ook weer niet mogelijk.
MAAR verzekerde de bank, we zijn er mee bezig en we lossen dit zo spoedig mogelijk op.!!

Op woensdag 22 November Ben ik persoonlijk ook naar de Abn amro gegaan om eens te vragen wat hun procedure was en hoe zij dit probleem gingen oplossen zodra ik dit probleem zelf zou hebben.? Dit mij zo netjes mogelijk werd verteld en dat de bank dit uiterlijk dezelfde week nog in orde zou MOETEN maken. Tot het moment ze in de gaten kreeg dat ik niet een rekening had lopen bij de Abn Amro bank en het dus niet om mijn eigen rekening ging werd het gesprek redelijk afgekapt!! Mevrouw van de abn amro heeft wel de gegevens van Mijn klant opgeschreven en haar binnen 5 minuten, nadat ik weg was uit het filiaal, opgebeld dat ik daar was. Maar zei de Mevrouw van de bank "heb geduld we werken er aan en we doen ons best". Mevrouw heeft geen geduld meer en ik al helemaal niet. Einde werkdag contact op genomen met de bank en wederom geen veranderingen en we moesten maar weer geduld hebben en veelvuldig onze rekeningen checken want het kon elk moment verholpen zijn. Dit tevens al vanaf maandag verteld werd om te doen! Zonder enig resultaat trouwens.!!

Op donderdag 23 November heeft mevrouw nog contact gehad einde werkdag met de Abn amro en aangegeven dat dit niet zo kan. Ze heeft aangegeven dat de maat vol is en een advocaat in gaat schakelen om dit probleem aan te kaarten.

Op vrijdag 24 November zou ze een afspraak hebben met Abn amro maar door gebrek aan vertrouwen en informatie vanuit de Abn Amro en "DE BRIEF DIE NOOIT IS GEKOMEN" heeft ze maar besloten om alles over te dragen aan de advocaat.

Het probleem in deze is dat alle partijen verliezaars zijn. Ik als zzp-er kan mijn nieuwe materialen niet aanschaffen en zodoende niet mijn afspraken nakomen bij mijn klanten. Los van mijn financiele lasten die gewoon afgeschreven worden. Ik zelf een extra krediet af moet sluiten om mijn kosten te dekken. Extra kosten plaatje en vertrouwen en afspraken naar mijn klanten toe die ik niet kan nakomen. Voor mij als zelfstandige niet gewenst.!!

Het is nu Dinsdag 28 November en nog steeds geen verandering in de situatie. Erg frustrerend dat de communicatie tussen De Abn Amro bank en Mevrouw slecht verloopt en de gelden nog steeds niet terecht zijn.!! De advocaat er mee bezig is maar dit natuurlijk ook morgen niet verholpen zal zijn.

Persoonlijk heb ik alles gedaan wat ik kon doen. Ik heb met de Rabobank om de tafel gezeten en in een telefonische conferance met Mevrouw,mezelf en de bankmedewerkster van de rabobank, om te kijken wat er allemaal mis is gegaan en hoe Zij"de rabobank"mee konden helpen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Eind conclusie: De Abn Amro bank dient dit op te lossen.!!!!!!!!!!

Los van dat de gelden nog niet terecht zijn en ik financieel in de knoop zit nu, vind ik het bijzonder triest dat dit zo moet gaan. Je kan als bank je verplichtingen niet zo te kort schieten in elk opzicht van dit probleem. Ik zou helemaal gek worden als Mijn Rabobank dit zou flikken. Voor als nog geen uitzicht dat dit op zeer korte termijn zal worden opgelost.

Graag verneem ik een reactie tot oplossing van dit probleem en Nalatigheid van de Abn Amro.!!!

Mvg Kevin de Vries

NeoDutchio

Re: Nalatigheid ABN AMRO bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas ligt de oplossing niet in uw handen. U bent slechts ontvangende partij, en geen opdrachtgever. Uw klant zou het met ABN moeten uitzoeken. U kunt wel de extra kosten die u maakt bij uw klant neerleggen en zij zou het dan bij ABN moeten claimen.
Overigens bent u ondernemen en bent u nu op een consumentenforum. U kunt uw vraag ook stellen op www.higherlevel.nl. Wie weet komt daar een antwoord hoe het zakelijk zit.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Kevin legt het verhaal uit van de kant van Mevrouw en die is particulier, zij zou ook een topic kunnen openen met dit voorval. ik zou wat meer druk uitoefenen bij eigen bank de Rabo dus, want hoe kan het bijgeschreven zijn en dan er weer af ?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemde situatie. Het kan zijn dat de bank het een ongebruikelijke transactie vind en er daarom een fraude-onderzoek is ingesteld. Dat kan ik bij transacties onder de 15.000. Over zo'n onderzoek wordt in principe niemand geïnformeerd, om te voorkomen dat de 'daders' er snel vandoor gaan. Dus ook bij de bank kunnen ze je dan niet verder helpen.

Overigens zou je juist als zzp'er er rekening mee mee moeten houden dat niet iedere betaling tijdig binnen is. En dus een buffer moeten hebben.

atlas1302

Een BUFFER, prachtig mooi en hoeveel? je mag blij zijn dat je als zelfstandige overeind blijft !
In dat hoveniersvak gaat veel geld op aan materialen en verloren uurtjes, als je grote maaiklussen hebt bij fabrieken kan je rustig 3 maanden op je geld wachten. Dat is tegenwoordig niet meer te doen en de bank helpt je hier echt niet mee.

Growdfunden...daar liggen misschien de oplossingen maar ik heb me er in verdiept en ik word er steeds duizeliger van, dus uitdaging!

Tip, contant betalen 50% vooraf....moet toch kunnen.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Als iemand 50 procent aanbetaling vraagt, dan ga ik niet met hem/haar in zee.

kevindevries

@atlas: er is bij haar afgeschreven maar nooit bij mij op mijn rekening aangekomen. Probleem ligt bij ABN AMRO dat hebben zij aangegeven aan mevrouw.

@kweenie. Buffer opbouwen is leuk. Maar ook in mijn werk heb ik weleens probleem met fysiek gestel. En omdat drie maanden al af en aan gaat met mijn rug is die buffer al geslonken, los van dat andere niet in iemands financiële plaatje privé kan kijken. Maar dit geheel terzijde.

Het punt is dat mijn leveranciers gewoon hun facturen sturen voor geleverd materiaal. Ik ik normaliter een gedeelte laat aanbetalen om in zoon geval de kosten te dekken. Maar zoals in mijn verhaal aangegeven had ze dit gedaan( donderdag 9-11) en mijn werkzaamheden eindigde 15-11 dus ja zeg het maar.

Bedankt voor de reacties

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Heel erg formeel heb je natuurlijk geen ene biet te maken van het probleem wat mw aangeeft te hebben met haar bank. (wie weet is het juist zij die je een oor aan wilt naaien...).

Dus heel formeel moet zij gewoon aan haar betalingsverplichting aan jou voldoen. lukt dat niet met een overboeking dan maar Contant. de rest is tussen haar en haar bank.

kevindevries

@vroem. klopt zeker.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Zoals @Vroem al aangeeft.
De betaling is voldaan zodra het op uw rekening staat; al het andere is niet uw probleem. Op dit moment heeft mevrouw (uw klant) dus simpelweg nog niet betaald.
Tot het moment ze in de gaten kreeg dat ik niet een rekening had lopen bij de Abn Amro bank en het dus niet om mijn eigen rekening ging werd het gesprek redelijk afgekapt!!
Goed gehandeld van ABN, u heeft immers niets te maken met financiële transacties van een ander. Hadden ze u die info wel gegeven dan hadden we een groter probleem gehad.

Dan nog even een tijdlijn.
VRIJDAG - 17 november wordt het probleem aangekaart.
DINSDAG - 21 november wordt het nogmaals aangekaart (Dat is dus slechts 1 volledige werkdag later !)
DONDERDAG - 23 november - Na slechts 3 volle werkdagen dus, gaat mevrouw al dreigen .
Een vermiste transactie is een ingewikkeld iets, dat is niet even snel terug te vinden in een "mail prullenbak",

Vervolgens wordt er blijkbaar een afspraak - Binnen dus 4 werkdagen ! - gemaakt om het op te lossen voor de vrijdag echter mevrouw komt deze (reden is relevant) niet na :!:
tja, dan werkt mevrouw zelf ook niet mee aan een oplossing.

Dat u vervolgens een krediet afsluit is uw eigen keuze.
U staat natuurlijk ook gewoon in uw recht om niets te leveren totdat u geld heeft. Hoe dat er moet komen is niet uw probleem.

kevindevries

@ Yan. De tijdlijn was vanaf donderdag. Vrijdags is het dossier opgemaakt.Einde donderdag zijn dus 5 volle werkdagen. 2 dagen extra is dan wel relevant. Hoe dan ook. Werkzaamheden en materiaal in deze is bestrating ect maken, leggen en leveren dus. Zonder het laatste niet het eerste. En wat u en vele andere dus denken en doen. Is wanneer spullen er zijn of gemaakt worden dan pas betalingen doen. Toch bespeur ik vanuit u enige relatie ten aanzien van Abn. of concludeer ik verkeerd?

Krediet afsluiting is nu noodzakelijk omdat ik prive er nu niet uit kom. maar zoals u zegt, MIJN EIGEN KEUZE.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

yan schreef:Zoals @Vroem al aangeeft.
De betaling is voldaan zodra het op uw rekening staat; al het andere is niet uw probleem. Op dit moment heeft mevrouw (uw klant) dus simpelweg nog niet betaald.
Dus heel formeel moet zij gewoon aan haar betalingsverplichting aan jou voldoen. lukt dat niet met een overboeking dan maar Contant. de rest is tussen haar en haar bank.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Vooralsnog heeft mevrouw dus nog niets betaald.
€ 9000 is geen kattenpis natuurlijk en u zit met de gebakken peren .
Misschien heb ik het helemaal mis :oops: maar u heeft uiteraard geen inzage in haar bankafschriften , dus moet je simpelweg maar geloven wat mevrouw zegt allemaal gedaan en gebeld te hebben etc etc.
Waarom heeft zij eigenlijk een advokaat ingeschakeld? Is er wel een advokaat? En wat kan deze man dan doen ? Een boze brief nd ABN sturen?
Of later voor de rechter dagen?
En waarom kwam zij niet nd afspraak bij de bank?
U heeft de antwoorden hierop natuurlijk ook niet .

Hoe dan ook : u heeft de klus geklaard en zij moet de klus betalen, linksom of rechtsom.
Ik hoop van harte dat dit goed voor u afloopt!
Misschien kunt u beter nog een :?: plaatsen achter de topictitel.
Laatst gewijzigd door moederslink op 28 nov 2017 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

TS schreef:Ik heb met de Rabobank om de tafel gezeten en in een telefonische conferance met Mevrouw,mezelf en de bankmedewerkster van de rabobank, om te kijken wat er allemaal mis is gegaan en hoe Zij"de rabobank"mee konden helpen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Nu een video conferentie waarbij OOK een bankmedewerker van de ABNAMRO om de tafel zit.
Daar zou wel eens een hele interessante (andere) conclusie uit kunnen komen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kevindevries schreef:Op deze donderdag wordt er een internet transactie ABN AMRO ( € ruim 6000,-) gedaan naar mijn rekening. Deze wordt op Maandag 13 November er af geschreven.
Vreemd ben zelf klant bij de ABN AMRO en als ik geld overmaak wordt het direct afgeschreven van mijn rekening en niet een dag later.
kevindevries schreef: Op dinsdag 14 November doet mevrouw haar restant ( €ruim 3000,-) overboeken en deze wordt nog dezelfde dag afgeschreven.
Dus twee transacties die fout gaan bij de ABN AMRO. Dat 1 transactie fout gaat is al zeldzaam maar 2 afzonderlijke transacties is bijna onmogelijk. Jouw transactie is 1 van de vele transacties tussen de ABN ARMO en de Rabobank en dit gaat in batches, dus als er op 2 afzonderlijke dagen iets fout is gegaan betekend dit dat duizenden transacties fout gegaan moeten zijn en dan had je daar vast wel iets online over gevonden.

Weet je wel zeker dat het een fout is van de ABN AMRO en je niet wordt belazerd door jouw klant? Heb je bewijzen van haar ontvangen dat het geld echt is overgemaakt en weet je zeker dat deze juist zijn, heeft ze de correspondentie van haar advocaat aan jouw afgegeven en heb je deze gecheckt bij de advocaat zelf?

moederslink

arvandongen schreef:
TS schreef:Ik heb met de Rabobank om de tafel gezeten en in een telefonische conferance met Mevrouw,mezelf en de bankmedewerkster van de rabobank, om te kijken wat er allemaal mis is gegaan en hoe Zij"de rabobank"mee konden helpen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Nu een video conferentie waarbij OOK een bankmedewerker van de ABNAMRO om de tafel zit.
Daar zou wel eens een hele interessante (andere) conclusie uit kunnen komen.
Goed :idea:
sylvesterb schreef:
kevindevries schreef:Op deze donderdag wordt er een internet transactie ABN AMRO ( € ruim 6000,-) gedaan naar mijn rekening. Deze wordt op Maandag 13 November er af geschreven.
Vreemd ben zelf klant bij de ABN AMRO en als ik geld overmaak wordt het direct afgeschreven van mijn rekening en niet een dag later.
kevindevries schreef: Op dinsdag 14 November doet mevrouw haar restant ( €ruim 3000,-) overboeken en deze wordt nog dezelfde dag afgeschreven.
Dus twee transacties die fout gaan bij de ABN AMRO. Dat 1 transactie fout gaat is al zeldzaam maar 2 afzonderlijke transacties is bijna onmogelijk. Jouw transactie is 1 van de vele transacties tussen de ABN ARMO en de Rabobank en dit gaat in batches, dus als er op 2 afzonderlijke dagen iets fout is gegaan betekend dit dat duizenden transacties fout gegaan moeten zijn en dan had je daar vast wel iets online over gevonden.

Weet je wel zeker dat het een fout is van de ABN AMRO en je niet wordt belazerd door jouw klant? Heb je bewijzen van haar ontvangen dat het geld echt is overgemaakt en weet je zeker dat deze juist zijn, heeft ze de correspondentie van haar advocaat aan jouw afgegeven en heb je deze gecheckt bij de advocaat zelf?
Ik ben dus gelukkig niet de enige die zn twijfels heeft , hoe zuur ook voor kevindevries. :(
Mevrouw zegt van alles .....nou kom maar op dan, laat de bewijzen/ transacties op de afschriften maar zien .

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Het kan natuurlijk zijn dat mevrouw per ongeluk het geld naar een willekeurig IBAN nr uit haar online bank-adresboek gestuurd heeft. En dat die fout automatisch herhaald is bij de tweede overboeking.

Dan gaat de bank er niet zo hard achteraanlopen. Immers, de overschrijvingen zijn uitgevoerd conform opdracht. Laat die advocaat dan maar roepen en klagen.

Het kan ook zijn dat mevrouw niet helemaal eerlijk is, zoals enkele details doen vermoeden en geen enkel detail dit tot nu toe weerlegt.

moederslink

In je online bankadresboek staan alleen die namen/ bedrijven waar je al eerder naar hebt overgeboekt.

Ik neem aan dat TS nog een " onbekende " was in haar bestand en dus zal mevrouw zeer zorgvuldig zijn rekeningnummer hebben moeten typen.
Bovendien kan zij dit toch ook laten zien en zeker bij het kantoor vd ABN zelf , naar wiens rekeningnummer dit is overgemaakt?
Mocht dit nummer niet van TS zijn ( beide keren niet (? !) ) dan kan dit verder wel uitgezocht en mogelijk dan ook opgelost worden.

atlas1302

Precies, en tot nu toe zit Mevr. met een leuk aangelegd tuintje van 9.000 euro zonder te betalen. Als Mevr. van goede wil is kan ze de hovenier haar afschriften van 2 transacties laten laten zien, screenshot en zenden maar.

Hier is iets niet pluis, een incassobureau komt daar wel achter denk ik.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

ik zou er als de wiedeweerga een betalingsherinnering met 14 daags termijn en dreiging incassokosten etc bezorgen. en dan termijnen strak handhaven.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Bij te late betaling is het overigens zeer gebruikelijk dat - onterecht - de bank terug krijgt.
"het is echt overgemaakt, ik zal het navragen bij bank", is de eens van meeste gebruikte antwoorden door wanbetalers.

Het gaat dan echt niet bij de bank mis, maar er is gewoon niks overgemaakt.

Officiële herinnering met waarschuwing voor de wettelijke incasso kosten ( € 825 ) is wellicht wel de beste optie.
Indien er dan geen betaling volgd, ook deze kosten in rekening brengen - die kunt u weer goed gebruiken voor het aflossen van het krediet.

Gesloten