Pagina 1 van 2

Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 28 nov 2017 11:18
door Janabc
Geachte Dhr / Mevr,
Wij hebben op 21-06-2016 een Tablet gekocht bij “Medion” En paar maanden terug kwam er een barst in het scherm er viel iets op maar de tablet maar de tablet deed het nog goed . Ongeveer 3 weken geleden deed het tablet niets meer . Contact met Medion kost € 1 per gesprek / €0,70 per minuut. Ook een E-mail naar MEDION sturen gaat vreselijk moeilijk!! Ik moest het tablet opsturen.
Ik vertelde dat ik het scherm zelf wilde betalen . En de rest garantie. Ze zouden een offerte sturen . Ik schrok me half dood Het nieuwe scherm kost € 187,99.aan reparatie kosten . Bij MEDION heb je maar 2 jaar zeer slechte garantie
Dit vind ik oplichting/ afzetting . Een nieuw “MEDION “ Tablet welke ik nu via ALDI gekocht heb Type MD60347 kost maar € 175 met 3 jaar garantie van Aldi .
Ik vind Service van “MEDION” zeer slecht ik zou niemand aan raden daar te kopen . Via Aldi heb je van “MEDION” wel prima Service . Wij hadden onze MEDION computer stuk en Aldi gaf gelijk een nieuwe.
Groetjes Jan

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 28 nov 2017 11:48
door NeoDutchio
Onderdelen zijn altijd duur. Een tablet wordt in lage lonen landen in elkaar gezet en in massa geproduceerd. Nu heeft u een los scherm nodig. Er moet dus een scherm opgestuurd worden, uw tablet moet los gemaakt worden en het scherm moet vervangen worden. Een beetje uurloon zit op €35,-, dan krijg je nog kosten voor het pand, gas/water/licht, gereedschap, enz enz.
Dan zit er nog een verschil tussen garantie en service. Als uw computer defect is gegaan door een productfout heeft u recht op vervanging, tenzij teparatie goedkoper is. Vaak is het opsturen en kijken naar een computer al duurder dan de aanschaf, dus heeft u wettelijk recht op een nieuwe.
U heeft zelf het scherm van uw tablet kapot gemaakt en dat valt natuurlijk niet onder garantie. U geeft aan Medion aan dat u dit gerepareerd wilt hebben en hier zijn dus gewoon kosten aan verbonden. Dus hoezo is dit slechte service?

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 28 nov 2017 20:32
door newmikey
Janabc schreef:...kwam er een barst in het scherm er viel iets op
...Bij MEDION heb je maar 2 jaar zeer slechte garantie
Dit vind ik oplichting/ afzetting .
Nog iemand die niet begrijpt waar garantie voor dient en u durft het over oplichting te hebben?

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 28 nov 2017 21:17
door Moneyman
Janabc schreef:Geachte Dhr / Mevr,
Wij hebben op 21-06-2016 een Tablet gekocht bij “Medion” En paar maanden terug kwam er een barst in het scherm er viel iets op maar de tablet maar de tablet deed het nog goed . Ongeveer 3 weken geleden deed het tablet niets meer . Contact met Medion kost € 1 per gesprek / €0,70 per minuut. Ook een E-mail naar MEDION sturen gaat vreselijk moeilijk!! Ik moest het tablet opsturen.
Ik vertelde dat ik het scherm zelf wilde betalen . En de rest garantie. Ze zouden een offerte sturen . Ik schrok me half dood Het nieuwe scherm kost € 187,99.aan reparatie kosten . Bij MEDION heb je maar 2 jaar zeer slechte garantie
Dit vind ik oplichting/ afzetting . Een nieuw “MEDION “ Tablet welke ik nu via ALDI gekocht heb Type MD60347 kost maar € 175 met 3 jaar garantie van Aldi .
Ik vind Service van “MEDION” zeer slecht ik zou niemand aan raden daar te kopen . Via Aldi heb je van “MEDION” wel prima Service . Wij hadden onze MEDION computer stuk en Aldi gaf gelijk een nieuwe.
Groetjes Jan
Dus jij laat het scherm kapot vallen en wordt dan boos omdat je de aan de reparatie verbonden kosten te hoog vindt? :roll:

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 14:57
door Gordon Shumway
De reacties spreken voor zich.

Wat ik zelf er aan kan toevoegen dat ik alleen maar positieve ervaringen heb met Medion (doorgaans gekocht bij de Aldi, maar Medion doet dan de reparatie/service-afhandeling). Of het nu gaat om een defecte video-kaart (kreeg een nieuwe toegestuurd en heb 'm zelf vervangen) of een recente laptop waarvan de harde schijf "niet helemaal lekker was" (onder garantie vervangen). Ook in de familie (ik heb een broer die alle pc's (hemzelf en 2 kids) haalt bij de Aldi) nooit een onvertogen woord gehoord.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 15:43
door crazyme
Zucht. Bij oplichting moet u naar de politie.
Dat is een misdrijf.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 16:24
door Verwijderd
crazyme schreef:Zucht. Bij oplichting moet u naar de politie.
Dat is een misdrijf.
Iemand uitmaken voor oplichter valt onder laster en smaad en is ook verboden ;)

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 17:23
door crazyme
JohnTheBassist schreef:
crazyme schreef:Zucht. Bij oplichting moet u naar de politie.
Dat is een misdrijf.
Iemand uitmaken voor oplichter valt onder laster en smaad en is ook verboden ;)
Samen met medion naar de Politie gaan ? :mrgreen:

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 17:53
door A.Wagenaar
Iedereen gelijk natuurlijk maar niemand zegt iets over het verschijnsel reparatie duurder dan nieuw....

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 18:07
door crazyme
A.Wagenaar schreef:Iedereen gelijk natuurlijk maar niemand zegt iets over het verschijnsel reparatie duurder dan nieuw....
Dat vindt u vast wel onder de zoekfunctie. Het is gebruikelijk om eerst zelf naar vergelijkbare zaken te zoeken.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 18 dec 2017 22:55
door Casey44
Zoals door velen al gezegd: Wat een foutieve verwachting van garantie.
Twee jaar garantie is al dubbel zoveel als de meesten.
En "Garantie van Aldi" IS garantie van Medion.
Zelf ben ik zeer tevreden met de paar ervaringen met Medion.
Beter dan met de plaatselijke PC boer hier ter plekke!!

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 01:05
door Esceha
Los van het onderhavige onderwerp stel ik dat hat woord garantie zowel bij Aldi als Medion niet in het vocabulair voorkomt. Ooit kocht ik een harddisk waarmede ik reeds een uur na aankoop terug was in de winkel. Sloeg niet automatsch af hetgeen volgens de omschrijving het geval zou moetgen zijn. Werd in korte tijd gloeiend heet. Aldi ruilde niet om dus opgestuurd naar Medion. En dat twee keer. Geen oplossing. Ik heb het opgelost door een schakelaar in de wantkontatktdoor te plaatsen en daarop de harddisk aan te sluiten.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 06:04
door crazyme
Ze hebben er twee keer naar gekeken, en twee keer geconcludeerd dat er niets aan de hand was. Prima service toch ?

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 10:05
door Esceha
crazyme schreef:Ze hebben er twee keer naar gekeken, en twee keer geconcludeerd dat er niets aan de hand was. Prima service toch ?
Bijdehandje..........

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 11:15
door grun
Esceha schreef:Los van het onderhavige onderwerp stel ik dat hat woord garantie zowel bij Aldi als Medion niet in het vocabulair voorkomt. Ooit kocht ik een harddisk waarmede ik reeds een uur na aankoop terug was in de winkel. Sloeg niet automatsch af hetgeen volgens de omschrijving het geval zou moetgen zijn. Werd in korte tijd gloeiend heet. Aldi ruilde niet om dus opgestuurd naar Medion. En dat twee keer. Geen oplossing. Ik heb het opgelost door een schakelaar in de wantkontatktdoor te plaatsen en daarop de harddisk aan te sluiten.
Uit die laatste zin begrijp ik dat het een externe harddisk is met een aparte voeding? Een harddisk heeft het minst te lijden als hij continue aan staat, het is juist het constante up- en downspinnen dat de meeste slijtage veroorzaakt. Dat een harddisk warm/heet wordt is vrij normaal, daar kunnen ze wel tegen. Desnoods zet je hem op z'n zijkant in plaats van plat op tafel, daarmee vergroot je het oppervlak en kan hij beter z'n warmte kwijt.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 11:57
door Esceha
Dank voor de aangeboden wjsheid, mar ik vertel u bij deze dat ik bijna 35 jaar intensieve ervarting heb met met computerapparatuur, zoals Kaypro II waar u wellicht het bestaan niet eens van kent.
Zie: http://oldcomputers.net/kayproii.html

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 15:55
door Moneyman
Esceha schreef:Dank voor de aangeboden wjsheid, mar ik vertel u bij deze dat ik bijna 35 jaar intensieve ervarting heb met met computerapparatuur, zoals Kaypro II waar u wellicht het bestaan niet eens van kent.
Zie: http://oldcomputers.net/kayproii.html
Goed van je zeg.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 21:05
door Zoé
Ik heb een tablet van Medion bij de Aldi gekocht . De accu ging stuk binnen de garantie periode. Via de mail contact met Medion gezocht, de tablet opgestuurd en een nieuwe gekregen. Ik heb dus geen klachten.

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 19 dec 2017 21:59
door sylvesterb
Tja....
Janabc schreef: Ik vind Service van “MEDION” zeer slecht ik zou niemand aan raden daar te kopen .
Dan zou je verwachten dat je dus nooit meer een MEDION zou kopen of niet?
Janabc schreef: Tablet welke ik nu via ALDI gekocht heb Type MD60347 kost maar € 175 met 3 jaar garantie van Aldi
De MD60347 is de MEDION® LIFETAB® X10302 (MD 60347)????

Ik ben het ff kwijt... :roll:

Re: Slechte ervaring met service Medion

Geplaatst: 25 apr 2018 00:43
door A.Wagenaar
Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Medion, al heel erg lang. Sommige opmerkingen van Crazyme ontgaan mij volledig.