Pagina 1 van 2

Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 28 nov 2017 12:10
door Marchand-Zijlstra
Ik heb een mobiele telefoon gekocht bij Mobiel.nl, binnen 2 dagen kapot, het microfoontje deed het niet.
Ik val dus nog in de omruilgarantie (14 dagen) volgens de telefoniste van Mobiel.nl en mocht hem gratis opsturen.
Eén dag later een mail waarin staat dat als het defect mijn eigen schuld is dat de kosten voor reparatie voor mijzelf zijn.
Ik heb meteen gebeld en ik kreeg te horen dat er krasjes op de telefoon zijn en dat het doosje vies was.. belachelijk..
Dus de omruilgarantie is niet meer van toepassing..
Ondertussen toch eens gekeken naar de reviews van het bedrijf, staan er meerdere soortgelijke klachten, telefoon binnen 14 dagen kapot.
Er wordt op geen enkele klacht gereageerd dus ook niet opgelost.

De oplossing
Mobiel.nl zou hem mogelijk wel kunnen repareren maar de kosten daarvan zou mogelijk voor mijn rekening zijn. Ik zou nog een prijsopgave ontvangen. Ze gaven aan dat zij ook niets meer met het toestel konden op. Mijn gevoel zegt dat deze telefoon mogelijk al eerder retour is gekomen en dat hij daarna gerepareerd is en vervolgens als nieuw weer wordt verkocht.

Gisteren een mail binnen gehad dat reparatie niet meer mogelijk was vanwege waterschade..

PS. de bijlages kunnen niet geopend worden dus ze kunnen er van alles in zetten.

Bedankt voor het opsturen van je toestel. De probleemomschrijving die we van je kregen was dat de uitgaande audio niet werkt. Na onderzoek door de technici van onze geautoriseerde reparatie partner Dynafix is vastgesteld dat het toestel is beschadigd door vocht. Vochtschade ontstaat als vloeistoffen of waterdamp overmatig in het toestel terechtkomen, met als gevolg dat corrosie het toestel aantast. Deze vorm van schade valt buiten de dekking van de garantievoorwaarden.

De technici van Dynafix zien geen mogelijkheid om je toestel te repareren, vandaar dat je hierbij een prijsopgave met de keuze of je je ongerepareerde toestel terug wil ontvangen of niet.

Hieronder specificeren we de mogelijkheden:

________________________________________Optie 1: Niet repareren
Je kiest ervoor je toestel ongerepareerd terug te krijgen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
________________________________________


________________________________________Optie 2: Afstand doen
Je kiest ervoor afstand te doen van je toestel, inclusief de meegestuurde accessoires. Wij zorgen er dan voor dat het toestel milieuvriendelijk verwerkt wordt. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
________________________________________


Via onderstaande knop kun je aangeven voor welke van de twee bovenstaande opties je kiest.
BEANTWOORD PRIJSOPGAVE


Let op! Horen wij voor 18-12-2017 niets van je? Dan gaan wij ervan uit dat je je toestel niet meer terug wil en heb je daarmee automatisch afstand gedaan van het toestel.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 29 nov 2017 06:47
door thecure
Ah dynafix, dat zegt genoeg.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 29 nov 2017 12:50
door JvandeW
Kassa heeft hier enkele jaren terug een item over gemaakt over onterechte waterschade: https://www.youtube.com/watch?v=hLoCUVOGtDg

Tevens zal de verkoper, Mobiel.nl, dan ook moeten aantonen dat deze schade door jou is ontstaan en niet al aanwezig was voor aflevering.

Artikel 7:18 lid 2

"Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet."

Daarbij is het aannemelijker dat de schade - indien deze schade dus al zou bestaan en dus niet is verzonnen door Dynafix - al bestond voor aflevering daar er blijkbaar zich al voldoende corrosie heeft gevormd om schade toe te brengen, terwijl dat normaliter niet binnen 2 dagen gebeurd.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 29 nov 2017 22:37
door Marchand-Zijlstra
jvandew.. wat kan ik nu het beste doen??
Ik heb aangegeven dat ik het toestel terug wil, heb ook aangegeven een klacht bij de geschillencommissie neer te leggen.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 29 nov 2017 22:45
door alfatrion
Dat lijkt mij een prima plan. Je kan vervanging bij de geschillencommissie of de rechter eisen. Als je liever ontbinding wil, dan kan dat ook.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 12:22
door juliomariner
Het lijkt wel of Dynafix alleen maar waterschade kan constateren. Heb nog nooit war anders over hen gelezen.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 12:26
door Lady1234
Dynafix is ook gevestigd in een zwembad, dus logisch hè.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 12:32
door juliomariner
Lol

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 12:54
door arvandongen
Marchand-Zijlstra schreef:Ik heb een mobiele telefoon gekocht bij Mobiel.nl, binnen 2 dagen kapot, het microfoontje deed het niet.
Ik val dus nog in de omruilgarantie (14 dagen) volgens de telefoniste van Mobiel.nl en mocht hem gratis opsturen.
Eén dag later een mail waarin staat dat als het defect mijn eigen schuld is dat de kosten voor reparatie voor mijzelf zijn.
Ik heb meteen gebeld en ik kreeg te horen dat er krasjes op de telefoon zijn en dat het doosje vies was.. belachelijk..
Dus de omruilgarantie is niet meer van toepassing..
Minder belachelijk dan je denkt. Vooral als er ook waterschade gevonden is binnen in de telefoon. In het doosje wordt de telefoon niet nat en krijgt het geen krasjes.
Omruilgarantie Mobiel.nl schreef:Om het kapotte toestel meteen om te kunnen ruilen, moet je het volgende doen:

Zorg dat wij de smartphone binnen 15 dagen retour ontvangen hebben.
Stuur het toestel compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug. Pak de smartphone alleen uit om te beoordelen of het product naar behoren functioneert.
(...)

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 13:02
door Marchand-Zijlstra
Ik heb inmiddels een klacht bij de geschillencommissie ingediend.
Dus laat die maar oordelen.
Ik weet in ieder geval zeker dat er bij mij geen waterschade is ontstaan..

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 13:03
door arvandongen
Als Dynafix corrosie constateert, dan is de telefoon wel nat geweest in het doosje. Probleem-corrosie ontstaat niet binnen twee dagen.
Waarschijnlijk hebben ze kortsluiting bedoeld.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 13:11
door juliomariner
Als ze kortsluiting bedoelen zeggen ze dat wel, dat mag je tenminste van een expert in reparaties wel uitgaan toch?

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 13:42
door Marchand-Zijlstra
Mobiel.nl, een telefoon is een gebruiksvoorwerp.. Hij is vanuit de verpakking in een hoesje gegaan..
Ik zie geen krasjes maar waarschijnlijk als je een loep gebruikt zullen jullie ongetwijfeld wel iets vinden..
Van waterschade is van onze zijde geen sprake.. of hij moet al eerder bij jullie of een andere consument waterschade hebben opgelopen.
Zeker omdat jullie zo moeilijk doen over het doosje wat gescheurd zou zijn..
Ik hoef geen nieuw doosje, ik wil een toestel wat langer mee gaat als twee dagen..
M.i. mag ik dit echt verwachten van een nieuw product.. daar begint ook mijn twijfel te ontstaan.
Is het mogelijk een toestel wat al eerder ter reparatie is aangeboden??
Maar goed, het ligt nu bij de geschillencommissie.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 14:19
door arvandongen
Marchand-Zijlstra schreef:Mobiel.nl, een telefoon is een gebruiksvoorwerp.. Hij is vanuit de verpakking in een hoesje gegaan..
Ik zie geen krasjes maar waarschijnlijk als je een loep gebruikt zullen jullie ongetwijfeld wel iets vinden..
Van waterschade is van onze zijde geen sprake.. of hij moet al eerder bij jullie of een andere consument waterschade hebben opgelopen.
Zeker omdat jullie zo moeilijk doen over het doosje wat gescheurd zou zijn..
Ik hoef geen nieuw doosje, ik wil een toestel wat langer mee gaat als twee dagen..
M.i. mag ik dit echt verwachten van een nieuw product.. daar begint ook mijn twijfel te ontstaan.
Is het mogelijk een toestel wat al eerder ter reparatie is aangeboden??
Maar goed, het ligt nu bij de geschillencommissie.
Bijdrage gericht aan Dynafix??

Enfin: Het toestel deed het de eerste twee dagen en toen ging de microfoon kapot. Dynafix constateert dat het hele toestel kapot is door corrosie.
Vraag nogmaals alle bijlagen op. Je zult ze nodig hebben bij de geschillencommissie.

Jouw zwak punt is krasjes op het toestel en het feit dat het toestel gewerkt heeft voordat hij kapot ging (met waterschade-indicatie). Dit zijn aanwijzingen voor gebruiksschade, dus buiten garantie. Zorg ervoor dat je een zoveel mogelijk bewijsbaar verhaal hebt.
Kijk naar de krasjes. Zijn die met het blote oog zichtbaar? Konden die al op de telefoon gezeten hebben voordat je de doos opengemaakt hebt? Kan de verpakking al open geweest zijn, voordat jij dat deed?

Jouw voorlopig sterk punt is het feit dat de telefoon niet ernstig gecorrodeerd kan zijn binnen twee dagen. Weliswaar kan water onmiddellijk een heleboel schade aanrichten aan electronica, maar voordat er iets echt doorgeroest is, is er toch wat langere tijd nodig. Was deze telefoon misschien al verzwakt op een eerdere datum en was het aanzetten de laatste 'druppel' ? Zou zomaar kunnen.

iPhone 5s hebben vocht-inticatoren die rood kleuren als ze ooit met vocht in aanraking zijn gekomen. Het schijnt dat deze snel rood kleuren, dus ook bij opslag in een erg vochtige ruimte met als gevolg condens in de telefoon. Deze indicatoren worden graag gebruikt om garantieclaims te voorkomen. Indien deze rood zijn wordt ervan uitgegaan dat de gebruiker de telefoon in een vochtige omgeving heeft gehad. Dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar bewijs dat maar eens.

Succes bij de commissie.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 14:26
door Mark1992
Inderdaad, waterschade... Dat is inderdaad iets wat ik persoonlijk het meest frustrerend vind aan het moeten opsturen van een telefoon dat gewoon binnen de garantie valt. Waterschade valt buiten de garantie en schijnbaar heeft bijna elke telefoon waterschade wanneer er iets mis mee is. Het meest frustrerend is namelijk dat je er zelf geen invloed op hebt, je stuurt hem op en hebt er vanaf dat moment geen zicht meer op. Of het daadwerkelijk waterschade is? Dat moet je maar aannemen als ze dat zeggen en vanaf dat punt sta je er alleen voor: betalen voor reparatie of terug laten sturen. Vaak rekenen ze ook nog eens ''onderzoekskosten'' in rekening. Wanneer je dat dan niet betaald, krijg je gewoonweg je telefoon niet terug.

Ik vind ook dat mobiel.nl moet aantonen dat de waterschade door jouw is ontstaan. Tevens is het inderdaad vreemd dat er ook gelijk krassen en dergelijke zijn geconstateerd. Menig persoon met een nieuw toestel doet hier voorzichtig mee.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 14:33
door Marchand-Zijlstra
Met het blote oog zijn er geen krasjes te zien op het toestel.
De bijlages die Mobiel.nl hebben meegestuurd zijn niet te openen, dus ik heb echt geen idee wat erin staat..

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 14:39
door arvandongen
Marchand-Zijlstra schreef:Met het blote oog zijn er geen krasjes te zien op het toestel.
De bijlages die Mobiel.nl hebben meegestuurd zijn niet te openen, dus ik heb echt geen idee wat erin staat..
1) Vraag nogmaals de bijlagen. Misschien per andere verzendmethode? Of probeer huidige te openen met een ander toestel/computer/dektop/software.
2) De krasjes zijn dus een smoes geweest.

Hebben ze wel de informatie van de juiste telefoon aan jou opgestuurd?

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 15:18
door Mark1992
Marchand-Zijlstra schreef:Met het blote oog zijn er geen krasjes te zien op het toestel.
De bijlages die Mobiel.nl hebben meegestuurd zijn niet te openen, dus ik heb echt geen idee wat erin staat..
Hebben ze het in een bepaalde bestandsextensie opgeslagen? Anders kunt u eventueel iets vinden om de bijlagen alsnog te openen? Ik zou wel benieuwd zijn naar hun zogenaamde bewering. Al raar opzich dat de bestanden die zij meesturen als onderbouwing niet geopend kunnen worden.

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 16:20
door Marchand-Zijlstra
Mijn klacht was dat de mensen hem niet konden verstaan, dus waarschijnlijk het microfoontje.
Toen hij bij Mobiel.nl aankwam kreeg ik direct, maar dan ook direct..(Dus hij was nog niet eens nagekeken) een mail waarin stond dat als het onze eigen schuld was wij zelf voor de reparatiekosten zouden opdraaien.Toen kreeg ik al zo`n onderbuik gevoel.. `t Zal toch niet...ik naar de reviews gekeken.. daar stonden nog al wat negatieve opmerkingen over de afhandeling van klachten en veel over waterschade.. nou dat kon het bij ons niet zijn .. maar jawel hoor..waterschade...

Ik zal de bijlages eens doorsturen naar iemand die er meer verstand van heeft.. wij hebben behoorlijk wat programma`s op onze PC`s.. 3 PC`s en op geen van de PC`s krijgen wij de bijlages geopend..En inderdaad, anders moeten ze de bijlages maar per post opsturen.. Daar ga ik eens achteraan.. Dank je..

Re: Mobiel van Mobiel.nl binnen 2 dagen kapot

Geplaatst: 15 dec 2017 16:31
door kepala65
Ook een positieve reaktie is op zijn plaats. Een LG G4 besteld, de volgende dag ontvangen en werkt nog steeds zonder problemen gedurende 2 jaar.