LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Conflict Iphone en Ipad.
Conflict Iphone en Ipad.
Vorige week heb ik een Iphone7 gekocht. Vorige week donderdag kwam deze binnen. Het lukte niet om meldingen, zowel visueel als geluid, binnen te krijgen op het beginscherm. Ook kwamen de mailtjes met een vertraging tot 30 minuten binnen. En alleen met handmatig binnenhalen. Meerdere telefonische contacten met Applesupport hielpen niet.
Daarna de Iphone teruggestuurd en een nieuw zelfde toestel besteld.
Deze kwam afgelopen maandag binnen. Weer dezelfde problemen. Apple support heeft toen weer geprobeerd het probleem op te lossen. Dit lukte niet.
Na veel dingen uitproberen ontdekte ik dat als mijn emailaccount van de Ipad verwijderd wordt, de Iphone wel berichten zelf binnenhaalt, maar nog steeds met vertraging. Daarna ook alle functies van Icloud uitgezet op beide apparaten. Nu nog steeds grote vertraging met het binnenhalen van emails, ook als de Ipad uit staat, en mijn emailaccount kan dus niet meer op de Ipad geïnstalleerd worden.
Zojuist heeft Apple support aangegeven geen oplossing te hebben, behalve dan technici naar de software te laten kijken. Maar dan kom ik over de 14 dagen termijn heen, waarbinnen het toestel nog terug gestuurd mag worden. Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet. Bij deze, wie heeft raad?
Daarna de Iphone teruggestuurd en een nieuw zelfde toestel besteld.
Deze kwam afgelopen maandag binnen. Weer dezelfde problemen. Apple support heeft toen weer geprobeerd het probleem op te lossen. Dit lukte niet.
Na veel dingen uitproberen ontdekte ik dat als mijn emailaccount van de Ipad verwijderd wordt, de Iphone wel berichten zelf binnenhaalt, maar nog steeds met vertraging. Daarna ook alle functies van Icloud uitgezet op beide apparaten. Nu nog steeds grote vertraging met het binnenhalen van emails, ook als de Ipad uit staat, en mijn emailaccount kan dus niet meer op de Ipad geïnstalleerd worden.
Zojuist heeft Apple support aangegeven geen oplossing te hebben, behalve dan technici naar de software te laten kijken. Maar dan kom ik over de 14 dagen termijn heen, waarbinnen het toestel nog terug gestuurd mag worden. Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet. Bij deze, wie heeft raad?
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Helemaal mee eens. Tot nu toe heb ik alleen een senior advisor gehad, die in mijn telefoon en tablet meegekeken heeft en alle instellingen kloppen. Hij weet het ook niet meer, en staat open voor advies.Moneyman schreef:Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.
Via via had ik inmiddels begrepen dat conflicten tussen Ipad en Iphone vaker voorkomen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:27
- Contacteer:
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 nov 2017 11:27
- Contacteer:
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?Moiseule58 schreef:Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Die gmail ga ik checken. Inmiddels ook een bericht op het Iculture forum geplaatst.dries.walker schreef:Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?Moiseule58 schreef:Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.
Apple support heeft al meegekeken in mijn telefoon en tablet. Alle instellingen staan goed. Het moet een software probleem zijn. De emails van online kan ik wel prima op de Ipad ontvangen. Alleen de Iphone heeft problemen.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Bedankt, dit heb ik zojuist gedaan.ZeerPrivé schreef:Stel deze vraag eens op het https://forum.iculture.nl
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Gmail heeft hetzelfde probleem. Berichten moeten handmatig binnen gehaald worden op zowel tablet als telefoon.dries.walker schreef:Als je een gmail account zou gebruiken doet die het dan wel?Moiseule58 schreef:Online. Dit werkt wel op de Ipad en zelfs nog op mijn oude BlackBerry (zonder simkaart, op de wifi). Ook op de tablet van BlackBerry werkt het perfect.dries.walker schreef:Wat voor e-mail gebruik je? (gmail, outlook ect.)?
En kan je niet gewoon langs een Apple Store in Den Haag of Amsterdam? Daar kunnen ze gewoon 1 op 1 met je praten en mee kijken.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Zet je vraag even op het onemorething.nl forum neer. Dan heb je waarschijnlijk binnen een dag het probleem opgelost.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Bedankt voor het antwoord. Iedereen trouwens.webshopeigenaar14 schreef:Zet je vraag even op het onemorething.nl forum neer. Dan heb je waarschijnlijk binnen een dag het probleem opgelost.
Het is volgens Apple een softwareprobleem.
Inmiddels ben ik hier al bijna dertig uur mee bezig en heb het gehad.
Aangezien het een nieuw toestel is mag ik het van de webshop omruilen voor een Android. Zij vinden het ook niet kunnen dat ik of de iPhone of de iPad kan gebruiken, maar niet gelijktijdig. Klasse van de webshop!
Dit antwoord op iCulture zegt al genoeg;
Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt (Mac
OS aber schon). Die iOS Push-Funktion wollen wir nicht verwenden, weil
Apple dafür Nutzerdaten abfragt und speichert, die wir aus Gründen der
Anonymität nicht weitergeben wollen. Es tut uns leid. Apple bietet
weiterhin auch keine alternativen Push-Dienste an, die wir nachrüsten
könnten.
Viele freundliche Grüße von Posteo
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Re: Conflict Iphone en Ipad.
De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!yan schreef:Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Ok, de provider ondersteunt geen iOS (wat op de iPhone draait), maar wel MacOS (wat dan waarschijnlijk op de iPad draait), beide een OS van Apple.Moiseule58 schreef:De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!yan schreef:Oftwel je mail provider ondersteund het apple protocol niet, en apple krijgt de schuld....Wir bieten Push für IMAP-IDLE an, was iOS leider nicht unterstützt ......
Tenminste dat lees ik uit het bericht.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Ok, de provider ondersteunt geen iOS (wat op de iPhone draait), maar wel MacOS (wat dan waarschijnlijk op de iPad draait), beide een OS van Apple.Nijogeth schreef:[quote="Moiseule58
De provider ondersteunt WEL het Apple protocol. Het werkt prima op de iPad!
Tenminste dat lees ik uit het bericht.[/quote]
Nee, zowel iPad als iPhone gebruiken volgens de expert van Apple hetzelfde protocol. Dat maakt het juist vreemd. Vele uren heb ik inmiddels met de experts van Apple doorgebracht en zij hebben alles in mijn telefoon en tablet nagelopen. Alles stond goed. Vele mogelijkheden heb ik inmiddels uitgeprobeerd met en zonder Apple. Er is maar één variant die werkt en dat is of de iPad uit, of de iPhone. Deze telefoon had ik speciaal gekocht omdat men zei dat iPad en iPhone goed samen werken.
En de provider ondersteunt wel iOS, anders zou het niet op de iPad werken. Ze hebben allebei de laatste update gehad.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201419
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.
"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."
Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.
Hier staat aangegeven dat een POP3-account maar op 1 apparaat tegelijk kan werken. Mogelijk is dat hier van toepassing.
"Als u een POP3-e-mailaccount hebt, kunt u uw e-mail maar op één apparaat tegelijk bekijken."
Alleen lijkt het me dat ze dit bij Apple zelf ook weten en het dus schijnbaar niet graag vermelden omdat dit klanten kan kosten.
Re: Conflict Iphone en Ipad.
Heb dit even voorgelegd aan mijn zoon die al heel wat jaren voor Apple support werkt, hij vertelde mij dat mocht dit door een collega zijn gezegd,wat hem heel sterk toe leek, deze geen lange loopbaan bij de frima zou hebben.Moneyman schreef:Dit vind ik nog het meest bizarre aan je verhaal...Moiseule58 schreef:Omdat er volgens de medewerker van Apple support heel technische mensen op dit forum zitten, adviseerde hij om het probleem hier te posten, en misschien iemand te vinden die wel een oplossing weet.