LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met slechte kattenfokkers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
voordekatzijnviool

Ervaringen met slechte kattenfokkers

Ongelezen bericht door voordekatzijnviool »

Ik kwam *nog* niets tegen over malafide kattenfokkers. Zelf kan ik er inmiddels een boek over schrijven. Ik hoorde viavia van een mevrouw die op dit moment wordt bedreigd door een collega-fokker. Nou daar lusten de honden geen brood van.
Vrijwel iedere fokker van dat ras weet hoe die fokker bezig is, een aantal hebben wat proberen te ondernemen, maar helaas, het is niet te stoppen en gewone liefhebbers zijn de dupe...

Zo krijgen dus fokkers die wel hun stinkende best doen een slechte naam. Waarom komt niemand op voor die dieren? Zelfs de verenigingen zijn op de hoogte, maar de krachten mogen niet gebundeld worden omdat het dan laster wordt. Die fokker kan dus gewoon doorgaan.

Zou zo'n programma als Radar er wel wat mee kunnen bereiken? Ik weet het niet. Ik zou het heel graag willen, want hier is inmiddels sprake van dierenmishandeling.

Het is een beetje onsamenhangend verhaal geworden, maar ik kan mij hier zo boos om maken!! :x

Gast

Re: Ervaringen met slechte kattenfokkers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het volledig met u eens..Radar heeft het aangepakt over de honden fokkers die broodfokkers en ik vind ook dat het voor de katten wel eens mag gebeuren.Als ze het lezen hier kan daar ook eens aandacht aan geschonken worden.Dat zou een hele goede zet zijn voor de katten.Maar die katten fokkers zijn altijd al bezig onder elkaar en is er hommelesaltijd Er is haat en nijd tussen die mensen.Dat is algemeen bekend. Hopelijk komt daar veel reactie op om met elkaar een vuist te maken en daar wat aan gaan doen.Ik hoop het van ganse harte.Want dan hebben die katten ook eenkans om een dierwaardig bestaan.We moeten vooor allen dieren gaan.Ik hoop dat het lukt
met vr. groeten

voordekatzijnviool

Ongelezen bericht door voordekatzijnviool »

Zolang het roddel en achterklap is, is het nog te begrijpen. Helaas zijn er minimaal 2 fokkers en Nederland en 1 in Belgie waar ik van weet, waarvan het alom bekend is. Er is alleen zo weinig wetgeving over en niemand durft zijn handen te branden, dat niemand er wat aan doet en het gewoon doorgaat!
Met een positieve tip is iedereen blij, maar een negatieve mag je niet geven, dan is het laster.

Er worden katten mishandeld en iedereen is op de hoogte en niemand doet wat!

Misschien toch op de Partij voor de Dieren stemmen???

dooby

Ongelezen bericht door dooby »

Ben ik met u eens.Ik ga zeker stemmen op de dieren partij.Dat was voor mij duidelijk.Bedoeld u soms de twee partijen felx en neo kat ???Want daar weet ik he een en ander van:Omdat ik zelf een poes heb en daar was oneindig ruzie tussen die twee partijen.I heb toen een keuze gemaakt en ze hebben mijn fokster ook het leven zuur gemaakt en zijn daar heel ver in gegaan.En die fokster deed het geweldig maar ze maken je kapot..Dat heb ik van dichtbij mee gemaakt voor de kat zijn viool.Maar dit is al jaren zo Misschien dat er een manier is om het te stoppen en de katten een fijn leven te kunnen geven.
Nel

Intergast

Ongelezen bericht door Intergast »

Sorry hoor meestal ben ik vrij ziereneus maar hier moest ik om lachen en bedoel er niks mee " een kat en zijn viool " moet je wel een grote kat hebben om een viool te kunnen bespelen ?????

Je bent niet van de poes hoor ik wel :lol:

Gast

Geplaatst op 08 Jun 2004 16:37 door Intergast

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry hoor meestal ben ik vrij ziereneus maar hier moest ik om lachen en bedoel er niks mee " een kat en zijn viool " moet je wel een grote kat hebben om een viool te kunnen bespelen ?????
Waarom?

Een kater kan zelfs schuiftrombone spelen als de poes krols is!

dooby

Als de poes krols dansen de muizen wel op tafel gast En dan is er gedonder in de glazen ,en dan zullen de katers moeten grazen!!!!!!!!!! :!: :D :shock: 8) :lol: :wink: doobje

dooby

Ik heb een leuk nieuwtje.Ik heb een leuk klein katje geadopteerd.Hij is nu 4 weken oud en mijn dochter monica heeft het nestje onder haar hoede genomen omdat de moederpoes niet meer bij de 5 kleintjes is terug gekomen Nu doet ze samen met haar vriend de poesjes met het flesje grootbrengen .Zelf houd zij er twqee.en haar schoonzusje ook een en eentje komt er bij mij maar als die ene niet kwijt raakt heb ik gezegd dan mag die ook bij mij komen.Ik heb nog geen naampje dus noem ik hem pluisje Dat was het nieuws. groetjes en deze zijn ook weer onder de pannen. Dooby

Gast

Gast dooby weet je dat er nog een leuke naam is ? Mo Vind je het wat? mvg s.hoogland

Gast

De katten wereld is haat en nijd gast en ik hoop voor de echte lief hebbers dat aan die ellende een eind komt.!!
Het dieren asiel komen er vele en de katten zijn de dupe ,en ook de vele afgedankte honden..Laat daar maar eens een einde aan komen
een dieren liefhebber.

dooby

Gast Hoogland
Ik vind het een hele mooie naam.Ik vind het weliets hebben.Dank u wel en ik denk dat mo leuk is en als die komt hier laat ik het u weten.In iedergeval heel hartelijk bedankt.Ik zag het nu pas dus zodoende reageer ik er op heel leuk!!!!!!!! ijn hond heet moos en het katje mo Ja het klinkt mooi. Bedankt ook namens Mo
Dooby m.vr gr

Gast

Is er geen handel in katten?? Misschien een idee??

Gast

Er is geen droog brood te verdienen met katten. Er is gewoon veel minder vraag naar dan bij honden. Bovendien mag een raskat pas naar de nieuwe eigenaar als deze 13 weken is. Dan moet je hem ook nog eens twee maal laten enten i.p.v een keer bij de honden.Een kat is ook veel vatbaarder voor ziektes als een hond. Het komt geregeld voor dat er schimmel in een catterie is en om dit weer kwijt te raken ben je een kapitaal kwijt en dan heb ik het nog niet over de tijd die je hieraan moet besteden. Katten worden ook getest met een bloedmonster en ook hier ben je veel geld mee kwijt. Honden verkopen is veel makkelijker. Vandaar dat er wel veel broodfokkers onder de honden zitten maar een enkele onder de katten.

Gast

Er is geen droog brood te verdienen met katten. Er is gewoon veel minder vraag naar dan bij honden. Bovendien mag een raskat pas naar de nieuwe eigenaar als deze 13 weken is. Dan moet je hem ook nog eens twee maal laten enten i.p.v een keer bij de honden.Een kat is ook veel vatbaarder voor ziektes als een hond. Het komt geregeld voor dat er schimmel in een catterie is en om dit weer kwijt te raken ben je een kapitaal kwijt en dan heb ik het nog niet over de tijd die je hieraan moet besteden. Katten worden ook getest met een bloedmonster en ook hier ben je veel geld mee kwijt. Honden verkopen is veel makkelijker. Vandaar dat er wel veel broodfokkers onder de honden zitten maar een enkele onder de katten.

sje

Ongelezen bericht door sje »

Hebben pas een kat bij een cattery gekocht, ze moest weg ivm zwangerschap baasje. Het diertje zag er erlijk gezegd een beetje verwaarloosd uit, maar goed. Hier eenmaal aangekomen bleek het diertje schimmel te hebben (voor de rest was de kat gezond).
Die mensen adverteren nog steeds op marktplaats en er word verder niets mee gedaan.

Gast

Schimmel vind je regelmatig in een cattery en is zeker noodzakelijk om behandeld te worden. Het is ook besmettelijk voor mensen en geeft nare jeukende branderige rode plekken. Zeker jonge kinderen zijn vatbaar hiervoor.Ook gaat de schimmel in je meulbels en gordijnen zitten waardoor je je huis moet uitroken om er zeker van te zijn dat je eraf komt. En dan nog.... Laat me raden, vast een Perzische kat gekocht?

sje

Yep!! Moet eerlijk zijn het was tegen beter weten in. Maar ja het is niet anders. Ze word nu behandelt en gelukkig heeft maar een van de andere katten het overgenomen. De rest is schoon.

Ik heb nog twee andere katten uit een cattery, maar die waren super verzorgd en mankerden niets (gelukkig).

MvE

Ongelezen bericht door MvE »

Schimmel vind je regelmatig in een cattery...
Ik weet niet over welke catteries je het hebt, maar zo hard zou ik het niet willen stellen. Je loopt als cattery inderdaad risico (als je naar shows gaat, als je een dekkater bezoekt etc.) maar gelukkig zijn er veel catteries waar nooit schimmel is voorgekomen.

Als je de pech hebt om toch met schimmel te maken te krijgen ben je inderdaad goed de pineut. Je kunt beter een vlooienplaag hebben, daar kom je makkelijker vanaf.

Overigens schijnt schimmel tegenwoordig een stuk beter te behandelen te zijn, maar blijf alsjeblieft heel consequent ontsmetten. Helaas is het inderdaad zeer besmettelijk.

Is er nog na te gaan bij welke vereniging die cattery is aangesloten? Officieel moet een cattery gesloten worden als er iets besmettelijks is, dit wil zeggen niet showen, geen kittens en volwasen katten verkopen, geen dekkingen geven of een poes naar een kater brengen en in het geval van schimmel zelfs niet als bezoeker naar een show.

sje

Ze ging er niet mee showen alle dieren werden van de hand gedaan!!

Het is idd beter te behandelen maar ontzettend duur, gelukkig ben ik verzekert ervoor (nee niet bij NHZ). Maar het loopt wel aardig op.

Zoveel ik weet is deze cattery niet aangesloten bij een vereniging. Het was gewoon een schande om te zien hoe de dieren werden gehouden.

Maar goed de poes is daar weg en heeft het nu goed. Hoop dat we einde van de week nog te horen krijgen hoe de uitslag is, of ze nou vrij zijn of dat ze het (nog) hebben.

Gast

Natuurlijk is het niet iedere catterie die besmet is met een schimmelinfectie. Helaas zijn er onder de perzenfokkers toch regelmatig fokkers die dit hebben. Omdat er een taboe op rust en er zulke sancties op staan zwijgen deze liever als ze ermee te maken hebben. Zeker een leek moet van goede huize komen om dan toch te ontdekken dat er schimmel in de catterie is. Een ieder die hiermee te maken krijgt wens ik veel sterkte ermee en hoop echt van harte dat je dit onder controle krijgt.Gelukkig zijn ze er verder niet ziek van en zien ze er alleen mottig uit.

Gesloten