Pagina 1 van 1
Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 03 dec 2017 14:27
door Ingrid Bovenberg
Toen wij vrijdag 10 november jl. nietsvermoedend bij de incheckbalies op Eindhoven Airport aankwamen en wij ons meldden bij de baliemedewerksters, verwachtten wij een snelle incheck van onze bagage. Het was toen 90 minuten voor vertrek naar Tel Aviv. Bij de twee nog open staande balies werd ons echter gemeld: wij gaan nu dicht. En tot onze verbijstering werd direct de daad bij het woord gevoegd.
Ons werd te verstaan gegeven dat zij het recht hadden de balie te sluiten tussen 3 uur en 85 minuten voor de vlucht. Zij vertrokken en lieten ons ijskoud staan. Let wel: dit was 90 minuten voor vertrek. Wij waren dus binnen de limiet van 85 minuten aanwezig.
Het sluiten van een incheckbalie 85 minuten voor vertrek is al niet erg klantvriendelijk en je zou dan ook enige coulance verwachten van een luchtvaartmaatschappij. Zeker omdat dit pas de derde vlucht was naar Tel Aviv. Het is helemaal onvoorstelbaar dat een baliemedewerker je 5 minuten voor sluitingstijd in de ogen kijkt en ijskoud zegt: wij zijn nu gesloten. Geen enkele inlevingsgevoeligheid. Wij zouden met onze moeder van 84 jaar, nu zij nog in goede gezondheid is, een bijzondere reis naar Israël gaan maken. Dank jullie wel Transavia. De bagage zou binnen anderhalf uur niet meer in het vliegtuig komen. Pardon?
Wij waren overigens niet de enigen. Ook een jong stel, dat met een baby van een paar maanden oud bij de andere balie stond, was slachtoffer van deze handelswijze. En een oudere dame die na ons binnenkwam. Daar sta je dan met een gezelschap met een kleine baby en twee oudere dames. Zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt.
We konden naar huis! Weg ticket!
Dit is Transavia onwaardig! Wij willen vergoeding van de door ons gemaakte kosten en compensatie voor de geleden schade! We hebben kosten moeten maken om in Eindhoven te komen, een andere vlucht moeten boeken, het hotel moeten annuleren, de autohuur omzetten en, niet onbelangrijk: we zijn vakantiedagen misgelopen. En dan hebben we het nog niet eens over de stress, die dit alles met zich meebracht.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 03 dec 2017 18:58
door sylvesterb
Ingrid Bovenberg schreef:Toen wij vrijdag 10 november jl. nietsvermoedend bij de incheckbalies op Eindhoven Airport aankwamen en wij ons meldden bij de baliemedewerksters, verwachtten wij een snelle incheck van onze bagage. Het was toen 90 minuten voor vertrek naar Tel Aviv. Bij de twee nog open staande balies werd ons echter gemeld: wij gaan nu dicht. En tot onze verbijstering werd direct de daad bij het woord gevoegd.
Ons werd te verstaan gegeven dat zij het recht hadden de balie te sluiten tussen 3 uur en 85 minuten voor de vlucht. Zij vertrokken en lieten ons ijskoud staan. Let wel: dit was 90 minuten voor vertrek. Wij waren dus binnen de limiet van 85 minuten aanwezig.
Het sluiten van een incheckbalie 85 minuten voor vertrek is al niet erg klantvriendelijk en je zou dan ook enige coulance verwachten van een luchtvaartmaatschappij. Zeker omdat dit pas de derde vlucht was naar Tel Aviv. Het is helemaal onvoorstelbaar dat een baliemedewerker je 5 minuten voor sluitingstijd in de ogen kijkt en ijskoud zegt: wij zijn nu gesloten. Geen enkele inlevingsgevoeligheid. Wij zouden met onze moeder van 84 jaar, nu zij nog in goede gezondheid is, een bijzondere reis naar Israël gaan maken. Dank jullie wel Transavia. De bagage zou binnen anderhalf uur niet meer in het vliegtuig komen. Pardon?
Wij waren overigens niet de enigen. Ook een jong stel, dat met een baby van een paar maanden oud bij de andere balie stond, was slachtoffer van deze handelswijze. En een oudere dame die na ons binnenkwam. Daar sta je dan met een gezelschap met een kleine baby en twee oudere dames. Zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt.
We konden naar huis! Weg ticket!
Dit is Transavia onwaardig! Wij willen vergoeding van de door ons gemaakte kosten en compensatie voor de geleden schade! We hebben kosten moeten maken om in Eindhoven te komen, een andere vlucht moeten boeken, het hotel moeten annuleren, de autohuur omzetten en, niet onbelangrijk: we zijn vakantiedagen misgelopen. En dan hebben we het nog niet eens over de stress, die dit alles met zich meebracht.
En uw eigen verantwoordelijkheid? U was
te laat bij de balie op de website van Transavia staat duidelijk:
Zorg ervoor dat je ruim op tijd (vanaf 2 uur voor vertrek) op de luchthaven bent. Zo begin je je vakantie zonder stress én zorg je ervoor dat we op tijd kunnen vertrekken. Omdat we al onze passagiers op tijd naar hun bestemming willen brengen, kunnen we helaas niet op je wachten.
Waarschijnlijk ging de vlucht 5 minuten eerder weg en was u dus gewoon te laat. En ja rond 1,5 uur voor vertrek kunnen ze geen koffers meer inchecken, dit is een behoorlijk logistiek proces en de balie medewerker heeft hierop geen invloed.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 03 dec 2017 19:30
door renewouters
Aanvullend op bovenstaande reactie: bij vluchten richting Israel worden de regels altijd stricter toegepast dan bij andere vluchten. Je zult ook gemerkt hebben dat toen je naar de gate ging er voor de douane al wordt gevraagd of je naar Tel Aviv vliegt. Gezien de omstandigheden is het ook niet zo vreemd dat dit gedaan wordt voor deze bestemming.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 03 dec 2017 19:40
door newmikey
Ingrid Bovenberg schreef:Toen wij vrijdag 10 november jl. nietsvermoedend bij de incheckbalies op Eindhoven Airport aankwamen en wij ons meldden bij de baliemedewerksters, verwachtten wij een snelle incheck van onze bagage. Het was toen 90 minuten voor vertrek naar Tel Aviv. Bij de twee nog open staande balies werd ons echter gemeld: wij gaan nu dicht. En tot onze verbijstering werd direct de daad bij het woord gevoegd.
Ons werd te verstaan gegeven dat zij het recht hadden de balie te sluiten tussen 3 uur en 85 minuten voor de vlucht. Zij vertrokken en lieten ons ijskoud staan. Let wel: dit was 90 minuten voor vertrek. Wij waren dus binnen de limiet van 85 minuten aanwezig.
Het sluiten van een incheckbalie 85 minuten voor vertrek is al niet erg klantvriendelijk en je zou dan ook enige coulance verwachten van een luchtvaartmaatschappij. Zeker omdat dit pas de derde vlucht was naar Tel Aviv. Het is helemaal onvoorstelbaar dat een baliemedewerker je 5 minuten voor sluitingstijd in de ogen kijkt en ijskoud zegt: wij zijn nu gesloten. Geen enkele inlevingsgevoeligheid. Wij zouden met onze moeder van 84 jaar, nu zij nog in goede gezondheid is, een bijzondere reis naar Israël gaan maken. Dank jullie wel Transavia. De bagage zou binnen anderhalf uur niet meer in het vliegtuig komen. Pardon?
Wij waren overigens niet de enigen. Ook een jong stel, dat met een baby van een paar maanden oud bij de andere balie stond, was slachtoffer van deze handelswijze. En een oudere dame die na ons binnenkwam. Daar sta je dan met een gezelschap met een kleine baby en twee oudere dames. Zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt.
We konden naar huis! Weg ticket!
Dit is Transavia onwaardig! Wij willen vergoeding van de door ons gemaakte kosten en compensatie voor de geleden schade! We hebben kosten moeten maken om in Eindhoven te komen, een andere vlucht moeten boeken, het hotel moeten annuleren, de autohuur omzetten en, niet onbelangrijk: we zijn vakantiedagen misgelopen. En dan hebben we het nog niet eens over de stress, die dit alles met zich meebracht.
Vreemd verhaal. Kan het zijn dat u zich in de tijd vergist heeft? De vrijdagvlucht vanaf Eindhoven vertrekt namelijkaltijd 15 minuten eerder dan de dinsdagvlucht, om 7:55 ipv 08:10
Als dit niet het geval is, zal Transavia met een verhaal moeten komen maar u heeft het wel zo krap gemaakt (85 minuten tegenover 90 minuten) dat het van het verhaal af zal hangen wie er gelijk heeft. Je weet nu eenmaal dat je bij vluchten buiten Schengen na het inchecken ook nog door de paspoortcontrole alsmede een veiligheidscontrole heen moet en daarvoor kan de tijd inderdaad wel eens tekort schieten. Ik neem aan dat dat op vluchten naar TLV nog eens iets scherper wordt gesteld.
90 Minuten van tevoren aankomen is altijd een slecht plan trouwens, ik vlieg heel veel en hou voor vluchten binnen Schengen 90 minuten aan, buiten Schengen minstens 2 uur en voor vluchten naar de VS en Israel 3 uur.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 11:39
door pieterenien
Het zal wel een welles-nietes spelletje gaan worden tussen mevr. Bovenberg en Transavia, maar ik vind het zonder meer erg onverantwoord om je 5 minuten voor de officiële sluitingstijd van de incheckbalie pas te melden. Er staat op de site van HV ook dat de bagage al ingecheckt moet zijn voor die 85 minuten. Wat bij betreft dus eigen schuld.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 14:34
door Dieke83
@TS waarom was u zo laat pas op de luchthaven?
Als dit zo bijzondere reis had moeten zijn neem ik aan dat je dan wel zorgt dat je ruim op tijd op de luchthaven bent.
In geval dat er een wachtrij of wat dan ook kun je beter te vroeg dan te laat zijn.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 14:48
door sjohie
Die medewerkers wordt door een planner/supervisor verteld dat ze om zus en zo laat de balie dicht moeten doen, die doen simpel gezegd ook wat ze verteld wordt. Die kunnen met alle goede wil van de wereld vanaf daar alle mitsen en maren rondom de securitychecks en bagageafhandeling, niet even oprekken onder de noemer klantvriendelijkheid, omdat die klant te laat aan komt. Zwart/wit gezien hebben ze volgens mij gelijk, ze geven <2 uur van te voren aan, en dat waren jullie niet. Dat is overigens een veel vaker gebruikte termijn, en ook veelvuldig in het nieuws geweest deze zomer toen luchthavens dichtslibden tijdens de vakantie hausse, met daaropvolgens telkens weer de smeekbede, kóm ruim op tijd. Dat maakt het niet minder sneu, maar ik vind dat je wel érg gemakkelijk Transavia alles in de schoenen schuift.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 15:02
door michieldejong
Normaal kun je tot 40 minuten voor de vlucht je bagage inchecken (de 2 uur is slechts een aanbeveling). Op de site van Transavia is te vinden dat deze termijn afwijkt voor vluchten naar Tel Aviv, waar deze 85 minuten is. Dit zal Transavia niet voor de lol doen maar zal een eis zijn van de Israelische autoriteiten (waarschijnlijk willen ze tijd hebben om de bagage op bommen te controleren).
Zo te lezen was TS zich niet bewust van deze afwijkende tijd (ander kom je niet nietsvermoedend binnenlopen, 5 minuten voor de sluitingstijd).
Aan de andere kant: als het echt zo is dat TS 90 minuten voor de vlucht bij de incheckbalie was en deze dicht ging dan heeft Transavia zich niet aan zijn eigen voorwaarden gehouden. De vraag blijft dus of het 85 of 90 minuten voor de vlucht was. Mijn gok is dat Transavia zal volhouden dat het 85 was.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 15:28
door Moneyman
Die afwijkende tijd zal ongetwijfeld gecommuniceerd zijn aan TS. Een marge van een paar minuten is dan wel érg klein...
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 15:32
door atlas1302
Tijd is tijd natuurlijk maar in deze situatie scheelt het 5 minuten in het voordeel of nadeel, hoe vaak komen treinen, bussen en vliegtuigen te laat....moet Transavia dan deze mensen in de kou laten staan met veel schade en verlies om 5 minuten.
ik vind het een minne streek en zeker niet aanbevelingswaardig, vlieg ook regelmatig en heb dit nog nooit meegemaakt. Ben ook bang dat Transavia zijn poot stijf houdt.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 15:35
door Moneyman
atlas1302 schreef:Tijd is tijd natuurlijk maar in deze situatie scheelt het 5 minuten in het voordeel of nadeel, hoe vaak komen treinen, bussen en vliegtuigen te laat....moet Transavia dan deze mensen in de kou laten staan met veel schade en verlies om 5 minuten.
ik vind het een minne streek en zeker niet aanbevelingswaardig, vlieg ook regelmatig en heb dit nog nooit meegemaakt. Ben ook bang dat Transavia zijn poot stijf houdt.
Ik denk dat het veel meer met “kunnen” dan met “willen” te maken heeft. Logischerwijs is alles op een dergelijk vliegveld tot in detail geregeld, daar kan een individuele medewerker niets aan veranderen.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:12
door moederslink
Waarom iemand zich zo krap van te voren bij de balie meldt weet ik ook niet. Daar kunnen best heel goede redenen voor zijn geweest.
Maar om 5 min voor de tijd al te sluiten met zoveel consequenties voor de betrokkenen, zoveel stress en extra hoge kosten, autohuur, hotel etc etc , vind ik eerlijk gezegd wel een slechte zaak.
Ik snap het natuurlijk best wel, heeft ook alles te maken met veiligheid , logistiek en stresserig gedoe en alles staat strak geregisseerd en ingepland , zeker naar Israël etc , maar toch...
Wat dat betreft zou ik een " ongehoorzame " baliemedewerkster zijn ( als ik de kans kreeg
) en deze laatkomers toch nog uit alle macht proberen heel snel door te sluizen
.
In theorie is het mogelijk ( lijkt mij hoor, maar weet ik niet .. ) , wat razendsnelle telefoontjes plegen en ff " heel snel schakelen " ....
Transavia is ook niet echt een kleine jongen of prijsstunter..
Ook dat gezinnetje met die baby en die andere oudere dame had ik nog geholpen... desnoods nog een collega proberen te regelen bij die andere balie.
Tja ....waar ligt de grens dan zou je zeggen....er komen immers altijd nog rennende laatkomers
Maar nu spant het om 5 min, dat wordt welles/ nietes en TS zal dit verliezen denk ik.
Jammer zo en toch wel sneue boel en je weet immers niet waarom iemand nog zo op het nippertje komt aanzetten ?
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:15
door Moneyman
Punt is dat de systemen waarschijnlijk gewoon niet meer werken. Dan valt er niets te willen.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:39
door moederslink
Moneyman schreef:Punt is dat de systemen waarschijnlijk gewoon niet meer werken. Dan valt er niets te willen.
Waarschijnlijk heb je hierin ook gelijk. Ach......
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:41
door moederslink
breien schreef:........
De voorwaarden voor vluchten van Transavia staan heel duidelijk op de website vermeld en dan neemt men niet het risico door op het allerlaatste moment bij de incheckbalie te komen. Het is een kwestie van plannen.
Tuurlijk , maar ja ik weet de reden niet van dit nippertjeswerk niet, u wel?
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:44
door Moneyman
moederslink schreef:breien schreef:........
De voorwaarden voor vluchten van Transavia staan heel duidelijk op de website vermeld en dan neemt men niet het risico door op het allerlaatste moment bij de incheckbalie te komen. Het is een kwestie van plannen.
Tuurlijk , maar ja ik weet de reden niet van dit nippertjeswerk niet, u wel?
Maar die is ook niet zo relevant: die ligt sowieso in de risicosfeer van TS.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 04 dec 2017 22:54
door Lady1234
Goed, dus een stel met een baby is te laat, ern oudere dame is te laat, en een stel met een heel oude dame is te laat.
Zou het niet een beetje asn deze passagiers kunnen liggen?
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 05 dec 2017 01:49
door Brahms
Lady1234 schreef:Goed, dus een stel met een baby is te laat, ern oudere dame is te laat, en een stel met een heel oude dame is te laat.
Zou het niet een beetje aan deze passagiers kunnen liggen?
En al die 3 groepen wilde dan ook nog binnen 5 minuten inchecken, als ze echt 90 minuten voor vertrek aanwezig waren ?
Dat was ook nooit gelukt.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 05 dec 2017 06:40
door kweenie
Wat dat betreft zou ik een " ongehoorzame " baliemedewerkster zijn ( als ik de kans kreeg
) en deze laatkomers toch nog uit alle macht proberen heel snel door te sluizen
.
In theorie is het mogelijk ( lijkt mij hoor, maar weet ik niet .. ) , wat razendsnelle telefoontjes plegen en ff " heel snel schakelen " ....
Ik denk dat je dan niet lang baliemedewerkster zou blijven... Dit zal namelijk elke dag bij tientallen vluchten voorkomen. Aangezien een strakke en efficiënte planning van levensbelang is (en in feite de core business van een luchtvaartmaatschappij vormt) zouden met zulke acties de kosten omhoog schieten en geen vliegtuig meer op tijd vertrekken.
Los daarvan zul je waarschijnlijk ook weten dat de veiligheidsmaatregelen bij vluchten naar Israël extreem streng zijn. Even snel de bagage van late passagiers het vliegtuig insluizen of een snellere en wat minder strenge controle is er dus zeker niet bij.
Re: Weigeren bagage Transavia Eindhoven 90 min. vertrek
Geplaatst: 05 dec 2017 08:39
door webshopeigenaar14
Ik denk dat iedere dienstverlener bekend is met klanten die bij het schrijven van een slechte recensie 'nog netjes binnen de limiet waren.'
Echter zijn deze klanten bijna nooit op de videobeelden terug te zien, wel de klanten die 'ruim buiten de limiet waren.'